چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم ؟

بهینه سازی محتوای وبلاگ

تقاضا برای خدمات بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در حال افزایش است. هر کسب و کار آنلاین نیاز به ترافیک دارد. و برای ترافیک، به یک استراتژی بازاریابی محتوای دقیق نیاز دارید – که به زمان و تحقیق هم نیاز دارد. با بیش از ۶۰۰ میلیون وبلاگ امروزی، شکست دادن رقبا و برجسته شدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) هرگز به این سختی نبوده است.

 

خوشبختانه، اصول اولیه خدمات سئو همچنان یکسان است. و با اجرای اصول بهینه سازی موتور جستجو یا SEO، می توانید محتوای وبلاگ خود را برای رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو بهینه کنید.

 

نکات زیر به شما کمک می کند محتوای وبلاگ خود را بهینه کنید، ترافیک را افزایش دهید و با تلاش های بازاریابی محتوای خود نتایج پایداری کسب کنید.

 

۱ . قبل از نوشتن یک کلمه، تحقیق کلمه کلیدی خود را کامل کنید

 

تحقیق کلمات کلیدی اولین گام وبلاگ نویسی یا بازاریابی محتوا است. اما چگونه می‌ توانید محتوایی با رتبه‌ بندی تهیه کنید، اگر حتی نمی‌ دانید مردم به دنبال چه چیزی هستند و هدف پشت هر پرسش چیست ؟

 

متاسفانه، بسیاری از نویسندگان و متخصصان بازاریابی، تحقیق کلمات کلیدی را در مرحله دوم فرآیند توسعه محتوا قرار می دهند. هنگامی که یک پست وبلاگ آماده شد، آنها چند کلمه کلیدی را اینجا و آنجا پخش می کنند.

 

این رویکرد به ندرت جواب می دهد زیرا شما نه هدف مشخصی در پشت یک پست دارید و نه برای جریان یک پست احترام قائل هستید.

 

در مرحله تحقیق کلمات کلیدی، فهرستی از کلمات کلیدی با حجم بالا و چند کلمه کلیدی حمایتی ایجاد کنید، که ممکن است حجم بالایی نداشته باشند، اما مطمئن هستید که می توانید در مدت زمان کوتاهی در مقابل این کلمات قرار بگیرید.

 

۲ . کلمات کلیدی تجاری و اطلاعات را از هم جدا کنید

 

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید، می‌ توانید تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی ارزش دنبال کردن را دارند و با توجه به اینکه وبلاگ شما هنوز جدید است.

 

به همین ترتیب، کلمات کلیدی تجاری و اطلاعات را از هم جدا کنید تا بتوانید از آنها در پست‌ ها و موقعیت‌ های مرتبط برای پاسخگویی واضح و مختصر به سوالات کاربران استفاده کنید.

 

هنگام نوشتن یک پست، یک هدف واضح در پشت آن تعیین کنید. هدف شما ممکن است جذب افراد جدید، آموزش افراد بالقوه، پاسخ به یک سوال یا تبلیغ یک محصول یا خدمات باشد.

 

۳ . بهترین قالب را برای پست وبلاگ خود انتخاب کنید

 

درست همانطور که تنظیم هدف درست هنگام نوشتن یک پست مهم است، انتخاب قالب مناسب برای آن نیز به همان اندازه مهم است. یک پست وبلاگ معمولی می تواند یک بررسی محصول، نظر، نحوه راهنمایی یا پست مقایسه باشد.

 

اگر همه مقالاتی که در مقابل یک کلمه کلیدی خاص در گوگل رتبه بندی می شوند، پست های طولانی یا راهنما هایی هستند، باید از همان قالب پیروی کنید زیرا این همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند.

 

به عنوان مثال، اگر می خواهید پست وبلاگ خود را برای کلمه کلیدی “بهترین ساعت های مردانه” رتبه بندی کنید، بیشتر وبلاگ های بررسی محصول یا صفحات محصول را پیدا خواهید کرد.

 

۴ . یک عنوان قدرتمند، بدون پر کردن کلمات کلیدی ایجاد کنید !

 

از یک نویسنده بپرسید که ساخت یک عنوان جالب چقدر دشوار است. گاهی اوقات ساعت‌ ها طول می‌ کشد تا بالاخره به پستی برسید که جالب به نظر می‌ رسد و با هدف پشت پست مطابقت دارد.

 

و البته، اگر بتوانید کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان اضافه کنید، یک امتیاز خواهد بود. اگر نه، باید بتوانید حداقل در تنوع آن جا بیفتید. اما به یاد داشته باشید، در حالی که اضافه کردن کلمات کلیدی خود به عنوان مهم است، قرار دادن اجباری کلمات کلیدی در آن، نرخ کلیک (CTR) را از بین می برد.

 

اگر عنوان پست وبلاگ شما طعمه کلیکی یا اسپم به نظر می رسد، صرف نظر از کیفیت محتوای داخل، هیچ کس آن را باز نمی کند. و البته، این یک پرچم قرمز بزرگ برای گوگل خواهد بود، به این معنی که به احتمال زیاد رتبه ای نخواهد داشت.

 

۵ . به روز ترین نظرسنجی ها، آمار و تحقیقات را اضافه کنید

 

فکر نکنید پستی که در گوگل رتبه بندی شده است برای همیشه در صدر باقی بماند. مهم نیست که محتوای شما چقدر قانع کننده، خوب تحقیق شده و جامع باشد، به محض اینکه قدیمی شد، یک پست وبلاگ جدید جایگزین آن می شود.

 

اما این بدان معنا نیست که شما باید هر سال یک پست وبلاگ جدید در مورد یک موضوع بنویسید. بر عکس، اگر یکی از پست‌ های وبلاگ موجود خود را با حقایق، تحقیقات و نظرسنجی‌ های جدید که ممکن است مرتبط باشد به روز کنید، پست شما برای همیشه برای خوانندگان مفید خواهد بود.

 

بنابراین، هنگام نوشتن یک پست وبلاگ جدید یا به روز رسانی یک پست موجود، مطمئن شوید که تعداد زیادی منابع معتبر، white paper ها، نظرسنجی ها و غیره اضافه کرده اید.

 

۶ . بر ایجاد محتوای جامع تمرکز کنید

 

Backlinko اخیرا ۱۱٫۸ میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کرده است و میانگین تعداد کلمات نتایج صفحه اول در گوگل ۱۴۴۷ کلمه است.

 

داده های گرد آوری شده توسط HubSpot نشان می دهد که تعداد کلمات ایده آل برای یک پست وبلاگ بین ۲۲۵۰-۲۵۰۰ کلمه است.

 

در حالی که کارشناسان بر سر تعداد کلمات ایده‌ آل برای یک پست وبلاگ بهینه شده بحث می‌ کنند، هر شرکت سئو در ایالات متحده موافق است که هر چه یک پست وبلاگ طولانی‌ تر باشد، احتمال رتبه‌ بندی آن در گوگل بیشتر می‌ شود.

 

گوگل به پست های دقیق علاقه دارد، زیرا ساختار خوبی دارند و به راحتی قابل خواندن هستند. بنابراین به جای ایجاد محتوای سطحی یا محتوایی که فقط دانش سطحی را پوشش می دهد، عمیقا حفاری کنید و به هر سوال احتمالی یک خواننده هنگام خواندن پست شما پاسخ دهید.

 

۷ . به سایر پست های وبلاگ خود لینک دهید

 

ایجاد یک استراتژی دقیق وبلاگ، از جمله نامگذاری هر پست وبلاگ، برای ایجاد رابطه بین آنها ضروری است. در نهایت، هنگامی که آن پست های وبلاگ را آماده کردید، در موقعیت بهتری برای لینک دادن آنها خواهید بود.

 

لینک داخلی همچنین بخش کلیدی استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی هر شرکت سئو در ایالات متحده است. وقتی پست‌ های وبلاگ شما به یکدیگر لینک داده می‌ شوند و هر کدام به سوالی متفاوت و در عین حال مرتبط به دیگری پاسخ می‌ دهند، به گوگل این سیگنال را می‌ دهد که وب‌ سایت شما در یک جایگاه خاص معتبر است.

 

علاوه بر این، این لینک داخلی باعث افزایش زمانی که افراد در وب سایت شما می گذرانند، می شود. اگر یکی از پست‌ های شما در گوگل رتبه‌ بندی شود، با هدایت ترافیک آینده، پست های دیگر را هم تقویت می‌ کند.

 

۸ . توضیحات متا خود را مانند یک عنوان طولانی در نظر بگیرید

 

متخصصان و نویسندگان سئو اغلب توضیحات متا را مکانی برای قرار دادن چند ده کلمه کلیدی برای ارتقای رتبه پست ها می دانند. اما این روشی نیست که شما مخاطبان هدف خود را به خواندن محتوایتان تشویق می کنید.

 

در حالت ایده آل، توضیحات متا شما باید کنجکاوی و تمایل به خواندن را بر انگیزد. به صورت واضح و قابل فهم، باید بیان کند که محتوا در مورد چیست و چه کسی باید آن را بخواند.

 

اما اگر در نهایت یک توضیحات متا سنگین با کلمه کلیدی ایجاد کنید که وضوح نداشته باشد و هرزنامه باشد، اکثریت روی محتوای شما کلیک نمی کنند، حتی اگر در صفحه اول گوگل باشد.

 

۹ . ایجاد بک لینک با کیفیت بالا از وب سایت های مربوطه

 

حتی در سال ۲۰۲۳، بک لینک ها اهمیت قابل توجهی خواهند داشت. بک لینک مانند رای دادن به گوگل از سایر وب سایت ها است که به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما یک منبع معتبر است. بنابراین هرچه آرای بیشتری کسب کنید، گوگل به وب سایت شما اعتماد بیشتری دارد.

 

طبق گفته Backlinko، نتیجه برتر در گوگل به طور متوسط ​​۳٫۸ برابر بیشتر از وب سایت ها/صفحات زیر آن بک لینک دارد. و بسیاری از مطالعات دیگر نیز همین موضوع را نشان می‌ دهند: هر چه بک لینک‌ های بیشتری دریافت کنید، وب سایت شما در جستجوی ارگانیک بهتر عمل می‌ کند.

 

اما به یاد داشته باشید، ساخت بک لینک در مورد کمیت نیست بلکه کیفیت است. شما به بک لینک از سایت های مرتبط و قابل اعتماد نیاز دارید. برای حفظ شهرت خود در گوگل، بک لینک هایی که نا خواسته از وب سایت های اسپم یا نا مربوط دریافت کرده اید را disavow کنید.

 

۱۰ . به جایگاه خود بچسبید، برای تنوع بخشیدن به ترافیک خود منحرف نشوید

 

هنگامی که با محتوای موجود به نتایجی دست نمی یابید، ممکن است وسوسه شوید که شانس خود را در جایگاه دیگری امتحان کنید. یا کمی جایگاه خود را متنوع کنید. اما اگر از جایگاه اصلی خود دور شوید، این استراتژی هرگز کارساز نخواهد بود.

 

بگویید وب سایت شما درباره لپ تاپ است. نام دامنه عبارت “لپ تاپ” را در خود دارد و شما ده ها پست وبلاگ را در مورد لپ تاپ ها آماده کرده اید. اکنون وقتی با مشکل ترافیک کم مواجه می شوید، شروع به نوشتن در مورد گوشی های هوشمند و سایر ابزار ها می کنید.

این انحراف کارساز نخواهد بود زیرا برای گوگل، اگر وب سایت شما درباره همه چیز باشد، در واقع بی اعتبار است.

 

در عوض، باید جایگاه و موضوعات خود را محدود کنید. فرصت های محتوای دست نخورده را بیابید. ببینید چگونه می‌ توانید قسمت‌ های خالی محتوای Google را پر کنید. در مورد موضوعات خاص بنویسید، مهم نیست که چقدر کوچک هستند. به این ترتیب، به تدریج اقتدار ایجاد خواهید کرد و ترافیک پایدار را از جستجوی ارگانیک دریافت خواهید کرد.

 

جمع بندی

 

آیا می خواهید در صفحه اول گوگل رتبه بندی شوید ؟ آیا آماده اید تا تلاش های بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید ؟ با بخش وبلاگ خود شروع کنید. هر پست را بهینه کنید عناوین جالب ایجاد کنید، برای توسعه محتوا وقت بگذارید، بک لینک ایجاد کنید، فرصت های محتوا را بیابید، توضیحات متا را بهینه کنید و محتوای خود را در داده ها مستقر کنید.

 

با سرمایه گذاری زمان و منابع در سئو داخلی و خارجی وبلاگ خود، می توانید کیفیت نتایج را بهبود بخشید.

 

 

 

منبع: seoblog

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید