۴ ستون یک استراتژی موثر سئو

استراتژی موثر سئو

اجازه ندهید سئو بر شما غلبه کند. روی موارد ضروری تمرکز کنید – سئو فنی، بهینه سازی در سایت، تولید محتوا و ایجاد اعتبار.

 

سئو می تواند پیچیده باشد – در بسیاری از موارد، بیش از حد پیچیده است. گم شدن در حفره خرگوش سئو آسان است و زمان قابل توجهی را با حداقل نتایج سپری می کند.

 

این مقاله به شما کمک می‌کند تا از سر و صدا بکاهید و روی چهار ستون کلیدی سئو تمرکز کنید که به شما در بهبود دید سئو در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن کمک می‌کند.

 

چهار ستون سئو

 

چهار حوزه کلیدی در خدمات سئو که صاحبان سایت باید در نظر بگیرند عبارتند از:

 

سئوی فنی: محتوای شما تا چه حد می تواند خزیده و نمایه شود.

 

محتوا: داشتن مرتبط‌ ترین و بهترین پاسخ‌ ها به سوال یک مشتری بالقوه.

 

سئو داخلی سایت: بهینه سازی محتوا و HTML شما.

 

سئوی خارج از سایت: ایجاد قدرت برای افزایش اعتماد و رتبه بندی.

 

با کار روی این چهار ستون سئو، می توانید دید، ترافیک و تعامل خود را از جستجوی ارگانیک بهبود بخشید.

 

۱ . سئو فنی

 

سئو فنی می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد. اما به آن نیاز دارید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند محتوای شما را بخوانند و سایت شما را کشف کنند.

 

بیشتر این موارد توسط سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می‌ کنید انجام می‌ شود، و کنسول جستجوی Google می‌ تواند به شما در درک ساختار فنی سایتتان کمک کند.

 

زمینه های اصلی که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

 

خزیدن: آیا یک موتور جستجو می تواند سایت شما را کاوش کند ؟

 

ایندکس شدن: آیا مشخص است که موتور جستجو چه صفحاتی را باید ایندکس کند ؟

 

موبایل: آیا سایت شما یک تجربه تلفن همراه قوی ارائه می دهد ؟

 

سرعت: آیا صفحات وب شما در موبایل، دسکتاپ و فراتر از آن سریع بارگذاری می شوند ؟

 

فناوری: آیا وب سایت شما برای موتور جستجو مناسب است ؟

 

سلسله مراتب: آیا محتوا برای کمک به دسته بندی سازماندهی شده است ؟

 

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که از وردپرس (یا یک CMS مشابه) برای وب سایت خود استفاده می کنید، سئو فنی باید چیزی باشد که می توانید به سرعت لیست خود را بررسی کنید. اگر یک وب سایت بزرگ و سفارشی با میلیون ها صفحه دارید، سئو فنی بسیار مهم تر (و دردسرساز) می شود.

 

در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن، بسیاری از آنچه “سئوی فنی” است در واقع بخشی از وب سایت و CMS شما است. نکته کلیدی این است که با توسعه دهنده ای همکاری کنید که اصول سئو را درک کرده و وب سایتی را برای شما بسازد که SEO پسند و به درستی پیکربندی شده باشد. انجام این کار باید شما را به سمت سئوی موثر هدایت کند.

 

توجه: اگر یک کسب و کار کوچک یا خرد هستید، زیاد روی این موضوع وسواس نداشته باشید یا احساس نکنید که باید همه چیز را کامل کنید. ما هنوز سایت های زیادی را می بینیم که اساسا همه کارها را اشتباه انجام می دهند و رتبه خوبی دارند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید!

 

۲ . سئو داخلی سایت

 

هنگامی که سئوی فنی شما در مکان خوبی قرار گرفت، باید محتوای سایت خود را بهینه کنید.

 

بهینه سازی ساختاری

 

اولین کار در اینجا این است که مطمئن شوید سایت شما به گونه ای ساختار یافته است که به گوگل کمک کند ارتباط هر صفحه را درک کند. وب سایت خود را به عنوان یک کابینت بایگانی در نظر بگیرید. وب سایت کابینت است، بخش ها کشو هستند و صفحات پوشه هایی در آن کشو ها هستند.

 

شما باید بتوانید این ساختار را در پشت یک دستمال بکشید و بفهمید که همه چیز چگونه به هم مرتبط است.

 

صفحه اصلی

خدمات

سرویس A
سرویس B

مکان ها

مکان A
مکان B

تیم

بخش

عضو تیم A
عضو تیم B

مطالعات موردی

مطالعه موردی A
مطالعه موردی B

درباره ما

مخاطب

 

شما تصویر را دریافت می کنید – و امیدواریم گوگل هم همینطور. با ساختار دهی سایت خود به این صورت، قبل از اینکه گوگل حتی خود صفحه را بررسی کند و صحنه را برای بهینه سازی خود صفحه تنظیم کند، زمینه یک صفحه را فراهم می کنید.

 

بهینه سازی در سطح صفحه

 

با یک ساختار معقول در جای خود، اکنون می توانید صفحات جداگانه را بهینه کنید.

 

زمینه های اصلی که در اینجا باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از:

 

تحقیق کلمات کلیدی: زبان مخاطب هدف خود را درک کنید.

 

URL های توصیفی: اطمینان حاصل کنید که هر URL ساده و توصیفی است.

 

عنوان صفحه: از کلمات کلیدی به طور طبیعی در عنوان صفحه استفاده کنید.

 

توضیحات متا: توضیحات متا را مانند نسخه تبلیغاتی برای بهبود نرخ کلیک ایجاد کنید.

 

بهینه سازی محتوا: از کلمات کلیدی و تغییرات در کپی صفحه خود استفاده کنید.

 

تجربه کاربری (UX): اطمینان حاصل کنید که استفاده و پیمایش سایت شما لذت بخش است.

 

call to action قوی : دانستن کارهای بعدی را برای کاربران خود آسان کنید.

 

نشانه گذاری داده های ساختار یافته: به گوگل کمک کنید محتوای شما را درک کند.

 

اگر زمان صرف کرده اید تا سایت خود را به درستی ساختار دهید، بهینه سازی روی صفحه بسیار ساده است. اگر کمک می کند، لیست صفحات خود را در یک صفحه گسترده قرار دهید و کلمه کلیدی را که می خواهید هر صفحه را برای آن بهینه کنید، به طور دقیق توضیح دهید.

 

ابزار های زیادی ارزیابی می‌ کنند که چگونه یک صفحه برای یک اصطلاح خاص بهینه شده است که می‌ تواند به شما در بهینه‌ سازی کمک کند.

 

به این به عنوان یک کار یکبار مصرف هم فکر نکنید. هنگامی که سایت ایندکس شد، می توانید اطلاعات بسیار بیشتری را از کنسول جستجوی گوگل در مورد کلمات کلیدی هر صفحه جمع آوری کنید و بهینه سازی خود را در سطح صفحه به صفحه اصلاح کنید.

 

۳ . محتوا

 

محتوا پادشاه است. این ضرب المثل است، درست است ؟

 

به نوعی درست است وب سایت شما فقط یک بسته بندی برای محتوای شماست.

 

محتوای شما به مشتریان بالقوه می‌ گوید که چه کاری انجام می‌ دهید، کجا آن را انجام می‌ دهید، برای چه کسی این کار را انجام داده‌ اید و چرا کسی باید از کسب و کار شما استفاده کند.

 

و اگر باهوش هستید، محتوای شما نیز باید فراتر از این عناصر آشکار بروشور باشد و به مشتریان احتمالی شما کمک کند تا به اهداف خود برسند.

 

برای مشاغل خدماتی، می‌ توانیم محتوای شما را به چهار دسته تقسیم کنیم:

 

اطلاعات کسب و کار شما کی هستید و چرا مردم باید اهمیت دهند.

 

محتوای خدمات کاری که انجام می دهید و کجا انجام می دهید.

 

محتوای اعتباری چرا یک مشتری بالقوه باید با کسب و کار شما درگیر باشد ؟

 

محتوای بازاریابی. محتوایی که به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص جایگاه خود را پیدا کنید و کسب و کار شما را در اوایل چرخه خرید در مقابل مشتریان بالقوه قرار دهد.

 

سئو برای هر نوع محتوا از طرق مختلف مهم است. سئو اغلب در مورد محتوای معتبر مانند مطالعات موردی و بررسی ها فراموش می شود، اما در دنیای E-E-A-T، این یک فرصت از دست رفته است.

 

به عنوان مثال، من اخیرا یک خانه متعلق به دوران ویکتوریا را در بریتانیا بازسازی کردم. خانه ای که ۱۴۰ سال قدمت دارد، در حال فروپاشی است و به گودال پول معروف است!

 

یافتن افراد خوب برای کمک به این پروژه دشوار بود، و این کسانی بودند که دارای توصیفات و مطالعات موردی خوب بودند که به این نتیجه رسیدیم:

 

یافتن از طریق نتایج جستجوی محلی.

 

استفاده با توجه به نمونه های بارز تجربه و تخصص مرتبط.

 

ممکن است E-E-A-T مخفف سئو دردناک دیگری به نظر برسد، اما در واقعیت، E-E-A-T فقط نشان دهنده چیزی است که ما به عنوان مصرف کننده می خواهیم.

 

تنظیم تفکر خود برای نشان دادن E-E-A-T در محتوای خود فقط به شما کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشید، بازدید کنندگان بیشتری داشته باشید و این کلیک ها را به مشتری تبدیل کنید!

 

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که محتوای بازاریابی خود را بهینه کرده اید، از جمله مطالعات موردی، ورودی های نمونه کارها و توصیفات – نه فقط صفحات خدمات واضح.

 

برای کسب‌ و کار های بزرگ‌ تر، استراتژی بازاریابی محتوا و سئوی قوی‌ تر نیز مقیاس‌ پذیر ترین راه برای تبلیغ کسب‌ و کار شما به مخاطبان گسترده است.

 

این به طور کلی بهترین بازگشت سرمایه را دارد، زیرا هزینه ای برای هر کلیک وجود ندارد – بنابراین شما بازاریابی خود را بدون افزایش مستقیم هزینه های خود افزایش می دهید.

 

چند لایه بازاریابی مجدد و سایر تبلیغاتی که بر اساس این اولین لمس ارگانیک ساخته می شوند، قرار دهید و می توانید به ترکیبی برنده از تاکتیک ها برسید.

 

اطمینان حاصل کنید که تاکتیک های سئوی شما با استراتژی کلی سئو شما هماهنگ است. ما هنوز رویکرد های بسیار زیادی را برای سئو مشاهده می کنیم که در آن مشاغل محلی به آژانس  پرداخت می کنند یا از ابزارهای هوش مصنوعی برای انتشار پست های وبلاگی استفاده می کنند که هرگز رتبه بندی نمی شوند.

 

محتوایی ایجاد کنید که به مشتریان شما کمک کند یا شما را پیدا کنند یا شما را انتخاب کنند ، پس روی بهینه سازی آن تمرکز کنید.

 

۴ . ساختن اعتبار سئو در خارج از سایت

 

در نهایت، تمام رودخانه های SEO به این یک نقطه می رسند: ایجاد اعتبار.

 

ایجاد اعتبار شما، از نظر تاریخی، تماما مربوط به ایجاد لینک بود، یک عمل سئو بسیار مورد سو استفاده تا سال ۲۰۲۴٫

 

اقتدار هنوز برای ایجاد رتبه بندی های ارگانیک قوی بسیار مهم است و بخشی از رویکرد E-E-A-T است. با این حال، این می تواند سخت ترین بخش سئو برای درست کردن آن باشد.

 

بهترین روشی که تا به حال برای توصیف طرز فکر درست ایجاد لینک دیده ام، توسط Eric Ward بزرگ نوشته شده بود: “آنچه را که باید متصل شود وصل کنید.”

 

این فلسفه در سادگی خود زیباست و ذهنیت “بیشتر، بیشتر، بیشتر” ساختمان لینک تاریخی را تصحیح می کند. ما فقط لینک هایی از منابع مرتبط می خواهیم.

 

اغلب، این بدان معناست که برای افزایش تلاش‌ های ایجاد لینک فراتر از تاکتیک‌ های واضح، باید چیزی ایجاد کنیم که شایسته پیوند باشد. شما پیوند هایی دارید که در آنها منطقی است که پیوند داشته باشید. ساده هست.

 

ویکی‌ پدیا میلیون‌ها لینک دارد، با این حال من تقریبا مطمئن هستم که آنها هرگز هیچ لینک سازی انجام نداده‌ اند. این به این دلیل است که آنها مجموعه ای از محتوای مفید دارند که لینک داده می شوند. اینها لینک های واقعی و طبیعی هستند که صفحه پیوند را غنی می کنند، زمینه بیشتری را فراهم می کنند و به عنوان بافت پیوندی واقعی عمل می کنند.

 

این نوع پیوند طبیعی باید ستون فقرات تلاش های شما برای ایجاد لینک باشد. این ممکن است به این معنی باشد که شما باید محتوای سایت خود را دوباره مرور کنید و ابتدا چیزی با ارزش ایجاد کنید، اما اگر بتوانید آن را ثابت کنید، در نیمه راه هستید.

 

هر استراتژی لینک بیلدینگ ایمن و مقیاس پذیر باید بر اساس این طرز فکر ساخته شود.

 

خلاصه

 

سئو وقتی به چهار ستون اصلی تقسیم شود قابل مدیریت تر می شود.

 

سئو فنی تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند به درستی سایت شما را بخزند و ایندکس کنند.

 

بهینه سازی عناصر روی صفحه، نشانه های مفیدی را برای موتورهای جستجو در مورد ارتباط و سلسله مراتب فراهم می کند.

 

سرمایه گذاری زمان و منابع برای محتوای مفیدی که به سوالات مشتریان شما پاسخ می دهد و تخصص شما را ایجاد می کند، زمینه را برای رتبه بندی فراهم می کند.

 

اتخاذ یک رویکرد استراتژیک و در عین حال معتبر برای ایجاد اعتبار خارجی، جایگاه سایت شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در موضوعات مرتبط تقویت می کند.

 

اطمینان حاصل کنید که اهداف سئو واضحی را ایجاد کرده اید و KPI های عملکرد خود را برای بهبود مستمر در این چهار ستون دنبال کنید.

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید