سئو در سال ۲۰۲۳: ۸ ترند و پیش بینی

ترند های سئو در سال 2023

۲۰۲۳ به زودی فرا می رسد، بنابراین تصمیم گرفتم برخی از ترند های سئو را برای سال ۲۰۲۳ و بعد از آن پیدا کنم. در حالی که سئو هنوز در مورد پیش‌ بینی‌ ها «بستگی دارد» است، خوب است بدانید که از گوگل چه انتظاری داشته باشید و برای چه چیزی آماده شوید.

 

خوب، من تحقیقات خود را در زمینه سئو شروع کردم، اما از اینکه بیشتر پست‌ های «SEO 2023» از سال‌ های گذشته استفاده مجدد شده‌ اند، متعجب شدم. تنها رویداد جدید تحت پوشش Google Spam Update بود.

 

بنابراین، برای اینکه آنچه را که بارها گفته شد تکرار نکنم، تحقیقات خود را در مورد ترند های سئوی آینده ۲۰۲۳ انجام داده ام. و (آره!) من موفق شدم چیزهای جالبی پیدا کنم و نظرات متخصصان را در همین پست با شما به اشتراک بگذارم. پس اینجا هستید – لذت ببرید.

 

ترند ۱ . تبلیغات گوگل تسلیم جستجوی ارگانیک می شود

 

اگر به گزارش‌ های اخیر درآمد تبلیغات جستجوی Google نگاه کنید، روند نزولی واضحی خواهید دید. گزارش منتشر شده در اکتبر ۲۰۲۲ می گوید که درآمد گوگل ادز تنها ۴٫۲۵ درصد افزایش یافته است.

 

Google Ads revenue

 

درآمد های تبلیغاتی مایکروسافت بینگ اندکی بهتر عمل می کند، اما رشد ثابتی نیز نشان نمی دهد: گزارش اکتبر ۲۰۲۲ تنها ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

علاوه بر کاهش درآمد تبلیغات در میان غول های جستجو، بسیاری از آژانس های بازاریابی گزارش می دهند که میانگین هزینه های بسیاری از پیشنهادات کاهش یافته است. برای اطمینان از اینکه این یک شایعه صرف نیست، ما کمپین های تبلیغاتی خود را بررسی کرده ایم. ما شاهد کاهش قیمت پیشنهادی تا ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته بودیم. تنها منطقه ای که تحت تاثیر قرار نگرفت، ایالات متحده بود.

 

پیش بینی اقتصادی صندوق بین المللی پول نیز دور از خوش بینانه است: کارشناسان مالی می گویند که سال ۲۰۲۳ احتمالا به سال رکود بزرگ تبدیل خواهد شد. با قضاوت بر اساس سال‌ های گذشته، ارتقای پولی اولین چیزی است که کسب‌ و کار ها در زمانی که یک بحران مالی به زودی پیش می‌ آید و بر سود تاثیر می‌گذارد، آن را کاهش می‌ دهند.

 

در کنار پیش بینی های بد بینانه اقتصادی، باید عامل انسانی را نیز در نظر داشته باشید. مردم تمایل کمتری به کلیک بر روی اسنیپت هایی دارند که به صراحت به عنوان آگهی علامت گذاری شده اند. این به این دلیل اتفاق می‌ افتد که اکثر کاربران تبلیغات پولی را کمتر از نتایج ارگانیک ارزشمند می‌ دانند (پرداخت = کمتر قابل اعتماد). به هر حال، این می تواند یکی از دلایلی باشد که گوگل قصد دارد برچسب تبلیغات را به Sponsored تغییر دهد، که کمتر عمدی به نظر می رسد.

 

کاهش محبوبیت تبلیغات پولی تنها می تواند نشان دهنده یک چیز باشد – کسب و کار ها تلاش بیشتری برای موفقیت در جستجوی ارگانیک انجام می دهند. به عبارت دیگر، سئو همچنان یکی از ضروریات است.

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

اگر احساس می‌ کنید که کسب‌ و کارتان باید تبلیغات پولی را کاهش دهد، چاره‌ ای جز بهینه‌ سازی بهتر برای جستجوی ارگانیک ندارید.

 

بر عکس، اگر می‌خواهید با سرمایه‌ گذاری بیشتر در تبلیغات خود بر رکود غلبه کنید، کمپین‌ های تبلیغاتی خود را با دقت اصلاح کنید. از آنجایی که قیمت‌ های پیشنهادی در برخی مناطق کاهش یافته است، ممکن است فرصت‌ های تبلیغاتی جدیدی پیدا کنید که قبلا برای شما بسیار گران بودند.

 

ترند ۲ .  فیچر اسنیپت ها و نتایج صفر کلیک

 

در حالی که تبلیغات پولی کنار می رود، سئو همچنان در حال تکامل است. و شرکت ها باید به آخرین ترند های نتایج موتورهای جستجو برسند تا در جستجوی ارگانیک سرپا بمانند. مهم نیست چقدر این ممکن است چالش برانگیز باشد. به علاوه، به روز رسانی های غیر منتظره گوگل را فراموش نکنید.

 

امروزه و بیشتر، به نظر می رسد که فیچر اسنیپت ها و نتایج صفر کلیک بر نتایج صفحات موتورهای جستجو حکومت می کنند. در بسیاری از موارد، اینها موارد مشابهی هستند – نتایج جستجویی که در بالای SERP ظاهر می شوند تا اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن است نشان دهد.

 

نتایج صفر کلیک

 

راستش را بخواهید، سئوکاران هنوز در مورد نحوه برخورد با نتایج صفر کلیک دو به شک هستند. از یک طرف، آن‌ ها کلیک‌ ها و ترافیک سایر اسنیپت های جستجو را می‌ دزدند، زیرا کاربران آنچه را که نیاز دارند در محل دریافت می‌ کنند. از سوی دیگر، مطالعات نشان می دهد که کاربران گوگل بیشتر بر روی فیچر اسنیپت ها کلیک می کنند.

 

لازم به ذکر است که مطالعات مختلف بسته به روش تحقیق، نتایج متفاوتی را گزارش می کنند. اما به هر حال، روند هنوز مشخص است – نتایج صفر کلیک، سهم زیادی از کلیک ها را می گیرد. آنها واقعا چشم نواز هستند و در بالای SERP قرار می گیرند، بنابراین احتمال اینکه کاربر برای دریافت اطلاعات اضافی روی آنها کلیک کند بسیار زیاد است.

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

گوگل اغلب از structured data استفاده می کند تا اطلاعات را از سایت شما به نتایجی با کلیک صفر برساند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که schema markup مانند FAQ یا پرسش های متداول را در هر جایی که در سایت شما مرتبط است اعمال کنید.

 

علاوه بر این، می‌ توانید کاوش کنید که چه کلمات کلیدی ویژگی‌ های SERP را بیشتر از دیگران راه‌ اندازی می‌ کنند و محتوای سایت خود را برای به دست آوردن اسنیپت های بیشتر به‌ روز رسانی کنید.

 

توجه داشته باشید که چه کلمات کلیدی ویژگی های نتایج جستجو گوگل را فعال می کنند. اگر آن کلمات کلیدی پتانسیل این را دارند که کلیک‌ های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند و صفحات شما هنوز رتبه‌ بندی نشده‌ اند، پس جای پیشرفت دارید.

 

ترند ۳ . E-A-T همچنان مهم است

 

تخصص، اقتدار و اعتماد یک روند همیشه سبز است که سال به سال به روز می ماند. و ۲۰۲۳ قرار نیست به یک استثنا تبدیل شود. به خصوص اگر تبلیغات پولی محبوبیت کمتری پیدا کند و همه تمرکز خود را به جستجوی ارگانیک معطوف کنند. علاوه بر این، گوگل اخیرا تایید کرده است که E-A-T برای هر درخواست تکی اعمال می شود.

 

عوامل زیادی در سیگنال‌ های E-A-T نقش دارند: تخصص نویسندگان، بک لینک‌ ها از منابع معتبری مانند ویکی‌ پدیا و وب‌ سایت‌ های تخصصی مرتبط، و غیره. اشاره‌ های کارشناسان و نظرات نیز به شدت به E-A-T سایت شما کمک می‌ کند. به عنوان مثال، اگر شما در مورد آشپزی و رستوران ها بنویسید، منشن هایی از رستوران ها، وبلاگ نویسان مواد غذایی و آشپز ها (چه محلی و چه در سطح جهانی) انجام می شود.

 

تمایل به افزایش SERP با کمک سیگنال های E-A-T در نهایت منجر به افزایش قیمت خدمات سئو می شود زیرا:

 

مقالات نویسندگان متخصص گران تر می شوند.

 

خدمات لینک سازی مانند Outreach هزینه بیشتری خواهد داشت.

 

رسانه های معتبر قیمت قرار دادن پست های پولی را افزایش خواهند داد.

 

آژانس های سئو هزینه بیشتری خواهند داشت.

 

کارشناسان سئو نیز موافق هستند که کیفیت و تخصص محتوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. این چیزی است که Olga Zarr، مشاور SEO در SEOSLY می گوید:

 

با به‌ روز رسانی اخیر محتوای مفید Google، به‌ روز رسانی‌ های هرزنامه، و به‌ روز رسانی‌ های بررسی محصولات، Google نشانه‌ های واضحی از آنچه که در محتوا به دنبال آن هستند به ما داده است. آنها می خواهند که محتوا به کاربران کمک کند تا به سوالات آنها پاسخ دهند و نیاز های آنها را بر آورده کنند. آنها چیزی بیش از بیان مجدد آنچه که همه قبلا در مورد آن صحبت می کنند می خواهند. آنها اصالت و بینش شما را می خواهند. من معتقدم فقط با محتوای درخشان می توانید به آنجا برسید.

 

Olga Zarr, SEOSLY

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

هنگام ساخت و توسعه برند های شخصی باید توجه و هوشیاری بیشتری داشته باشید. واقعیت جدید نه‌ تنها ایجاد تخصص حرفه‌ ای بلکه برای آگاه کردن مردم و موتورهای جستجو در مورد آن بسیار مهم است. در رویداد های عمومی در جایگاه خود فعال باشید و در کنفرانس‌ ها، مصاحبه‌ ها، پادکست‌ ها و غیره شرکت کنید – همه این ها به شما و برندتان کمک می‌ کند تا معروف شوید. این در مورد برندهای شخصی نویسندگان محتوای شما نیز صادق است.

 

رشد یک برند شخصی به زمان نیاز دارد. در واقع زمان زیادی است. اگر احساس نمی کنید که مایل به سرمایه گذاری زمان و تلاش زیادی در مدیریت برند نیستید، برون سپاری تولید محتوای متخصص نیز راهی برای رفتن است. با این حال تردید نکنید – برون سپاری تولید محتوا مطمئنا هزینه بیشتری نسبت به الان خواهد داشت.

 

ترند ۴ . استفاده بیش از حد از محتوای هوش مصنوعی

 

از آنجایی که نویسندگان خوب گران تر می شوند، سئوکاران سعی می کنند تا حد امکان در تولید محتوا صرفه جویی کنند. به همین دلیل است که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی محبوب تر خواهند شد، زیرا هزینه کمتری نسبت به نویسندگان واقعی دارند (برخی از نویسندگان هوش مصنوعی حتی رایگان هستند). اگرچه نویسندگان محتوای هوش مصنوعی هر روز بهتر می شوند، اما هنوز نمی توانند کاملا جایگزین انسان شوند.

 

سئوکاران تنبل که بیش از حد به محتوای هوش مصنوعی متکی هستند، احتمالا در دام به‌ روز رسانی محتوای مفید گوگل قرار می‌ گیرند، که هدف آن کاهش رتبه محتوای بی‌ کیفیت و هرزنامه است.

 

نظر Lukasz Zelezny، متخصص سئو در SEO London، در مورد محتوای هوش مصنوعی در سئو چیست:

 

فرصت‌ های هوش مصنوعی برای تولید محتوا و به‌ روز رسانی محتوای مفید مانند دو منطقه ممنوعه است که باید به خاطر بسپارید.

 

اول از همه، خطر استفاده بیش از حد از هوش مصنوعی وجود دارد. این روز ها دسترسی به ابزار هایی مانند https://jasper.ai بسیار مقرون به صرفه است. و این ابزار ها به عنوان یک چیز اضافی فوق العاده هستند، اما نه به عنوان جایگزینی برای سازندگان محتوای انسانی.

 

و اینجا جایی است که به‌ روز رسانی محتوای مفید قرار دارد: به‌ روز رسانی الگو سعی می‌ کند آن محتوای با کیفیت پایین را از رتبه‌ بندی برتر نتایج جستجو ها پاک کند.

 

Lukasz Zelezny، SEO London

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

در حالی که نویسندگان محتوای هوش مصنوعی نمی توانند جایگزین انسان ها شوند، می توانند به ما کمک زیادی کنند. بنابراین، انکار آینده و نادیده گرفتن هوش مصنوعی بهترین ایده نیست – آینده از قبل اینجاست. کاری کنید که سازندگان محتوای هوش مصنوعی برای شما کار کنند،

 

اما مراقب باشید که سایت شما توسط گوگل جریمه نشود.

 

من سعی نمی کنم بگویم هوش مصنوعی بد است. من می گویم هوش مصنوعی توانایی تولید حجم عظیمی از محتوای منحصر به فرد و در عین حال با کیفیت پایین را می دهد، […که] چیزی نیست جز محتوایی که ارزش افزوده ای به همراه ندارد.

 

Lukasz Zelezny، SEO London

 

برای مثال، می‌ توانید برخی از محتوا ها را با هوش مصنوعی برای ویرایش دستی تولید کنید – اطلاعات گمشده را اضافه کنید یا قطعاتی را که آشکارا مزخرف هستند حذف کنید. بنابراین، ارزش افزوده به ارمغان می آورید و از خطر ضربه خوردن به روز رسانی محتوای مفید جلوگیری می کنید.

 

ابزار های هوش مصنوعی همچنین می توانند برای بومی سازی ماشینی صفحات وب استفاده شوند. توجه داشته باشید که ترجمه‌ های ماشینی به ویرایش دستی نیز نیاز دارند، بنابراین آپلود تعداد زیادی ترجمه ماشینی خام در سایت شما بهترین ایده نیست.

 

ترند ۵ . نهاد ها کلمات کلیدی را تصاحب می کنند

 

به نظر می رسد گوگل به سمت صفحاتی روی آورده است که برای نهاد ها بهینه شده اند. بنابراین رویکرد بهینه‌ سازی مبتنی بر موجودیت نسبت به سئوی سنتی کلمات کلیدی موثرتر می‌ شود. من فکر می کنم دلیل آن در توسعه پنل دانش نهفته است، و در اینجا دلیل آن است.

 

گوگل محتوا را با کمک الگوریتم های NLP خود درک می کند. به عنوان مثال، NLP API یک متن را تجزیه و تحلیل می کند، معنی دارترین اصطلاحات (موجودیت) را شناسایی می کند و تعریف می کند که متن در مورد چیست. اطلاعاتی که از این طریق بازیابی می‌شوند، سپس به سایر داده‌ هایی که Google از قبل در مورد این یا آن موجودیت نگهداری می‌ کند، اضافه می‌ شود. وقتی اطلاعات کافی وجود داشته باشد، Google می‌ تواند همه نقاط را به هم متصل کند و ممکن است یک پنل دانش به یک نهاد اعطا کند:

 

Entities take over keywords

 

الگوریتم های BERT و MUM گوگل نیز بر روی NLP آموزش داده شده اند، به همین دلیل درک زمینه و تشکیل صفحات نتایج موتور جستجو بر اساس این دانش برای گوگل آسان تر می شود.

 

سئوی مبتنی بر نهاد به ویژه برای جستجو های محلی مهم است. در جستجوی محلی، گوگل میزان ارتباط یک جستجو با یک مکان خاص را ارزیابی می کند و این یکی از عوامل مهم در نحوه تشکیل نتایج جستجو های محلی است.

 

نتایج جستجوی محلی

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

شما باید کاری کنید که Google موجودیت شما را آنطور که نیاز دارید درک کند، بنابراین تا آنجا که می توانید، موجودیت خود را معنا دار کنید. و در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا موجودیت خود را برجسته تر کنید:

 

محتوای سایت خود را با سایر نهاد های مرتبط با مورد هدف غنی کنید، به طوری که گوگل زمینه کافی برای اطراف خود را داشته باشد. به عنوان مثال، اینگونه است که کاربر ما عملکرد جستجوی کسب و کار محلی خود را با استفاده از انجمن نهاد ارتقا داده است. حتی اگر کسب و کار شما محلی نباشد، می توانید نکات کلی سئو را نیز در آنجا بیابید.

 

پروفایل کسب و کار Google خود را ایجاد و رشد دهید (برای مشاغل محلی). از هر ویژگی که دارد استفاده کنید، زیرا هر چه داده های بیشتری به Google بدهید، اطلاعات بیشتری درباره شما دارد.

 

بک لینک بسازید. این یک سیگنال ارتباط بین نهاد شما و سایر نهاد های مرتبط است. اگر یک کسب و کار محلی دارید، بک لینک محلی بسازید.

 

کاربران را تشویق کنید تا کسب و کار شما را بررسی کنند.

 

بازاریابی آفلاین را امتحان کنید تا سر و صدای بیشتری در اطراف نهاد خود ایجاد کنید. رویداد های آفلاین اغلب در رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار می گیرند که گوگل نیز از آن استقبال می کند.

 

نکته

 

می‌ توانید با کلیک بر روی سه نقطه در نزدیکی اسنیپت جستجوی خود، آنچه را که Google از قبل درباره موجودیت شما می‌ داند، بررسی کنید:

 

three dots near your search snippet

 

سپس، روی More about this page کلیک کنید:

 

More about this page

 

اگر اطلاعات کافی نیست، محتوای سایت خود را به روز کنید (به خصوص به صفحه درباره ما، تاریخچه ما و غیره توجه کنید).

 

همچنین می‌ توانید محتوای خود را با Google’s NLP API اسکن کنید تا ببینید Google چگونه متن را می‌ فهمد و چه موجودیت هایی را پیدا می‌ کند:

 

 Google’s NLP API

 

ترند ۶ . Google Shopping در حال گسترش است

 

در حالی که خرید های آفلاین افزایش یافته است زیرا مردم در نهایت از محدودیت‌ های COVID-19 رهایی یافته‌ اند، Google در حال یکی کردن امکانات فروشگاه اینترنتی در یک فضا است و به طور فعال ویژگی‌ های خرید مانند Merchant Center، محصولات، Google Shopping و غیره را توسعه و ارتقا می‌ دهد.

 

گوگل در حال حاضر چیزی بیش از یک موتور جستجو است – این یک گرد آورنده فروشگاه های اینترنتی است که شامل کالا ها، توضیحات و نظرات می شود. تنها کاری که انجام نمی دهد فروش مستقیم کالا است. در عوض، قسمتی برای خرید دارد که در آن وب سایت های فروشندگان نشان داده می شود.

 

sellers’ websites are shown

 

این روند راهنمایی برای سایت‌ های تجارت الکترونیک است تا شروع به اضافه کردن خدماتی مانند Google Shopping کنند. بنابراین فروشگاه ها در محل خرید مشخص می شوند.

 

نکته خوب در اینجا این است که اکنون می توانید به راحتی استراتژی قیمت گذاری خود را با استراتژی رقبای خود مقایسه کنید و برای معقول ماندن سازگار شوید.

 

چیزی که واقعا خوب نیست این است که Google Shopping قطعا سهم زیادی از کلیک‌ ها را از سایت‌ های فروشگاه اینترنتی می‌ گیرد و قیف‌ های بازاریابی را از بین می‌ برد. قبل از آن، کاربران بر روی یک اسنیپت سایت کلیک می کردند، به خود سایت می رفتند و سفر مشتری خود را در آنجا ادامه می دادند. با Google Shopping، کاربران تنها در صورتی وارد صفحه یک محصول خاص می شوند که تصمیم به خرید کالایی از همان سایت داشته باشند. با این حال، این واقعیت جدید برای تجارت الکترونیک است.

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

اگر یک فروشگاه اینترنتی را اجرا می کنید، چاره ای جز افزودن ویژگی های Google Shopping به آن ندارید. برخی از انواع نتایج جستجو دارای اسنیپت های Google Shopping هستند، و این اسنیپت ها درست مانند فیچر اسنیپت ها که در بالا نوشتم، کار می‌ کنند، یعنی کلیک‌ ها را از نتایج ارگانیک بگیرید. بنابراین، اگر Google Shopping را اضافه کنید، می‌ توانید کلیک‌ هایی را که احتمالا در ارگانیک از دست می‌ دهید، برگردانید. در غیر این صورت، کلیک های ارگانیک شما می تواند به سمت رقبای شما برود.

 

ترند ۷ . جستجوی بصری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد

 

آیا نام Google Lens را شنیده اید ؟ به نظر می رسد تبلیغات پیرامون این ویژگی اخیرا کاهش یافته است، اما این فقط آرامش قبل از طوفان است. به احتمال زیاد، این “آرام” مربوط به اصلاح هوش مصنوعی MUM است، زیرا گوگل می خواهد این ویژگی جدید تقریبا کامل باشد.

 

باید بگویم که جستجوی بصری گوگل لنز در حال حاضر بسیار بهتر از مثلا چند ماه پیش کار می کند و هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. پس از آن، گوگل سرانجام جستجوی چند وجهی خود را راه اندازی می کند تا در واقع به الگوریتم MUM اجازه دهد کاری را که برای آن توسعه داده شده است انجام دهد.

 

Google باید تصاویر (و شاید به زودی ویدئو ها) را به وضوح «ببیند» تا بفهمد چه چیزی در آنها وجود دارد و اشیا مشابه را در سراسر وب بیابد. بنابراین، برای اینکه گوگل شی را با جزئیات ببیند، تصاویر موجود در سایت شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

 

با این حال، مشکلی وجود دارد که ممکن است برای رتبه بندی شما هزینه داشته باشد. تصاویری با کیفیت بالا فوق‌ العاده سنگین هستند، به این معنی که Core Web Vitals بد و معیار های سرعت صفحه ضعیف است. همانطور که می دانید، این ۱۰۰٪ به UX سایت شما آسیب می رساند و همچنین ممکن است بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد.

 

خوب… آیا می‌ توان انتظار داشت که گوگل تقاضای کمتری برای CWV ​​کند و معیار ها را به نحوی تغییر دهد ؟ این سوالی است که هنوز پاسخی ندارد.

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

تصاویر را بخشی از استراتژی سئوی خود قرار دهید – نتایج برتر در Google Images هرگز به کسی آسیب نمی رساند. مراقب کیفیت تصاویر خود باشید و یک سبک برند ایجاد کنید تا از رقبای خود متمایز شوید. به جای استفاده از تصاویر استوک، تصاویر خود را طراحی کنید و مطمئن شوید که اندازه آنها مناسب با ابعاد دستگاه است.

 

به یاد داشته باشید که باید با معیار های CWV ​​گوگل همراه باشید. یک ایده خوب این است که یک CDN برای کاهش بار سرور راه اندازی کنید. Lazy loading نیز برای زمان بارگذاری مفید خواهد بود.

 

افزودن schema markup به صفحات شما به Google اجازه می‌ دهد تا بهتر بفهمد چه چیزی روی تصویر است (یک ظرف، عکس یک شخص و غیره). در وبلاگ ما، ما یک پست مفصل در مورد نحوه تنظیم صحیح داده های ساختار یافته داریم، بنابراین می توانید چیزی از آنجا یاد بگیرید.

 

علاوه بر این، نوشتن متن های جایگزین مناسب برای تصاویر خود را فراموش نکنید.

 

ترند ۸ . تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی محبوب می شوند

 

من فکر می کنم هیچ بیانیه رسمی در مورد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نداشت، اما من به چیزهای جالبی در این مورد پی بردم.

 

اولا، مولد های تصویر هوش مصنوعی مانند Midjourney اخیرا تبلیغاتی شده اند. مردم در اینترنت در مورد آنها زیاد صحبت می کنند و سعی می کنند در مورد هر موضوعی که ممکن است تصاویر ایجاد کنند.

 

دوم، ابزار های هوش مصنوعی می‌ توانند تصاویر بسیار خوبی ایجاد کنند، به شرطی که به آن‌ ها دستور دقیق بدهید. هرچه جزئیات بیشتری ارائه دهید، تصویر بهتر است.

 

در نهایت، من چند تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با Google’s Cloud Vision API آزمایش کردم. نتایج بسیار کنجکاو بود، زیرا گوگل موفق شد اشیا را با موفقیت تشخیص دهد. علاوه بر این، حتی مواردی را می توان پیدا کرد که در ابتدا در اعلان مشخص نشده بودند.

 

AI-generated images

 

پیشنهادی که من به Midjourney دادم کافی شاپ بود. سپس، کافی شاپ را در Google Images جستجو کردم و یک عکس واقعی از یک کافی شاپ را با API اسکن کردم. این چیزی است که من دارم:

 

scanned a real photo with the API

 

همانطور که می بینید، گوگل همان اشیا را در یک تصویر مصنوعی و در یک عکس واقعی تشخیص داد. بنابراین، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به اندازه کافی دقیق هستند تا در صورت مرتبط بودن جستجو در نتایج موتورهای جستجو تصویری برجسته شوند. به نظر می رسد که تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی بیشتر از آنچه اکنون هستند استفاده می شوند.

 

چکاری باید انجام داد ؟

 

در واقع، کاری جز تماشای اینجا وجود ندارد. البته، می‌ توانید ابزار های هوش مصنوعی را برای سایت خود امتحان کنید، اما من پیشنهاد می‌ کنم از آنها بیش از حد استفاده نکنید. حداقل هنوز نه، زیرا گوگل مطمئن نیست که چگونه با تصاویر هوش مصنوعی رفتار کند و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد.

 

خلاصه اینکه

 

وقتی صحبت از ترند های گوگل و سئو برای سال آینده می شود، سخت است که مطمئن باشیم اوضاع چگونه توسعه می یابد. تنها چیزی که ۱۰۰ درصد واضح است این است که کیفیت بر کمیت غالب خواهد شد. بنابراین، سئوی خود را نادیده نگیرید و منابع کافی را در آن قرار دهید.

 

به یاد داشته باشید که بر خلاف تبلیغات پولی، سئو یک بازی طولانی مدت با نتایجی است که ماندگاری بیشتری دارند.

 

نظر شما در مورد سئو در سال ۲۰۲۳ چیست ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

منبع: link-assistant

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید