فاکتورهای رتبه بندی گوگل که باید بدانید

فاکتور های رتبه بندی گوگل

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است. با بیش از ۷۰ درصد جستجو های اینترنتی در گوگل، جای تعجب نیست که کسب و کارها بخواهند در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند.

 

با این حال، چیزی که بسیاری از صاحبان کسب‌ و کار متوجه نمی‌ شوند این است که تعدادی از عوامل رتبه‌ بندی گوگل وجود دارد که تعیین می‌ کنند رتبه وب‌ سایت شما چقدر بالا است.

 

این موارد شامل عوامل رتبه بندی مبتنی بر سایت، عوامل رتبه بندی فنی، عوامل رتبه بندی مبتنی بر صفحه و همچنین عوامل رتبه بندی خارجی می شود.

 

فاکتورهای رتبه بندی مبتنی بر سایت

 

فاکتورهای رتبه بندی مبتنی بر سایت آن دسته از عواملی هستند که بر اساس خود سایت هستند.

 

اعتبار دامنه

 

گوگل به صراحت اعلام کرده است که از اعتبار دامنه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کند و این منحصرا مجموعه ای از معیارها است که توسط شرکت های شخص ثالث مانند Moz و Ahrefs ابداع شده است.

 

همانطور که گفته شد، نمی توان انکار کرد که حداقل اهمیتی برای اعتبار دامنه وجود دارد، حتی اگر هنوز به طور صریح مشخص نشده باشد که چگونه محاسبه می شود یا توسط معیارهای دیگر مانند لینک ها، محتوای با کیفیت و موارد دیگر استنباط می شود.

 

این همان چیزی است که گوگل مستقیما در مورد اعتبار دامنه از سایت موتور جستجو در بالا می گوید:

 

Paul Haahr، یکی از مهندسان ارشد گوگل که می گوید: “ما هیچ علامتی نداریم که بگوییم “این اقتدار است”. با کیفیت جستجو درگیر است.

 

آن چیزها چیست ؟ در اینجا، گوگل ساکت است و جزئیات خاصی ارائه نمی کند. بیشترین چیزی که گفته می شود این است که عواملی که برای رسیدن به یک مرجع استفاده می کند، چیزی است که امیدوار است واقعا با ایجاد بیشتر محتوای معتبر مطابقت داشته باشد.

 

نکته اصلی این است – هنگام تجزیه و تحلیل رتبه خود و ایجاد برنامه ای برای مقابله با رقبا، روی اعتبار دامنه خیلی حساب نکنید. این می تواند منجر به خطاهایی در روند تفکر شما شود.

 

تاریخچه دامنه

 

تاریخچه دامنه نحوه استفاده از دامنه در طول زمان است.

 

آیا دامنه یک وبلاگ، یک سایت تجارت الکترونیک یا چیز دیگری بوده است ؟ خود دامنه چگونه استفاده شده است ؟

 

آیا به عنوان بخشی از یک PBN استفاده شده است یا به عنوان بخشی از یک کمپین سئو منفی استفاده شده است ؟ آیا از آن به عنوان یک دامنه لینک بیلدینگ ردیف ۱، ردیف ۲ یا ردیف ۳ استفاده می شد ؟ یا به عنوان دامنه سایت با کیفیت استفاده شده است ؟

 

شما نمی خواهید دامنه ای را بدست آورید که در گذشته به شیوه ای شرورانه استفاده شده است. همچنین نمی‌ خواهید دامنه‌ ای را دریافت کنید که به روشی کم‌ تر مشکوک استفاده شده است.

 

چیزی که شما می خواهید این است که یک نام دامنه تمیز که هیچ لینک بیلدینگی برای استفاده به عنوان مرجع یا سایت خاص خود نداشته باشد، ۲٫ دامنه ای که به درستی با پروفایل لینک تمیز استفاده شده باشد. اولی به طور کلی نادرتر از دومی است، اگرچه آنها در دسترس هستند.

 

به همین دلیل مهم است که هنگام تحقیق در مورد دامنه ای که می خواهید بخرید، دقت لازم را انجام دهید.

 

عملکرد سایت شما بعدا از شما تشکر خواهد کرد.

 

معماری وب سایت

 

معماری سایت شما تعیین می کند که سایت شما چگونه راه اندازی شده و چقدر بزرگ است.

 

توجه به این نکته مهم است که برای سایت‌ های بزرگ‌ تر، رتبه‌ بندی صفحات فردی پایدارتر است، زیرا لینک‌ های بسیار بیشتری از منابع دیگر وارد می‌ شوند.

 

همچنین، سایت های بزرگتر معمولا در بین کاربران خود محبوبیت بیشتری دارند، زیرا کیفیت و کمیت محتوا را ارائه می دهند.

 

معماری وب سایت مهم است زیرا نمی خواهید تمام صفحات خود را در فهرست اصلی قرار دهید. به شما کمک می کند به گوگل بگویید چه صفحاتی از نظر شما مهم هستند.

 

اگر تمام صفحات خود را در فهرست اصلی قرار دهید، اساسا به گوگل می گویید که فکر می کنید همه صفحات شما مهم هستند. این به ندرت اتفاق می افتد.

 

به همین دلیل است که کار بر روی یک معماری وب سایت خوب مهم است و چرا این معماری می تواند به معنای موفقیت یا شکست تلاش های SEO شما باشد.

 

همچنین ذکر این نکته مهم است که در حالی که گوگل می تواند به طور الگوریتمی ارزش سایت شما را کاهش دهد اگر سعی کنید آنها را با بک لینک یا کلمات کلیدی محتوای خود پر کنید (و فکر نکنید که آنها متوجه نمی شوند!)، در حالی که آنها به خوب بودن یک صفحه اهمیت می دهند. از نظر کیفی که به خودی خود رتبه بندی کنند، هدف آنها یافتن آنچه مردم هنگام جستجوی آنلاین می خواهند، است.

 

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر یک نفر اطلاعاتی در مورد موضوع خاصی می‌خواهد… بیایید بگوییم… دستور العمل‌ های پای سیب. آنها به یک پست وبلاگ ختم می شوند زیرا نام نویسنده شما یک بار در بخش نظرات مقاله دیگری که در مورد موضوع مشابهی نوشته اید ذکر شده است، سپس هدف توسط آن کاربر محقق شد.

 

کیفیت محتوا

 

کیفیت محتوا یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است. به این اشاره دارد که گوگل چقدر محتوای شما را بر اساس خوب نوشته بودن و اینکه آیا برای کاربرانی که عبارات خاصی را جستجو می‌ کنند مرتبط می‌ داند.

 

مهم است که توجه داشته باشید که تعداد کلمات در کیفیت محتوا در گوگل (یا اینطور که آنها می گویند) تاثیری ندارد. در حالی که به طور تصادفی متعجب کردن گوگل با ۵۰۰ مقاله چهار هزار کلمه ای در روز !! بدون توجه به کیفیت محتوا یا به طور کلی کیفیت کلی ایده خوبی نیست، نوشتن محتوایی که با آنچه رقیب شما می نویسد مطابقت نداشته باشد نیز بهترین ایده نیست.

 

همه اینها بر اساس رقابت شماست. اگر آنها ۲۵۰ قطعه کلمه را برای پوشش موضوعات خود می نویسند، ممکن است رتبه بندی راحت تری داشته باشید.

 

با این حال، اگر همه آنها ۴۵۰۰ کلمه محتوا بنویسند و عمیقا به موضوعات خود بپردازند، شما می خواهید به همان اندازه که آنها می نویسند بنویسید.

 

اما گوگل از شمارش کلمات به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کند. حداقل، این چیزی است که آنها می گویند. آنها از کیفیت محتوای شما استفاده می کنند. جان مولر چنین گفته است:

 

ما اصلا از شمارش کلمه استفاده نمی کنیم. بنابراین تعداد کلمات در مقالات شما کاملا به شما بستگی دارد. من فکر می‌ کنم برخی از افراد دوست دارند دستور العملی در مورد تعداد کلمات داشته باشند، اما این واقعا یک دستور العمل داخلی برای نویسندگان است. این چیزی نیست که ما از آن برای اهداف سئو استفاده کنیم.

 

در حالی که انتشار محتوای طولانی تر ممکن است محصول جانبی بهبود کیفیت محتوای شما باشد و ممکن است منجر به بهبود های قابل اندازه گیری شود، به احتمال زیاد تعداد کلمات به تنهایی عامل تعیین کننده نیست.

 

با این حال، Brian Dean از backlinko با چندین مطالعه موردی که نشان می‌ دهد محتوای بیشتر و طولانی‌ تر به عنوان رتبه‌ بندی در نتایج برتر، مخالف است.

 

مطالب تازه

 

آیا محتوای جدید را به اندازه کافی منتشر می کنید تا افراد را برای مدت بیشتری (حداقل یک بار در هفته) به سایت برگردانید ؟

 

همچنین، انتشار مداوم مهم است. بهتر است سایتی داشته باشید که محتوا را به صورت ثابت منتشر می کند تا سایتی که این کار را نمی کند.

 

معیار های تعامل کاربر: چند نفر در هر ماه از سایت شما بازدید می کنند و نرخ پرش (درصد افرادی که به سایت شما می آیند و کلیک می کنند)

 

تعداد لینک هایی که از وب سایت های خارجی به سایت شما اشاره می کنند نیز می تواند بر رتبه بندی تاثیر بگذارد.

 

سایت شما چند لینک دارد

 

محبوبیت لینک و کیفیت لینک: کدام صفحات دارای لینک هایی از سایت های دیگر هستند ؟ چه تعداد از آن‌ ها داخلی (از همان دامنه می‌ آیند) در مقابل خارجی که از دامنه دیگری می‌ آیند ؟

 

لینک های ورودی، که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند، یک فاکتور رتبه بندی هستند که شما در اینجا نیز به آنها نیاز دارید!

 

لینک ها برای بهبود دید آنلاین سایت شما بسیار مهم هستند و به ایجاد اعتبار و قابل اعتماد بودن کمک می کنند. آنها نشان می دهند که دیگران به اندازه کافی به صفحات شما فکر می کنند تا به آنها لینک داده شوند و همین امر باعث می شود وقتی شخصی کلمات کلیدی آنها را جستجو می کند، پیدا کردن آن صفحات را برای Google آسان تر کند. آنها یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی محسوب می شوند.

 

به طور کلی، دامنه های قدرتمند تر دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به دامنه های کم قدرت خواهند بود زیرا فرصت های بیشتری برای یافتن آنها توسط موتورهای جستجو وجود دارد و همچنین به طور منظم تر خزیده می شوند.

 

لینک های داخلی

 

لینک های داخلی یکی از عوامل مهم سئوی داخلی سایت و همینطور یک عامل رتبه بندی هستند.

 

لینک‌ های داخلی مهم هستند زیرا به گوگل کمک می‌ کنند تا سایت شما را راحت‌ تر و سریع‌ تر بخزد، به علاوه راهی برای فراهم کردن زمینه بیشتر برای خوانندگان شماست.

 

همچنین راه دیگری برای راهنمایی خوانندگان خود به منابع عالی است که به آنها کمک می کند درباره موضوع انتخابی خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

لینک های خارجی

 

همچنین به عنوان بک لینک یا لینک ورودی نیز نامیده می شود.

 

تعداد لینک‌ های ورودی که به محتوای شما اشاره می‌ کنند، به تعیین میزان «ارزش لینک» کمک می‌ کند.

 

ارزش لینک به این صورت تعریف می شود که درصدی از رتبه شما به لطف لینک های دریافتی است نه الگوریتم خود گوگل که بر اساس همه داده های آنها در کل اکوسیستم جستجو رتبه بندی می کند.

 

فاکتورهای رتبه بندی مبتنی بر صفحه

 

فاکتورهای رتبه بندی بر اساس خود صفحه. این عوامل می توانند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارند.

 

اطلاعاتی در صفحه که به Google کمک می‌ کند بفهمد در مورد چیست.

 

کیفیت محتوا و مدت زمان صرف شده برای مرور صفحه. هر چه مردم بیشتر برای خواندن یک صفحه وب هزینه کنند، رتبه آن در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود. بنابراین مهم است که بازدیدکنندگان را با نسخه های جذاب درگیر نگه دارید.

 

هدف کاربر بر اساس کلمات کلیدی که انتخاب می کنید

 

گوگل محتوا را بررسی می کند و با تجزیه و تحلیل درخواست های کاربران مشخص می کند که به دنبال چه چیزی هستند.

 

به عبارت دیگر، هدف اصلی این است که چرا کاربر جستجوی واقعی را انجام می دهد.

 

اینکه آیا شخصی در حال جستجوی یک پرسش اطلاعاتی، یک جستجوی تراکنشی یا ناوبری است یا خیر.

 

بیایید دقیقا معنای هر نوع جستجو را از نظر هدف کاربر تجزیه و تحلیل کنیم:

 

جستجو درباره اطلاعات، پرسشی است که به دنبال اطلاعات است،

 

جستجوی تراکنشی، درخواستی است که به دنبال یافتن یک اقدام خاص است، مانند رزرو بلیط هواپیما یا یافتن نزدیکترین پمپ بنزین.

 

جستجو های ناوبری آن دسته از جستجو هایی هستند که کاربران برای یافتن سایت های خاص از طریق نتایج جستجو از آنها استفاده می کنند.

 

هدف قرار دادن هدف صحیح کاربر گاهی اوقات می تواند مبهم باشد. با این حال، اگر تحقیق درستی انجام می دهید، نباید اینطور باشد.

 

به همین دلیل مهم است که قصد کاربر در پشت کلمات کلیدی خود را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که واقعا قصد درستی را در پشت آنها هدف قرار داده اید.

 

محتوای معتبر و اصلی

 

شما نمی توانید این یکی را بازی کنید. با این حال، شایان ذکر است که وقتی محتوا اصلی و منحصر به فرد یک وب‌ سایت است (در مقایسه با کپی‌ برداری از منبع دیگر)، احتمال جریمه شدن توسط الگوریتم‌ هایی که برای شناسایی سایت‌ های هرزنامه یا سرقت ادبی طراحی شده‌ اند، کمتر است.

 

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که گوگل جریمه محتوای تکراری ندارد. در واقع یک فیلتر است.

 

آن‌ ها نمی‌ خواهند صفحه‌ ای از محتوا یکی پس از دیگری نمایش داده شود. در عوض، آن‌ ها ترجیح می‌ دهند محتوایی را در سایت‌ هایی قرار دهند که ارزش منحصر به‌ فردی دارند و چیز جدیدی را روی میز بیاورند.

 

محتوای وب سایت شما دارای دو وظیفه است: اول، جذب خوانندگان و دوم، سازگاری با موتورهای جستجو.

 

در واقع، یکی از اولین قوانین گوگل در مورد محتوا، نوشتن محتوا برای کاربران است، نه موتورهای جستجو. اما، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید کلمات کلیدی را وارد کنید.

 

شما باید کلمات کلیدی را به طور طبیعی و به گونه ای وارد کنید که خواننده را درگیر و تحت تاثیر قرار دهد.

 

بهینه سازی تصاویر

 

بهینه‌ سازی تصاویر برای دید موتورهای جستجو می‌ تواند دشوار باشد، اما چند قدم ساده وجود دارد که می‌ توانید برای اطمینان از اینکه وقتی شخصی آن عبارات را جستجو می‌ کند، در نتایج جستجو بالاتر می‌ آیند، انجام دهید.

 

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که آیا یک تصویر دارای شرح و توضیحات است یا خیر.

 

تصاویر هم زمینه و هم علاقه بصری را فراهم می‌ کنند، بنابراین ارزش آن را دارد که در صورت امکان، برای ایجاد متا دیتای خوب در اطراف آنها وقت بگذارید!

 

تصاویر همچنین به متن جایگزین – یا چیز دیگری که در مورد آنچه در عکس اتفاق می‌ افتد توضیح دهد – نیاز دارند تا از سر درگمی خوانندگان صفحه با دیدن یک سری حرف‌ های بیهوده جلوگیری شود.

 

عوامل رتبه بندی فنی سئو

 

فاکتورهای رتبه بندی نیز بر اساس سئوی فنی شما هستند. این موارد شامل مواردی مانند سرعت صفحه، امنیت سایت، قوانین متعارف، استفاده از متا روبات ها و موارد دیگر است.

 

سرعت صفحه یا سرعت بارگیری صفحه شما، فاکتور رتبه بندی است که گوگل آن را در نظر می گیرد.

 

مردم نمی خواهند منتظر بارگذاری صفحات و محتوا بمانند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید سایت شما به خوبی کد گذاری شده است و زمان بارگذاری سریعی دارد. این دقیقا به چه معنی است ؟

 

کدنویسی معتبر W3C

 

کدنویسی معتبر W3C توصیه می شود.

 

اگرچه ممکن است نیاز شدیدی نباشد و گوگل گفته است صفحات را صرف نظر از نحوه کد گذاری آنها می پذیرد، نمی توان انکار کرد که روش کد نویسی معتبر W3C برای مواردی مانند سازگاری بین مرورگرها، رندر صفحه و قابلیت استفاده بهترین است.

 

هر سه این موارد، زمانی که به خوبی انجام شوند، به شما کمک می‌ کنند تا به الزامات تجربه صفحه که طبق دستور العمل‌ های Google در به‌ روزرسانی تجربه صفحه آن‌ ها ارائه می‌ شوند، دست یابید.

 

امنیت سایت (HTTP در مقابل پروتکل های HTTPS)

 

امنیت سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است که گوگل در نظر می گیرد. می‌خواهید مطمئن شوید که سایت شما یک اتصال امن دارد، و هر محتوای رسانه‌ ای نیز امن است.

 

اگر سایت شما بر روی وردپرس است، یک راه خوب برای رفع این مشکل استفاده از پلاگین تغییر مسیر HTTPS وردپرس برای هدایت خودکار همه URL ها به https است.

 

فقط انتظار نداشته باشید که این یک سیگنال رتبه بندی در سایت شما باشد مگر اینکه همه چیز در مقایسه با رقبای شما برابر باشد.

 

تگ های Canonical

 

Canonical کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای تکراری در دامنه ها یا صفحات مختلف ندارید.

 

به این ترتیب، مشخص می‌شود که وقتی شخصی یک URL از سایت شما به اشتراک می‌ گذارد، باید به کدام صفحه لینک دهد. این در نهایت به رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک می‌ کند، زیرا مردم معمولا یک نسخه متعارف از مقالات خاص را بر دیگران ترجیح می‌ دهند (به عنوان مثال، اگر دو نسخه وجود داشته باشد).

 

Canonical همچنین برای بیان نسخه ترجیحی صفحه ای که می خواهید Google ایندکس کند استفاده می شود.

 

دانستن عوامل رتبه بندی تنها نیمی از راه است

 

هنگامی که عوامل رتبه بندی را شناختید، باید تجزیه و تحلیل و پیاده سازی را برای یک استراتژی موثر انجام دهید.

 

بخش تجزیه و تحلیل چیزی است که باعث موفقیت یا شکست سایت شما می شود. شما باید برای جستار های خاصی که می خواهید رتبه بندی کنید، تجزیه و تحلیل جستجو انجام دهید.

 

در حالی که فاکتورهای رتبه بندی تعمیم یافته خوب هستند، وقتی شروع به مقایسه صفحات رقبای خود، نحوه رتبه بندی آنها و نحوه قرار گرفتن آنها در مقابل یکدیگر می کنید، معنای عمیق تری به خود می گیرند.

 

سپس، همانطور که در این راهنما در مورد آنها بحث می کنیم، می توانید واقعا شروع به شماره گیری فاکتورهای رتبه بندی کنید.

 

چگونه می خواهید از این فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای ارتقا سئوی خود استفاده کنید ؟

 

 

 

منبع: iloveseo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید