سئو تکنیکال و جنبه فنی بهینه سازی موتورهای جستجو که باید بدانید

سئو تکنیکال

تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، متا تایتل ها و توضیحات متا: این ها اولین چیزهایی هستند که هنگام صحبت در مورد سئو به ذهن می رسند. البته، آنها عناصر بسیار مهم در صفحه هستند و به شما در هدایت ترافیک ارگانیک کمک می کنند. اگرچه، آنها تنها زمینه های بهبودی نیستند که باید نگران آنها باشید.

 

قسمت فنی چطور ؟ سرعت صفحه سایت شما، بهینه سازی موبایل، طراحی UX هم اهمیت خودشون رو دارند. در حالی که آنها مستقیما ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما هدایت نمی کنند، به Google کمک می کنند وب سایت شما را راحت تر بخزد و صفحات شما را ایندکس کند. علاوه بر این، اگر سایت شما خیلی کند باشد، کدام کاربری در سایت شما باقی می ماند ؟

 

همه این عناصر (و نه تنها) بخشی از سئو فنی، عناصر پشت صحنه آن هستند. و ما قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد سئو تکنیکال یا فنی و جنبه های آن بدانید را بررسی کنیم.

 

سئوی تکنیکال چیست ؟

 

سئو تکنیکال به بخش فنی سئو اشاره دارد. پیدا کردن، خزیدن و ایندکس کردن وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. در کنار بخش غیر فنی سئو، به بهبود رتبه و دیده شدن وب سایت شما کمک می کند. همچنین، بهینه‌ سازی فنی می‌ تواند ناوبری در وب‌ سایت شما را برای کاربران آسان‌ تر کند و به ماندن طولانی‌ تر آنها کمک کند.

 

ممکن است تعجب کنید که سئو فنی چگونه با سایر بخش های سئو مرتبط است. خوب، همانطور که می دانید سئو داخلی و سئو خارج از صفحه وجود دارد.

 

سئو داخلی کاملا تحت کنترل صاحب وب سایت است، زیرا همه چیز در مورد بهبود وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر است. سئوی درون صفحه شامل فرآیندهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا، لینک سازی داخلی، عنوان و توضیحات متا و غیره است.

 

برخی می گویند که سئوی فنی بخشی از سئو داخلی است و کاملا منطقی است، زیرا سئو فنی به ایجاد تغییرات در وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر اشاره دارد. با این حال، سئوی فنی بیشتر بر روی بهینه سازی وب سایت و سرور متمرکز است. در حالی که سئوی درون صفحه به بهینه سازی های ظاهری اشاره دارد.

 

آنچه به سئوی خارج از صفحه اشاره دارد، مربوط به بهینه سازی های خارج از وب سایت شما است، مانند بک لینک ها، اشتراک گذاری های اجتماعی. ایجاد بک لینک احتمالا بزرگترین بخش سئوی خارج از صفحه است. دریافت تعداد زیادی بک لینک با کیفیت می تواند رتبه صفحه شما را بسیار بهبود بخشد.

 

چرا باید به سئو فنی اهمیت دهید ؟

 

به عبارت ساده، سئوی فنی قوی پایه و اساس تمام تلاش های شما در سئو است. بدون آن، موتورهای جستجو نمی توانند وب سایت شما را پیدا کنند و شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شوید.

 

ممکن است محتوای بهینه شده عالی، تحقیقات کلید واژه عالی و استراتژی لینک سازی داخلی داشته باشید، اما اگر گوگل نتواند وب سایت شما را بخزد، همه این ها مهم نخواهد بود. موتورهای جستجو باید بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند و ایندکس کنند تا بتواند رتبه بندی شود.

 

و این حتی نیمی از کار نیست. حتی اگر موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را بیابند و ایندکس کنند، به این معنی نیست که همه چیز آماده است. موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی وب سایت شما در رابطه با سئو فنی دارند که تعجب خواهید کرد. امنیت وب سایت، بهینه سازی موبایل، محتوای تکراری… خیلی موارد هست که باید در مورد آنها فکر کنید (نگران نباشید ما آنها را پوشش خواهیم داد).

 

بیایید یک لحظه موتورهای جستجو را فراموش کنیم. به کاربران فکر کنید منظورم این است که چرا این همه کار را انجام می‌ دهید، مگر نه اینکه برای ارائه بهترین تجربه برای آنها. شما در حال ایجاد این همه محتوای شگفت انگیز و محصولات شگفت انگیز برای مخاطبان خود هستید و باید مطمئن شوید که آنها می توانند شما را پیدا کنند.

 

اگر وب سایت شما خیلی کند کار می کند یا معماری سایت ضعیفی دارد، هیچ کس با شما نمی ماند. این امر به ویژه برای سئوی سایت فروشگاهی بسیار مهم است، زیرا تجربه کاربری بد می تواند تاثیر زیادی بر درآمد داشته باشد.

 

و بهترین چیز در مورد سئو فنی این است که برای موفقیت نیازی نیست در آن کامل باشید. شما فقط باید پیدا شدن و ایندکس کردن وب سایت خود را برای موتورهای جستجو (و کاربران) آسان تر کنید.

 

ایندکس شدن چگونه کار می کند

 

قبل از پرداختن به جنبه های مهم سئو تکنیکال، اصطلاحاتی وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید. به ویژه، من در مورد نحوه انجام کار خزنده ها صحبت می کنم. اما اگر همه اینها را می دانید، می توانید این قسمت را رد کنید و به قسمت بعدی بروید.

 

اساسا خزنده ها صفحاتی را پیدا می کنند، محتوای این صفحات را مرور می کنند و از لینک های موجود در این صفحات برای یافتن تعداد بیشتری از آنها استفاده می کنند. به این ترتیب آنها صفحات جدید را پیدا می کنند. و در اینجا چند اصطلاح مهم وجود دارد که باید بدانید.

 

Crawler

 

Crawler یا خزنده سیستمی است که موتورهای جستجو برای گرفتن محتوا از صفحات استفاده می کنند.

 

URLs

 

اما چگونه آنها شروع به یافتن صفحات می کنند ؟ خوب، آنها لیستی از URL هایی را که از طریق لینک ها پیدا کرده اند ایجاد می کنند. همچنین، به اصطلاح نقشه های سایت وجود دارد که توسط کاربران یا سیستم های دیگر ایجاد شده است که تمام لینک های ممکن یک وب سایت را ایندکس می کند تا موتورهای جستجو راحت تر بتوانند همه لینک ها را پیدا کنند.

 

Crawl Queue

 

هنگامی که خزنده ها صفحاتی را پیدا می کنند که نیاز به خزیدن یا خزیدن مجدد دارند، این صفحات اولویت بندی می شوند و به صف خزیدن اضافه می شوند.

 

Processing Systems

 

سیستم‌ های پردازش متعارف‌ سازی را انجام می‌ دهند (در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، صفحات را به Renderer ارسال می‌ کنند و آنها را پردازش می‌ کنند تا URL های بیشتری برای خزیدن پیدا کنند.

 

Renderer

 

Renderer صفحه را مانند یک مرورگر با استفاده از فایل های جاوا اسکریپت و CSS بارگیری می کند تا آن را همانطور که کاربران می بینند مشاهده کنند.

 

Index

 

هنگامی که گوگل صفحات را ایندکس می کند، آنها آماده نمایش به کاربران هستند. ایندکس صفحات ذخیره شده ای است که خزیده شده و رندر شده اند.

 

Robots.txt

 

این فایلی است که به گوگل می‌ گوید کجا می‌ تواند در وب‌ سایت شما برود یا نمی‌ تواند. این یک فایل مهم است، زیرا ممکن است صفحاتی وجود داشته باشد که نمی خواهید و نیاز به ایندکس داشته باشید.

 

همچنین ممکن است صفحاتی داشته باشید که بخواهید برای کاربران قابل دسترسی باشند اما برای موتورهای جستجو نه. اینها معمولا شبکه‌ های داخلی، محتوای مختص اعضا، صفحات آزمایشی و غیره هستند. در قسمت بعدی به شما خواهیم گفت که چگونه صفحات را از نظر ایندکس شدن برای موتورهای جستجو ممنوع کنید.

 

من قصد ندارم جزئیات عملکرد موتورهای جستجو را توضیح دهم، زیرا ارزش یک مقاله کاملا جدید را دارد و برای بهینه سازی صفحه خود برای سئو فنی نیازی به دانستن همه اینها نیست. شما فقط باید درک اولیه ای از اصطلاحات و نحوه کار ایندکس داشته باشید تا بتوانیم در مورد جنبه های فنی سئو صحبت کنیم.

 

حالا، بیایید شروع کنیم.

 

جنبه های فنی سئو

 

ساختار وب سایت

 

بیایید با ساختار شروع کنیم. بسیاری از شما ممکن است فکر نکنید که این اولین دلیلی است که بر ایندکس شدن صفحات شما تاثیر می گذارد. حقیقت این است که بسیاری از مشکلات خزیدن و ایندکس شدن به دلیل ساختار ضعیف سایت اتفاق می افتد. همچنین، رسیدگی به سایر مسائل بهینه سازی برای شما آسان تر خواهد بود. تعداد URL های شما، صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند و غیره همه این ها به طراحی و ساختار وب سایت شما بستگی دارد.

 

معماری سایت

 

وب سایت شما باید ساختار «مسطح» داشته باشد. این بدان معناست که تمام صفحات شما باید چند لینک از یکدیگر فاصله داشته باشند. این تضمین می کند که همه صفحات شما به راحتی پیدا می شوند و گوگل همه آنها را می خزد. اگر تعداد صفحات زیادی نداشته باشید، ممکن است تفاوت زیادی ایجاد نکند، اما اگر یک وب سایت فروشگاهی بزرگ دارید، ساختار مطمئنا بر خزیدن وب سایت تاثیر می گذارد.

 

علاوه بر این، وب سایت شما باید سازماندهی شود. اگر تعداد پست های وبلاگ شما زیاد است، آنها را به دسته بندی تقسیم کنید. پیدا کردن صفحات شما برای موتورهای جستجو و کاربران آسان تر خواهد بود. همچنین، به این ترتیب هیچ صفحه ای بدون لینک داخلی باقی نمی ماند. یک ابزار رایگان – Visual Site Mapper وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به معماری سایت خود نگاه کنید و بفهمید که چه چیزی باید بهبود یابد.

 

یک ساختار سیلوی سازماندهی شده منطقی ایجاد کنید، تمام صفحات خود را در دسته بندی قرار دهید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا وب سایت شما را بهتر درک کنند.

 

طراحی ریسپانسیو

 

احتمالا نیازی به بررسی اهمیت یک وب سایت سازگار با موبایل نیست. مهم نیست که چه نوع وب سایتی دارید، فروشگاهی یا وبلاگ، باید برای موبایل بهینه شود. به خصوص زمانی که گوگل خود ریسپانسیو بودن را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی اعلام می کند.

 

همانطور که در مورد آن به شما یادآوری کردم، اگر دوباره ریسپانسیو بودن وب سایت خود را بررسی کنید، ضرری نخواهد داشت. از گزارش Mobile Usability سرچ کنسول گوگل استفاده کنید، این گزارش به شما نشان می دهد که آیا صفحاتی دارید که برای موبایل بهینه نشده اند یا خیر.

 

نقشه سایت XML

 

نقشه سایت نقشه وب سایت شما است، لیستی از تمام صفحات وب سایت شما. مطمئنا گوگل می تواند صفحاتی را که از لینک های هر صفحه پیروی می کنند پیدا کند. اما همچنان نقشه های سایت یکی از مهم ترین منابع برای یافتن URL ها هستند. نقشه سایت XML نه تنها صفحات شما را ایندکس می کند، بلکه نشان می دهد که چه زمانی صفحات شما تغییر کرده اند، هر چند وقت یکبار به روز می شوند، هر کدام چه اولویتی دارند.

 

حتی اگر یک وب سایت به خوبی سازماندهی شده دارید، نقشه سایت XML باز هم ضرری نخواهد داشت. اگر هنوز آن را ندارید ایجاد آن بسیار آسان است. تعداد زیادی سایت تولید سایت مپ آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

منوهای Breadcrumb

 

Breadcrumbs کاربران را با نشان دادن مسیری که برای رسیدن به این صفحه خاص طی کرده اند، به ابتدای صفحه اول هدایت می کند.

 

بردکرامب ها فقط برای ناوبری کاربر نیست، آنها برای موتورهای جستجو نیز هستند. برای کاربران کمک می‌ کنند تا ناوبری آن‌ ها را آسان‌ تر کند، به طوری که بدون استفاده از دکمه برگشت به عقب برگردند. و با داشتن یک زبان structured markup، بردکرامب زمینه دقیقی را به ربات های جستجو می دهد.

 

صفحه بندی

 

صفحه بندی به موتورهای جستجو می گوید که URL های متمایز چگونه با یکدیگر مرتبط هستند. پیدا کردن و خزیدن این صفحات را برای ربات ها آسان تر می کند. به طور معمول، زمانی که می خواهید یک سری محتوا را به بخش ها یا چندین صفحه وب تقسیم کنید، باید از صفحه بندی استفاده کنید.

 

افزودن صفحه بندی بسیار ساده است، فقط باید به فایل HTML خود، <head> صفحه اول بروید و از “rel=”next به عنوان لینک به صفحه دوم استفاده کنید. در صفحه دوم، باید “rel=”prev را برای رفتن به صفحه قبلی و “rel=”next را برای رفتن به صفحه بعد اضافه کنید.

 

لینک سازی داخلی

 

لینک داخلی ممکن است بخشی از سئو فنی به نظر نرسد، اما هنوز هم ارزش ذکر آن را در اینجا دارد. وقتی یک ساختار سایت مسطح دارید، نباید مشکلی ایجاد کند. دورترین صفحات باید ۳ تا ۴ لینک از صفحه اصلی شما فاصله داشته باشد و حاوی لینک هایی به صفحات دیگر باشد. مطمئن شوید که صفحات orphan ندارید، در صورتی که هیچ صفحه‌ ای به آنها لینک نمی‌ دهد.

 

Robots.txt

 

فایل robots.txt که در مورد آن صحبت کردیم را به خاطر دارید ؟ ما در اینجا به آن نیاز خواهیم داشت.

 

اولین کاری که یک ربات هنگام خزیدن یک وب سایت انجام می دهد، بررسی فایل robots.txt است. به آن‌ ها می‌ گوید که آیا می‌ توانند یا نمی‌ توانند صفحات خاصی را بخزند، چه بخشی از صفحات را می‌ توانند یا نمی‌ توانند بخزند. ربات های بدی وجود دارند که فروم های شما را اسپم می کنند. و robots.txt می تواند به شما کمک کند هر زمان که متوجه چنین رفتاری شدید، از خزیدن ربات ها در صفحات خود جلوگیری کنید.

 

گاهی اوقات، ممکن است ناخواسته فایل های CSS یا JS را که برای ارزیابی وب سایت شما برای موتورهای جستجو ضروری است مسدود کنید. هنگامی که آنها مسدود می شوند، موتورهای جستجو نمی توانند صفحات شما را باز کنند و بفهمند که آیا وب سایت شما کار می کند یا خیر. پس فراموش نکنید که آن را بررسی کنید.

 

تگ Noindex

 

ممکن است صفحاتی داشته باشید که نمی خواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند (مانند صفحات تشکر، محتوای تکراری و غیره) برای این کار، می توانید از تگ noindex استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید صفحه شما را ایندکس نکنند. شبیه این خواهد شد:

 

<meta name=”robots” content=”noindex, follow” />

 

به این ترتیب، موتورهای جستجو صفحه شما را می خزند، اما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. اگر نمی‌ خواهید ربات‌ ها لینک‌ های صفحه شما را دنبال کنند، می‌ توانید از تگ nofollow استفاده کنید.

 

شما باید این را در قسمت <head> قرار دهید.

 

محتوای تکراری

 

اگر محتوای اصلی و منحصر به فرد ایجاد می کنید، ممکن است این مشکل را نداشته باشید، اما هنوز ارزش بررسی دارد. در برخی موارد، CMS شما می تواند محتوای تکراری با URL های مختلف ایجاد کند. این حتی می تواند برای پست های وبلاگ شما اتفاق بیفتد، به خصوص زمانی که بخش نظرات دارید. وقتی کاربران نظرات زیادی را در زیر پست‌ های شما می‌ نویسند، ممکن است چندین صفحه از یک پست وبلاگ با بخش کامنت های صفحه‌ بندی شده داشته باشید. محتوای تکراری ربات ها را گیج می کند و بر رتبه بندی شما تاثیر منفی می گذارد.

 

راه های زیادی وجود دارد که می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت شما محتوای تکراری دارد یا خیر. می توانید از Ahrefs، بخش کیفیت محتوا برای بررسی محتوای تکراری استفاده کنید. و می‌ توانید از ویژگی جستجوی دسته‌ ای Copyscape برای بررسی مجدد استفاده کنید.

 

Canonical URLs

 

یکی از راه‌ های حل مشکل محتوای تکراری، اضافه کردن تگ‌ های noindex است. یکی دیگر از راه ها استفاده از canonical URLs است. آن ها یک راه حل عالی برای صفحاتی هستند که محتوای بسیار مشابهی دارند. این می تواند یک صفحه محصول باشد که دارای یک محصول با اندازه ها یا رنگ های مختلف باشد. هنگامی که کاربران ویژگی های محصول را انتخاب می کنند، معمولا دقیقا به همان صفحه با ویژگی تغییر یافته هدایت می شوند. کاربران می‌ دانند که این صفحات یکسان هستند، اما موتورهای جستجو نمی‌ دانند.

 

برای رسیدگی به این مشکل، می توانید به سادگی تگ های canonical را در قسمت <head> اضافه کنید. شبیه این خواهد شد:

 

<link rel=“canonical” href=“https://example.com/sample-page” />

 

این را به صفحات تکراری خود اضافه کنید و صفحه “اصلی” را به عنوان URL قرار دهید. تگ های noindex و canonical را با هم مخلوط نکنید، این عمل بدی است. اگر نیاز به استفاده از هر دو دارید، به جای آن از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید. و در هر صفحه از یک تگ canonical استفاده کنید. گوگل چندین تگ canonical را نادیده می گیرد.

 

Hreflang

 

اگر وب سایت شما زبان های مختلفی دارد، ممکن است محتوای تکراری ایجاد کند. باید به گوگل کمک کنید تا بفهمد این صفحات همان صفحاتی هستند که به زبان های مختلف نوشته شده اند. همچنین، احتمالا می خواهید نسخه مناسب را به هر کاربر نشان دهید.

 

برای حل این مشکل می توانید از تگ hreflang استفاده کنید. این به گوگل کمک نمی‌ کند زبان صفحه شما را تشخیص دهد، اما به ربات‌ ها کمک می‌ کند بفهمند که این صفحات انواع یک صفحه هستند. Hreflang به شکل زیر است:

 

<link rel=”alternate” hreflang=”lang_code” href=”url_of_page” />

 

باید آن را به تمام صفحات جایگزینی که دارید اضافه کنید. آنچه گوگل در مورد تگ hreflang می گوید را بخوانید.

 

ریدایرکت ها و خطا ها

 

باید مطمئن شوید که تغییر مسیرهای شما به درستی تنظیم شده است. نگهداری یک وب سایت یک فرآیند مداوم است، شما به طور منظم به روز رسانی می کنید، برخی از صفحات را حذف می کنید و صفحات جدید ایجاد می کنید. اشکالی ندارد که چند لینک مرده یا لینک شکسته داشته باشید، فقط باید ریدایرکت های مناسب را برای آنها تنظیم کنید. در اینجا لیستی از خطاهایی است که باید از آنها مراقبت کنید:

 

۳۰۱ تغییر مسیرهای دائمی

 

۳۰۲ تغییر مسیر موقت

 

۴۰۳ Forbidden Messages

 

صفحات خطای ۴۰۴

 

۴۰۵ Method Not Allowed

 

۵۰۰ خطای سرور داخلی

 

خطای ۵۰۲ Bad Gateway

 

۵۰۳ خدمات در دسترس نیست

 

۵۰۴ Gateway Timeout

 

برای جلوگیری از خطا، باید به طور منظم URL های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از تغییر مسیرهای مناسب استفاده می کنید. به یاد داشته باشید که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از قرار گرفتن در یک صفحه ناموجود یا اشتباه متنفرند.

 

نکته مهم: ریدایرکت های زیاد می تواند سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش دهد. از تغییر مسیر ها و زنجیره های تغییر مسیر زیاد استفاده نکنید، سعی کنید تعداد آن ها را به حداقل برسانید.

 

امنیت

 

آیا به آیکون قفل در نوار آدرس توجه کرده اید ؟

 

خوب، این نشانه آن است که این وب سایت به جای HTTP از پروتکل HTTPS استفاده می کند. این لایه SSL – Secure Sockets Layer نیز نامیده می شود و یک لینک رمزگذاری شده امن بین مرورگر و سرور ایجاد می کند. در سال ۲۰۱۴، گوگل HTTPS را بر HTTP اولویت داد و اعلام کرد که این وب سایت ها در اولویت قرار خواهند گرفت. اکنون سال ۲۰۲۲ است و SSL نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت است.

 

سرعت صفحه

 

کاربران از صفحات کند متنفرند و می توانند صفحه شما را بدون اینکه منتظر بارگذاری محتوای آن باشند ترک کنند. موتورهای جستجو نیز صفحات کند را دوست ندارند، به این معنی که سرعت صفحه می تواند بر رتبه شما تاثیر بگذارد. این باعث نمی شود صفحه شما اولین شود، اما اگر صفحه ای عالی بهینه سازی شده برای سئو با بارگذاری کند داشته باشید، رتبه بالایی نخواهید داشت.

 

اکثر ابزار های سئو دارای تست های سرعت صفحه هستند که به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا مشکل سرعت دارید. تصاویر با وضوح بالا، حافظه کش می تواند اندازه صفحه شما را افزایش دهد، که یکی از عوامل اصلی کاهش سرعت بارگذاری است. اگر نمی‌ خواهید تصاویری با کیفیت پایین داشته باشید، وب‌ سایت خود را بدون CDN آزمایش کنید و اسکریپت‌ های شخص ثالث (مانند Google Analytics) را بررسی کنید، که می‌ تواند سرعت صفحه شما را نیز کند کند.

 

Structured Data Markup

 

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Schema یا Structured Data Markup به موتورهای جستجو برای رتبه بندی یک وب سایت کمک می کند وجود ندارد. با این حال، می تواند به شما کمک کند تا ریچ اسنیپت ها را بدست آورید. می‌ توانید از داده‌ های ساختار یافته برای افزودن نظرات، rating ها یا قیمت‌ های محصول برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنید.

 

حتی اگر قرار نیست موقعیت شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد، می تواند کاربران را تشویق کند روی صفحه شما کلیک کنند. ریچ اسنیپت ها اطلاعات ارزشمندی را به کاربران می دهند، بنابراین از آنها برای دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنید.

 

سخن پایانی

 

این اطلاعات زیادی بود، و فقط اصول اولیه است. هر یک از جنبه های ذکر شده ارزش یک پست طولانی وبلاگ در مورد آنها را دارد. اما همانطور که قبلا اشاره کردم لازم نیست در سئوی فنی کامل باشید، شما فقط به یک وب‌ سایت نیاز دارید که درست کار کند و مشکلات عمده‌ ای نداشته باشد، بقیه را می‌ توانید با سئو داخلی و خارجی انجام دهید.

 

به یاد داشته باشید که به طور منظم عناصر تکنیکال وب سایت خود را بررسی کنید. Ahrefs، SEMrush و سایر ابزار های سئو دارای ویژگی های زیادی هستند که عملکرد وب سایت شما را نشان می دهند. آنها را در نظر بگیرید.

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید