با سئوی داخلی سایت رتبه بندی را افزایش دهید

سئو داخلی سایت

وب دائما در حال گسترش است، دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو به طور فزاینده ای دشوار است. در نتیجه، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که برای پیشروی باید برای انبوهی از تبلیغات هزینه کنید.

 

با شانس، این لزوما اینطور نیست: به اصول اولیه سئو بازگردید و شروع به پیاده‌ سازی شیوه‌ های هوشمندانه سئو داخلی سایت کنید تا به بازدید کنندگان آنچه می‌ خواهند ارائه دهید، هر صفحه را به بهترین شکل ممکن بسازید و رتبه‌ بندی را افزایش دهید.

 

سئو داخلی سایت چیست؟

 

موتورهای جستجو از طیف گسترده ای از سیگنال ها برای تعیین رتبه صفحه استفاده می کنند. برخی از آنها ارتباط چندانی با محتوای واقعی صفحه ندارند – به عنوان مثال، گوگل می تواند از لینک ها، نام تجاری و انکر تکست بک لینک برای تصمیم گیری در مورد اینکه سایت باید در صفحه اول یا آخرین صفحه رتبه بندی شود استفاده کند.

 

اما موتورهای جستجو خود صفحه را نادیده نمی گیرند: از کلمات کلیدی گرفته تا سرعت بارگذاری تا تجربه کاربری، عناصر فردی یک صفحه می توانند بر رتبه آن تاثیر بگذارند. عمل بهینه سازی آن عناصر برای بهبود عملکرد موتور جستجو به عنوان سئوی درون صفحه شناخته می شود.

 

سئوی داخلی سایت به طور کلی برای خدمات سئو بسیار مهم است. همانطور که در نظرسنجی Moz از ۱۵۰ متخصص سئو مشاهده شد، مهم‌ ترین فاکتور های رتبه‌ بندی گوگل کم و بیش به طور مساوی بین اجزای داخلی و خارجی تقسیم می‌ شوند:

 

تاثیر بر الگوریتم گوگل

 

 

برای شروع به دستیابی به رتبه های بالاتر از طریق قدرت سئوی درون صفحه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تعدادی اصول اساسی تسلط داشته باشید.

 

هر صفحه را ارزشمند کنید

 

همانطور که الگوریتم های موتورهای جستجو پیچیده تر شده اند، توانایی صفحات برای رتبه بندی تنها بر اساس لینک ها و کلمات کلیدی به شدت کاهش یافته است. اکنون، ضروری است که هر صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید، ارزشی برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

 

این مقدار دقیقا از چه چیزی تشکیل شده است، بر اساس سایت و صفحه متفاوت است. به عنوان مثال، صفحه درباره ما می تواند با ارائه اطلاعات عمیق در مورد سازمان مورد نظر، ارزش ارائه کند. به طور مشابه، صفحه فرود محصول می تواند ارزشی را در قالب عکس های محصول، قیمت مشخص شده و توضیحات محصول که به خوبی نوشته شده ارائه دهد.

 

به طور خلاصه، ارزش یک صفحه بستگی به این دارد که چگونه به طور موثر به هدف خود می رسد. همانطور که گوگل در دستور العمل های عمومی رتبه بندی کیفیت جستجوی ۲۰۲۰ توضیح داده است:

 

هدف یک صفحه دلیل یا دلایل ایجاد صفحه است. هر صفحه در اینترنت برای یک هدف یا برای چندین هدف ایجاد می شود. اکثر صفحات برای مفید بودن برای کاربران ایجاد می شوند، بنابراین هدف مفیدی دارند. برخی از صفحات صرفا برای کسب درآمد ایجاد می‌شوند، بدون اینکه تلاشی برای کمک به کاربران داشته باشند. برخی از صفحات حتی برای آسیب رساندن به کاربران ایجاد می شوند.

 

همانطور که انتظار دارید، صفحاتی که برای سود کاربران ایجاد می‌شوند، بهتر از صفحاتی هستند که با هدفی ایجاد شده‌ اند که یا به نفع بازدید کنندگان نیستند یا مستقیما به آنها آسیب می‌ رسانند. هر چه یک صفحه برای بازدید کنندگان سود بیشتری داشته باشد، زمان بیشتری را صرف آن می‌ کنند، و احتمال تبدیل آن‌ ها بیشتر می‌ شود، خواه این به معنای خرید، کلیک کردن روی لینک یا ثبت نام در لیست ایمیل باشد.

 

چنین رفتار کاربری به وضوح به گوگل می گوید که صفحه شما با کیفیت است و برای ارائه ارزش طراحی شده و ارزش رتبه های بالاتر را دارد.

 

محتوای سطح بالا ایجاد کنید

 

اگر یک حقیقت جهانی در مورد بازاریابی محتوا وجود داشته باشد، آن این است: محتوای با کیفیت بالا ارزش طلا را دارد. حتی اگر صفحه شما در رتبه اول در صفحه اول نتایج گوگل قرار داشته باشد، بازدید کنندگان در صورتی که محتوایی در آن می بینند انتظارات آنها را برآورده نکند، به سرعت از آن عقب نشینی می کنند.

 

شما قبلا می دانید که محتوای با کیفیت بالا باید هدفی را برآورده کند و ارزش ارائه کند، اما چه کار دیگری باید انجام دهد؟ Sprout Social دریافت که ۷۰ درصد از بازاریابان می خواهند که محتوای آنها آگاهی از برند را افزایش دهد. درصد قابل توجهی نیز می‌ خواهند که منجر به فروش، افزایش تعامل، رشد مخاطبان و افزایش ترافیک شود:

 

اهداف اصلی بازاریابان

 

برای دستیابی به این اهداف، سعی کنید محتوای صفحه ایجاد کنید که:

 

روی برند؛

 

سازماندهی منطقی؛

 

۱۰۰ درصد اورجینال؛

 

فرمت مطابق با بقیه محتوای سایت؛

 

متناسب با خواسته ها و نیازهای منحصر به فرد مخاطبان شما؛

 

با تصاویر، فیلم ها و/یا گرافیک های مرتبط بهبود یافته است.

 

برای اطمینان از اینکه محتوای هر صفحه با آن معیارها مطابقت دارد، اکیدا توصیه می‌ کنیم یک راهنمای سبک جامع و استراتژی محتوا ایجاد کنید. در حالی که راهنمای سبک شما مواردی مانند صدا، نحو و دستور زبان را پوشش می‌ دهد، استراتژی محتوای شما عناصری مانند قالب‌ بندی، انتشار و تبلیغ را دیکته می‌ کند.

 

اولویت بندی عملکرد

 

سرعت صفحه چیزی بیش از یک عدد است: زمان بارگذاری سریع برای تجربه کاربر بسیار مهم است، به طوری که هر چه زمان بارگذاری یک صفحه بیشتر باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان به طور کلی آن را رها کنند بیشتر است.

 

هنگامی که یک صفحه در دو ثانیه یا کمتر بارگیری می شود، میانگین نرخ پرش حدود نه درصد است. با این حال، زمانی که بارگیری پنج ثانیه طول می کشد، میانگین نرخ پرش تا ۳۸ درصد می رسد.

 

از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید

 

مانند هر تلاش دیگری برای سئو، سئوی موفق در صفحه نیاز به یک استراتژی کلمه کلیدی متفکرانه دارد. برای اطمینان از اینکه یک صفحه از کلمات کلیدی خود بیشترین استفاده را می کند، با دنبال کردن چند مرحله ساده شروع کنید.

 

۱ . کلمات کلیدی خود را انتخاب و اولویت بندی کنید: اساسی ترین و مهم ترین کلمات کلیدی صفحه را بر اساس موضوع و هدف اصلی آن انتخاب کنید. در مرحله بعد، از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا Wordtracker برای شناسایی دقیق کلمات و عباراتی که باید روی آنها تاکید کنید، استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که کدام کلمه کلیدی اصلی است (یعنی کلمه ای که بیشترین حجم جستجو را دارد) و کدام یک از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

 

۲ . آنها را در مکان های مناسب اضافه کنید: وقتی کلمات کلیدی را در محتوای یک صفحه قرار می دهید، ابتدا کلمه کلیدی اصلی را اضافه کنید و آن را در برجسته ترین نقاط صفحه قرار دهید. این شامل عنوان HTML، اولین پاراگراف ها و چند عنوان اول است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی غیر اصلی قبل از همتای اصلی خود ظاهر نمی شوند.

 

۳ . به تراکم توجه کنید: تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر می شود به همان اندازه مهم است که در کجا ظاهر می شود. در حالی که چیزی به نام چگالی کامل کلمه کلیدی وجود ندارد، با اطمینان از اینکه کلمه کلیدی اصلی بیشتر از ثانویه، ثانویه بیشتر از سومی و غیره ظاهر می شود، نمی توانید اشتباه کنید.

 

۴ . افزودن متن جایگزین تصویر: برای اینکه به یک صفحه فرصت های رتبه بندی بیشتری بدهید، متن جایگزین را به همه تصاویر آن اضافه کنید. متن جایگزین یک ویژگی HTML است که حاوی توضیحات کوتاهی از یک تصویر است و شما هوشمندانه عمل خواهید کرد که در صورت لزوم کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید.

 

۵ . بهینه سازی توضیحات متا: در حالی که گوگل از متا دیتا یک صفحه برای تعیین رتبه آن استفاده نمی کند، همچنان می توانید با قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا، پیش نمایشی از محتوای آن را به کاربران ارائه دهید.

 

لینک های مربوط اضافه کنید

 

لینک های داخلی و خارجی هر دو فاکتورهای رتبه بندی بسیار مهم هستند، و این به همان اندازه که برای کل وب سایت ها صادق است برای صفحات جداگانه نیز صادق است. هنگامی که در حال بهینه سازی سئوی داخلی هستید، توجه خود را به ویژه به لینک های داخلی معطوف کنید.

 

برای موتورهای جستجو، لینک های داخلی استراتژیک می توانند:

 

ایجاد ارتباط بین چندین صفحه؛

 

کمک به اقتدار درک شده سایت؛

 

انتقال ارزش لینک از یک صفحه به صفحه دیگر.

 

کمک به خزیدن و ایندکس شدن صفحات وب سایت.

 

برای کاربران، همین لینک ها می توانند:

 

تسهیل ناوبری؛

 

یافتن محتوای مرتبط را آسان تر می کند.

 

افزایش زمان صرف شده برای مرور سایت

 

هنگام افزودن لینک های داخلی:

 

آنها را فقط در جایی قرار دهید که منطقی است.

 

از یک پیوند بیش از یک بار در یک صفحه استفاده نکنید.

 

سعی کنید کلمه کلیدی اصلی صفحه ای که به آن لینک داده شده است را در انکر تکست لینک قرار دهید.

 

اجتماعی شدن

 

اگرچه فعالیت شبکه های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه یک صفحه در گوگل تاثیر نمی گذارد، اما همچنان می تواند به طور غیر مستقیم بر آن تاثیر بگذارد.

 

این به این دلیل است که لینک های ارسال شده در سایت های شبکه های اجتماعی به عنوان لینک های خارجی به حساب می آیند که یک شاخص مهم از نفوذ و اقتدار صفحه است. به عنوان یک امتیاز اضافی، تعامل با شبکه های اجتماعی می تواند به رشد ارگانیک مخاطبان سایت نیز کمک کند.

 

برای ایجاد راه‌ های بیشتر برای بازدید کنندگان برای لینک به صفحه شما در شبکه های اجتماعی، همچنین می‌ توانید دکمه توییت یا دکمه ذخیره Pinterest را به محتوای جالب توجه اضافه کنید. آیا صفحه دارای عبارت اصلی قابل نقل قول است ؟ دکمه توییت را اضافه کنید! آیا می خواهید خوانندگان یک عکس زیبا را به اشتراک بگذارند؟ دکمه ذخیره Pinterest را روی آن بیندازید!

 

از خزیدن اطمینان حاصل کنید

 

خزیدن فرآیندی است که ربات‌ های موتور جستجو مانند Googlebot برای بازدید و خواندن صفحات وب از آن استفاده می‌ کنند. پس از اتمام خزیدن، داده های صفحات به موتور جستجو ارسال شده و ایندکس می شوند.

 

با آسان کردن ورود هر چه بیشتر ربات های موتور جستجو در یک صفحه، به ایندکس شدن صفحه و رتبه بالاتر کمک می کنید.

 

برای بهبود خزیدن هر صفحه:

 

اطمینان حاصل کنید که سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) خزیدن را مسدود نمی کند.

 

افزایش سرعت صفحه؛

 

لینک های شکسته را پیدا و اصلاح کنید تا از کاهش بودجه خزیدن سایت جلوگیری کنید.

 

بررسی سازگاری برای تلفن همراه با Google’s Mobile-Friendly Test.

 

مطمئن شوید صفحه ای که بهینه سازی می کنید به طور منطقی در ساختار سایت سازماندهی شده است.

 

از ابزارهایی مانند URL Inspection tool گوگل برای آزمایش اینکه آیا موتور های جستجو می توانند کد صفحه را به درستی تفسیر کنند، استفاده کنید.

 

هنگامی که برای افزایش قابلیت خزیدن وقت گذاشتید، ربات های موتور های جستجو می توانند صفحات شما را سریعتر و کار آمدتر از قبل بخزند (و رتبه بندی کنند!).

 

پیشرفت خود را بررسی کنید

 

پس از اجرای مهم‌ ترین تاکتیک‌ های سئو داخلی، با کمک یک چک کننده سئوی داخل صفحه مانند ابزار رایگان Sitechecker یا ابزار پولی ارائه شده توسط Semrush، مراقب پیشرفت صفحات خود باشید.

 

چنین ابزار هایی می توانند به شما کمک کنند یک گام به عقب بردارید و دید وسیع تری از عملکرد سئوی درون صفحه خود داشته باشید. همچنین می‌ توانید پیشنهاد هایی برای بهبود آن ببینید، همه به راحتی در یک نقطه قرار دارند. به عنوان مثال، چک کننده سئو داخلی Semrush ایده هایی برای استراتژی، بک لینک، محتوا، سئو فنی و موارد دیگر ارائه می دهد:

 

Semrush

 

به سئوی داخلی سایت مسلط شوید تا در بالا بمانید

 

استراتژی‌ های سئوی خارجی برای ایجاد سر و صدا عالی هستند، اما تبدیل سایت شما به بهترین نسخه با سئوی داخلی سایت همیشه مفید است.

 

وقتی می گوییم نتایج ارزش تلاش را دارند، به ما اعتماد کنید: برای بهره مندی از مزایای فراوان سئو داخلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تاکتیک های ساده استفاده کنید تا به هر صفحه توجهی که شایسته آن است بدهید.

 

 

 

 

منبع: iloveseo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید