دامین آتوریتی چیست و چرا باید درباره آن بدانید ؟

دامین آتوریتی چیست

بسیاری از وب مستر ها متوجه نمی شوند که باید به امتیاز اعتبار دامنه خود (DA) توجه کنند. و حتی اگر انجام دهند، اغلب نمی دانند چرا. دلایل بی‌ شماری وجود دارد، از اطلاعات نادرست منتشر شده توسط وب‌ مستر های دیگر که اغلب خودشان نمی‌ دانند، تا تصورات نادرست، اعتبار دامنه معیاری است که اغلب در اکوسیستم سئو به اشتباه درک می‌شود.

 

اول، در اینجا توضیح ساده است: اعتبار دامنه به کیفیت کلی یک وب سایت اشاره دارد. هرچه امتیاز DA بالاتر باشد، محتوا بهتر است، اعتبار سایت بهتر است و رتبه بندی صفحات برای گوگل آسان تر است.

 

اما، اعتبار دامنه محدود است. این یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست و یک فاکتور رتبه بندی عمومی موتور جستجو نیست.

 

در عوض، این یک معیار ابزار شخص ثالث است که میزان قدرت یک دامنه خاص را بر اساس عوامل موجود که توسط یک ابزار خاص محاسبه می‌ شوند، اندازه‌ گیری می‌ کند. و اگر این کافی نبود، ابزار های خاصی مانند Ahrefs نسخه خاص خود را از اعتبار دامنه دارند: رتبه بندی دامنه.

 

واضح است که اعتبار دامنه یک معیار پیچیده است، اما ما اینجا هستیم تا همه آنچه را که باید در مورد آن بدانید به شما آموزش دهیم.

 

Domain Authority: دقیقا چیست ؟

 

اعتبار دامنه معیاری است که توسط ابزارهای شخص ثالث اندازه گیری می شود تا توضیح دهد که یک دامنه واقعا چقدر “قوی” است. با این اندازه گیری، متخصصان سئو دستور العملی دارند که می توانند از آنها برای درک تاثیر یک دامنه خاص استفاده کنند.

 

اولین چیزی که باید در مورد اعتبار دامنه درک کرد این است که در واقع هیچ معنایی از نظر رتبه بندی ندارد. در عوض، این روشی برای اندازه گیری قدرت یک وب سایت یا صفحه است.

 

این کار را با بررسی چندین عامل مختلف انجام می دهد، از جمله:

 

بک لینک – لینک هایی از سایر وب سایت ها که به وب سایت شما اشاره می کنند.

 

رتبه صفحه – عددی بین ۰ تا ۱۰ که نشان دهنده اهمیت یک صفحه وب خاص است.

 

اعتماد – یک لینک در هنگام بازدید از وب سایت دیگر چقدر قابل اعتماد است.

 

Page Authority – شبیه رتبه صفحه است، اما به جای کل دامنه، بر اعتبار صفحات جداگانه تمرکز دارد.

 

نکته بعدی که باید در مورد اعتبار دامنه بدانید این است که فقط به ابزار های شخص ثالث واگذار می شود. این چیزی نیست که یک فاکتور رتبه بندی گوگل باشد.

 

تفاوت بین دامین اتوریتی (DA) و دامین اتوریتی (مفهومی) چیست ؟

 

مهم است که بین اقتدار دامنه و اعتبار دامنه به عنوان یک مفهوم تمایز قائل شویم.

 

اتوریتی دامنه واقعی یک معیار شخص ثالث است که توسط ابزار های شخص ثالث، مانند Moz، ابداع شده است تا اندازه‌ گیری شود که یک دامنه واقعا چقدر دارای اعتبار است.

 

به عنوان یک مفهوم، اعتبار دامنه این ایده است که گوگل اختیارات بیشتری را به دامنه‌ های خاصی ارائه می‌ کند و شما می‌ توانید کارهایی را برای ایجاد اعتبار دامنه در طول زمان انجام دهید.

 

چنین مواردی شامل ایجاد محتوای عالی و ایجاد لینک های با کیفیت بالا است.

 

آیا چیزی به عنوان امتیاز اعتبار دامنه “خوب” وجود دارد ؟

 

بله، چیزی به نام امتیاز اعتبار دامنه خوب وجود دارد.

 

برای اکثر ابزارها (مانند Ahrefs)، نمرات حدود ۴۰ تا ۵۰ به عنوان میانگین امتیاز دامنه در نظر گرفته می شود.

 

امتیاز اعتبار دامنه بین ۵۰-۶۰ در حدود سطح “خوب” رتبه بندی می شود.

 

هر چیزی بالاتر از ۶۰ به این معنی است که اعتبار دامنه شما قوی و عالی است.

 

چگونه می توان اعتبار دامنه خود را بررسی کرد ؟

 

می توانید از تعدادی ابزار شخص ثالث برای بررسی اعتبار دامنه خود استفاده کنید. رایج ترین آنها Moz و Ahrefs است.

 

از آنجایی که Moz اولین شرکتی است که اعتبار دامنه را توسعه داد، آنها دارای امتیاز اعتبار دامنه اختصاصی هستند که برای ارزیابی وب سایت ها استفاده می کنند.

 

علاوه بر این، Ahrefs متدولوژی خاص خود را برای ارزیابی سایت‌ ها و غیره دارد. نسخه هیچ ابزاری از اعتبار دامنه به خودی خود متخصص تمام و کمال در حوزه اقتدار دامنه نیست.

 

بنابراین، اعتبار دامنه فقط باید به عنوان یک شاخص نه چندان قوی و کلی از نحوه عملکرد یک وب سایت از نظر اعتبار استفاده شود.

 

تفاوت بین Domain Authority و Page Authority

 

به گزارش Moz، آنها می نویسند که:

 

«در حالی که Page Authority قدرت پیش‌ بینی رتبه‌ بندی یک صفحه را اندازه‌ گیری می‌ کند، Domain Authority قدرت کل دامنه‌ ها یا زیر دامنه‌ ها را اندازه‌ گیری می‌ کند. با این حال، معیار ها با استفاده از روش یکسانی محاسبه می‌ شوند – بنابراین از بسیاری جهات، آنها بیشتر شبیه به هم هستند تا متفاوت.

Page Authority به همان روش Domain Authority محاسبه می شود، اما در سطح صفحه فردی. Page Authority بر اساس داده‌ های فهرست وب Mozscape است و شامل تعداد لینک ها و ده‌ ها عامل دیگر (در مجموع بیش از ۴۰) است. نکته مهم این است که عناصر خاص روی صفحه مانند استفاده از کلمه کلیدی یا بهینه سازی محتوا را در نظر نمی گیرد.

 

مانند دامین اتوریتی، Page Authority با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین محاسبه می‌شود و بنابراین با تغییر داده‌ های وارد شده به الگوریتم، نوسان می‌ کند. به همین دلیل، بهتر است از Page Authority به عنوان یک معیار نسبی برای مقایسه با صفحات دیگر استفاده کنید، در مقابل یک مقدار مطلق که رتبه‌ بندی هر صفحه را «امتیازدهی» می‌ کند.

 

چگونه Domain Authority ایجاد کنید ؟

 

راه اصلی که می توانید اعتبار دامنه را ایجاد کنید، کار بر روی پروفایل لینک خود است. این به معنای دریافت لینک از سایت های با کیفیت بالا با محتوای مرتبط است. همچنین می توانید اعتبار دامنه خود را با اطمینان از حذف لینک های بد به منظور بهبود وزن لینک های خوب در پروفایل لینک خود تقویت کنید.

راه های بی شماری برای بهبود پروفایل لینک شما وجود دارد. آنها عبارتند از:

داشتن تعداد زیادی انکر تکست معتبر که به سایت شما اشاره می کند.

ایجاد محتوای عالی در سایت شما.

دریافت بک لینک خارجی از وب سایت های دیگر.

ایجاد ویدئو و اشتراک گذاری آن ها در یوتیوب.

به اشتراک گذاری مقالات در Medium

لینک دادن به سایت های معتبر دیگر

وبلاگ نویسی در مورد سایت خودتان

در حالت ایده‌ آل، بهینه‌ سازی خارج از صفحه شما (لینک‌ سازی) باید طبیعی به نظر برسد، و به گونه‌ ای انجام نشود که گوگل فکر کند شما در حال تلاش برای «بازی دادن سیستم» هستید.

 

هنگامی که لینک ها را به روش درست ایجاد می کنید، واقعا می توانید به دنبال طلا باشید و اعتبار دامنه را به درستی افزایش دهید.

 

لینک سازی طبیعی

 

راه دیگر برای افزایش اعتبار دامنه شما از طریق لینک سازی طبیعی است. لینک بیلدینگ طبیعی فرآیند ایجاد محتوایی است که به خوبی با مخاطبان شما طنین انداز می شود که به طور خودکار به وب سایت شما لینک می دهند.

 

ایجاد اعتبار دامنه واقعی یک تمرین ساختگی نیست

 

واضح است که اعتبار دامنه چیزی ملموس است. اما این دقیقا “چیز” ملموسی نیست که برخی از متخصصان سئو به آن اعتقاد دارند.

 

این بیشتر یک نشانگر است، اما همچنان یک شاخص قابل اعتماد عمومی است.

 

با اطمینان از اینکه از ابزار هایی مانند Moz یا Ahrefs استفاده می‌ کنید تا مشخص کنید سایت شما از نظر اعتبار دامنه در کجا قرار دارد، می‌ توانید برای اعتبار دامنه بالاتر تلاش کنید و این به سایت شما کمک می‌ کند.

 

چگونه برای بهبود اعتبار دامنه خود برنامه ریزی می کنید ؟

 

 

منبع: iloveseo

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید