بهترین نکات برای ایجاد وب سایت سئو فرندلی در سال ۲۰۲۲

وب سایت سئو فرندلی

هدف وب سایت شما دستیابی به اهداف تجاری شماست که باید شامل علاقه مند کردن مخاطبان به محتوای وب سایت شما باشد. یکی از راه های انجام این کار این است که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات وب سایت شما برای بازدیدکنندگان شما مرتبط و ارزشمند است. اما مهمتر از آن، اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه وب‌ سایت شما را پیدا کنند، باید بهترین شیوه‌ های بهینه‌ سازی موتور جستجو (SEO) را داشته باشد یا سئو فرندلی باشد.

 

سود آوری شرکت شما به طور مستقیم با تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما مرتبط است. بنابراین، منطقی است که اگر می‌خواهید تبدیل‌ ها را افزایش دهید، وب‌ سایت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود.

 

یک آژانس سئو می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت سازگار با سئو کمک کند و به نوبه خود به رشد کسب و کار شما کمک کند، اما سئو پسند به چه معناست ؟

 

این پست چند نکته برای کمک به ایجاد یک وب سایت کاملا بهینه ارائه می دهد تا مخاطبان هدف شما بتوانند به سرعت آن را پیدا کنند.

 

وب سایت سئو فرندلی چیست ؟

 

وب سایت هایی با ساختار و محتوای مناسب سئو برای موتورهای جستجو قابل دسترس تر هستند. ایجاد یک وب سایت سازگار با سئو به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوا را سریع بخزند، بفهمند و ایندکس کنند.

 

وب سایت های دوستدار سئو: چرا آنها مهم هستند

 

شرکت ها می توانند از طریق سئو به مخاطبان هدف مناسب دست یابند و حیاتی ترین گام را در فرآیند فروش بردارند. سئو و بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا با تولید محتوای برتر برای بازدیدکنندگان مرحله تحقیق، دیده شوید.

 

با سئوی سایت خود، می توانید ترافیک مرتبط بیشتری را جذب کنید و با نگه داشتن کاربران در سایت خود برای مدت طولانی، تبدیل ها را افزایش دهید. وب‌سایت‌ های بهینه‌ شده همچنین امکان رشد ارگانیک بلند مدت را بدون نیاز به ادامه تبلیغات فراهم می‌ کنند.

 

معلوم است که چه مزیت هایی دارد. حالا چطوری به اونجا میرسی؟ ابتدا، بیایید ببینیم چگونه می توانید وب سایت خود را برای موتور جستجوی دوستانه تبدیل کنید.

 

چگونه می‌ توانید سایت خود را از نظر سئوی مناسب بسازید ؟

 

اگر وب سایت خود را برای سئو بهینه سازی کنید، موتورهای جستجو می توانند صفحات حیاتی را ایندکس کرده و بخزند. با این حال، این فرآیند شامل تجزیه و تحلیل محتوای هر صفحه نیز می شود. در نتیجه، سئو باید بر اجرای استراتژیک و تاکتیکی یک وب سایت تاثیر بگذارد، زیرا هر دو را به طور همزمان تحت تاثیر قرار می دهد.

 

بیایید به نحوه ایجاد وب سایت های سئو دوستانه و مهم ترین ویژگی های آن نگاه کنیم:

 

با استراتژی SEO از بالا به پایین شروع کنید

 

شما باید نام دامنه ای را انتخاب کنید که منعکس کننده تصورات صنعت و تعداد دفعات جستجوی بازار هدف شما برای محصولات شما باشد. سپس، هر زمان که یک وب سایت می سازید، نام دامنه ای را انتخاب کنید که با موضوع مطابقت داشته باشد.

 

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما در بین رقبای شما متمایز است. نامی که انتخاب می کنید باید در عین خلاقیت برای مشتریان بالقوه جذاب باشد. زمانی که مخاطبان هدف به دنبال دانش صنعت هستند، نامی را انتخاب کنید که در عبارات جستجو ظاهر شود.

 

تحقیق در مورد رقبا

 

کارشناسان سئو از تحقیقات رقبا برای ایجاد سریع سایت سئو دوستانه استفاده می کنند. آنها وب سایت هایی را با استفاده از داده های جمع آوری شده از تحقیقات و رقبای خود ساخته اند. می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را با SEMRush و Ahrefs بررسی کنید. به این ترتیب، در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد.

 

قبل از شروع ساخت سایت خود یک صفحه گسترده حاوی تمام رقبای خود تهیه کنید. سپس، برای هر یک از آنها کاغذ بازی ایجاد کنید. آنها باید شامل اطلاعات سئو مرتبط مانند طراحی، کلمات کلیدی و غیره باشند.

 

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما از نظر SEO مناسب است

 

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما در بین رقبای شما متمایز است. نامی که انتخاب می کنید باید در عین خلاقیت برای مشتریان بالقوه جذاب باشد. زمانی که مخاطبان هدف به دنبال دانش صنعت هستند، نامی را انتخاب کنید که در عبارات جستجو ظاهر شود.

 

طراحی یک معماری وب سایت دوستدار سئو

 

سئوی وب سایت شما مستلزم بررسی دقیق معماری آن است. این به این دلیل است که معماری صفحات وب شما به طور مستقیم بر نحوه تفسیر آنها توسط موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. این امر به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های چند صفحه ای صادق است.

 

طبیعی است که برخی از صفحات در یک وب سایت مهمتر از سایرین باشند. به طور خلاصه، گوگل می خواهد آنها را سازماندهی کند تا هم ربات ها و هم انسان ها بتوانند آن را درک کنند. در نهایت، و با بازگشت به ابتدای این بحث، باید قبل از شروع طراحی یا توسعه وب سایت خود، یک طرح بصری بسازید.

 

یک هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

 

گوگل همچنین سرعت بارگذاری وب سایت را هنگام رتبه بندی یک سایت در نظر می گیرد. باز هم، تجربه کاربری بهینه برای سایت شما حیاتی است. زمان بارگذاری طولانی منجر به نرخ پرش بالاتر می شود.

 

اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید، یک سرویس میزبانی خوب را انتخاب کنید. برای اهداف سئو، بهتر است از یک ارائه دهنده میزبانی وب اختصاصی استفاده کنید.

 

از طراحی مناسب برای موبایل استفاده کنید

 

بازدیدکنندگان وب سایت از دستگاه های بسیار متنوعی برای دسترسی به این سایت ها استفاده می کنند. این دستگاه ها شامل تلفن های همراه، دسکتاپ و رایانه های لپ تاپ هستند. با این وجود، این دستگاه ها بر روی سیستم عامل های مختلف با چندین زبان برنامه نویسی اجرا می شوند.

 

وب سایت ها باید بر روی چندین دستگاه بدون به خطر انداختن داده های جمع آوری شده کار کنند. بنابراین، شما باید وب سایت خود را سازگار با موبایل کنید. همگام بودن با رقبای خود به معنای داشتن یک سایت پاسخگو برای موبایل است.

 

ایجاد URL های کوتاه

 

وب‌ سایت‌ ها به‌ طور خودکار نشانی‌ های اینترنتی طولانی تولید می‌ کنند که شامل اطلاعاتی مانند نام کامل صفحه و تاریخ تولید است. با این حال، URL های کوتاه هنوز برای سئو خوب هستند، زیرا به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند وب سایت شما چه چیزی ارائه می دهد. بنابراین، به جای استفاده از URL های پیش فرض، آنها را کوتاه کنید. فقط از اصطلاحات کلیدی استفاده کنید. در حالت ایده آل، باید ۳ تا ۶ کلمه باشد.

 

محتوای خود را جذاب نگه دارید

 

هنگام تعیین استراتژی های سئو، توجه به سرعت بارگذاری وب سایت بسیار مهم است. با توجه به محتوا و عناصر طراحی سایت شما می توانید تشخیص دهید که بارگذاری سایت شما زمان زیادی می برد یا خیر. وب سایت های سبک به سرعت بارگذاری می شوند تا کاربران بهترین تجربه را داشته باشند.

 

شما باید محتوا را ارائه دهید تا خوانندگان بتوانند به سرعت اطلاعات را از وب سایت شما جمع آوری کنند. به عنوان مثال، برای سازماندهی اطلاعات خاص، عنوان و زیرنویس را در محتوای خود قرار دهید. انجام این کار باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود و باعث می شود افراد زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

 

از کلمات کلیدی مناسب در محتوا استفاده کنید

 

تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی بخشی از سئو است. با این حال، شما باید از پر کردن صفحه خود با کلمات کلیدی مرتبط مبهم خودداری کنید. در عوض، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و از کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید تا به ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو کمک کنید. سپس، هنگامی که کاربران با عبارات هدف شما جستجو می کنند، سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

 

به طور مداوم محتوای جدید را منتشر کنید

 

موتورهای جستجو همیشه از اطلاعات به روز و جدید حمایت می کنند. بنابراین، برای رتبه بالاتر و ایجاد ترافیک بیشتر، باید محتوای قدیمی خود را به روز کنید. هر بار که مخاطبان شما از وب سایت شما بازدید می کنند، به دنبال اطلاعات جدید می گردند. اگر آنها همچنان در همان صفحات قدیمی فرود بیایند، تمایل آنها برای بازدید از وب سایت شما کاهش می یابد. در نتیجه باعث افزایش نرخ پرش سایت شما می شود.

 

شما می توانید یک نویسنده حرفه ای را برای تولید محتوای جدید و جالب استخدام کنید. مقالات قدیمی را از سایت حذف کنید و آنها را با پست های وبلاگ جدید و جذاب جایگزین کنید. محتوای قدیمی خود را دوباره بنویسید و به روز کنید تا اطلاعات به روز شده را در خود جای دهید. وب سایت شما را به روز می کند و برای مخاطبان هدف شما ارزشمندتر می کند.

 

خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید

 

طراحی سئو پسند شامل عوامل متعددی است و به راحتی می توان ظاهر محتوا را نادیده گرفت. اگر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات هر صفحه به راحتی قابل خواندن است. داشتن محتوای غیر جالب هیچ ارزشی برای طراحی وب سایت درجه یک نخواهد داشت. یک طرح تاثیر بصری را تعیین می کند، در حالی که محتوا تاثیرات باقی مانده را تعیین می کند.

 

به عنوان مثال، گوگل به طور مداوم به وب سایت هایی که نیازهای کاربر را برآورده می کنند و آنها را خوشحال می کند، پاداش می دهد. بنابراین، علاوه بر تاثیر بر تجربه کاربر، سئوی سایت شما را افزایش می دهد.

 

بهینه سازی تگ های هدر

 

استفاده از تگ های هدر برای ارائه اطلاعات ساختاریافته و شناخته شده به موتورهای جستجو ضروری است. در ساخت یک وب سایت دوستدار سئو، بهینه سازی تگ های هدر می تواند بسیار مفید باشد. شما باید از تگ های هدر برای سرفصل هایی استفاده کنید که بخش خاصی از متن را شروع می کنند. به عنوان مثال، عنوان فرعی یک تگ H3 است، در حالی که عنوان یک تگ H1 است.

 

شما به طور طبیعی باید مرتبط ترین کلمات کلیدی را در هدر خود قرار دهید. برای مثال عنوان شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد. گنجاندن این مورد به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه محتوای شما را درک کرده و آن را به درستی فهرست بندی کنند. همچنین، رتبه خود را برای کلمات کلیدی که در عناوین و زیرعنوان خود قرار می دهید افزایش می دهید.

 

می توانید از ثانویه در عناوین کوچکتر مانند H2 یا H5 استفاده کنید. با انجام این کار، خزنده ها می توانند تعیین کنند که محتوای شما چقدر عمیق و متنوع است.

 

ایجاد لینک های خارجی و داخلی

 

وب سایت شما زمانی معتبرتر می شود که دارای لینک های داخلی و خارجی باشد. حضور آنها به عنوان گواهی برای محتوا و برند شما عمل می کند. علاوه بر این، هر یک از این لینک ها مجموعه ای منحصر به فرد از مزایا را ارائه می دهد.

 

پیوندهای خارجی: موتورهای جستجو به شدت این پیوندها را به عنوان مدرکی بر کیفیت سایت شما می دانند. بازدیدکنندگان شما همچنین از صفحه شما قدردانی خواهند کرد زیرا به منابع آنلاین مرتبط پیوند می دهد.

 

پیوندهای داخلی: این پیوندها صفحات یک وب سایت را به هم متصل می کنند. می توانید از آن برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحه دیگری در سایت خود استفاده کنید. در نتیجه، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد، تعامل را بهبود می بخشید و فروش را افزایش می دهید.

 

از پیوندها فقط در صورت لزوم و به شیوه ای مناسب استفاده کنید. لینک هایی که نا مناسب در نظر گرفته شوند جریمه خواهند شد. علاوه بر این، اگر لینک ها ارزشی برای خواننده ایجاد نکنند، ممکن است مشکل ساز شوند.

 

توضیحات متا و برچسب های عنوان منحصر به فرد ایجاد کنید

 

دریافت چیزی از تلاش‌ های سئوی شما به شدت به برچسب‌ های عنوان و توضیحات متا بستگی دارد. در نتیجه، سایت‌ های بهینه‌ شده برای سئو ممکن است در جذب کاربران مشکل داشته باشند، اگر صفحات آن‌ ها به اندازه کافی برای کاربران جذاب به نظر نرسد.

 

به یک معنا، عنوان صفحه و توضیحات متا شما به عنوان یک بنر تبلیغاتی عمل می کند. محتوایی که آنها منتقل می کنند بر بازدیدکننده تاثیر می گذارد و بر تصمیم آنها برای بازدید از آن سایت تاثیر می گذارد. بنابراین، محتوای مرتبطی ایجاد کنید که کاربران را به اندازه کافی مجذوب خود کند تا روی توضیحات متا هر صفحه کلیک کنند.

 

اندازه فایل تصاویر را کاهش دهید

 

حجم فایل تصاویر خود را کاهش دهید تا وب سایت شما سریعتر بارگذاری شود. بنابراین، همیشه نسخه بهینه شده تصویر خود را در وب سایت خود آپلود کنید. داشتن تصاویر بهینه در وب سایت شما می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد.

 

جمع بندی

 

پس از آموختن آنچه که باعث ایجاد یک وب سایت مناسب برای موتورهای جستجو می شود، اکنون می توانید برای ایجاد کسب و کار خود تلاش کنید. یک وب سایت دوستدار SEO برای تقویت حضور آنلاین کسب و کار شما ضروری است. برنامه ریزی ضروری است، زیرا SEO برای پیاده سازی و ارائه نتایج به زمان نیاز دارد. امیدواریم این مقاله به شما بینشی در مورد ایجاد یک وب سایت دوستدار سئو داده باشد.

 

 

 

منبع: seoblog

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید