محتوای سئو چیست ؟ ۸ نکته برای ایجاد محتوای رتبه بندی شده برای سال ۲۰۲۳

محتوای سئو چیست

جامعه سئو و بازاریابی محتوا از هم‌ اکنون در مورد به‌ روز رسانی محتوای مفید Google مملو از صحبت‌ ها است. این به روز رسانی در ۲۵ آگوست ۲۰۲۲ منتشر شد و حدود دو هفته طول می کشد تا به طور کامل پیاده سازی شود.

 

هر بار که گوگل الگوریتم خود را به طور قابل توجهی به روز می کند، بازاریابان محتوا و متخصصان سئو نگران رتبه و ترافیک سایت خود هستند. با این حال، به روز رسانی های گوگل برای مدت طولانی الگوی خود را دارند.

 

آن‌ها همیشه محتوایی را که به سوالات جستجو پاسخ می‌ دهد اولویت داده‌ اند – به هدف و عمق پرس و جو. به یک معنا، به روز رسانی ها همیشه “به روز رسانی محتوای مفید” بوده اند. اگر شما فردی هستید که همیشه به جای ماشین ها برای انسان ها محتوا ایجاد کرده اید، به شما تبریک می گویم. احتمالا سایت شما با این به روز رسانی خوب عمل خواهد کرد.

 

با به روز رسانی در خط مقدم، جامعه بازاریابی دیجیتال همچنین متعجب است که آینده محتوا چگونه خواهد بود. برای کسب یک موقعیت در نتایج جستجو در سال ۲۰۲۳ چه چیزی لازم است ؟ اگر این سوال را پرسیده اید، پس این مقاله برای شما مناسب است.

 

در این مقاله، محتوای سئو را در گذشته، حال و آینده ممکن بررسی خواهیم کرد. همچنین نگاهی خواهیم داشت به روندهای جدیدی که بر رتبه سئو در سال ۲۰۲۳ تاثیر می گذارد. در نهایت، بیایید ببینیم چگونه می توانیم محتوایی ایجاد کنیم که بتواند در سال آینده رتبه بندی شود.

 

محتوای سئو چیست ؟

 

کلمه “محتوای سئو” می تواند معانی مختلفی داشته باشد. این می تواند به مقالات ارزان قیمت و تولید انبوه مملو از کلمات کلیدی که مدتی وب را مسدود کرده است اشاره کند. به روز رسانی پاندا در بیشتر موارد به این تمرین پایان داد.

 

به طور فزاینده ای به محتوای تولید شده توسط نویسندگان هوش مصنوعی اشاره دارد. کیفیت نوشتن هوش مصنوعی در طول سال ها به سرعت بهبود یافته است. گوگل اعلام کرده است که محتوای تولید شده توسط ماشین برخلاف دستور العمل های آن است. اما برخی در بازاریابی محتوا فکر می کنند که محتوای هوش مصنوعی از بسیاری جهات از محتوای انسانی قابل تشخیص نیست. بنابراین، هیچ مانعی برای ربات ها از ایجاد تمام محتوای سطح پایین تر متمرکز بر کلمات کلیدی وجود نخواهد داشت.

 

برای هدف این مقاله، محتوای سئو را به صورت زیر تعریف می کنیم:

 

محتوایی که توسط نویسندگان انسانی برای پاسخ به سوالات جستجوی انسانی نوشته شده است، اغلب سوالات چیست یا چگونه

 

نوشته شده برای ارائه پاسخ و به نوبه خود، هدایت ترافیک مرتبط از موتورهای جستجو

 

نوشته شده تا یک تجربه خوب از خواندن ارائه دهد

 

با در نظر گرفتن بهترین شیوه های سئو نوشته شده است

 

فاکتورهای برتر رتبه بندی سئو

 

الگوریتم های موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند. بیشتر به‌ روز رسانی‌ های Google بسیار جزئی هستند که نمی‌ توان متوجه آن شد. سایر آن ها، مانند به روز رسانی محتوای مفید، می توانند کل چشم انداز سئو را تغییر دهند.

 

به گفته گوگل، بیش از ۲۰۰ عامل را برای تصمیم گیری در مورد رتبه بندی محتوا استفاده می کند. فقط حدود ۶۰ مورد از این موارد به طور مستقیم با محتوا مرتبط هستند. بقیه با چیزهای دیگری از جمله

 

دامنه شما: سن دامنه، کلمات کلیدی در نام دامنه که بهتره بگم این مورد خیلی تاثیری ندارد (از جمله موارد دیگر)

 

بک لینک ها: کیفیت، ارتباط و تعداد بک لینک ها

 

نحوه تعامل کاربران با سایت شما: این مربوط به کیفیت تجربه بازدید کنندگان شما در سایت است. شامل مواردی مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندن است.

 

ویژگی ها و عوامل مرتبط با وب سایت شما: معماری سایت و قابل اعتماد بودن سایت

 

استراتژی برندسازی شما: حضور آنلاین برند شما اهمیت دارد. داشتن حساب های واقعی رسانه های اجتماعی با دنبال کنندگان و تعامل یکی از عواملی است که در نظر گرفته می شود. اگر تعداد زیادی جستجوی نام تجاری و کلید واژه شما وجود داشته باشد، این نیز کمک می کند.

 

سایر قوانین گوگل: این قوانین مربوط به شخصی سازی نتایج جستجو برای کاربران و بهبود نتایج جستجو به طور کلی است. گوگل صفحات مختلف را بسته به پرس و جو اولویت بندی می کند. به عنوان مثال، صفحات با پاسخ های مختصر، قالب و ساختار خوب شانس بیشتری برای ورود به بخش featured snippet دارند.

 

عواملی که مستقیما با محتوا مرتبط هستند، عوامل سطح صفحه نامیده می شوند. این شامل موارد شناخته شده ای است که در چک لیست های SEO پیدا می کنید. اما مهمترین آنها عمق، ارتباط و کیفیت محتوا است.

 

آنچه در رتبه بندی نتایج جستجو اهمیت دارد یک بحث بی پایان در بازاریابی دیجیتال است. اما اکثر آنها موافق هستند که عوامل فوق مهم هستند و باید روی آنها تمرکز کنند.

 

روندهای محتوای سئو در سال ۲۰۲۳

 

با انتشار به‌ روز رسانی محتوای مفید، محتوایی که در سال ۲۰۲۳ رتبه‌ بندی می‌ شود، باید کاری بیش از علامت زدن چک لیست انجام دهید. اصول اولیه سئو همچنان اعمال می شود، اما بازاریابان محتوا باید فراتر از آن بروند.

 

توجه به روندهای زیر و گنجاندن آنها در استراتژی محتوا می تواند نتیجه دهد.

 

۱ . محتوای برتری فکری

 

در مورد اینکه مردم وقتی می گویند محتوای برتری فکری منظورشان چیست، اختلاف نظر های زیادی وجود دارد. اما به طور کلی، محتوایی است که با هدف ایجاد اعتماد و وفاداری است که با دیدگاه ها، اطلاعات و بینش منحصر به فرد برای برند شما نوشته شده است.

 

با افزایش هوش مصنوعی و افزایش حجم محتوای آنلاین، رتبه بندی برای کلمات کلیدی کاربردی (چگونه A، B چیست) سخت تر و سخت تر می شود. کاری را انجام دهید که رقبای شما ممکن است انجام ندهند.

 

یک زاویه منحصر به فرد به مقاله بیاورید. آیا می توانید موضع مخالف داشته باشید ؟ یا راه های غیر معمول اما موثر برای انجام کاری را به اشتراک بگذارید ؟

 

از اطلاعاتی استفاده کنید که توسط رقبای شما استفاده نمی شود. فقط به سایر صفحات وب اتکا نکنید. با کارشناسان موضوع مشورت کنید، به کتاب ها و مجلات دسترسی داشته باشید، خبرنامه ها و پادکست ها را مرور کنید.

 

آیا مطالب داخلی منحصر به فردی دارید که بتوان آن را با عموم مردم به اشتراک گذاشت ؟ اطلاعات از تحقیقات داخلی ؟ مطالعات موردی ؟ سپس آن اطلاعات را بخشی از محتوای خود قرار دهید.

 

۲ . محتوای هدایت شده محصول

 

محتوای هدایت‌ شده محصول، محتوایی است که به خواننده کمک می‌کند مشکلات خود را با استفاده از محصول شما حل کند. محتوای واقعی مبتنی بر محصول از دیدگاه استراتژیک ایجاد می‌ شود و زمانی که به درستی انجام شود بسیار موثر است.

 

محصول خود را به خوبی درک کنید. اطمینان حاصل کنید که افرادی که در تیم شما محتوا تولید می کنند، به داخل و خارج از محصول دسترسی دارند. اجازه دهید با تیم محصول صحبت کنند.

 

محتوایی ایجاد کنید که با عبارات جستجو و موارد استفاده محصول شما مطابقت داشته باشد.

 

۳ . محتوای تصویری و صوتی

 

تغییرات در روند مصرف محتوا نشان می دهد که محتوای ویدئویی و صوتی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مردم دوست دارند تماشا کنند و گوش کنند، داشتن محتوای ویدئویی و صوتی همچنین می‌تواند زمان ماندن در وب‌ سایت شما را افزایش دهد و سئو را افزایش دهد.

 

اگر بیشتر محتوای نوشتاری تولید می‌ کنید، ممکن است ارزش این را داشته باشید که برخی از بهترین محتوا ها را به صورت صوتی و تصویری تغییر دهید. همچنین فراخوان خوبی برای تکمیل محتوای نوشتاری جدید با محتوای سمعی و بصری است.

 

در حالی که محتوای صوتی و تصویری در حال رشد است، هنوز نیاز به تولید محتوای نوشتاری وجود دارد. برخی از چیزها بهتر است در نوشتن بیان شوند – به خصوص موضوعات پیچیده.

 

نحوه ایجاد محتوا برای رتبه بندی سئو در سال ۲۰۲۳

 

۱ . استراتژی محتوا را در اولویت قرار دهید

 

اگر از رویکرد اول سئو برای محتوای خود استفاده کرده اید، ممکن است زمان آن رسیده که استراتژی محتوا را در اولویت قرار دهید. پاسخ به سوالاتی مانند،

 

مخاطب هدف ما کیست ؟

 

چه سوالاتی دارند ؟

 

برای پاسخ به این سوالات چه نوع محتوایی باید ایجاد کنیم ؟

 

چگونه این محتوا در قیف ما قرار می گیرد ؟

 

سپس به سراغ ابزار سئو مورد علاقه خود بروید.

 

۲ . از تولید محتوای غیر مفید خودداری کنید

 

محتوای غیر مفید به اشکال مختلف وجود دارد. اگر شما مقصر هر یک از این اعمال هستید، لطفا بهتر انجام دهید.

 

محتوای فریبنده: این شامل طعمه کلیک و محتوایی است که حول سوالات بدون پاسخ متمرکز شده است. به عنوان مثال، مقاله ای که تاریخ اکران یک فیلم را پیشنهاد می کند یا کاملا دروغ می گوید، در حالی که هیچ کدام اعلام نشده است.

 

مطالب در مورد موضوعات پرطرفدار اما نا مربوط: “همه در مورد NFT ها صحبت می کنند” دلیل خوبی برای نوشتن در مورد آنها نیست. اگر موضوعی با مخاطب هدف شما مرتبط نیست، فقط به دلیل داغ بودن آن موضوع را ننویسید. اگر این کار را بیش از حد انجام دهید، می توانید مخاطب هدف خود را دور کنید. هر ترافیکی که به دست بیاورید بعید است که به نفع شما باشد. و سایت شما ممکن است توسط گوگل جریمه شود.

 

محتوای با کیفیت پایین: این شامل محتوایی است که به وضوح توسط ماشین‌ ها نوشته شده است. و البته، محتوای تکراری، محتوای پر از کلمات کلیدی، و فقط نوشتن بد.

 

۳ . در تحقیقات خود از تکنیک آسمان خراش فراتر بروید

 

تجزیه و تحلیل معمولی SERP شامل مشاهده نتایج جستجو با رتبه برتر و سپس تجزیه و تحلیل تعداد کلمات، زیر عنوان ها و محتوا در صفحات وب حاصل می شود. توجه به رتبه بندی مهم است، اما حتما به این سوالات نیز پاسخ دهید.

 

مخاطبان رقابت شما چه کسانی هستند ؟ آیا شما همان افراد را هدف قرار می دهید ؟

 

محتوای رتبه بندی سعی دارد به چه هدف جستجو پاسخ دهد ؟

 

در زیر بخش های محتوای رتبه بندی چه چیزی رایج است و چه چیزی نیست ؟ زیر مجموعه های برتر برجسته شده کدامند ؟ آیا یک رقیب موضوعی را برجسته می کند که دیگران آن را ندارند ؟

 

آیا می توانید هدف جستجو را با کلمات کمتر برآورده کنید ؟ گوگل هنگام رتبه بندی محتوا، تعداد کلمات را در نظر نمی گیرد. اگر بتوانید محتوای خود را اصلاح کنید و همچنان هدف جستجو را برآورده کنید، خوب عمل خواهید کرد.

 

۴ . برای انسان بنویسید نه برای گوگل

 

چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید تا مطمئن شوید سعی نمی کنید که الگوریتم را به ضرر خوانندگان خود کاهش دهید.

 

از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط با معنایی (کلمات کلیدی LSI) خودداری کنید. ربات‌ های گوگل اکنون به اندازه کافی هوشمند هستند تا محتوا را بر اساس قصد شناسایی و رتبه‌ بندی کنند – حتی اگر کلمه کلیدی یک بار هم استفاده نشده باشد.

 

H2 و H3 خود را با کلمات کلیدی با طول بلند پر نکنید. از ساب هدینگ استفاده کنید که خواننده را در هنگام پاسخ دادن به سوالات به خود جذب کند.

 

۵ . مانند یک روزنامه نگار فکر کنید

 

بازاریابان محتوا می توانند چیزهای زیادی در مورد نوشتن از روزنامه نگاران بیاموزند. حتی اگر تجربه ای ندارید که یکی باشد، در اینجا برخی از شیوه های روزنامه نگاری برای بهبود محتوای خود آورده شده است.

 

یک پایان نامه واضح برای تمام مطالب خود بسازید. ابتدا درباره پیام یا استدلال کلیدی خود تصمیم بگیرید. سپس انتخاب کنید که از چه نکاتی به عنوان مدرک استفاده می کنید. اگر مخالفتی با پیام شما وجود دارد، به آنها رسیدگی کنید.

 

در طول نوشته خود روایتی روان داشته باشید. حتی در خشک‌ ترین موضوعات، خواندن عالی است.

 

ادعا هایی را که در محتوای خود دارید بررسی کنید. Google صحت ​​آنچه را که می‌ گویید بر اساس ادعا تایید نمی‌ کند. اما آنها دستور العمل های E-A-T را دارند که می گوید محتوای با رتبه بالا باید از نظر واقعی دقیق باشد.

 

۶ . متخصص باشید (یا نظرات متخصص را دریافت کنید)

 

زمان هایی که هر کسی می توانست در هر موضوعی محتوا تولید کند و انتظار رتبه بندی داشته باشد، گذشته است. برای به دست آوردن ترافیک، به درک عمیقی از موضوعاتی که پوشش می دهید نیاز دارید. برخی از نکات برای ایجاد محتوای تخصصی به شرح زیر است.

 

بر اساس مصاحبه با کارشناسان موضوع محتوا ایجاد کنید

 

نویسندگانی را که صنعت و دامنه شما را درک می کنند برای نوشتن محتوا جذب کنید.

 

اگر در مورد ابزار یا محصولی می نویسید، آن را امتحان کنید یا با کاربران نهایی صحبت کنید تا درباره تجربه آنها اطلاعاتی کسب کنید.

 

اگر محتوای شما حول یک مکان خاص متمرکز است، مطمئن شوید که نویسنده با آن منطقه آشنا است. یا با افرادی که در آنجا زندگی می کنند صحبت کنید.

 

۷ . یک تجربه خواندن عالی ایجاد کنید

 

اکنون راحت‌ تر از همیشه می‌ توانید به عقب برگردید و از سایت دیگری بازدید کنید. مطمئن شوید که مطالب شما به راحتی خوانده می شود.

 

از bullet ها، شماره گذاری و لیست استفاده کنید

 

در صورت لزوم از وسایل کمک بصری استفاده کنید – نمودار ها، گراف ها، تصاویر و ویدئو ها (بسته به آنچه می نویسید – GIF و میم نیز)

 

از متن جایگزین برای بهبود دسترسی به تصاویر استفاده کنید.

 

۸ . تجدید محتوا را فراموش نکنید

 

به راحتی می توان محتوای قدیمی خود را فراموش کرد و روی ایجاد محتوای جدید تمرکز کرد. اما به روز رسانی محتوای گذشته شما می تواند باعث افزایش سئو شده و به رتبه بندی سایت شما کمک کند. پست‌ های وبلاگی را که باعث افزایش ترافیک شده‌ اند، اما در حاشیه قرار دارند، شناسایی کنید. آنها بهترین پست ها برای تازه سازی هستند.

 

پست های وبلاگ قدیمی خود را با شکل های جدید به روز کنید. در حالت ایده آل، تمام اعداد استفاده شده در نوشتن بازاریابی محتوا نباید بیش از ۲ تا ۳ سال سن داشته باشند.

 

بخش هایی را که دیگر مرتبط نیستند حذف کنید.

 

بر اساس تغییرات در هدف جستجو، بخش‌ های جدید اضافه کنید

 

بهبود خوانایی

 

نتیجه گیری در مورد محتوای سئو

 

رتبه بندی در نتایج جستجو سخت تر و سخت تر می شود. رقابت سخت تر می شود و گوگل مثل همیشه در حال پیشرفت است. اما استفاده از نکات اینجا شما را از بسیاری دیگر از بازاریابان دیجیتال متمایز می کند. با تلاش های سئوی ۲۰۲۳ خود موفق باشید.

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید