۹ فاکتور سئو خارجی سایت که نمیتوانید نادیده بگیرید

سئو خارجی سایت

برای تمام زمینه های سئو که در طی این سال ها با آن روبرو شده اید دو زمینه سئو وجود دارد : سئو خارجی و سئو داخلی

سئو داخلی تمرکز بروی این دارد که تمام عناصر داخلی سایت اعم از محتوا و تگ ها و … در یک وب سایت به منظور جذاب کردن آن برای کاربران و موتورهای جستجو رعایت شده باشد در پست های قبلی درباره سئو داخلی توضیح داده شده است.

سئو خارجی سایت به دنبال تاثیر گذاشتن بروی رتبه بندی های صفحات نتایج موتورهای جستجو هست. در حالی که هم سئو داخلی و هم سئو خارجی  برای خدمات سئو مهم هستند بسیاری معتقدند که کلید بهینه سازی موتورهای جستجو سئو خارجی هست.

Off-page SEO به طور انحصاری بر ایجاد ارتباط با کیفیت بالای لینک ها بر سایت شما متمرکز است. این لینک های ورودی به شما کمک می کند تا ترافیک واقعی را پیدا کنید که شما را به نتقاط بالای موتورهای جستجو می رساند.

اجازه دهید بخش اصلی سئو خارجی را بررسی کنیم

تعداد لینک های ورودی

این حقیقت دارد که گوگل برای تعداد لینک های ورودی سایت پاداش قائل هست زمانی که میخواهید برای سایت خود اعتبار( authority ) ایجاد کنید موارد ضروری سئو خارجی را مد نظر داشته باشید لینک های ورودی مثل رای اعتماد هستند لینک های ورودی بیشتر به صفحه شما شانس بهتری برای رتبه گرفتن از موتورهای جستجو دارد

کیفیت لینک های ورودی

مقدار خوب هست اما کیفیت لینک های ورودی نیز مهم است اگر چه خوب هست حتی از سایت های نسبتا گمنام لینک دریافت کنید لینک یک طرفه همچنین وزن بیشتری نسبت به یک لینک دو طرفه دارد ارتباط صفحه مربوطه به آن نیز باید در نظر گرفته شود برای مثال لینکی از سایت بهداشتی به یک سایت خدمات مالی تاثیر زیادی مثل لینک از سایت همکار ندارد.

سرعت ساخت لینک ها

گذشته از کمیت و کیفیت لینک های ورودی یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که باید در نظر گرفته شود سرعتی است که شما آن لینک های ورودی را ایجاد کرده اید

لینک سازی زیاد در یک مدت کوتاه موتورهای جستجو را مشکوک می کند و از استفاده از ابزارهایی که خودکار هزاران لینک را ایجاد میکنند بپرهیزید

تعداد اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

تقریبا هشت سال از زمانی میگذرد که Matt Cutts رئیس تیم  Webspam گوگل تاکید کرد که گوگل از اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی به عنوان سیگنال های رده بندی استفاده میکند امروزه تقریبا تمام وب سایت تعمل اجتماعی دارند اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی نشانه ای روشن از محتوای ارزشمند هست.

سئو محلی

برای کسب و کارهایی که به طور مثال فروشگاه لوازم ساختمانی که کالاهای واقعی دارند سئو محلی یک نکته مهم سئو خارجی سایت هست بعد از همه این ها درصد قابل توجهی از کاربران اینترنت به دنبال خدمات محلی و کالاهای آنلاین میگردند و همچنین این یک واقعیت هست که لوکیشن تاثیر مستقیم بر اکثر نتایج جستجو دارد صرف نظر از اینکه جستجو در یک کامپیوتر دسکتاپ یا یک تلفن همراه انجام شده باشد.

Citations

Citations به تعداد لینک های ورودی از دایرکتورهای آنلاین هست اگر میخواهید بک لینک های پروفایل خود را تقویت کنید و به مردم کمک کنید که راحت تر شما را پیدا کنند سایت خود را در دایرکتورهای با کیفیت ثبت کنید.

انکر تکست

وقتی ایجاد می شود که هایپر لینک ایجاد می کنید و اصطلاحا انکر تکست نامیده می شود و این همان چیزی است که موتورهای جستجو برای مشخص کردن اینکه چه نوع اطلاعاتی می تواند در صفحه مقصد یافت شود به کار می رود.

بنابراین اگر انکور تکست می گوید:  نحوه انجام سئو موتورهای جستجو فرض خواهند کرد که این صفحه محتوایی دارد که مربوط به بهینه سازی سایت هست در نتیجه آن صفحه شانس بهتری برای رتبه بندی در آن کلمات و کلمات مشابه را دارد.

سن دامنه

طبیعتا دامنه ای که پنج یا شش سال در یک حوزه کار کرده در چشمان گوگل بهتر بنظر میرسد برای رتبه بندی تا یک دامنه تازه ایجاد شده اگر دامنه شما سن مشخصی دارد هرگز آن را عوض نکنید برای دامنه جدیدتر و اگر نیاز به تغییر نام تجاری باشد از ریدایرکت دامنه قدیمی به دامنه جدید استفاده کنید .

بررسی های کسب و کارها

بررسی های مثبت میتواند به اعتبار و اعتماد برای برند کمک کند هر چه بررسی ها بیشتر باشد بهتر هست چون گوگل آن سیگنال را انتخاب کرده و به این معنا هست که کسب و کار شما به اندازه کافی خوب هست با این حال یک هشدار :حتی به پرداخت برای نظرات مثبت یا قرار دادن اشخاص جعلی برای review مثبت فکر نکنید چون ممکن هست دیر یا زود دست شما رو شود و عواقب خوبی نخواهد داشت.

نتیجه گیری

تعداد زیادی عامل رتبه بندی سئو خارجی سایت وجود دارد این موارد که در بالا ذکر شد فقط برای شروع کار هستند از این عوامل رتبه بندی سئو خارجی سایت استفاده کنید و در نهایت حضور آنلاین و آگاهی از برند را افزایش داده و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید