۷ مرحله برای استراتژی محتوایی سئو شده موفق

استراتژی محتوایی

محتواسئو شده باید مرتبا بهینه و ارزیابی شود تا مرتبط و مؤثر بماند. بنابراین، استراتژی‌ های محتوا برای سئو نیز باید مطابق با انبوهی از الزامات هر سازمان ابداع شوند. برای کارآمد نگه داشتن استراتژی بازاریابی محتوا،ضروری است که با تغییراتی که در صنعت رخ می دهد، با آنچه هنوز کار می کند و چه چیزی نیست، به روز شود. در این مقاله قصد داریم بیان کنیم که چگونه می توانیم به همان نتیجه برسیم.

 

ساخت یک استراتژی محتوای متمرکز بر مخاطب

 

دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی محتوایی کاربردی و استراتژیک طراحی کنید. تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان فعلی شما را راهنمایی می کند. شفافیت در مورد محصول  یا پیشنهادتان و همچنین ارزش افزوده شما نسب به رقبایتان بسیار مهم است. خود را به جای مخاطب قرار دهید و به دقت در مورد سؤالاتی که ممکن است ایجاد شود یا موانعی که می تواند تبدیل را مختل کند فکر کنید. برای یادگیری آماده باشید . در نظرسنجی شرکت کنید، یک پروفایل مخاطب هدف ایجاد کنید و در مورد ابزارهایی که می توانند به شما در کشف اطلاعات ارزشمند کمک کنند، به روز باشید. درک رفتار مصرف کننده و تحقیق در مورد مخاطب باعث افزایش آگاهی در مورد محتوای شما می شود.

 

چگونه استراتژی بازاریابی محتوای خود را بسازید

 

هدف خود را بدانید.اولین قدم شما باید این باشد که اهداف خود را به عنوان یک تجارت یا وب سایت تعریف کنید. آیا قصد دارید فروش را از طریق وب سایت خود افزایش دهید؟ آیا از تبلیغات برای کسب درآمد از سایت خود استفاده می کنید و بنابراین می خواهید ترافیک را به طور همزمان افزایش دهید و خوانندگان را بازگردانید؟ اهدافتان به شما می گوید که باید به چه نوع محتوایی توجه کنید.

جالبه که بدانید بر اساس تحقیقات شرکت دیجیتال مارکتینگی به اسم finsbury  در سال ۲۰۱۹ فقط ۴۰٫۰۹ درصد از صاحبان مشاغل از ترافیک وبسایت شان راضی بودند.

اگر می خواهید فروش را به جلو ببرید، تمرکز اصلی شما باید روی صفحات محصول آموزنده و جذاب بصری باشد که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینه شده اند. ثانیا، روی ایجاد محتوای وبلاگ مفید تمرکز کنید که نکاتی را برای استفاده از محصولات شما نشان می‌دهد و بیشتر آن را به صفحات مرتبط لینک میکند (مطمئن شوید که وبلاگ دارای لحن تبلیغاتی نیست).

در صورتی که سایت شما بر اساس مدل تبلیغاتی اجرا می شود و هدف جذب خوانندگان بیشتر از طریق جستجو است، بهتر است بر محتوای غنی مانند منابع ویدئویی، مقالات طولانی که هم آموزنده و هم جالب هستند تمرکز کنید.

 

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

 

با استفاده از نرم افزارهای تحلیلی و نظرسنجی ها، مخاطبان خود را بشناسید. زیرا این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید. ایجاد شخصیت های گروه های هدف می تواند به شما کمک کند تا بازدید کنندگان و مشتریان سایت ایده آل خود را تعریف و دسته بندی کنید. سپس، به محتوایی فکر کنید که یک گروه خاص از مخاطبان آن را جستجو کرده و می‌خوانند.

 

 

شناخت مخاطبان هدف

 

به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما را نوجوانان تشکیل می دهند، محتوای شما باید دارای متن کمتر و تصاویر بصری بیشتر در قالب تصاویر و ویدئو باشد. به طور مشابه، یک سایت B2B که مدیران سطح C را هدف قرار می دهد، باید کاغذهای سفید سطح بالایی داشته باشد که می توانند دانلود و ذخیره شوند تا بعدا خوانده شوند.همچنین وب سایت خود را برای استفاده از تلفن همراه بهینه کنید.

 

تعیین اینکه چه موضوعاتی را در بازاریابی محتوایی خود پوشش دهید

 

نقشه برداری از مخاطبان هدف و نیازهای آنها در برابر پیشنهادتان به شما کمک می کند تا در مورد موضوعات اصلی تصمیم بگیرید که استراتژی محتوای شما باید در چارچوب آنها تنظیم شود. آیا مخاطب شما محتوای سرگرم کننده، سبک یا آموزشی را ترجیح می دهد؟ اگر در صنعتی مانند خدمات مالی هستید، شاید محتوای آموزشی بهتر عمل کند.برندهای لوکس تمایل دارند بر آنچه که آنها را متمایز می کند تمرکز کنند. روی ایجاد محتوا و تصمیم گیری در اولویت ها مانند لحن و طول ،تمرکز کنید. وقتی این تصمیمات در سطح کلان گرفته شد، طوفان فکری را بپا کنید! هر بخش و عملکرد سازمان خود را درگیر کنید و به ایده های محتوایی حول موضوع خود فکر کنید.

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

کلمات کلیدی بلند را پیدا کنید که با موضوع شما مطابقت دارند.تعدادی ابزار در بازار وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به همان هدف کمک کند. برخی از موارد توصیه شده عبارتند از Google Keywords Planner، google trends  و Ubersuggest.

هزینه و فایده را از نظر اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و چقدر دشوار است که آنها را هدف قرار دهید، تجزیه و تحلیل کنید. در نتیجه اولویت و اهداف را تعیین کنید. بر اساس یافته های تحقیق کلمات کلیدی خود، یک تقویم سرمقاله برای توسعه و انتشار محتوا ایجاد کنید.

 

ارزش منحصر به فرد در محتوای خود ارائه دهید

 

هنگامی که تقویم محتوای شما تنظیم شد و محتوا در رسانه های مختلف مانند وبلاگ ها، ویدیوها یا اینفوگرافیک ها شروع به توسعه کرد، ارزش چیزی را که ایجاد می کنید ارزیابی کنید. سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که نیاز منحصر به فرد در بازار را برطرف کند. از خود بپرسید که آیا این شکاف ها را پر می کند و آیا با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر ندارد. عمیقاً در آنچه رقبای شما انجام می دهند درگیر شوید و جایگاه یا بخش بندی خود را در محتوای موجود در بازار پیدا کنید. حتی رسانه محتوا می تواند به شما در ارائه ارزش منحصر به فرد کمک کند. به طور مداوم عملکرد محتوای خود را دنبال کنید و از درس های ارزشمند آن درس بگیرید.

 

یک برنامه زمان بندی محتوا داشته باشید

 

ایجاد محتوای خود و روش تحویل بعدی آن را قبل از تاریخ واقعی انتشار برنامه ریزی کنید. به یک برنامه ماهانه پایبند باشید تا همه تیم ها از زمان ارائه محتوای جدید و نوع محتوای آن آگاه باشند.

در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد یک برنامه محتوای ماهانه آورده شده است.

تقویم تحریریه را با تیم محتوا و تیم سئو خود به اشتراک بگذارید. یادآوری ‌هایی را برای نویسندگان تنظیم کنید تا زمانی که ضرب ‌الاجل فرا می ‌رسد، اعلان دریافت کنند.

انواع محتوا مانند ویدیوها و اینفوگرافیک ها اغلب به چندین دور ویرایش نیاز دارند و در مورد بهینه سازی جستجو می توانند پیچیده تر باشند. از این رو، هنگام توسعه این موارد، زمان زیادی در اختیار داشته باشید.

از آنجایی که سئو یک زمینه پویا است، توصیه نمی شود که از قبل برنامه ریزی کنید. الزامات محتوا ممکن است به دلایل مختلف تغییر کند، بنابراین برای ۶ ماه آینده به طور کلی برنامه ریزی نکنید. حداکثر، شرکت‌های سئو در هند و خارج از کشور، استراتژی‌های محتوای سئو را فقط برای سه ماه آینده انجام می‌دهند، اما به ندرت فراتر از آن را برنامه دارند.

 

تجزیه و تحلیل، ارزیابی، تکرار

 

افزودن انواع محتوای مرتبط در وب سایت شما پایان ماجرا نیست. برای اینکه بدانید چه چیزی نتایج دلخواه را ایجاد می کند و چه چیزی نیست، باید در صدر تجزیه و تحلیل خود بمانید. نظرات در پست‌ها یا مقالات وبلاگ، بازدید از صفحه، لینک‌ها، اشتراک‌ گذاری‌های اجتماعی و نرخ تبدیل بهینه از جمله معیارهای قابل اعتماد موفقیت و تعامل هستند.

به الگوی اشتراک گذاری ها و لایک ها توجه کنید. به عنوان مثال، اگر اینفوگرافیک ها در مقایسه با وبلاگ ها ترافیک بیشتری را جذب می کنند، استراتژی خود را تغییر دهید و بر این اساس اینفوگرافیک های بیشتری را وارد کنید. برنامه رپورتاژ های خود را در آینده تغییر دهید تا بتوانید تلاش و زمان بیشتری را بر روی انواع محتوایی که واقعا خوانده می شوند، لایک و به اشتراک گذاشته می شوند، صرف کنید.

 

آنالیز استراتژی محتوا

 

در صورتی که تنوع دیگری از کلمه کلیدی ترافیک بیشتری را جذب کند، توصیه می شود محتوای خود را مطابق با کلمه کلیدی جدید مجدداً بهینه کنید. ممکن است بتوانید با قرار دادن آن کلمه کلیدی در عنوان، ترافیک را تا حد زیادی افزایش دهید.

استراتژی های سئو همیشه در حال تغییر هستند. این کاملاً ممکن است که خدمات سئو مقرون به صرفه ارائه شده توسط یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا یک سازمان سال گذشته احتمالاً تا سال جاری منسوخ شود. با در نظر گرفتن این که این صنعت بسیار پویا است، باید تلاش کرد تا یک برنامه قابل اجرا پیدا کند که فضایی را برای رشد سازمان فراهم کند.

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید

  1. alireza گفت:

    این استراتژی ها در کنار هم جواب میده یا به تنهایی هم کار میکنن؟