گوگل: انتظار ساده‌ تر شدن نتایج جستجو را داشته باشید

گوگل گفت انتظار ساده‌ تر شدن نتایج جستجو را داشته باشید

به گفته Gary Illyes از گوگل، حذف rich result های How-To و FAQ  از جستجوی گوگل در انتظار راه‌ اندازی کامل Google Search Generative Experience نیست.

 

برخی گمانه‌ زنی‌ هایی از سوی برخی از سئو کاران وجود دارد که گوگل برخی از ویژگی‌ ها را به دلیل تغییر به پاسخ‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی در SGE حذف کرده است. Illyes گفت که این هدف نیست، و اضافه کرد که گوگل را آزاد می کند تا با “چیزهای دیگر” آزمایش کند.

 

ساده سازی نتایج جستجو یکی از سه نکته کلیدی مورد تاکید در سخنرانی اصلی Illyes این بود که گوگل ویژگی‌ های SERP را که کاربران گوگل استفاده نمی‌ کردند یا مفید نمی‌ دانستند حذف می‌ کند. این موارد شامل تغییر تامبنیل ویدئو در ماه آوریل و سپس حذف اخیر نتایج How-To و کاهش قابل مشاهده نتایج سوالات متداول است.

 

به نظر می‌رسد بسیاری از بحث‌ های اخیر پیرامون Google SGE و دیدگاه Sundar Pichai، مدیر عامل شرکت برای آینده گوگل، از ایده ۱۰ لینک آبی در دهه آینده دور شده است. اگرچه Illyes اشاره کرد که این ۱۰ لینک آبی تنها عنصر پایدار در SERP در ۲۵ سال گذشته از وجود Google بوده اند.

 

او همچنین اشاره کرد که گوگل بسیاری از موارد رو راه اندازی کرده است که سئوکاران توجه بیش از حد و منابع زیادی را روی آن‌ ها متمرکز کرده‌ اند (مانند Core Web Vitals). او توصیه کرد در مورد برنامه ریزی برای استراتژی طولانی مدت در مورد ویژگی های جستجو مراقب باشید.

 

Illyes گفت: “شما می خواهید به ۱۰ لینک آبی تکیه کنید.”

 

او گفت که می توانید این کار را با نوشتن مانند یک انسان و گنجاندن تداعی در محتوای خود انجام دهید.

 

چرا ما اهمیت می دهیم. جالب است که ببینیم آیا گوگل امسال به حذف ویژگی های بیشتر SERP ادامه می دهد یا خیر. وی با اشاره به این نکته به حضار گفت که به این مورد توجه ویژه ای داشته باشند.

 

محتوا پادشاه است ؟ همانطور که گوگل برای ۲۵ سال انجام داده است، Illyes تاکید کرد که کلید موفقیت “انتشار محتوای اصلی و مفید است که برای مردم ایجاد شده است.”

 

در حالی که محتوا از خانواده سلطنتی است اما او گفت که مهم است که مردم را متقاعد کنید که متوجه شوند شما قابل اعتماد هستید و در موضوعات خود دارای اعتبار هستید. ممکن است در کوتاه‌ مدت موفقیت کسب کنید در مورد نوشتن موضوعات اساسی «بالای قیف»، اما پایدار نیست.

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید