چرا UX خوب مهم است ؟

UX

تا به حال شده است که در یک صفحه وب قرار بگیرید و با پاپ آپ هایی بمباران شده باشید ! یا نویگیشن آنقدر دشوار باشد که وقتی صفحه مناسب را پیدا کردید، احساس کردید که یک مکعب روبیکس را حل کرده اید ؟ اگر قربانی تجربه کاربری بد (یا به قول ما UX) هستید. در این مقاله در مورد اینکه چرا داشتن یک UX خوب برای کسب و کار شما مهم است و برای بهبود آن چه کاری می توانید انجام دهید صحبت خواهیم کرد.

 

تجربه کاربری چیست ؟

 

UX روشی است که کاربران هنگام تعامل با سیستمی مانند وب سایت احساس می کنند. یک UX خوب به طور کلی شامل ناوبری آسان است و نیاز های کاربر را بر آورده می کند. از سوی دیگر، UX بد ممکن است باعث شود کاربران احساس نا امیدی کنند و در مورد یک تجارت منفی فکر کنند، زیرا تعامل با یک وب سایت ممکن است اولین برداشت کاربر از یک شرکت باشد.

 

چرا UX خوب مهم است ؟

 

UX خوب دارای مزایای جدی است، به همین دلیل است که ما فهرستی تهیه کرده ایم که اهمیت آن را برجسته می کند:

 

UX می تواند به تبدیل ها کمک کند

 

در حال حاضر، ابتدا باید به این مزیت اشاره شود، بالاخره کسب و کار ها نیاز به کسب درآمد دارند. داشتن طراحی های وب پیچیده ممکن است عالی به نظر برسد، اما اگر یافتن یک محصول یا خدمات برای کاربر دشوار باشد، چگونه خرید یا تحقیق انجام می دهد ؟ تمرکز بیش از حد بر زیبایی شناسی در استفاده از یک سایت می تواند برای شما مضر باشد و مشتریان بالقوه را مستقیما به سمت رقبای شما هدایت کند.

 

دنیای دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم بدون شک ما را کمی عجول کرده است و انتظار داریم نیازهایمان به سرعت و با کمترین تلاش ممکن برآورده شود.

 

UX می تواند به SEO و PPC کمک کند

 

حتی گوگل اعتراف می‌ کند که UX خوب می‌ تواند به یک وب‌ سایت کمک کند تا به بالاترین رتبه‌ بندی برسد اما فکر نکنید فقط با UX  خوب میتوانید به رتبه های برتر برسید. با در نظر گرفتن ماموریت گوگل «سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید کردن آن برای همه» منطقی است.

 

پلتفرم‌ های آنلاین مانند Google Ads در واقع به تجربیات صفحه فرود شما از کمپین‌ های تبلیغاتی امتیاز می‌ دهند تا بتوانید عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید و هر گونه پیشرفتی را انجام دهید تا این صفحات بهینه شوند تا کاربر راحت تر باشد.

 

در مجموع، UX بد می‌ تواند به رتبه‌ بندی سئو و کمپین‌ های تبلیغاتی PPC شما آسیب برساند، بنابراین ارزش آن را دارد که روی بهبود تجربه کاربری خود سرمایه‌ گذاری کنید تا وب‌ سایت شما مورد توجه الگوریتم‌ های گوگل قرار گیرد.

 

سرمایه گذاری در UX می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در پول شما شود

 

آژانس های طراحی UX کار خود را بر اساس تحقیق، تجزیه و تحلیل و آزمایش انجام خواهند داد که شرکت شما را در موقعیتی عالی قرار می دهد زیرا امیدواریم از بروز مشکلات مربوط به قابلیت استفاده جلوگیری کنید. اگر وب‌ سایت شما بعدا مشکلات فنی را مشاهده کرد، ممکن است مجبور شوید برای رفع مشکلاتی مانند طراحی مجدد محصول هزینه بیشتری بپردازید که دور از ایده‌ آل است. اساسا، سرمایه‌ گذاری در UX از همان ابتدا، شانس شما را برای افزایش تبدیل‌ ها و تعامل با مشتریان احتمالی به روشی موثر و معنادار افزایش می‌ دهد.

 

UX می تواند به افزایش وفاداری به برند کمک کند

 

اگر بتوانید برای کاربران خود اعتماد ایجاد کنید و آنها را به وب سایت خود بازگردانید، روابط ارزشمندی شکل خواهد گرفت. در صورتی که کاربران به سایت شما برگردند در صورتی که تعامل با آن لذت بخش و آسان باشد – نه تنها شانس شما را برای تکمیل تراکنش ها در آینده افزایش می دهد، بلکه حتی ممکن است این خبر را در مورد اینکه چقدر کسب و کار شما عالی است و جذب شما را افزایش می دهد. کاربران حتی بیشتر!

 

نحوه بهبود تجربه کاربری

 

ناوبری را آسان کنید

 

شما می خواهید که کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند با حداقل تلاش پیدا کنند. سعی کنید تعداد مراحل لازم برای دسترسی کاربر به صفحه فرود را کاهش دهید تا از نا امید شدن آنها جلوگیری کنید.

 

Call to Actions (CTAs) ارزشمندی داشته باشید

 

CTA های واضح و معنی‌ دار مانند دکمه‌ های «تماس با ما» یا «اکنون خرید کنید» واقعا می‌ توانند تبدیل‌ ها را بهبود ببخشند، زیرا کلیک کردن بر روی آن ها و تکمیل سفارش یا هدفی که توسط کسب‌ و کار تعیین شده است برای کاربر بسیار آسان است. شما باید از داشتن CTA های مبهم مانند “اینجا کلیک کنید” اجتناب کنید زیرا برای کاربر مشخص نیست که این لینک آنها را به کجا می برد … آیا آنها باید فرمی را تکمیل کنند ؟ آیا این صفحه مربوط به آنها خواهد بود؟ کی میدونه!؟

 

رفتار های مشتری را رصد کنید

 

این به شما بینشی در مورد نحوه گشتن کاربران در وب سایت شما می دهد و به شما امکان می دهد تجزیه و تحلیل کنید که در قیف خرید به چه مراحلی می رسند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که کاربران کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه می کنند اما خرید را تکمیل نمی کنند. سپس در موقعیتی خواهید بود که این مشکل را پرس و جو کنید تا بتوانید هر گونه اشکالی را که نیاز به رفع دارد پیدا کنید.

 

نمونه سازی و آزمایش کاربر

 

برای ایجاد یک نمونه اولیه، باید یک نسخه آزمایشی از محصول نهایی خود ایجاد کنید، که سپس می‌ تواند قبل از راه‌ اندازی، تجربه کاربر را آزمایش کند. این به شما امکان می دهد هر گونه اشکالی را شناسایی کنید، ببینید چقدر آسان است که در سایت خود بگردید و هر گونه پیشرفتی را بر اساس یافته های خود انجام دهید.

 

نحوه انجام تست تجربه کاربری

 

آزمایش کاربر نشان می دهد که استفاده از یک محصول با کاربران واقعی چقدر آسان است تا بتوانید مشخص کنید که آیا نگرانی های ناشی از تعامل آنها وجود دارد یا خیر. تست کردن با کاربران خارج از شرکت شما بسیار مهم است زیرا آنها با چشمانی تازه به وب سایت شما نگاه می کنند و از قبل با ناوبری آن آشنا نیستند. در اینجا مروری کوتاه بر مراحل مربوط به تست تجربه کاربر است:

 

آنچه را که باید آزمایش کنید مشخص کنید – آیا کل وب سایت است زیرا هنوز راه اندازی نشده است یا ویژگی جدیدی اضافه کرده اید ؟

 

مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند – مهم است که تا جایی که می توانید خاص باشید زیرا این به شما کمک می کند تا اهداف کاربر را درک کنید تا محتوای شما تا حد ممکن مرتبط باشد.

 

از شرکت کنندگان خود بخواهید عناصر هدف وب سایت شما را آزمایش کنند (آنها در حالت ایده آل باید با مخاطبان هدف شما یکسان باشند) – این می تواند به سادگی پر کردن یک فرم تماس باشد تا اطمینان حاصل شود که فرآیند تا حد امکان روان است و فرم ها با موفقیت تکمیل می شوند. و دریافت کرد.

 

از شرکت کنندگان خود بازخورد جمع آوری کنید تا بتوانید هر گونه پیشرفتی در وب سایت خود ایجاد کنید.

 

 

 

منبع: adido

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید