شرکت سئو چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

شرکت سئو چیست

طبق تحقیقات و آمار جهانی، هدف اصلی بسیاری از کسب و کار ها برای ساخت سایت و شروع فعالیت دیجیتالی، افزایش ورودی، برندینگ و در نهایت افزایش فروش است که دور از ذهن نیز نیست. در مورد به کارگیری استراتژی های سئو و بهینه سازی، دو مسیر پیش روی کسب و کار هاست: استخدام کارشناس و تیم سئو یا برون سپاری خدمات سئو به شرکت سئو.

 

در این مقاله به بررسی این مورد که شرکت سئو چیست و دقیقا چه فعالیتی برای رشد وبسایت ها انجام می دهد، می پردازیم.

 

شرکت سئو چیست؟

 

فلسفه پیدایش آژانس های ارائه دهنده خدمات رشد و بهینه سازی سایت، نیاز کسب و کار ها به افراد حرفه ای و وبمسترانی است که نتایج مثبت را برای آن ها به ارمغان آورند. یک شرکت سئو، خدمات حرفه ای بهینه سازی موتورهای جستجو (بخصوص گوگل) را به کسب و کارها ارائه می دهد تا حضور آنلاین و ورودی از موتور های جستجو را بهبود بخشد.

 

یکی از مهم ترین مزایای همکاری با یک شرکت سئو این است که آنها تجربه تخصصی در کمک به کسب و کارهایی مانند شما در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند و می توانند موفقیت را در بیزینس شما نیز تکرار کنند.

 

شرکت سئو چه خدماتی ارائه می کند؟

 

شرکت سئو چه خدماتی ارائه می کند؟

 

سئو یکی از پیچیده ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است و دلیل پیچیدگی زیاد آن نیز فضای عدم اطمینان بالایی است که در آن وجود دارد.

 

به این معنا که اولا هیچ شخصی در جهان (به جز متخصصین توسعه الگوریتم های گوگل) در مورد نحوه دقیق عملکرد این موتور جستجو اطلاعی ندارد.

 

ثانیا خود گوگل در اطلاعیه های خود هیچگاه به صورت دقیق روش های بهینه سازی و فاکتور های اصلی خود را نمی گوید و اغلب در لفافه مقاصد خود را بیان می کند. به عنوان مثال در زمینه محتوا، توصیه گوگل تولید محتوای درخشان و خارق العاده ای است که دیگران را وادار کند آن را به اشتراک بگذارند و سایت های دیگر به آن لینک دهند. (به جز برای برخی وبسایت های معدود خبری، این کار در دنیای واقعی روی نمی دهد.)

 

ثالثا احتمالا می دانید که برای صحت بخشی به یک آزمایش (بنچ مارک) باید تمامی موارد بین دو نمونه آزمایش به جز یک متغییر، ثابت باشد. انجام این کار برای پی بردن به دقت الگوریتم های گوگل تقریبا غیر ممکن است چراکه ممکن است لحن نگارش محتوا، سرعت وبسایت، هاست پذیرنده، وضعیت کرولر های گوگل، قدرت دامنه و … در مورد دو سایت کاملا یکسان از نظر ظاهر، یکی نباشد.

 

بنابراین به جز توصیه ها و اصول کلی گوگل به همراه بنچ مارک های بزرگان سئو مانند وبسایت MOZ، Ahrefs و … مرجع دیگری برای یادگیری و به کار بست تکنیک های سئو، وجود ندارد.

 

شرکت سئو جایی است که تخصص و تجربه در زمینه بهینه سازی، در کنار هم و برای کمک به رشد بیزینس شما وجود دارد. برخی از مواردی که در شرکت های برتر سئو حتما بررسی و اجرا می شود عبارتند از:

 

  • سئو داخلی

 

شاید بتوان گفت اولین و مهم ترین بخشی که شرکت های سئو معتبر روی آن تمرکز دارند، سئو داخلی یا On Page است. فرآیند هایی که از تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوای سئو شده گرفته تا لینک سازی داخلی و بهینه سازی متا تایتل و توضیحات، فعالیتی ادامه دار برای حضور قدرتمند در صفحات SERP است که توسط کارشناس سئو مجرب باید انجام شود.

 

  • سئو خارجی

 

سئوی خارجی یا Off Page به تمام فعالیت هایی که می توانید خارج از وب سایت خود برای افزایش شهرت و برندینگ انجام دهید تا رتبه یک صفحه را در موتورهای جستجو کاهش دهید، اشاره دارد. بسیاری از افراد سئوی خارجی را صرفا با لینک سازی مرتبط می دانند، اما این امر فراتر از آن است و شامل موارد گوناگونی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی گرفته تا برند سازی در انجمن ها است.

 

  • سئو تکنیکال

 

بررسی عناصری که معمولا به کدنویسی سایت بازمیگردد مانند وضعیت ایندکس، کرول باجت، سایت مپ، فایل htaccess، ساختار نوشتاری سایت و … یکی از اصلی ترین وظایف و ماموریت های شرکت سئو برای بهینه سازی سایت است. در برخی مواقع حتی اگر بک لینک های بسیار قدرتمند و محتوای عالی نیز داشته باشید اما کدنویسی جاوا زیاد در سایت باشد یا در فایل htaccess اجازه کرول به ربات های گوگل داده نشود، مسلما رتبه خوبی نخواهید گرفت.

 

  • مشاوره سئو

 

مشاوره سئو

 

یکی از خدماتی که شرکت های سئو ارائه می دهند، ارائه مشاوره به کسب و کار ها برای به کارگیری تکنیک های سئو نتیجه بخش در سایت های آنها است. مشاوره سئو بخصوص برای شرکت هایی که قصد انجام امور بهینه سازی سایت خود را دارند، موثر است.

 

مزایای برون سپاری خدمات به شرکت سئو

 

بهترین شرکت سئو

 

انتخاب با دقت یک شرکت سئو خوب می تواند مزایای قابل توجهی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • افزایش میزان دیده شدن برند شما در صفحات سرچ کاربر

 

 

  • افزایش احتمال خرید مشتریان (به دلیل اینکه سئو بر خلاف تبلیغات، بازاریابی درونگراست و مشتری به دنبال دریافت خدمات است.)

 

  • ایجاد اعتبار و اعتماد برای کسب و کار

 

  • سئو روی چرخه تصمیم گیری مشتریان به صورت مستقیم تاثیرگذار است.

 

  • سئو قوی باعث می شود قسمت هایی از بازار را بدست آورید که به آن فکر هم نمی کردید.

 

  • سئو خوب برابر است با بهبود تجربه افراد از فضای وب سالم

 

  • نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالا

 

سئو زمانبر است: انتظار نتایج کوتاه مدت نداشته باشید!

 

به این قسمت خوب توجه کنید: سئو و بهینه سازی سایت فرایندی طولانی مدت و بازاریابی بلند مدت است. تفاوت اصلی سئو با سبک های بازاریابی کوتاه مدت مانند تبلیغات بنری و گوگل ادز، در ماندگاری نتایج آن است. شما ممکن است با تبلیغات در گوگل یا تبلیغات بنری به ورودی زیادی دست پیدا کنید و فروش هم ایجاد کنید اما باید بدانید که تا زمانی این نتایج پا برجاست که به ازای هر کلیک، مبلغی به دلار بپردازید!

 

بر خلاف آن، سئو و بهینه سازی با این که ممکن است حتی یک سال نیز طول بکشد، اما نتایج آن ماندگار است و روزانه می توانید چند صد کلیک به صورت رایگان دریافت کنید!

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید