چرا بک لینک ها بخش جدایی ناپذیر از استراتژی سئو هستند ؟

بک لینک ها برای استراتژی سئو

آیا از خود پرسیده اید که چرا بحث در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بدون ذکر بک لینک کامل نمی شود ؟ بک لینک‌ ها تقریبا مانند «رای‌ هایی» هستند که از وب‌ سایت‌ های دیگر دریافت می‌ کنید که محتوای شما را تضمین می‌ کنند. آنها ثابت می کنند که محتوای سایت شما مرتبط، معتبر و مفید است.

 

اکنون، اگر سایت شما بتواند بک لینک یا «رای» بیشتری دریافت کند، بدیهی است که در گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

 

بک لینک ها نقش مهمی در استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو دارند، و دلیل آن در اینجا آمده است !

 

دلایل اهمیت فزاینده بک لینک در سئو

 

استفاده از لینک ها توسط الگوریتم های موتورهای جستجو چیز جدیدی نیست. این همیشه مبنای الگوریتم قبلی گوگل، PageRank بود. از آن زمان، الگوریتم گوگل دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما بک لینک ها همچنان یکی از فاکتور های اصلی رتبه بندی هستند.

 

چگونه می توانید پیشرفت سایت خود را ارزیابی کنید ؟ شما طیف وسیعی از معیار ها را مطالعه می کنید، مانند ترافیک ارگانیک، کلمات کلیدی هدف و پروفایل بک لینک. پروفایل بک لینک برای سئو بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شوید.

 

برای اینکه سایت خود را قابل مشاهده کنید و بینندگان بیشتری را جذب کنید، باید از تکنیک های سئو استفاده کنید. با این حال، سئو پیچیده است و کسب و کار های کوچک اغلب برای درک اینکه کدام عوامل رتبه بندی بر رتبه بندی آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تاثیر می گذارد، در تلاش هستند. به همین دلیل مهم است که آنها را از اهمیت بک لینک آگاه کنید.

 

بک لینک ها نشان می دهند که سایت شما دارای اعتبار است، به خصوص زمانی که سایت های معتبر به آن لینک می دهند. در حالی که بک لینک ها ۱۰۰ درصد برای سئو ارزشمند هستند، باید بدانید که این فقط اعداد نیست. حتی سایت هایی با بک لینک های کمتر می توانند از سایت هایی با تعداد زیادی بک لینک بالاتر باشند. چگونه این اتفاق می افتد ؟ این کیفیت لینک ها است که تعیین می کند سایت شما چگونه سود خواهد برد.

 

بک لینک ها و سئو دست به دست هم می دهند تا با ایجاد قدرت، رتبه را بهبود بخشند. اینها می توانند رتبه بندی صفحات را برای عبارات جستجو در ارتباط با عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحه و سئوی داخلی افزایش دهند. ایجاد بک لینک برای بینندگان لازم است تا وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند. بنابراین، اینها دید سایت را بهبود می بخشند.

 

موتورهای جستجو از عنکبوت های وب استفاده می کنند که در محتوا می خزند و صفحات وب محبوب تر را دوباره مشاهده می کنند. بنابراین، اگر درگیر بک لینک باشید، احتمالا محتوای شما را سریعتر تشخیص می دهند. علاوه بر این، بک لینک، بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق ترافیک ارجاع به سایت شما می آورد. به عنوان مثال، بینندگانی که در حال مرور یک سایت هستند ممکن است بر روی بک لینک کلیک کنند که در آن اطلاعات بیشتری در مورد مطالبی که در مورد آن می خوانند به دست آورند.

 

بک لینک ها اعتبار دامنه را افزایش می دهند. ممکن است این یک عامل رتبه‌ بندی برای گوگل نباشد، اما ابزارهای سئو معمولا از این معیار برای بهینه‌ سازی تکنیک‌ های سئوی خود استفاده می‌ کنند تا شما را از رقبا بالاتر ببرند. هنگامی که اعتبار دامنه بالاتر باشد، رتبه های برتر را در نتایج موتورهای جستجو به دست خواهید آورد.

 

بک لینک ها برای ارتقای دید و آگاهی برند آنلاین مورد نیاز هستند. کسب‌ و کار ها به سرمایه‌ گذاری هنگفت در کمپین‌ های تبلیغاتی برند برای جذب مشتریان جدید و نمایش محصولات خود ادامه می‌ دهند. اگر بتوانید از وب سایت های معتبر بک لینک کسب کنید، می توانید بازدید کنندگان بیشتری نسبت به قبل داشته باشید. این به بهبود تصویر برند شما کمک می کند زیرا اکنون می توانید بازدیدکنندگان سایت های دیگر را هدف قرار دهید.

 

بک لینک گرفتن برای وب سایت شما چقدر چالش برانگیز است ؟

 

اکنون بک لینک گرفتن یک علم پیچیده ای نیست، اما زمان و تلاش می خواهد. بنابراین مهم است که متخصصان را وادار به انجام کار لینک سازی کنید.

 

بک لینک ها مانند سیگنال هایی به گوگل هستند که نشان می دهد سایت های دیگر محتوای شما را تضمین می کنند. این باعث می شود که کسب بک لینک بخشی ضروری از سئوی خارج از سایت باشد. پروفایل های بک لینک ابزار ضروری برای راهنمایی شما در ایجاد لینک و کمک به شما در از بین بردن لینک های “بد” هستند که می توانند به رتبه بندی شما آسیب بزنند.

 

برخی از بک لینک ها از بقیه ارزشمند تر خواهند بود. کسب لینک از وب سایت های معتبر بسیار مطلوب است. در عین حال، باید به خاطر داشته باشید که بک لینک های به دست آمده از سایت های اسپم و کم اعتبار می توانند برای تصویر برند شما فاجعه بار باشند. صرف نظر از اینکه لینک‌ ها فالو هستند یا خیر، برعکسش ذکر سایت شما در سایت‌ های با کیفیت کافی است تا برند شما را جلو ببرد.

 

چگونه می توانید موفقیت پروفایل بک لینک خود را اندازه گیری کنید ؟ بهترین راه استفاده از ابزار های چک بک لینک است که به هر لینکی که به وب سایت شما اشاره می کند کمک می کند.

 

حال سوال این است که چه چیزی را باید جستجو کنید ؟ در اینجا لیستی از متغیر هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

 

تعداد لینک هایی که به وب سایت شما و هر صفحه وب اشاره می کنند را بررسی کنید. اگر لینک های بیشتری دارید، رتبه شما بالاست. اما، اگر متوجه شوید که استراتژی سئو کمی بیشتر روی یک صفحه متمرکز می شود و نه چندان روی یک صفحه ارزشمندتر، چه ؟ آیا لینک های اضافی برای سایت خود دارید ؟ پس، این ها ممکن است لینک های هرزنامه ای باشند که نشان دهنده اعتبار کم هستند.

به اعتبار فعلی دامنه و پیج آتوریتی ارزشمند ترین صفحات وب داخلی نگاه کنید. اگر این اعداد را بالا بیابید، رتبه شما برای کلمات کلیدی هدف احتمالا بالاتر خواهد بود.

 

برای لینک سازی به مجموعه ای از دامنه ها وابسته نباشید. تنوع دامنه ها بهتر است. هنگامی که لینک ها از یک منبع ظاهر می شوند، بازده کاهش می یابد.

 

ابزار چک بک لینک باید به شما در ارزیابی اعتبار دامنه سایت های ارجاع دهنده کمک کند. اگر اعداد زیاد باشد، لینک های شما احتمالا قوی خواهند بود.

 

شما نمی توانید لینک های اسپم برای سایت خود داشته باشید. اگر متوجه شدید که لینک ها هرزنامه، غیر طبیعی و بی کیفیت به نظر می رسند، بلا فاصله آن ها را حذف کنید. در غیر این صورت، وب سایت شما ممکن است در لیست سیاه قرار گیرد یا جریمه شود.

 

در حالی که ممکن است لینک ها برای سایت شما رشد کنند، باید بررسی کنید که آیا این ناشران همان ناشران هستند که به شما لینک می دهند یا خیر. از ایجاد لینک های تکراری، قابل پیش بینی و تهاجمی خودداری کنید. الگو های لینک سازی را مطالعه کنید و مراقب این اشتباهات باشید.

 

برای به دست آوردن بهترین نتایج سئو، باید هر ماه یک ارزیابی پروفایل بک لینک انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که با شرایط Google مطابقت دارند. همچنین تضمین می کند که می توانید مشکلات را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند شناسایی و حل کنید.

 

چرا لینک سازی توسط متخصصان مهم است ؟

 

بدون شک، بک لینک گرفتن یک معامله بزرگ برای دیده شدن وب سایت شما است، اما زمانی که اشتباه انجام شود می تواند فاجعه آمیز باشد. گوگل دستور العمل های خاصی در مورد چگونگی کسب یا ساخت بک لینک دارد. اگر بک لینک هایی را جمع آوری کنید که این دستور العمل ها را نقض می کنند، کل استراتژی SEO تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

لینک سازی بیش از حد برای گوگل هرزنامه است. پیش از این، بازاریابان دیجیتال به دنبال راه های آسان برای خرید بک لینک برای سایت های خود بودند. همه چیز تغییر کرده است و اکنون موتور های جستجو برای لینک های هرزنامه بسیار سختگیری می کند. اگر به طور ناگهانی تعداد زیادی بک لینک دریافت کنید، موتورهای جستجو می توانند به شما مشکوک شوند که به تاکتیک های سئو کلاه سیاه متوسل شده اید. چنین لینک هایی سمی تلقی می شوند و حاوی انکر تکست های یکسانی هستند یا از سایت هایی با اعتبار کم به دست می آیند. یک آژانس با رتبه برتر SEO متخصصانی را برای ایجاد محتوای تاثیر گذار که می تواند برای خوانندگان و ربات های گوگل به طور یکسان جذاب باشد استخدام خواهد کرد. آنها از استراتژی هایی مانند لینک سازی، وبلاگ نویسی و بهینه سازی محتوا برای تقویت تلاش های سئو استفاده می کنند.

 

لینک سازی به زمان و تخصص نیاز دارد. اگر سعی کنید این کار را به تنهایی انجام دهید، می توانید با بسیاری از سایت های با کیفیت پایین روبرو شوید که بر رتبه شما در SERP تاثیر می گذارد. شما باید فقط بک لینک های با کیفیت بالا را از دامنه ها و سایت های معتبر دریافت کنید. اگر یک کسب و کار کوچک دارید، باید به جای دنبال کردن حداکثر تعداد لینک، به دنبال لینک های با کیفیت بالا باشید. کارشناسان سئو ویژگی های یک بک لینک خوب و راه های شناسایی لینک بد را می دانند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین استراتژی بک لینک را برای دریافت لینک فقط از سایت های مرتبط و معتبر ایجاد کنید.

 

بک لینک ها در وب سایت ها یا صفحات باید مرتبط با صفحاتی باشد که به اشتراک می گذارید. به عنوان مثال، اگر محصولات حیوانات خانگی را می فروشید، باید در وبلاگ های مرتبط با حیوانات خانگی به دنبال بک لینک باشید. اینجاست که کارشناسان حرفه ای سئو می توانند شما را از طریق ایجاد لینک های مناسب راهنمایی کنند.

 

بک لینک از سایت های با کیفیت بالا قدرت خود را به وب سایت شما منتقل می کند. اما، سایت‌ های دارای اعتبار بالا ممکن است همیشه ترافیک بالایی نداشته باشند، و اگر اینطور نباشد، نمی‌ توانند ترافیک ارجاع را به شما هدایت کنند. بنابراین، بک لینک های سایت های پربازدید ممکن است روی رتبه بندی شما تاثیری نگذارند. به همین دلیل مهم است که بدانید کدام نوع بک لینک روی سایت شما تاثیر می گذارد. می تواند بک لینک های نو فالو و do-follow وجود داشته باشد. بک لینک های نو فالو در مقایسه با بک لینک های do-follow تاثیری بر رتبه شما ندارند، اما لینک های نو فالو همچنان می توانند قدرت را منتقل کنند. کارشناسان اطمینان می‌ دهند که برای بهبود رتبه‌ بندی، لینک های do-follow را در اولویت قرار می‌ دهید.

 

به طور خلاصه، بک لینک تنها یک هدف دارد: افزایش ترافیک سایت و کمک به وب سایت شما برای کسب رتبه های برتر در SERP. زمانی که بک لینک ها نمی توانند ترافیک را به سمت شما هدایت کنند، بی اثر در نظر گرفته می شوند. بنابراین، آنها را به‌ عنوان وسیله‌ ای برای هدایت ترافیک و بهبود دید آنلاین به جای استفاده از آنها برای دستکاری رتبه‌ ها در گوگل در نظر بگیرید. سپس، وقتی کمپین های سئوی خود را تجزیه و تحلیل می کنید، می توانید ببینید که کدام بک لینک ها برای افزایش ترافیک موثر تر هستند.

 

باید بر روی بک لینک و لینک های داخلی تمرکز کنید. بک لینک گرفتن اعتبار سایت را بهبود می بخشد، در حالی که لینک سازی داخلی تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند اهمیت صفحات وب و ساختار سایت را ببینند.

 

لینک دادن به سایت های دیگر سومین نوع لینکی است که هنگام تلاش برای بهبود رتبه خود در گوگل، نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. اینها لینک هایی هستند که سایت شما برای وب سایت های دیگر ایجاد می کنند. اکنون، ممکن است احساس کنید که این امر با دور کردن بازدید کنندگان از صفحه شما، هدف ایجاد لینک را شکست می دهد، اما برای بهینه سازی مفید هستند.

 

بدون سئو، نمی توانید حضور آنلاین خود را افزایش دهید. با این حال، سئوی با کیفیت باید چندین عنصر را در نظر بگیرد و بک لینک ها سنگ بنای بهبود اعتبار سایت هستند. بنابراین، فراموش نکنید که با این استراتژی تطبیق دهید تا در صدر بازی خود بمانید!

 

 

 

منبع: seoblog

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید