۶ متا تگ که می توانند به بهبود سئوی شما کمک کنند

یکی از پایه های اساسی بهترین عملکرد سئو یک وب سایت، متا تگ ها است. هنگام ساخت یک وب سایت جدید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از متا تگ ها را برای سئو تنظیم می کنید.

 

برای توسعه صفحات وب بهینه سازی شده، باید درک خوبی از متا تگ ها، اهمیت آنها برای سئو، بهترین شیوه ها در ایجاد آنها و انواع متا تگ هایی که باید روی آنها تمرکز کنید، داشته باشید.

 

اینها و موارد دیگر چیزی است که در این راهنما خواهید آموخت. همچنین، متوجه خواهید شد که چرا متا تگ ها می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا در معرض نام تجاری بهتری قرار بگیرد و نرخ کلیک را افزایش دهد.

 

اما ابتدا اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم…

 

متا تگ ها در سئو چیست ؟

 

متا تگ ها،تگ های HTML در یک سند یا صفحات وب هستند که اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه ارائه می دهند.

 

این اطلاعات متادیتا نامیده می شود و توسط موتورهای جستجو مانند گوگل برای درک محتوای یک صفحه برای خزیدن و ایندکس شدن استفاده می شود.

 

گوگل، به ویژه، از اطلاعات متادیتا های متا تگ ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجوی خود مانند ریچ اسنیپت ها، عناوین و گاهی اوقات برای اهداف رتبه بندی SEO استفاده می کند. همانطور که گفته شد، در برخی موارد، موتورهای جستجو به طور کامل متادیتا را نادیده می گیرند و انتخاب می کنند آنچه را که بیشتر مرتبط با جستجو است نمایش دهند.

 

اگرچه متا تگ ها را نمی توان در خود صفحه وب مشاهده کرد، اما هر وب سایت دارای متا تگ های مختلف در کد های HTML صفحه است. متا تگ ها به موتورهای جستجو و مرورگر های وب در پس زمینه می گویند که چگونه یک صفحه وب باید برای بازدید کنندگان ارائه شود.

 

اکنون که می دانیم متا تگ ها چیست، بیایید اهمیت آنها برای سئو و اینکه چرا باید به استفاده از آنها اهمیت دهید را بررسی کنیم.

 

اهمیت متا تگ برای سئو سایت

 

برخی از متا تگ ها اولین برداشت برای اکثر بازدید کنندگان وب سایت هستند، به ویژه کسانی که از ترافیک جستجوی ارگانیک می آیند. آنها همچنین می توانند عامل تعیین کننده ای برای یک صفحه وب باشند که روی آن کلیک یا نادیده گرفته می شود.

 

متا تگ های عنوان و توضیحات، که دو متا تگ مهم برای وب سایت ها هستند، می توانند بر ظاهر یک صفحه وب در نتایج جستجو و نرخ کلیک آن تاثیر بگذارند.

 

این فقط به عنوان یا برچسب های توضیحات مربوط نمی شود. موتور های جستجو از مجموعه ای از متا تگ ها برای بهبود تجربه کاربر، خزیدن، ایندکس شدن و رتبه بندی استفاده می کنند.

 

۶ نوع متا تگ برای بهبود سئو

 

امروزه متا تگ های مختلفی وجود دارد، اما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال یا کارآفرین، بهتر است بر روی مواردی تمرکز کنید که برای کسب و کار شما مهم هستند.

 

بیایید انواع مختلف متا تگ های مهم و بهترین شیوه های آنها را مورد بحث قرار دهیم.

 

۱ . تگ تایتل

 

یکی از مهم ترین متا تگ ها تگ تایتل است. هم برای کاربران وب سایت و هم برای موتور های جستجو مهم است.

 

محتوای تگ عنوان عنوان صفحه است و باید در تگ h1 پیچیده شود. عنوان یا عنوان یک صفحه برای کاربران قابل مشاهده است، بنابراین آن را به یک عامل مهم سئو برای بهبود تجربه کاربر تبدیل می کند.

 

این یکی از معدود برچسب هایی است که در نتایج جستجو استفاده می شود و یک عامل قانع کننده است که موفقیت یا شکست محتوای شما را تعیین می کند.

 

به عنوان مثال، هنگامی که جستجویی را انجام می دهید، در اینجا یک نتیجه معمولی موتور جستجو به نظر می رسد. این همان چیزی است که برچسب عنوان در گوگل و اکثر موتور های جستجوی امروزی وجود دارد.

 

meta tags for seo Google Search

 

اگر کد منبع صفحه وب را جستجو کنید، برچسب عنوان معمولا در قسمت head قرار دارد و چیزی شبیه به این است: <title>عنوان صفحه در اینجا قرار می گیرد. <title/>

 

اگر با وردپرس وبلاگ نویسی می کنید، لازم نیست نگران برچسب عنوان باشید. به آسانی نوشتن تیتر شماست. پس از قرار دادن عنوان محتوا، تگ عنوان به طور خودکار جاسازی می شود.

 

بهترین تمرینات تگ عنوان

 

از عناوین بیش از حد طولانی خودداری کنید. حداکثر ۶۰ کاراکتر یا ۱۰ کلمه را هدف بگیرید.

 

هر صفحه وب باید یک عنوان متمایز داشته باشد.

 

کلمات کلیدی هدف را در عنوان خود اضافه کنید

 

تیتر های جذاب بنویسید – اما خوانندگان خود را گمراه نکنید

 

از عنوان یا حروف جمله استفاده کنید – من حروف عنوان را ترجیح می دهم.

 

هدف جستجو را با عنوان سرفصل مطابقت دهید

 

تگ عنوان می تواند برای عوامل سئوی on-page مشکل ساز باشد. اما یافتن و رفع این خطاها در وب سایت شما آسان است.

 

اگر با استفاده از ابزاری مانند SEMrush یک گزارش سئوی سایت را اجرا می کنید، اغلب هشدار های سئو مانند عناوین تکراری، عناوین بیش از حد طولانی، صفحات با عناوین خالی و غیره را می یابید. کاری که باید انجام دهید این است که توصیه های SEO را برای اصلاح این صفحات دنبال کنید.

 

۲ . تگ توضیحات

 

به توضیحات متا به عنوان شانس دوم خود برای جذب کسی برای قرار ملاقات با شما فکر کنید. اولین تلاش شما که عنوان محتوا است، شکست خورده است. تنها کارت باقی مانده توضیحات است.

 

توضیحات متا بخشی از نتایج جستجو است که محتوای صفحه را خلاصه می کند. این به خواننده بالقوه وبلاگ می گوید که محتوا در مورد چیست – مزایا، انتظارات، و اینکه چرا خواننده باید محتوای شما را برای دیگران در نظر بگیرد.

 

گوگل اعلام کرده است که توضیحات متا یک عامل رتبه‌ بندی مستقیم نیست، اما به نوشتن خلاصه‌ های محتوایی با کیفیت کمک می‌ کند که نرخ کلیک را افزایش می‌ دهد و ترافیک جستجو را افزایش می‌ دهد.

 

تگ توضیحات متا به بهبود تجربه کاربر کمک می کند و می تواند بر کلیک ها تاثیر بگذارد. هرگز اهمیت آنها را نادیده نگیرید.

 

در اینجا توضیح متا برای اکثر موتورهای جستجو اینگونه به نظر می رسد:

 

what is meta tag in seo Google Search

 

اگر در وردپرس وبلاگ می نویسید و از افزونه SEO مانند Yoast، Rank Math یا All-in-one SEO استفاده می کنید، می توانید به راحتی توضیحات متا محتوا را بنویسید و متا تگ های صحیح را در محتوای نهایی خود جاسازی کنید. این افزونه های سئو دسترسی آسانی را برای نوشتن توضیحات محتوای خود بدون درهم ریختن کد منبع صفحه فراهم می کنند.

این یک نمونه باکس توضیحات محتوا از افزونه Yoast SEO است.

 

توضیحات محتوا در افزونه Yoast SEO

 

توضیحات متا بهترین شیوه ها

 

آن را کوتاه، ساده و توصیفی نگه دارید – نه خیلی کوتاه.

 

برای بهترین شیوه، آن را زیر ۱۶۵ کاراکتر نگه دارید. با این حال، این رتبه بندی یا عوامل سئو نیست.

 

برای هر صفحه در سایت خود یک توضیح منحصر به فرد بنویسید.

 

با ابزار سئو، توضیحات متا تکراری را در سایت خود بررسی کنید.

 

تگ های توضیحات متا خالی یا مفقود را بررسی کنید.

 

۳ . تگ تصویر

 

پست وبلاگ با تصاویر مرتبط ۹۴٪ بیشتر از محتوای متنی بازدید می شود.

 

بنابراین، می توان گفت که بهینه سازی تصاویر بخشی از یک کار سئو است و می تواند ترافیک وب سایت را از طریق جستجوی تصاویر گوگل افزایش دهد. اما بهینه سازی تصویر به دو دسته تقسیم می شود. یکی در مورد بهبود کیفیت بصری، تغییر اندازه و ردپای آن است. بخش دیگر در مورد توصیف هدف تصویر در صفحه برای بهبود تجربه کاربر است.

 

در حالی که ابزار های بهینه سازی تصویر به بهبود کیفیت کمک می کنند، برچسب ها به توصیف تصویر و هدف آن در صفحه کمک می کنند. همانطور که از طریق ویرایشگر بلوک وردپرس گوتنبرگ نشان داده شده است، می توانید نمونه ای از یکی از اجزای مهم تگ تصویر، alt text یا متن جایگزین را برای تصویر تعبیه شده  مشاهده کنید:

 

alt text

 

بنابراین، تگ های تصویر به دلایل زیادی برای سئو مهم هستند:

 

هدف از تصویر روی صفحه را به موتورهای جستجو می گوید

 

برای کاربران کم بینا، برچسب‌ های متن جایگزین تصویر می‌ توانند به درک بهتر محتوا کمک کنند.

 

اگر تصویر نمی تواند به درستی در صفحه بارگذاری شود، تگ های متن جایگزین به کاربران کمک می کنند تا تصاویر را شناسایی کنند.

 

دو تگ وجود دارد که باید هنگام آپلود تصویر خود پر کنید – متن جایگزین و برچسب عنوان تصویر. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند اما می توانند متن جایگزین و برچسب های عنوان تصویر را بخوانند تا هدف تصویر را درک کنند.

 

تگ متن جایگزین برای توصیف تصویر استفاده می شود، تگ عنوان برای نام گذاری تصویر استفاده می شود. وردپرس به شما امکان می دهد عنوان، توضیحات، alt و عنوان تصویر را وارد کنید.

 

شما می توانید هر چقدر که می خواهید پر کنید. هیچ قانونی برای اینکه چگونه می توانید تصاویر خود را توصیف کنید وجود ندارد، اما مهمترین چیز این است که به هر تصویر یک عنوان متمایز، توضیحات و متن جایگزین بدهید.

 

برچسب های تصویر بهترین شیوه ها

 

هر تصویر باید متن جایگزین توصیفی داشته باشد.

 

هدف تصویر را برای دادن زمینه بیشتر به آن شرح دهید.

 

تصاویر خود را با استفاده از نام اصلی فایل مانند IMG0003.jpg نامگذاری نکنید.

 

کلمات کلیدی را در متن جایگزین یا برچسب های توضیحات قرار ندهید.

 

۴ . متا تگ Viewport

 

در دنیای mobile-first indexing، برای بهبود تجربه کاربر، صفحات وب باید یک viewport مشخص کنند. متا تگ viewport به مرورگر های وب می گوید که چگونه صفحه را در اندازه های مختلف صفحه نمایش دهند.

 

همچنین به موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید که یک صفحه برای موبایل مناسب است.

 

عدم وجود این برچسب در یک صفحه منجر به شکست تست mobile-friendly می شود. شاید در ابزار Google Page Speed ​​Insight با چنین پیغام خطایی مواجه شده باشید.

 

اگر در مورد ریسپانسیو یا نبودن صفحات وب خود شک دارید، افزونه Viewport Resizer Google Chrome را نصب کنید تا ریسپانسیو صفحات وب خود را آزمایش کنید.

 

این یک ابزار ساده است که به شما امکان می دهد یک صفحه وب را در اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه های مختلف آزمایش کنید. می‌توانید یک صفحه وب را در iPhone X، iPad Pro، iPhone 6/7/8، iPad، HDTV 1080p و تبلت‌ های کوچک تست کنید.

 

همچنین، اگر می خواهید بدانید که آیا یک صفحه وب دارای متا تگ viewport در قسمت هدر آن است یا خیر، روی قسمت خالی صفحه کلیک راست کرده و روی «view page source» کلیک کنید.

 

viewport meta tags

 

بهترین روش های متا تگ viewport

 

متا تگ های viewport را در تمام صفحات وب پیاده سازی کنید

 

مگر اینکه توسعه دهنده باشید، از تگ استاندارد نشان داده شده در تصویر بالا استفاده کنید.

 

۵ . متا تگ Robots

 

اگر دستور العمل‌ های متا تگ Robots را برای موتور های جستجو مشخص نکنید، برای ایندکس شدن فرض می‌ شود. به طور پیش فرض، همه لینک ها دنبال می شوند و همه صفحات ایندکس می شوند.

 

اما اگر بخواهید صفحه ای را از ایندکس کردن یا ربات هایی که لینک را دنبال می کنند محدود کنید چه ؟ اینجاست که متا تگ Robots وارد عمل می شود.

 

برخی از صفحات لزوما برای ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو مهم نیستند. چنین صفحاتی شامل افزودن به سبد خرید، صفحات ثبت نام، صفحات ورود به سیستم، صفحات لغو اشتراک و غیره است.

 

اگر صفحاتی مانند اینها در سایت خود دارید، ممکن است بخواهید آنها را از ایندکس شدن حذف کنید. به غیر از کاربران سایت شما، آنها هیچ ارزش ملموسی برای ترافیک موتورهای جستجو ارائه نمی دهند.

 

در حالی که تعداد زیادی متا تگ Robots وجود دارد، این چهار مورد بیشترین استفاده را دارند و برای اکثر وب سایت ها ضروری هستند.

 

Index – به خزنده‌ های موتورهای جستجو می‌ گوید که صفحه را ایندکس کنند

 

No-index – به ربات های موتورهای جستجو می گوید که صفحه را ایندکس نکنند

 

Follow – به ربات‌ های موتورهای جستجو می‌ گوید که لینک را دنبال کنند زیرا شما نیز به منبع اعتماد دارید

 

No-follow – به ربات‌ های موتور جستجو می‌ گوید که لینک را نخزند.

 

متا تگ Robots بهترین تمرین ها را تگ می کنند

 

به جز موارد دیگری، از no-index برای صفحات عمومی مهم در وب سایت خود استفاده نکنید.

 

در فایل robots.txt، دسترسی عامل خزنده به سایت خود را رد نکنید.

 

در صورت لزوم از تگ no-follow استفاده کنید

 

از تگ کردن همه لینک های خروجی بصورت نوفالو خودداری کنید

 

برای لینک های داخلی وب سایت از No-follow استفاده نکنید.

 

۶ . متا تگ های Charset

 

متا تگ Charset یک عامل سئو مستقیم نیست. با این حال، استفاده نادرست از آن می تواند بر تجربه کاربر تاثیر بگذارد و باعث نرخ پرش بالا، زمان کم در سایت و تجربه خواندن ضعیف شود.

 

هنگامی که متن بین کلاینت های وب منتقل می شود، مرورگر باید به سرعت تصمیم بگیرد که چه چیزی در آن قرار می گیرد و اگر متن را نشناسد، آن را به اشتباه نمایش می دهد.

 

اینجاست که متا تگ Charset به مرورگر ها و موتور های جستجو کمک می کند تا رمزگذاری کاراکتر های صفحه وب را درک کنند. به مرورگرها می‌ گوید که متن یک صفحه چگونه باید نمایش داده و ذخیره شود.

 

رایج ترین و پرکاربرد ترین رمز گذاری کاراکتر UTF-8 برای یونیکد و ISO-8859-1 – برای الفبای لاتین است.

 

چرا متا تگ Charset برای سئو مهم است ؟

 

سئو همه چیز در مورد بهبود تجربه کاربر است – اگر برای کاربر سایت شما خوب است، یک عمل سئوی خوب است. به عبارت دیگر، هر چیزی که به قابلیت استفاده سایت لطمه بزند برای سئو خوب نیست.

 

از آنجایی که محتوا یکی از عوامل اصلی رتبه بندی سئو است، هر چیزی که با کیفیت محتوا مرتبط باشد مهم تلقی می شود. به همین دلیل است که تگ Charset یک متا تگ مهم برای سئو است.

 

هر صفحه وب دارای این تگ در قسمت head است، می توانید آن را جستجو کنید تا بدانید سایت شما از کدام مجموعه کاراکتر استفاده می کند.

 

Meta Charset Tag

 

سایر متا تگ ها که باید در نظر گرفته شوند

 

برای اینکه منصفانه و شفاف باشیم، چندین متا تگ دیگر ممکن است برای نیازهای کسب و کار یا وب سایت شما مفید باشند.

 

بیایید به طور خلاصه برخی از این تگ ها را که در این پست در نظر گرفته نشده اند مرور کنیم:

 

Meta keywords – برای تعریف یک کلمه کلیدی تمرکز صفحه برای موتورهای جستجو استفاده شد. گوگل دیگر از آن به عنوان بخشی از فاکتور رتبه بندی خود استفاده نمی کند.

 

Author meta tags – برای کسب و کار هایی که نویسندگان زیادی دارند، این تگ به تعریف نویسنده محتوا برای موتورهای جستجو کمک می کند.

 

Refresh meta tag – به یک صفحه وب می‌گوید در یک بازه زمانی خاص به‌روز رسانی شود.

 

نتیجه گیری

 

در روز های اولیه دیجیتال مارکتینگ، متا تگ ها فاکتور های مهم رتبه بندی برای بسیاری از موتورهای جستجو از جمله گوگل بودند.

 

متا تگ‌ ها مانند کلمات کلیدی، عناوین و برچسب‌ های توضیحات، به‌ ویژه از عوامل مهم رتبه‌ بندی سئو در آن دوران بودند.

 

اما با پیشرفت فناوری و هوشمند شدن الگوریتم‌ های جستجو در درک محتوای صفحه با قدرت فناوری هوش مصنوعی، برخی از متا تگ‌ ها اهمیت کمتری دارند یا کاملا مرتبط نیستند.

 

همانطور که گفته شد، عنوان و متا تگ های توضیحات و همچنین سایر موارد ذکر شده در این پست برای سئو و بهبود تجربه کاربر مرتبط و مهم باقی می مانند.

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید