چگونه از ویدئو استفاده کنید تا عملکرد SEO را افزایش دهید

ویدئو برای تقویت seo

در اوایل سال ۱۹۹۶ بیل گیتس مقاله‌ ای با عنوان ”  محتوا پادشاه است ” منتشر کرد . این مقاله به بررسی این موضوع می‌ پردازد که چگونه محتوای فضای دیجیتال را به طور کلی تغییر می‌ دهد . اندک اندک ما می‌ دانیم که در عرض چند سال , فضای آنلاین بسیار تحت‌ تاثیر محتوا , به خصوص ویدئو قرار گرفته است . بیل گیتس مطمئنا این نوع محتوای ویدئو که بر زندگی ما حاکم است را پیش‌ بینی نکرده است . ما شاهد افزایش و رشد رسانه‌ های اجتماعی بوده ایم . از آنجا که این موضوع به آرامی جنبه حیاتی زندگی روزمره ما می‌ شود , جامعه مدرن نیز به شدت دیجیتال شده‌ است . به این ترتیب , محتوای ویدئو تعدادی از صنایع را در بر می‌ گیرد .
کسب و کارها نحوه بازاریابی محصولاتشان را تغییر داده‌ اند تا فیلم‌ های بیشتری را به استراتژی‌ های خود وارد کنند . تصاویر ویدئویی به عنوان یک وسیله ارتباطی موثر با استفاده از مخاطبان بسیار جذاب عمل می‌ کنند . اما آیا این همه ویدئو برای شما خوب است ؟ یا آیا این کار منافع تجاری بیشتری را به همراه می‌ آورد ؟

ویدئو: تقویت تلاش های سئو شما

استفاده از ویدئو آسان است . آن‌ ها به روش قابل‌ انعطاف تری ، در حالی که همچنان مرتبط هستند و ارزش را فراهم می‌ کنند ، با این حال ، ویدئو می‌ تواند خیلی بیشتر از درگیر کردن حضار و ترویج محصولات شما باشد ؛ آن‌ ها می‌ توانند سئو سایت را افزایش دهند و در نتیجه رتبه وب سایت بهتری به شما بدهند .
سوال این جا این است : چطور ویدئو دقیقا به بهبود رتبه SEO کمک می‌ کند ؟

آنها تاثیر مستقیمی دارند

دلیل اصلی اینکه چرا ویدئو ایده خوبی برای کسب و کارتان است , تاثیر آن است . اثر مستقیم محتوای ویدئو , اساس حضور آنلاین شما را می‌سازد و بنابراین رتبه‌ بندی سئو را افزایش می‌ دهد . نتیجه نهایی : تعامل بهتر , تبدیل و بنابراین درآمد بیشتر .

آنها ترافیک بیشتری کسب می کنند

ویدئو یکی از موثر ترین روش‌ های ارتباطی در فضای آنلاین است . به همین دلیل است که ترافیک بیشتری از وب به صورت ویدئو است , گنجاندن آن در هر استراتژی بازاریابی تاثیرات مثبتی خواهد داشت .

آنها بخشی از بهینه سازی موبایل هستند

بهینه‌ سازی موبایل بخشی از بهینه‌ سازی ویدئو است . این کانون اصلی اکثر توسعه دهندگان و مالکان تجاری به عنوان بزرگ‌ ترین مصرف ویدئو بر روی یک دستگاه تلفن همراه است . یک سایت ریسپانسیو که ویدئو ها را در سایت‌ هایی مانند یوتیوب و Vimeo آپلود می‌کند قطعا رشد خواهد کرد .

آنها پتانسیل رشد دارند

انتظار می‌ رود که این رشد در سال‌ های آتی دو برابر شود , که به این معنی است که چنین رشد شدیدی در سود حساب خواهد شد .

چرا گوگل عاشق محتوای ویدئویی است ؟

گوگل اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۰۶ حقوق یوتیوب را کسب کرده‌ است . امروزه ، یوتیوب بزرگ‌ ترین سکوی پخش ویدئویی در جهان است . این اغلب به خاطر این است که ویدئو بیشتر در مقایسه با انواع دیگر محتوا مورد توجه قرار می‌گیرد . تغییرات الگوریتم اخیر گوگل چشم‌ انداز موتور های جستجو را تغییر داده‌ است . هم اکنون تنها نتایج جستجوی ترکیب‌ شده با محتوای منحصر به فرد را اولویت‌ بندی می‌ کند ، و از این رو یک ویدئو همیشه در خط مقدم یک جستجوی وب ظاهر خواهد شد . این اساسا به این معنی است که گوگل ویدئو را دوست دارد و آن را بر تمام اشکال دیگر محتوا اولویت‌ بندی می‌کند . اما چگونه ویدئو به گوگل کمک می‌کند ؟
از نظر آماری ، ۹۳ درصد از تجربه‌ های آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می‌شوند ؛ بنابراین کسب و کارها هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد تا در اولین صفحه نتایج موتور جستجو بمانند . سه نتیجه اول از همه مهم‌ تر هستند چرا که ۵۵ درصد از همه کلیک را دریافت می‌ کنند . اضافه کردن ویدئو به طور خاص به افزایش رتبه کمک می‌کند :

افزایش نرخ کلیک

ویدئویی که در صفحه شما پدیدار می‌شود ، افزایش ۱۵۷ درصد در ترافیک ارگانیک را از نتایج جستجو نشان می‌ دهد .

کاهش bounce rate

افراد تقریبا دو برابر بروی محتوای ویدئو زمان سپری می کنند بدون ترک کردن صفحه نسبت به انواع دیگر محتوا .

ایجاد بک لینک های با کیفیت

به عنوان مثال , پویا نمایی ویدئویی را در نظر بگیرید هر چه کیفیت محتوای ویدئو شما بالاتر باشد , احتمال موفقیت شما بیشتر می‌ شود و کسب بک لینک با کیفیت .

برخی از راه هایی که می توانید ویدئوی خود را برای SEO بهینه کنید

ما ثابت کردیم که استفاده از ویدئو برای نشان دادن بالاتر در نتایج جستجو ترافیک بیشتری را به سایت شما می‌ رساند . استفاده از یک ویدئوی بهینه می‌تواند عملکرد شما را در گوگل و سکوهای جاری مانند یوتیوب افزایش دهد . قبل از اینکه تصمیم بگیرید ویدئو خود را آپلود کنید , درک نواحی خاصی که بر این رتبه‌ بندی‌ ها تاثیر می‌ گذارند , ضروری است .

میزبان مناسب برای ویدئو انتخاب کنید

انتخاب سکوی پخش ویدئوی شما یک قدم مهم است اگر شما یک رتبه‌ بندی بهتر از ویدئو بخواهید . در نهایت , بستگی دارد به این که چرا شما ویدئو خود را در وهله اول بهینه‌ سازی می‌ کنید : برای به دست آوردن ترافیک یا راهنمایی جدید , برای بالا بردن آگاهی از برند .

وارد کردن کلمات کلیدی بصورت طبیعی در عنوان

کاربران به طور طبیعی نسبت به هر چیز دیگر به عناوین ویدئویی کشیده می‌ شوند . زمانی که یک کاربر برای ویدئوی شما جستجو می‌ کند ،  محدوده توجه آن‌ ها با این که این عنوان چقدر جذاب و روشن است ، تعیین خواهد شد . کلمات کلیدی در یک عنوان ویدئو باید به طور طبیعی به روش توصیفی و مختصر وارد شوند تا نشان دهند که چگونه با آنچه که کاربر به دنبال آن است مطابقت داشته باشد .

انتشار ویدئو بروی شبکه های اجتماعی

ویدئو ها ۱۳۵ درصد بیشتر از پست‌ ها با تصاویر بدون حرکت تعامل مخاطب را دریافت خواهند کرد . تمرکز بر ایجاد ویدئو منجر به محتوای قابل اشتراک گذاری بیشتر شده‌ است که ترافیک وب سایت بیشتری را به خود جلب کرده‌ است . یک عامل دیگر که به این موضوع اضافه خواهد کرد استفاده از رسانه‌ های اجتماعی برای انتشار ویدئوهای شما است . مصرف انبوه ویدئو در سایت‌ هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام قابل توجه است . بنابراین اگر ویدئوی خود را بر روی این نوع سکوهای اجتماعی به اشتراک بگذارید ، کلیک بیشتری خواهید داشت .

جمع بندی

محبوبیت محتوای ویدئو در سال‌ های آینده باز هم افزایش خواهد یافت . تقویت SEO می‌ تواند با استفاده از این روش آسان باشد زیرا افراد ویدئو را ترجیح بیشتری می‌ دهند در مقایسه با اشکال دیگر محتوا.

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید