تاثیر هاست مناسب در سئو وب سایت چیست؟

هاست ایران

هاست به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین مراحلی است که می‌بایست در طراحی سایت‌ خود درنظر بگیرید. در کنار بهبود تجربه کاربری و افزایش سرعت، خرید هاست نیز یکی از مهم‌ترین تاثیرات این موضوع بر روی سئو سایت است. اما انتخاب هاست مناسب چگونه در این خصوص تاثیر گذار خواهد بود؟ در ادامه با ما باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

 

پایداری هاست به معنای حفظ وب سایت شما بوده و تضمین کننده ارتقا و بهبود سئو آن است. هرچند عوامل مختلفی در ارتقا سئو سایت وجود دارند اما درنظر گرفتن تمام آنها بدون توجه به هاست باکیفیت، کار بیهوده‌ای خواهد بود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کامل تاثیرات هاست بر سئو سایت بپردازیم.

 

چرا کسب و کارها به سئو سایت خود نیاز دارند؟

 

با گسترش فضای مجازی در ایران، به خصوص پس از وقوع پاندمی کرونا در سراسر جهان، بسیاری از کسب و کارهای ایرانی موظف شدند تا خدمات خود را به صورت الکترونیکی و از راه دور ارائه کنند. این موضوع سبب شد تا بسیاری از افرادی که دارای درآمد، محصول و خدمات هستند، با خرید هاست ایران و طراحی سایت، به این حوزه وارد شوند. اما به تدریج با ورود رقبا و بسیاری از صاحبان کسب و کارها، جذب مشتری از این راه، خود به یک چالش بزرگ تبدیل شد که تنها راه حل آن از طریق سئو و دیجیتال مارکتینگ است.

 

به زبان ساده، سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که در راستای ارتقای ارزش سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران انجام می‌گردند. امروزه عوامل مختلفی اعم از ورود کاربران در موضوعات مختلف، اشباع در برخی نتایج جستجو و ظرفیت محدود آن، منجر شده اند تا سئو به یک نیاز مهم برای کسب و کارهای مجازی تبدیل شود.

 

از سوی دیگر، کسب و کارهای مختلف با درک اهمیت این مقوله، وب سایت‌های خود را به نتایج نخست SERP گوگل می‌رسانند. چراکه بدون سئو نمی توانید از مزایای مهم آن نظیر دیده شدن، جذب ترافیک و کاربران بیشتر، افزایش فروش، برندینگ و رقابت با همکاران بهره ببرید. سئو می‌تواند با افزایش ترافیک، اعتبار، برند و در نهایت جذب کاربران بیشتر، درآمد شما از محل فروش محصولات را افزایش دهد. در نتیجه درآمدزایی حاصل از این تغییرات قادرند بهره ای چند برابری در مقابل هزینه‌های سئو داشته باشند. حال که با اهمیت سئو آشنا شدیم، لازم است کمی راجع به بهبود سئو سایت و فاکتورهای مهم آن صحبت کنیم.

 

چه فاکتورهایی در بهبود سئو سایت موثر هستند؟

 

فاکتورهای بسیار زیادی در بهبود سئو سایت نقش دارند که می‌توان به خرید هاست مناسب، دامنه و لینک سازی داخلی و غیره اشاره کرد. برای کسانی که می‌‌خواهند به صورت کلی با این موارد آشنا شوند، می‌توان به برخی عناوین زیر اشاره کرد که عبارتند از:

 

  • محتوای باکیفیت: تمامی قوانین سئو در راستای نمایش بهترین محتواها و وب سایت برای کاربران وضع شده‌اند. بنابراین بسیار مهم است تک به تک محتواهایی که در سایت شما ارائه می‌شوند، دقیقا مطابق خواست کاربر و برطرف کننده مشکل وی باشد. در افزایش کیفیت یک محتوا می‌توان عواملی از جمله نوع موضوع و کلمه کلیدی، میزان جدید بودن مطلب، کیفیت تصاویر، رعایت اصول سئو و جامع بودن آن را تاثیر گذار دانست.

 

  • موبایل فرندلی: وب سایت شما می‌بایست در پلتفرم‌های مختلفی اعم از موبایل، تبلت و نیز کامپیوتر‌ها به درستی نمایش داده شوند. این موضوع به خصوص در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری یافته است. چراکه آمار کاربران موبایل وب سایت‌ها در سطح جهانی، نزدیک به ۷۰ درصد رسیده است. همچنین جالب است بدانید نزدیک به ۴۰ الی ۹۰ درصد از یوزرها در وب‌سایت‌های ایرانی، کاربران موبایل هستند.

 

  • هاست مناسب: یکی از عوامل مهم دیگری که می‌تواند در افزایش کیفیت و ایمنی سایت و سئو آن موثر باشد، خرید هاست قدرتمند می‌باشد. در ادامه با ما باشید تا به این فاکتور بسیار مهم به صورت جداگانه بپردازیم.

 

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید: سئو سایت چیست؟ – چابکان

 

خرید هاست ابری

 

خرید هاست مناسب چقدر در سئو سایت تاثیر گذار است؟

 

خرید هاست اولین گام مهم برای سئو است که می‌بایست حتی پیش از تحقیق کلمات کلیدی یا تحلیل رقبا بردارید. Hostها، فضاهای ذخیره سازی هستند که از سرورها تشکیل شده و می‌توانند در انواع مختلف مانند اشتراکی، اختصاصی، ابری و … ارائه شوند. این نوع فضاها، محل ذخیره سازی کلیه داده‌های سایت شما خواهند بود. اما تاثیرات آن بر سئو چگونه است؟

 

تاثیرات خرید هاست مناسب بر سئو

 

اگر بخواهیم اثرات خرید هاست مناسب بر سئو را درک کنیم، می‌بایست به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

 

  • افزایش سرعت سایت: با تهیه یک هاست قدرتمند، سرعت بارگذاری اجزای مختلف سایت شما افزایش می‌یابد. این مورد منجر خواهد شد تا سرعت لود سایت شما کمتر شده و نرخ فرار کاربران کاهش یابد. جالب است بدانید در صورتی که سرعت سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه باشد، ۵۰ درصد از کاربران خود را از دست خواهید داد. این رویداد منجر به کاهش ترافیک ورودی به سایت و تضعیف سئو آن می‌گردد.

 

  • آپتایم بالا: مدت زمانی که سایت شما در تمام طول روز از طریق اینترنت در دسترس باشد، آپتایم نام دارد که به صورت درصد بیان می‌شود. هرچقدر این زمان بیشتر باشد، میزان ورود کاربران و ترافیک سایت شما افتی نخواهند داشت. همچنین خزش سایت شما توسط ربات‌های گوگل بدون مشکل انجام می‌شود.

 

  • عدم وقوع مشکلات داخلی: با خرید هاست باکیفیت، دردسری در مواجهه با اختلال‌های داخلی و ارتباط با پایگاه داده نخواهید داشت. این موضوع منجر به افزایش پایداری سایت در لود اطلاعات و بهبود تجربه کاربری می‌گردد. تمامی این موارد، عواملی هستند که می‌توانند منجر به بهبود سئو سایت در راستای خدمت رسانی به کاربران گردند.

 

  • امنیت: در نهایت می‌توان به ارتقا امنیت سایت شما اشاره کرد که با تهیه یک هاست مناسب و معتبر، می‌تواند تضمین کننده حفظ داده‌های شما و افزایش Stability سایت باشد.

 

سرویس ابری چابکان

 

جمع بندی خرید هاست و سئو آن

 

خرید هاست و فراهم کردن یک منبع سخت افزاری مناسب، به عنوان پیش نیاز سئو وب سایت‌های اینترنتی درنظر گرفته می‌شوند. بدیهی است عدم توجه به این موضوع از یک سو و تهیه هاست و فضای ذخیره سازی از شرکت‌های نامعتبر، بر پایداری وب سایت و امنیت داده‌ها لطمه خواهد زد. اگر به دنبال یک ارائه دهنده خدمات هاستینگ مطمئن هستید، می‌توان به سرویس‌های میزبانی ابری چابکان اشاره کرد که انواع هاست ایران و خارج از کشور را ارائه می‌نماید. حال با تهیه یک هاست مناسب، قادر خواهید بود وب سایت خود را با اطمینان کامل برای موتورهای جستجو گوگل و کاربران بهینه سازی کنید. برای آشنایی بیشتر با پلتفرم ابری چابکان می توانید عبارت سرویس ابری چابکان را در گوگل جستجو نمایید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید