بهینه سازی محتوای سئو: چگونه رتبه بالاتری داشته باشیم

بهینه سازی محتوای سئو

با توجه به الگوریتم‌ های گوگل که دائما در حال تکامل هستند، تعیین مناطقی که باید تلاش‌ های سئوی خود را روی آن متمرکز کنید تا حداکثر نتایج را به دست آورید، می‌تواند دشوار باشد. با این حال، یک عامل رتبه بندی وجود دارد که همیشه ارزش بهینه سازی را دارد که آن هم محتوا هست.

 

با راه اندازی سیستم محتوای مفید، شکی وجود ندارد که محتوای متناسب با نیازهای مردم به طور طبیعی می تواند رتبه بالایی را تضمین کند، به خصوص اگر در وب سایتی با دامنه اعتبار بالا منتشر شده باشد. با این حال، برای کلمات کلیدی مخصوصا رقابتی، ممکن است به تلاش بیشتر نیاز داشته باشد.

 

مراحل بهینه سازی محتوا برای سئو

 

بهینه‌ سازی محتوا فرآیند پیچیده‌ ای است که نیازمند اجرای فعالیت‌ های متعددی است، از ممیزی محتوا تا پیگیری مداوم سئو. با این همه مراحل درگیر، می توان به راحتی مسیر را از دست داد.

 

اکنون، اجازه دهید به طور خلاصه به هر یک از آنها بپردازیم تا چیز مهمی را از دست ندهیم.

 

۱ . ممیزی جامع محتوای سئو را انجام دهید.

 

قبل از اینکه مشخص کنیم کدام فعالیت‌ های بهینه‌ سازی محتوا ضروری هستند، باید بدانیم کجا آن‌ ها را پیاده‌ سازی کنیم. به زبان ساده، ما باید صفحاتی را شناسایی کنیم که طبق انتظار عمل نمی کنند.

 

برای انجام این کار، به GA4 (گوگل آنالیتیکس ۴) بروید و روی Reports > Engagement > Pages and Screens کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید یک نمای کلی از محتوا/صفحه‌ های خود، همراه با ترکیبی از معیارهای لازم برای بهینه‌ سازی محتوا (به عنوان مثال، کاربران، بازدید ها، میانگین زمان تعامل، تبدیل‌ ها و غیره) پیدا کنید.

 

با ترکیب این داده ها با داده های ارائه شده توسط کنسول جستجوی گوگل (GSC)، می توانید به راحتی صفحات حاوی محتوایی را شناسایی کنید که عملکرد خوبی ندارند اما می توان آنها را بهبود بخشید. برای مثال:

 

اگر صفحه‌ای در رتبه‌ بندی SERP‌ ها رتبه بالایی دارد اما CTR پایینی دارد، ممکن است نیاز به بهبود متا دیتا خود داشته باشید.

 

اگر صفحه شما ترافیک زیادی دارد اما نرخ تبدیل پایینی دارد، ممکن است به این دلیل باشد که محتوای شما مشکلی را که مردم به دنبال آن هستند حل نمی کند. در این مورد، شما به احتمال زیاد نیاز دارید که محتوای خود را برای هدف جستجوی مناسب بهینه کنید، که ما را به مرحله بعدی بهینه سازی محتوای سئو می برد.

 

۲ . کلمات کلیدی مرتبطی را که با هدف کاربر همسو هستند را هدف قرار دهید.

 

امروزه تحقیق کلمات کلیدی فراتر از شناسایی پرس و جو های با حجم بالا است. همچنین در مورد درک هدف پشت جستجوی اینترنتی و رضایت آن بهتر از رقبا است.

 

از آنجایی که گوگل اکنون قادر به تشخیص معنایی، زمینه و هدف کاربر در پشت کلمات کلیدی است، مطمئن شوید که از همان ابتدا محتوا را با کلمات کلیدی که انتظارات کاربران را بر آورده می کند، بهینه کنید.

 

در غیر این صورت، حتی اگر برای کلمات کلیدی که با نیاز های افراد مطابقت ندارند رتبه بالایی کسب کنید، احتمالا نرخ تبدیل شما پایین خواهد بود.

 

۳ . عناصر روی صفحه را به خوبی تنظیم کنید.

 

در بیشتر موارد، برای بهبود رتبه بندی و CTR محتوای خود، باید:

 

عناوین جذاب و توضیحات متا را ایجاد کنید که محتوای شما را با دقت به تصویر بکشد. فراموش نکنید که عنوان خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید.

 

محتوای خود را با عناوین و عناوین فرعی واضح، مرتبط و آسان سازماندهی کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که URL های شما کاربر پسند هستند و موضوع محتوای شما را منعکس می کنند.

 

۴ . محتوای خود را با لینک های داخلی و خارجی تقویت کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که برای بهبود ناوبری، توزیع ارزش لینک و کمک به موتورهای جستجو برای درک ساختار سایت شما، به سایر صفحات مرتبط در وب سایت خود لینک داده اید.

 

برای اینکه بیشترین بهره را از لینک داخلی خود ببرید، این اقدامات را دنبال کنید:

 

مهمترین لینک ها را در ابتدای متن خود قرار دهید.

 

لینک به صفحات تازه ایجاد شده

 

از استفاده انکر تکست های اسپم خودداری کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که پست شما دارای لینک های داخلی کافی است اما زیاده روی نکنید.

 

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که ترکیب لینک های خارجی معتبر به منابع معتبر در سراسر محتوای بهینه شده، اعتبار را افزایش می دهد، اعتماد کاربران را افزایش می دهد، به سئو کمک می کند و تعامل خواننده را تقویت می کند.

 

۵ . بهبود تجربه کاربری.

 

طبق developer document، اطمینان از تجربه کاربری عالی شامل موارد زیر است:

 

بهبود نمرات Core Web Vitals.

 

بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل

 

مکان یابی و پیمایش به محتوای اصلی را برای بازدید کنندگان آسان می کند.

 

طراحی چیدمان برای تمایز آسان محتوای اصلی از سایر عناصر صفحه.

 

۶ . به طور مستمر بر تاثیر بهینه سازی محتوای خود نظارت کنید.

 

پس از بهینه سازی محتوا، نتایج را در طول زمان با تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی مانند رتبه بندی، ترافیک، نرخ پرش، زمان در صفحه و تبدیل اندازه گیری کنید. از ابزارهایی مانند GSC، GA4 یا سایر ابزار های تحلیلی انتخابی خود استفاده کنید.

 

به طور کلی، شرکت ها حدود ۱ تا ۲ بار در سال یک بررسی بهینه سازی محتوای SEO را انجام می دهند، اما شما می توانید این کار را هر چند وقت یکبار که مناسب می دانید انجام دهید.

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید