در اوایل سال ۱۹۹۶ بیل گیتس مقاله ای با عنوان ” محتوا پادشاه است ” منتشر کرد . این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه محتوای فضای دیجیتال را به طور کلی تغییر می دهد . اندک اندک ما می دانیم که در عرض چند سال , فضای آنلاین بسیار تحت تاثیر محتوا , به خصوص ویدئو قرار گرفته است . بیل گیتس مطمئنا این نوع محتوای ویدئو که بر زندگی ما حاکم است را پیش بینی نکرده است . ما شاهد افزایش و رشد رسانه های اجتماعی بوده ایم . از آنجا که این موضوع به آرامی جنبه حیاتی زندگی روزمره ما می شود , جامعه مدرن نیز به شدت دیجیتال شده است . به این ترتیب , محتوای ویدئو تعدادی از صنایع را در بر می گیرد .
کسب و کارها نحوه بازاریابی محصولاتشان را تغییر داده اند تا فیلم های بیشتری را به استراتژی های خود وارد کنند . تصاویر ویدئویی به عنوان یک وسیله ارتباطی موثر با استفاده از مخاطبان بسیار جذاب عمل می کنند . اما آیا این همه ویدئو برای شما خوب است ؟ یا آیا این کار منافع تجاری بیشتری را به همراه می آورد ؟
استفاده از ویدئو آسان است . آن ها به روش قابل انعطاف تری ، در حالی که همچنان مرتبط هستند و ارزش را فراهم می کنند ، با این حال ، ویدئو می تواند خیلی بیشتر از درگیر کردن حضار و ترویج محصولات شما باشد ؛ آن ها می توانند سئو سایت را افزایش دهند و در نتیجه رتبه وب سایت بهتری به شما بدهند .
سوال این جا این است : چطور ویدئو دقیقا به بهبود رتبه SEO کمک می کند ؟
دلیل اصلی اینکه چرا ویدئو ایده خوبی برای کسب و کارتان است , تاثیر آن است . اثر مستقیم محتوای ویدئو , اساس حضور آنلاین شما را میسازد و بنابراین رتبه بندی سئو را افزایش می دهد . نتیجه نهایی : تعامل بهتر , تبدیل و بنابراین درآمد بیشتر .
ویدئو یکی از موثر ترین روش های ارتباطی در فضای آنلاین است . به همین دلیل است که ترافیک بیشتری از وب به صورت ویدئو است , گنجاندن آن در هر استراتژی بازاریابی تاثیرات مثبتی خواهد داشت .
بهینه سازی موبایل بخشی از بهینه سازی ویدئو است . این کانون اصلی اکثر توسعه دهندگان و مالکان تجاری به عنوان بزرگ ترین مصرف ویدئو بر روی یک دستگاه تلفن همراه است . یک سایت ریسپانسیو که ویدئو ها را در سایت هایی مانند یوتیوب و Vimeo آپلود میکند قطعا رشد خواهد کرد .
انتظار می رود که این رشد در سال های آتی دو برابر شود , که به این معنی است که چنین رشد شدیدی در سود حساب خواهد شد .
گوگل اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۰۶ حقوق یوتیوب را کسب کرده است . امروزه ، یوتیوب بزرگ ترین سکوی پخش ویدئویی در جهان است . این اغلب به خاطر این است که ویدئو بیشتر در مقایسه با انواع دیگر محتوا مورد توجه قرار میگیرد . تغییرات الگوریتم اخیر گوگل چشم انداز موتور های جستجو را تغییر داده است . هم اکنون تنها نتایج جستجوی ترکیب شده با محتوای منحصر به فرد را اولویت بندی می کند ، و از این رو یک ویدئو همیشه در خط مقدم یک جستجوی وب ظاهر خواهد شد . این اساسا به این معنی است که گوگل ویدئو را دوست دارد و آن را بر تمام اشکال دیگر محتوا اولویت بندی میکند . اما چگونه ویدئو به گوگل کمک میکند ؟
از نظر آماری ، ۹۳ درصد از تجربه های آنلاین با یک موتور جستجو آغاز میشوند ؛ بنابراین کسب و کارها هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد تا در اولین صفحه نتایج موتور جستجو بمانند . سه نتیجه اول از همه مهم تر هستند چرا که ۵۵ درصد از همه کلیک را دریافت می کنند . اضافه کردن ویدئو به طور خاص به افزایش رتبه کمک میکند :
ویدئویی که در صفحه شما پدیدار میشود ، افزایش ۱۵۷ درصد در ترافیک ارگانیک را از نتایج جستجو نشان می دهد .
افراد تقریبا دو برابر بروی محتوای ویدئو زمان سپری می کنند بدون ترک کردن صفحه نسبت به انواع دیگر محتوا .
به عنوان مثال , پویا نمایی ویدئویی را در نظر بگیرید هر چه کیفیت محتوای ویدئو شما بالاتر باشد , احتمال موفقیت شما بیشتر می شود و کسب بک لینک با کیفیت .
ما ثابت کردیم که استفاده از ویدئو برای نشان دادن بالاتر در نتایج جستجو ترافیک بیشتری را به سایت شما می رساند . استفاده از یک ویدئوی بهینه میتواند عملکرد شما را در گوگل و سکوهای جاری مانند یوتیوب افزایش دهد . قبل از اینکه تصمیم بگیرید ویدئو خود را آپلود کنید , درک نواحی خاصی که بر این رتبه بندی ها تاثیر می گذارند , ضروری است .
انتخاب سکوی پخش ویدئوی شما یک قدم مهم است اگر شما یک رتبه بندی بهتر از ویدئو بخواهید . در نهایت , بستگی دارد به این که چرا شما ویدئو خود را در وهله اول بهینه سازی می کنید : برای به دست آوردن ترافیک یا راهنمایی جدید , برای بالا بردن آگاهی از برند .
کاربران به طور طبیعی نسبت به هر چیز دیگر به عناوین ویدئویی کشیده می شوند . زمانی که یک کاربر برای ویدئوی شما جستجو می کند ، محدوده توجه آن ها با این که این عنوان چقدر جذاب و روشن است ، تعیین خواهد شد . کلمات کلیدی در یک عنوان ویدئو باید به طور طبیعی به روش توصیفی و مختصر وارد شوند تا نشان دهند که چگونه با آنچه که کاربر به دنبال آن است مطابقت داشته باشد .
ویدئو ها ۱۳۵ درصد بیشتر از پست ها با تصاویر بدون حرکت تعامل مخاطب را دریافت خواهند کرد . تمرکز بر ایجاد ویدئو منجر به محتوای قابل اشتراک گذاری بیشتر شده است که ترافیک وب سایت بیشتری را به خود جلب کرده است . یک عامل دیگر که به این موضوع اضافه خواهد کرد استفاده از رسانه های اجتماعی برای انتشار ویدئوهای شما است . مصرف انبوه ویدئو در سایت هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام قابل توجه است . بنابراین اگر ویدئوی خود را بر روی این نوع سکوهای اجتماعی به اشتراک بگذارید ، کلیک بیشتری خواهید داشت .
محبوبیت محتوای ویدئو در سال های آینده باز هم افزایش خواهد یافت . تقویت SEO می تواند با استفاده از این روش آسان باشد زیرا افراد ویدئو را ترجیح بیشتری می دهند در مقایسه با اشکال دیگر محتوا.