نکاتی برای انتخاب نام دامنه مناسب سئو

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت جدید شما بسیار مهم است. این گام اولیه برای ساختن یک برند آنلاین است که اکثر مبتدیان در آن شکست می خورند.

 

انتخاب یک نام دامنه مناسب سئو آنقدر ها هم که به نظر می رسد آسان نیست. نیاز به زمان و توجه زیادی دارد.

 

اگر نام دامنه اشتباهی را انتخاب کنید، ممکن است در نهایت ترافیک جستجو، درآمد یا بدترین اتفاق ممکن را از دست بدهید، گوگل وب سایت شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کند.

 

در این مقاله، من هشت نکته را به اشتراک می‌ گذارم که به شما کمک می‌ کند یک نام دامنه مناسب سئو برای وب‌ سایت جدید خود انتخاب کنید.

 

نام دامنه چیست ؟

 

دامنه نام وب سایت شما در اینترنت است. این آدرسی است که افراد در مرورگر وب خود تایپ می کنند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

 

در نام دامنه، قسمت اول (قبل از علامت نقطه) دامنه و قسمت آخر (بعد از علامت نقطه) پسوند دامنه نامیده می شود.

 

هنگام ثبت نام دامنه، باید دامنه و پسوند را بر اساس نوع وب سایت خود انتخاب کنید.

 

چرا نام دامنه شما اینقدر مهم است ؟

 

نام تجاری شما را مشخص می کند: یک نام دامنه خوب آگاهی از برند شما را افزایش می دهد و مشتریان شما را حفظ می کند.

 

به وب سایت شما اعتبار می بخشد: دامنه اولین چیزی است که بازدید کنندگان شما می بینند. یک نام دامنه خوب باعث می شود وب سایت شما حرفه ای به نظر برسد.

 

نرخ کلیک را افزایش می دهد: یک نام دامنه خوب به افزایش نرخ کلیک (CTR) و همچنین افزایش ترافیک جستجو کمک می کند.

 

بیایید بررسی کنیم که چگونه یک نام دامنه مناسب SEO برای وب سایت جدید خود انتخاب کنید.

 

نحوه انتخاب نام دامنه مناسب سئو

 

۱ . از پسوند های دامنه سطح بالا استفاده کنید

 

قبل از خرید دامنه، باید بدانید که کدام پسوند دامنه برای شما مناسب است یا برای کسب و کار شما مناسب است.

 

بیش از ۱۰۰۰ پسوند دامنه در سیستم نام دامنه موجود است و انتخاب یکی از آنها بسیار گیج کننده است.

 

بر اساس تحقیق W3Techs، بیش از ۴۹ درصد از همه نام های دامنه دارای پسوند “.com” هستند. پسوند های دامنه محبوب دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید مانند “.net”، “.org”، “.edu”، “.info”، و غیره.

 

در اینجا تصویری از  پسوند دامنه های سطح بالا (TLD) در زیر آمده است:

 

لیست پسوند دامنه های سطح بالا

 

بیشترین پسوند های دامنه “.com”، “.net”، “.org”، “.edu” هستند.

 

ممکن است متوجه شوید وقتی کسی برای اولین بار نام یک وب سایت را می گوید، ما معمولا با پسوند com به وب سایت دسترسی پیدا می کنیم. این به این دلیل است که بسیار محبوب است.

 

ممکن است تعجب کنید که آیا انتخاب دامنه .com مزایایی برای سئو دارد یا خیر. اگر چنین می‌ پرسید، پس در نام دامنه، تنها چیزی که اهمیت دارد دامنه است، نه پسوند. این پسوند ها برای متمایز ساختن انواع مختلف وب سایت ها ایجاد شده اند.

 

مثلا:

 

.com برای مشاغل تجاری یا هر وب سایت سود آوری استفاده می شود. به عنوان مثال، Apple.com.

 

.net مخفف “networking” است که برای وب سایت های مرتبط با شبکه ایجاد شده است.

 

.edu – این پسوند بیشتر توسط وب سایت های مرتبط با آموزش استفاده می شود. به عنوان مثال، harvard.edu.

 

.org – سازمان‌ های غیر انتفاعی بیشتر از پسوند .org مانند Wikipedia.org استفاده می‌ کنند.

 

۲ . به سراغ نام های دامنه قابل برند بروید

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از وب سایت های محبوب همیشه بالاتر از یک سایت کاملا جدید هستند ؟ پاسخ این است که آنها فقط یک وب سایت نیستند، هر یک از وب سایت ها یک برند هستند. موتور های جستجو مانند گوگل از “سیگنال های برند” برای نشان دادن مقالات از وب سایت های با کیفیت بالا استفاده می کنند.

 

اما چه چیزی یک نام دامنه را قابل برند سازی می کند؟ خب عوامل متعددی دخیل هستند، برای مثال،

 

یک نام تجاری منحصر به فرد است و معنای خاصی ندارد،

 

بسیار ساده و آسان برای به خاطر سپردن است

 

تلفظ آن ساده است

 

از رقابت متمایز است

 

به عنوان مثال، دامنه “Apple.com” قابل برند تر از دامنه “TheNewBrandApple.com” به نظر می رسد.

 

۳ . نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید

 

سعی کنید نام دامنه خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. نام های دامنه کوتاه بسیار آسان برای تلفظ و همچنین به خاطر سپردن هستند.

 

می بینید که اکثر شرکت های موفق نام کوتاهی مانند گوگل، آمازون، توییتر، فیس بوک و … دارند.

 

طبق یک مطالعه، معمول ترین طول نام دامنه تقریبا ۱۲ کاراکتر است. ما به شما توصیه می کنیم که طول دامنه خود را بین ۶ تا ۱۴ کاراکتر نگه دارید.

 

۴ . از خط تیره و اعداد در نام دامنه خود اجتناب کنید

 

هنگام انتخاب نام دامنه برای سئو، همیشه بهتر است از خط تیره و اعداد خودداری کنید.

 

خط فاصله و اعداد تلفظ را سخت تر می کند.

 

بیایید Apple.com را به عنوان مثال در نظر بگیریم.

 

Apple.com یک نام دامنه بسیار کوتاه است و تلفظ آن آسان است. بیش از آن Apple.com شبیه یک برند به نظر می رسد.

 

اگر خط فاصله یا اعدادی در نامی مانند «App-le.com» یا «Number1Apple.com» وجود داشت، شرکت نمی‌ توانست به این سرعت گسترش یابد.

 

بنابراین، اگر یک نام دامنه برای وب سایت جدید خود پیدا می کنید، همیشه آن را ساده نگه دارید و از خط فاصله و اعداد اجتناب کنید.

 

۵ . مطمئن شوید که تایپ آن آسان و به یاد ماندنی است

 

یافتن نام دامنه ای که به راحتی به خاطر بسپارید برای موفقیت آنلاین بسیار مهم است.

 

اگر نام دامنه پیچیده ای دارید، تایپ کردن آن برای کاربران بسیار سخت است. همچنین به خاطر سپردن برای آنها بسیار سخت است.

 

حالا فکر کنید اگر کاربران شما بخواهند دوباره از وب سایت شما بازدید کنند، نام دامنه شما آنها را گیج می کند و اگر نام دامنه شما را اشتباه تایپ کنند، در نهایت به وب سایت دیگری سر می زنند. ناگفته نماند که به این ترتیب بازدید کنندگان و همچنین درآمد خود را از دست خواهید داد.

 

۶ . از حروف تکراری استفاده نکنید

 

نکته دیگری که هنگام خرید دامنه باید در نظر داشته باشید این است که از حروف تکراری استفاده نکنید. همیشه آن را ساده نگه دارید.

 

اکثر نام های دامنه خوب قبلا ثبت شده اند. اما شما نباید از یک نام تجاری استفاده کنید و حروف را تکرار کنید فقط به این دلیل که تجارت شما در همان دسته قرار دارد.

 

۷ . از مولد های نام دامنه برای ایده های دامنه جدید استفاده کنید

 

خوشبختانه راهی وجود دارد که بتوانید بسیار نام دامنه ایجاد کنید. اینجاست که یک تولید کننده نام دامنه وارد عمل می شود.

 

اساسا، یک تولید کننده نام دامنه به طور خودکار پسوند های مرتبط و رایج را اضافه می کند.

 

NameCheap یک ابزار عالی برای تولید نام دامنه است. در این عکس نحوه استفاده از این ابزار برای تولید تعداد نامحدودی از ایده های نام دامنه آورده شده است.

 

مولدهای نام دامنه برای ایده های دامنه جدید

 

۸ . یک کلمه کلیدی به نام دامنه خود اضافه کنید

 

اگر قبلا با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آشنا هستید، می دانید که کلمات کلیدی چقدر مهم هستند.

 

به عنوان مثال، در یک صفحه از سایت خود، شما معمولا کلمات کلیدی را در عنوان، در توضیحات متا، در URL و چندین بار در داخل مقاله اضافه می کنید.

 

بنابراین، چرا یک کلمه کلیدی به نام دامنه خود اضافه نمی کنید ؟

 

هیچ مزیت خاصی برای سئو ندارد، اما می تواند با کلیک کردن افراد بیشتری روی لیست شما، به افزایش ترافیک جستجوی شما کمک کند.

 

برای ثبت نام دامنه، چند نام دامنه متناسب با کسب و کارتان را یادداشت کنید. در صورت نیاز می توانید از ابزار تولید نام دامنه نیز استفاده کنید.

 

همچنین، در صورت امکان، دامنه خود را با محبوب ترین پسوند هایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردم، ثبت کنید. به یاد داشته باشید، اگر دیر وارد شوید، کسی آن دامنه را ثبت می کند.

 

جمع بندی

 

انتخاب دامنه کار آسانی نیست. موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. با انتخاب یک نام دامنه خوب، می توانید به راحتی یک برند ایجاد کنید و همچنین ترافیک جستجوی خود را افزایش دهید.

 

در این مقاله، من هشت نکته را به اشتراک گذاشته ام که به شما کمک می کند یک نام دامنه مناسب سئو برای وب سایت جدید خود انتخاب کنید. حالا نوبت شماست.

 

 

 

منبع: jeffbullas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید