۷ ترند بازاریابی محتوا که باید در سال ۲۰۲۳ دنبال کنید

وقت آن است که گذشته را پشت سر بگذاریم و روی ترندهای بازاریابی محتوا برای سال ۲۰۲۳ تمرکز کنیم.

 

به همان اندازه که سال چالش برانگیزی بود ولی بالاخره به پایان می رسد. مشاغل و افراد به طور یکسان تغییرات فوق العاده ای را در نحوه کار خود تجربه کرده اند. کار از راه دور، که همیشه در حال رشد بود، اکنون به یک امر عادی تبدیل شده است. و کسب‌ وکارهایی با حضور کم یا بدون حضور آنلاین، فروشگاه‌ های آنلاین ایجاد کرده‌ اند و تلاش‌ های بازاریابی دیجیتال خود را افزایش داده‌ اند.

 

همانطور که وارد سال جدید می شویم، باید با آماده شدن برای روندهایی که استراتژی های بازاریابی محتوای ما را شکل می دهند، از قبل برنامه ریزی کنیم.

 

در اینجا برخی از روندهای اصلی بازاریابی محتوا که باید در سال ۲۰۲۳ به آنها توجه کنید، آورده شده است.

 

آگاهی از روندهای زیر به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی محتوا را شکل دهید و به کسب و کار خود جهت و نتایج مورد انتظار را ارائه دهید.

 

۱ . استراتژی های بازاریابی محتوای مستند

 

بازاریابی محتوای مستند

 

از آنجایی که کسب و کارهای کوچک بیشتر و بیشتر به تجارت الکترونیک به عنوان ابزار اصلی انجام کار خود روی می آورند، ایجاد استراتژی های بازاریابی محتوای سازمان یافته و مستند ضروری می شود.

 

مطالعات انجام شده در زمینه بازاریابی محتوا نشان می دهد که یکی از تفاوت های کلیدی بین موفق ترین و کم موفقیت ترین کسب و کارها، استفاده از استراتژی های بازاریابی محتوای مستند است.

 

حتی امروزه، صاحبان کسب‌ و کار به تولید محتوا به صورت «در حال پرواز» رویکرد دارند. آنها در مورد نوع محتوایی که ایجاد می کنند ایده های سستی دارند و بسیاری از مردم از تقویم های بازاریابی محتوا یا ابزار رسانه های اجتماعی برای کمک به تلاش های بازاریابی خود استفاده نمی کنند.

 

برای مبارزه با رقابت رو به رشد، باید شاهد افزایش استفاده از استراتژی های بازاریابی محتوای مستند باشیم. با این حال، انعطاف پذیری و توانایی تغییر در تلاش های شما نیز ضروری است.

 

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای سازمان یافته تر و مستندتر برای سال ۲۰۲۳، موارد زیر را انجام دهید:

 

یک هدف روشن مانند تقویت تصویر برند خود، بهبود تبدیل ها و موارد دیگر تعیین کنید

سفرهای کامل مشتری را با نقاط تماس ایجاد کنید

آواتارهای مشتری بسازید تا تصویر واضحی از بازار خود داشته باشید

از یک تقویم سر مقاله برای رسانه های اجتماعی، تبلیغات، خبرنامه های ایمیل و محتوای وبلاگ خود استفاده کنید

یک استراتژی بازاریابی محتوای سازمان یافته با منسجم کردن پیام های شما به شما کمک می کند. همچنین می توانید تاثیر کار خود را ردیابی کنید. وقتی یک استراتژی مستند و برنامه ریزی شده دارید، حس کنترل و جهت گیری روشنی برای کمپین های بازاریابی خود خواهید داشت.

 

۲ . ویدئوی لایو

 

اگرچه ویدئو های از پیش ضبط شده تجربیات تمیز تر و ویرایش شده را ارائه می دهند، اما به اندازه ویدئو های زنده تعامل ایجاد نمی کنند.

 

تجربه مخاطبان شما از ویدئو های زنده با برقراری تماس ویدئویی شخصی با شخص دیگری مقایسه می‌ شود، حتی اگر در حال پخش برای تعدادی از افراد هستید. چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید که چرا و چگونه استراتژی های محتوای ویدئویی زنده خود را توسعه دهید.

در اینجا نکات کلیدی قابل بررسی است:

با ۵٫۱۱ میلیارد کاربر منحصر به فرد تلفن همراه در جهان، استفاده از تلفن همراه در بالاترین حد خود قرار دارد. و راحت ترین فرمت محتوا برای موبایل ویدئو است. ایجاد ویدئو های زنده به کاربران شما یک تجربه تلفن همراه عالی می دهد و مصرف آن راحت است.

محبوبیت برنامه هایی مانند اسنپ چت و تیک تاک، به ویژه در میان نسل جوان نشان می دهد که ویدئو های کوتاه و تاثیر گذار در آینده همچنان اهمیت خواهند داشت.

همه امروز می توانند محتوا تولید کنند. ویدئو های ساخته شده از موبایلی که روی داشبورد خودرو قرار دارد می‌ توانند به اندازه ویدئویی که با دقت در جلوی یک صفحه سبز تولید می‌ شوند تاثیر بگذارند. هنگام ساختن ویدئو های زنده، در استفاده از پس‌ زمینه‌ های غیر رسمی یا پس‌ زمینه‌ هایی که محیط واقعی کار شما را برجسته می‌ کنند، تردید نکنید.

ویدئو های زنده می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. شما می توانید به طور مستقیم از تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی پخش کنید و وبینار های زنده و رویداد های دیگر را برای مخاطبان خود راه اندازی کنید. صنعتی که در آن هستید و اینکه آیا مشتریان شما در عرصه B2C یا B2B هستند، بر نوع محتوای زنده ای که ایجاد می کنید تاثیر می گذارد.

 

بنابراین هنگام برنامه ریزی محتوای ویدئویی زنده خود این عوامل را در نظر بگیرید.

 

۳ . فیچر اسنیپت ها

 

فیچر اسنیپت

 

فیچر اسنیپت ها نوعی جعبه اطلاعات هستند که در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. این به کاربر اجازه می دهد تا پاسخ تقریبا کاملی برای سوالات خود در یک عکس فوری دریافت کند.

 

رتبه بندی در بالای صفحه نتیجه می تواند ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد و اعتبار دامنه سایت شما را تایید کند.

 

بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باید شامل ظاهر شدن به عنوان یک قطعه برجسته باشد. هیچ راهی برای دانستن اینکه گوگل دقیقا چگونه رتبه بندی می کند و وب سایت ها را برای استفاده به عنوان بهترین نتیجه انتخاب می کند وجود ندارد، اما نکات زیر به شما کمک خواهد کرد. به طور کلی، شما همچنین محتوای وب ایجاد خواهید کرد که کاربر پسند تر و گوگل پسندتر باشد.

 

محتوای خود را طوری ساختار دهید که خواندن آن آسان باشد. پاراگراف های کوتاه ایجاد کنید، سرفصل اضافه کنید و عبارات مختصر بنویسید.

به یک سوال خاص پاسخ دهید و پست های گام به گامی که نیاز را برآورده می کند ایجاد کنید.

از داده‌ های ساختار یافته، یعنی نشانه‌ گذاری‌ های Schema.org استفاده کنید، که می‌ تواند به Google در درک بهتر محتوای شما کمک کند.

اگرچه قرار دادن یک نقطه برجسته لزوما به این معنی نیست که کلیک‌ های بیشتری روی سایت خود خواهید داشت (زیرا افراد تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از نتیجه دریافت می‌ کنند)، اما اکنون Google چگونه کار می‌ کند. کسب رتبه برتر به تقویت تصویر برند شما کمک می کند و تاثیر مثبت کلی بر وب سایت شما خواهد داشت.

 

۴ . استوری های وب داینامیک

 

استوری ها یک ویژگی محبوب در رسانه های اجتماعی است که در آن افراد می توانند فیلم ها یا تصاویر را در قالب عمودی ایجاد کنند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند. آنها قالب‌ های سازگار با موبایل هستند و از شکل و عملکرد های تلفن همراه برای کمک به کاربران در مصرف محتوا و تعامل با آن استفاده می‌ کنند.

 

استوری های نسخه مبتنی بر وب داستان های رسانه های اجتماعی هستند. آنها تصاویر، فیلم ها، متن، انیمیشن و صدا را با هم ترکیب می کنند تا محتوای بسیار تعاملی ایجاد کنند. می توانید با ضربه زدن و کشیدن انگشت روی صفحه خود با آنها تعامل داشته باشید. آنها در جستجو های موبایل، Discover و Google Images ظاهر می شوند.

 

این همچنین می تواند به عنوان یک قالب تبلیغاتی استفاده شود که تجربیات همه جانبه ای را برای مخاطبان شما ایجاد می کند.

 

۵ . تجربه موبایل

 

Mobile Experience

 

با توجه به اینکه میلیارد ها کاربر برای دریافت اطلاعات به تلفن های همراه خود تکیه می کنند، ایجاد تجربیات تلفن همراه بهتر برای بازدیدکنندگان سایت برای شما ضروری است.

 

امروزه گوگل ابتدا نسخه های موبایلی سایت شما را ایندکس می کند و سایت موبایل شما را به یک فاکتور اصلی رتبه بندی تبدیل می کند. بنابراین، استفاده از تم های واکنش گرا برای موبایل و اطمینان از بارگیری سایت شما در ۳ ثانیه یا کمتر بسیار مهم است.

 

همچنین، از اصول UX استفاده کنید، محتوا را اولویت بندی کنید، و ناوبری در سایت خود را ساده تر کنید تا تجربه بهتری از تلفن همراه را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید.

 

۶ . روی مفید بودن تمرکز کنید

 

اکنون بیش از هر زمان دیگری، کسب و کارها باید حساس باشند و به آنچه برای مخاطبانشان اهمیت دارد گوش دهند. از آنجایی که مشتریان در زندگی روزمره خود با عدم اطمینان مواجه می شوند، تمرکز بر مواردی مانند صداقت و شفافیت ضروری می شود.

و باید یک حضور آنلاین معتبر ایجاد کنید تا مخاطبان به شما و پیشنهادات شما اعتماد کنند.

 

راه‌ های زیادی وجود دارد که می‌ توانیم پیام‌ های کسب‌ و کار ها را در سال آینده ببینیم:

 

تمرکز بیشتر بر پس انداز پول

برقراری ارتباط با ریسک کم از طریق آزمایش‌ ها، برنامه‌ های باز پرداخت محکم و تضمین‌ های بدون ریسک

کاهش پیام های تبلیغاتی که باعث تشویق به خرج کردن و ولخرجی های اجباری می شود

در سال آینده، کسب‌ و کار ها از برجسته کردن تلاش‌ های خود برای ایجاد جامعه و حمایتی که از کارمندان و مشتریان خود ارائه می‌ کنند، سود خواهند برد.

 

توجه به تلاش های رایجی که مردم در زمان حال با آن روبرو هستند به شما کمک می کند محتوایی اندیشمندانه ایجاد کنید و ارزش عملی برای مشتریان فراهم کند.

 

یکی دیگر از رویکرد های قدرتمند در بازاریابی محتوای شما، برانگیختن احساسات از طریق ارتباطات بازاریابی است. احساسات راه اصلی برای جلب توجه در فضای دیجیتالی است که در آن با تعدادی از مشاغل دیگر برای جلب توجه کاربران خود رقابت می کنید. همانطور که محتوای خود را حول مواردی مهم می‌ سازید، یک استراتژی محتوا نیز ایجاد می‌ کنید که پاسخی احساسی به تلاش‌ های بازاریابی شما ایجاد می‌ کند.

 

۷ . دوره های آنلاین

 

ما می‌ توانیم انتظار داشته باشیم که در سال آینده شاهد افزایش تعداد دوره‌ های آنلاین در نتیجه مستقیم همه‌ گیری باشیم. موسسات آموزشی و متخصصان مانند مربیان در صنایع مختلف اکنون برای ادامه درآمد مجبور به ایجاد کلاس های مجازی هستند. افرادی که شغل خود را از دست داده اند یا در خانه کار می کنند به دنبال راه هایی برای توسعه مهارت های مرتبط هستند.

 

بنابراین، ساخت دوره های آنلاین با کمک یک پلت فرم دوره آنلاین یک راه قدرتمند برای ایجاد محتوای مفید است. ۴۱٫۷ درصد از شرکت های Fortune 500 از پلتفرم های آموزش آنلاین برای آموزش کارکنان خود استفاده می کنند. همچنین می توانید با ارائه اطلاعات به شیوه ای جذاب تر، از آن برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان خود استفاده کنید.

 

برندهایی مانند SEMrush و Moz دوره های آنلاین دارند که به مخاطبان خود بیشتر در مورد SEO آموزش می دهند. این در چندین سطح کار می کند، اما مزیت اصلی این است که کاربران اکنون می دانند چگونه از این ابزارها برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود استفاده کنند. به نوبه خود، آنها به احتمال زیاد در طولانی مدت مشترک این پلتفرم ها خواهند بود.

 

ایجاد دوره آنلاین خود را در نظر بگیرید تا به مخاطبان خود کمک کنید مهارت جدیدی کسب کنند یا درباره صنعت شما بیشتر بیاموزند. ارائه آن به آنها با قیمتی با تخفیف یا به صورت رایگان باعث ایجاد حسن نیت می شود و همچنین می توانید جامعه ای پیرامون محصول خود ایجاد کنید.

 

نتیجه گیری

 

شما آن را دارید. ما به چند روند بازاریابی محتوا نگاه کرده‌ ایم که می‌ توانید در سال ۲۰۲۳ برای آن‌ ها آماده شوید. اگرچه در سال قبل بسیاری از زمینه‌ های کسب‌ و کار با مشکل مواجه شدند، یکی از حوزه‌ هایی که رشد کرده است بازاریابی محتوا است. با قرار گرفتن در بالای ترند های اصلی که می توانیم انتظار داشته باشیم در سال آینده شاهد آن باشیم، آماده خواهید بود که از این روندها استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید