راهنمای سئو سایت برای فروشگاه اینترنتی

با توجه به اینکه مشتریان به طور فزاینده ای برای جستجوی اطلاعات و محصولات به اینترنت روی می آورند، برای یک فروشگاه اینترنتی ضروری است که یک استراتژی سئو برای به حداکثر رساندن فرصت جستجو و افزایش آگاهی از برند داشته باشد.

 

در این راهنما، ما در مورد اصول سئوی فروشگاه اینترنتی صحبت خواهیم کرد، آنچه باید در مورد سئو فنی، تحقیق کلمات کلیدی و برنامه ریزی استراتژی محتوا به آن توجه کنید.

 

همچنین به شما خواهیم گفت که چرا مرحله تحقیق کلید واژه بسیار مهم است و چرا باید در هر مرحله از خرید مشتری حضور داشته باشید، به خصوص زمانی که محصولاتی ارائه می دهید که کالایی با ارزش بالاتر در نظر گرفته می شوند.

 

۱ . سئو فنی برای فروشگاه اینترنتی

 

ما با نگاهی به اصول سئو فنی برای فروشگاه های اینترنتی شروع خواهیم کرد. این یکی از مهم ترین مراحل است زیرا حتی زیبا ترین وب سایت ها نیز باید ابتدا توسط ربات های موتور های جستجو کشف شوند تا بتوانند رتبه بندی کنند.

 

خزیدن و ایندکس شدن

 

اینها دو فرآیند متفاوتی هستند که مردم اغلب با هم اشتباه می گیرند و معتقدند وقتی یک صفحه خزیده شد، به‌طور خودکار در صفحات نتایج موتور جستجو ایندکس و رتبه‌ بندی می‌ شود.

 

قابلیت خزیدن – در این مرحله موتور های جستجو مانند گوگل فایل ها را از سایت شما با برنامه هایی به نام خزنده دانلود می کنند. به زبان ساده، خزیدن وب سایت به این بستگی دارد که آیا ربات ها می توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند یا خیر. برای درک اینکه آیا این امکان پذیر است یا خیر، باید فایل robots.txt خود را برای هرگونه استثنا بررسی کنید. اغلب متوجه می‌شوید که صفحات نتیجه جستجوی داخلی در وب‌ سایت‌ های فروشگاهی از طریق فایل robots.txt به منظور صرفه‌ جویی در بودجه خزیدن و اجتناب از صفحات با محتوای تکراری حذف می‌شوند.

 

به عنوان بخشی از یک گزارش کامل فنی سئو، ما همچنین وب سایت شما را از طریق ابزارهایی مانند Screaming Frog یا Oncrawl می‌ خزیم تا ببینیم چه تعداد URL با و بدون جاوا اسکریپت قابل خزیدن هستند. توصیه می شود که گزارش Coverage خود را در کنسول جستجوی گوگل نیز بررسی کرده و زیر نظر داشته باشید. این تعداد URL های خزیده شده و ایندکس شده را به شما نشان می دهد و می توانید ببینید که آیا بین آنچه خزیدن سایت شما نشان می دهد و آنچه که گوگل می بیند اختلاف وجود دارد یا خیر.

 

googlebot crawl render index

 

ایندکس شدن – در این مرحله گوگل سعی می کند بفهمد صفحه در مورد چیست و به همین دلیل است که اطلاعاتی در تگ ها و محتوای عنوان خود قرار داده اید اهمیت دارد. در طول این فرآیند، گوگل تعیین می کند که آیا URL تکراری از صفحه موجود دیگر در اینترنت است یا خیر. ایندکس شدن به معنای رتبه بندی نیست و اگر با مشکلات ایندکس شدن مواجه هستید، به عنوان مثال تعداد صفحات خزیده شده بسیار بالایی دارید اما تعداد بسیار کمی در ایندکس وجود دارد، موارد زیر را بررسی کنید – دستورات متا ‘Noindex, Nofollow’، تگ های canonical، سازگاری با موبایل و کیفیت محتوا.

 

سرعت وب سایت

 

سرعت صفحه به ویژه برای سایت های فروشگاهی مهم است زیرا می خواهید بهترین تجربه ممکن را برای کاربر ارائه دهید. سرعت صفحه از سال ۲۰۱۸ عامل رتبه بندی بوده است و در سال ۲۰۲۱، گوگل با معرفی Core Web Vitals تجربه صفحه را به سطح بالاتری رساند. خبر خوب این است که تمرکز بر بهینه سازی سرعت صفحه نه تنها رتبه شما را بهبود می بخشد، بلکه نرخ تبدیل وب سایت شما را نیز بهبود می بخشد. طبق یک مطالعه توسط گوگل، سرعت پایین صفحه منجر به افزایش ۱۲۳ درصدی در نرخ پرش شد، در حالی که Vodafone با بهینه سازی برای Core Web Vitals شاهد افزایش ۸ درصدی در فروش بود.

 

بسته به CMS که استفاده می‌ کنید، مزیت هایی و همچنین محدودیت‌ هایی وجود خواهد داشت.

 

با نگاه کردن به کش، زمان بارگذاری سرور، عرض و ارتفاع تصویر، تصاویر هدر، پیش بارگذاری فونت و به حداقل رساندن فایل های جاوا اسکریپت و CSS شروع کنید.

 

همیشه بهترین کار این است که با یک متخصص فنی سئو و یک توسعه دهنده وب صحبت کنید تا از رویکرد بهینه سازی صحیح اطمینان حاصل کنید.

 

core web vitals

 

جاوا اسکریپت

 

این اجتناب ناپذیر است که بخش هایی از وب سایت شما به جاوا اسکریپت متکی باشد و هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. روزگار وب‌ سایت‌ های ساده HTML که بدون هیچ کارکردی ساخته می‌ شدند، گذشته است! واقعیت این است که گوگل در خزیدن و ایندکس سازی فایل های جاوا اسکریپت بهتر شده است، با این حال اصول اولیه هنوز مهم هستند.

 

شما باید مطمئن شوید که مهمترین عناصر سایت شما سمت سرور رندر شده است نه سمت مشتری. این بدان معناست که لینک های ناوبری، لینک های داخلی و مهمتر از همه محتوای شما باید در سورس صفحه سایت شما پیدا شوند. این اطمینان حاصل می کند که این عناصر ابتدا بارگذاری می شوند و ربات های موتور جستجو می توانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

 

به یاد داشته باشید که گوگل مانند یک کاربر در یک وب سایت حرکت نمی کند، به همین دلیل است که لینک های جاوا اسکریپت (onclick) برای عملکرد ارگانیک بد هستند.

 

لینک های شکسته

 

در حالی که لینک های شکسته ممکن است در لیست شما قرار نگیرند، توصیه می کنیم یک بررسی را اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که محصولات حذف شده منجر به ۴۰۴ نمی شوند.

 

صفحات شکسته در یک سایت فروشگاهی اغلب می تواند نتیجه محصولات حذف شده، لینک های داخلی نادرست اضافه شده باشد، که به عنوان مثال، یک فضای اضافی اضافه می شود یا URL های دسته به روز می شوند.

 

تعمیر لینک های خراب در سایت شما دو مزیت دارد – تجربه کاربری و خزنده های موتور جستجو.

 

توصیه می کنیم برای اطمینان از تجربه کاربری خوب و جلوگیری از سردرگمی با مشتریان خود، طرحی برای نحوه استفاده از محصولات از دور خارج شده یا محصولاتی که برای مدتی در انبار موجود نیستند در وب سایت ایجاد کنید.

 

محتوای تکراری

 

این یک مشکل رایج برای همه فروشگاه های اینترنتی است. به احتمال زیاد محصولاتی دارید که در چندین دسته قرار می گیرند. وقتی این اتفاق می‌ افتد، مهم است که بدانید ساختار URL چگونه تغییر می‌ کند و چگونه محصولات اضافه شده به دسته‌ های مختلف مدیریت می‌ شوند.

 

متا دیتا و هدینگ ها

 

عناصر در صفحه برای رتبه بندی ارگانیک بسیار مهم هستند. اطمینان حاصل کنید که متا تایتل و تگ H1 در صفحه شما با کلمه کلیدی مورد نظر شما همسو هستند. در حالی که متا تایتل ها برای رتبه‌ بندی مهم هستند، متا دیسکریپشن ها اهمیت زیادی ندارند، اما ممکن است بر CTR ارگانیک شما تاثیر بگذارند، بنابراین مطمئن شوید که مهم‌ ترین اطلاعات را در ۱۵۵ کاراکتر قرار دهید.

 

لینک سازی داخلی

 

لینک سازی داخلی که از بخش های مهم سئو داخلی سایت است یک راه عالی برای بهبود ساختار سایت و افزایش اعتبار صفحه به URL هایی با لینک های داخلی کمتر است. با سئوی فروشگاه اینترنتی، فرصتی عالی برای ایجاد مقالات، راهنما ها و قطعات متداول مبتنی بر سوالات متداول در مورد محصولاتی که می فروشید دارید.

 

ما بعدا در این راهنما در مورد تحقیق کلمات کلیدی بحث خواهیم کرد، با این حال آنچه باید به خاطر بسپارید این است که به صفحات محصول خود لینک دهید و همچنین به دسته بندی های مختلف هم لینک دهید. این به عنوان لینک داخلی عمودی نیز شناخته می شود.

 

داده های ساختار یافته

 

داده های ساختاری نوع خاصی از کد است که اطلاعات بیشتری را در اختیار ربات های موتور های جستجو قرار می دهد. این به طبقه بندی محتوای یافت شده در صفحه کمک می کند و به گوگل می گوید دقیقا چیست و به عنوان یک امتیاز اضافی، همچنین می تواند سایت شما را در نتایج جستجو متمایز کند. انواع مختلفی از نشانه گذاری schema وجود دارد و برخی را می توان برای همه صفحات اعمال کرد، در حالی که برخی دیگر بسیار خاص هستند و فقط باید به یک صفحه اضافه شوند.

 

برای یک وب سایت فروشگاهی، مهم است که انواع زیر را در نظر بگیرید:

 

Product schema – به همه URL های محصول اضافه شده است، اما به صفحات دسته بندی اضافه نمی شود.

 

FAQ schema – به صفحاتی که حاوی سوالات متداول هستند اضافه شده است.

 

Article/Blog schema – به بخش وبلاگ سایت شما اضافه شده است.

 

Review schema – بخشی از schema محصول.

 

Organisation schema – به صفحه اصلی یا صفحه تماس با ما در وب سایت شما اضافه شده است.

 

سازگاری با موبایل

 

سازگاری با موبایل از سال ۲۰۱۵ یک سیگنال رتبه بندی بوده است و در سه سال گذشته، گوگل ابتدا نسخه موبایل را ایندکس می کند، به این معنی که نسخه موبایلی وب سایت شما نسخه ای است که برای اهداف خزیدن، ایندکس سازی و رتبه بندی استفاده می شود.

 

توسعه دهندگان وب از این موضوع آگاه هستند و اکثر وب سایت ها با در نظر گرفتن سازگاری با موبایل ساخته شده اند. با این حال، همچنان توصیه می‌شود که عملکرد موبایل را به عنوان بخشی از یک گزارش فنی کامل در سایت بررسی کنید تا سرعت صفحه، فونت‌ ها، اسکریپت‌ ها و ناوبری را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که نسخه موبایلی سایت همانطور که باید عمل می‌ کند.

 

۲ . معماری وب سایت برای فروشگاه اینترنتی

 

معماری وب سایت هم برای تجربه کاربر و هم برای سئو مهم است. همانطور که وب سایت ها رشد می کنند و خطوط محصول جدید اضافه می شوند، ناوبری و ساختار سایت شما باید به راحتی افزایش یابد. در این بخش به عناصر ساختار وب سایت فروشگاهی و اهمیت آنها می پردازیم.

 

طبقه بندی و ناوبری

 

طبقه بندی وب سایت ساختاری است که برای سازماندهی محتوا در وب سایت شما به ترتیب منطقی استفاده می شود. اغلب می شنوید که سئو کاران به ناوبری فروشگاه آنلاین به عنوان طبقه بندی اشاره می کنند.

 

طبقه بندی مهم است زیرا به شما کمک می کند محصولاتی را که می فروشید در دسته بندی ها و زیر دسته بندی ها سازماندهی کنید.

 

تحقیق کلمات کلیدی نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کند، زیرا بینش هایی را در مورد آنچه افراد جستجو می کنند ارائه می دهد و شما می توانید ناوبری خود را بر این اساس به روز کنید.

 

به عنوان مثال، اگر راکت تنیس را به صورت آنلاین می فروشید، ممکن است بخواهید دسته های اصلی یا حتی زیر دسته های مختلف ایجاد کنید تا کاربر را به سمت محصولات مناسب راهنمایی کنید – راکت تنیس برای زنان، راکت تنیس برای مردان، راکت تنیس برای کودکان.

 

عمق خزیدن اصطلاحی است که باید با آن نیز آشنا باشید. این به میزان فاصله یک صفحه از صفحه اصلی اشاره دارد. هرچه یک صفحه به صفحه اصلی نزدیکتر باشد، ربات های موتورهای جستجو و کاربران راحت تر آن را پیدا می کنند. به یاد داشته باشید که محصولات نباید بیش از سه یا چهار کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشند.

 

ecommerce category

 

منوی مناسب برای موبایل

 

امروزه بیشتر ترافیک وب سایت از طریق تلفن همراه است، بنابراین ضروری است که ناوبری شما با موبایل سازگار باشد. بسیار مهم است که همان صفحاتی را که در نسخه دسکتاپ سایت خود اضافه کرده اید درج کنید – محتوا در دو دستگاه باید یکسان باشد. اغلب کاربران در موبایل مرور می کنند اما روی دسکتاپ تبدیل می کنند بنابراین باید بتوانند محصولات مورد نظر خود را به راحتی در دو دستگاه پیدا کنند.

 

بردکرامب

 

Breadcrumbs لینک هایی هستند که در بالای صفحه یافت می شوند و به دلایل زیادی عالی هستند! آنها به کاربران کمک می کنند تا به صفحه دسته بندی که محصول در آن پیدا شده است برگردند و همچنین لینک های داخلی مرتبط را به سایت اضافه کنند. این به بهبود دسترسی به وب کمک می کند و به کاربران کمک می کند تا در صورتی که به صورت ارگانیک در سایت قرار گرفته باشند، صفحات جدیدی را پیدا کنند.

 

رایج ترین نوع بردکرامب سلسله مراتبی است . اینها برای سئو عالی هستند زیرا به ارتباط ساختار سایت با ربات های موتور جستجو کمک می کنند.

 

تگ های Canonical

 

تگ های Canonical ارتباط برقرار می کنند که کدام صفحه نسخه اصلی و کدام صفحه تکراری است. بیایید بگوییم که همان راکت تنیس را می توان به دو دسته اضافه کرد – راکت های زنانه و راکت های مبتدی. اگر اینطور باشد، و پس از افزودن یک محصول به یک دسته، یک URL جدید ایجاد شود، در نهایت با سه URL مختلف حاوی همان محصول مواجه خواهید شد. این ایده آل نیست زیرا گوگل محتوای یکسانی را در صفحات مختلف می بیند و نمی داند کدام صفحه را رتبه بندی کند.

Canonical این مشکل را با اشاره به یک URL اصلی حل می کند.

 

www.example.co.uk/babolat-tennis-racket-in-green – صفحه محصول

 

www.example.co.uk/womens-rackets/babolat-tennis-racket-in-green – دسته ۱

 

www.example.co.uk/beginners-rackets/babolat-tennis-racket-in-green – دسته ۲

 

۳ . تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

 

پس از اتمام بررسی فنی و حل مسائل کشف شده در بخش فنی، نوبت به مرحله تحقیق کلید واژه می رسد. این می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد زیرا زمینه زیادی برای پوشش وجود دارد، اما نترسید، زیرا ما مراحلی را به شما ارائه خواهیم داد که باید دنبال کنید.

 

کلمات کلیدی فراتر از حجم جستجو هستند، آنها معنا و هدف دارند و دانستن اینکه کدام یک را باید بهینه کرد، کلید یک استراتژی موفق سئو است. در کنار حجم جستجو، هر کلمه کلیدی دارای سطح دشواری، هدف جستجو و فصلی است و همه این عوامل هنگام انتخاب عبارات مناسب برای کمپین شما نقش دارند.

 

برای سهولت انجام این کار، فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را به مراحل مختلف تقسیم کرده ایم.

 

با جدا کردن کلمات کلیدی با هدف تجاری و اطلاعات شروع کنید

 

هدف جستجو یک عنصر واقعا مهم در تحقیق کلمات کلیدی است. درک اینکه کدام کلمات کلیدی دارای هدف تجاری و معاملاتی هستند و جدا کردن آنها از اصطلاحات و جستجو ها با هدف اطلاعات بسیار مهم است.

 

کلید واژه‌ های تجاری آنهایی هستند که محصولی را که می‌ فروشید توصیف می‌ کنند، آنها می‌ توانند مختلف باشند. به عنوان بخشی از تحقیقات کلمات کلیدی تجاری، باید بدانید که مردم ممکن است محصول شما را به روشی متفاوت از نحوه فروش محصول خود خریداری کنند.

 

تحقیقات کلمات کلیدی شما باید شامل اطلاعاتی در مورد اینکه آیا مردم محصولات شما را بر اساس ویژگی‌ های مختلف جستجو می‌ کنند – اندازه، رنگ، قیمت، نام تجاری یا عملکرد، باشد.

 

از سوی دیگر، کلمات کلیدی اطلاعات معمولا به صورت سوالی شکل می گیرند که نشان می دهد مشتری به دنبال اطلاعات اضافی در مورد یک محصول است. این نوع جستجو ها ممکن است مستقیما با فروش محصولی که ارائه می‌ دهید مرتبط نباشند، اما بخش مهمی از سفر کاربر هستند. از طریق تولید محتوای اطلاعات می‌ توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، سطح تخصص را افزایش دهید و اعتبار موضوع را ایجاد کنید.

 

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. اگر شما یک فروشگاه آنلاین متخصص در تجهیزات تنیس هستید، می خواهید مخاطبان مختلفی را جذب کنید، به عنوان مثال. افرادی که به تازگی تنیس را شروع کرده اند و افرادی که مدت طولانی تنیس بازی کرده اند. دانستن اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند به این معنی است که می توانید به طور خاص برای آنها محتوا ایجاد کنید. وبلاگ شما می تواند شامل راهنما هایی در مورد راکت تنیس برای مبتدیان یا نکات تنیس برای مبتدیان باشد. اگر برای این جستجو ها ظاهر شوید، آگاهی از برند خود را افزایش خواهید داد، بنابراین هنگامی که کاربر برای خرید محصول آماده شد، شما به عنوان متخصص در نظر او، در خط مقدم ذهن او خواهید بود.

 

کلمات کلیدی را که در حال حاضر از آنها ترافیک دریافت می کنید، مرور کنید

 

به عنوان بخشی از فرآیند اولیه تحقیق کلمات کلیدی، توصیه می کنیم کلمات کلیدی را که سایت در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کند بررسی کنید تا ببینید آیا پیروزی های سریع و فرصت های آسانی برای استفاده از آنها وجود دارد یا خیر. می توانید این کار را با مراجعه به کنسول جستجوی گوگل و همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند Semrush یا Ahrefs انجام دهید.

 

تقسیم بین کلمات کلیدی برند و غیر برند را بررسی کنید

 

این مهم است که بدانید ترافیک سایت شما از کجا می آید. در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد زیرا هر سایتی متفاوت خواهد بود، اما دانستن اینکه از کجا شروع می‌ کنید می‌ تواند به شما در نظارت بر پیشرفت کمک کند – آیا ترافیک برند یا غیر برند در طول زمان افزایش می‌ یابد، آیا سایت شما تنها به چند کلمه کلیدی برای افزایش ترافیک متکی است. و اگر چنین است، آیا می توانید این را از طریق یک استراتژی محتوا تغییر دهید ؟

 

فصلی بودن را در نظر بگیرید

 

فروشگاه های اینترنتی معمولا نوعی فصلی بودن دارند، به‌ ویژه زمانی که مستقیما به مصرف‌ کنندگان بفروشند. شاید فصل کریسمس یا ماه های تابستان بسیار قوی باشد و بنابراین باید این را در استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید.

 

اگر مناسبت‌ های سالانه خاصی مانند روز ولنتاین، روز مادر یا روز پدر، زمان‌ هایی هستند که حجم فروش افزایش می‌ یابد، ایجاد صفحات فصلی راهی عالی برای اطمینان از جلب تقاضای فصل است.

 

در اینجا چند نمونه هستند؛

 

کلمه کلیدی “پنیر کریسمس” در ماه اکتبر شروع به افزایش حجم جستجو می کند و دانستن آن می تواند به شما در ایجاد صفحه فرود مناسب برای جذب ترافیک از این کلمه کلیدی کمک کند.

 

کلمه کلیدی “درس های تنیس” بعد از ویمبلدون افزایش می یابد و داشتن این اطلاعات می تواند به شما کمک کند برای یک دوره پر مشغله آماده شوید یا بازاریابی هوشمندانه ای ایجاد کنید که افراد علاقه مند به ویمبلدون را هدف قرار می دهد.

 

به یاد داشته باشید که باید هر چند سال یکبار تحقیقات کلمات کلیدی خود را مرور کنید. همانطور که مخاطبان هدف شما رشد می کنند، روش جستجوی آنها برای کلمات کلیدی نیز افزایش می یابد و شما باید با سوالاتی که می پرسند به روز باشید. در گذشته، گوگل گزارش داده است که هر سال حداقل ۱۶ درصد از کلمات کلیدی عبارت‌ های کاملا جدیدی هستند که قبلا هرگز جستجو نشده بودند.

 

۴ . استراتژی های محتوای SEO برای وب سایت های فروشگاهی

 

اکنون که گزارش فنی کامل و تحقیقات کلید واژه را تکمیل کرده ایم، زمان آن رسیده است که برنامه ریزی استراتژی محتوای خود را آغاز کنیم.

 

در این بخش، انواع مختلف بهینه سازی محتوا را که می توانید برای رتبه بندی ارگانیک بهتر در وب سایت فروشگاهی خود اعمال کنید، پوشش خواهیم داد.

 

صفحات دسته بندی

 

بهینه سازی صفحات دسته بندی یکی از موفق ترین استراتژی های محتوا برای فروشگاه های اینترنتی است. این صفحات باید برای کلمات کلیدی گسترده یا اصلی بهینه شوند.

 

این نوع از کلمات کلیدی معمولا نسخه جمع کلمه کلیدی هستند و در مقایسه با عبارات دنباله بلند، حجم جستجوی بالاتری دارند، به عنوان مثال. اسباب‌ بازی‌ های سگ لوکس، پنیر ارگانیک، راکت تنیس برای مبتدیان، کفش‌ های دویدن برای زنان و غیره. در برخی موارد ممکن است به کمک یک توسعه‌ دهنده نیاز داشته باشید تا بتوانید محتوای بیشتری اضافه کنید، بنابراین حتما این را با تیم SEO و توسعه‌ دهنده وب خود مرور کنید.

 

صفحات محصول

 

هنگامی که صفحات دسته بندی بهینه شدند، می توانید کلمات کلیدی طولانی را برای URL محصول خود تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید. برخی از خطوط تولید می توانند بسیار محبوب باشند و بنابراین حجم جستجوی کافی برای توجیه بهینه سازی صفحه دارند.

 

به یاد داشته باشید که در حالی که حجم جستجو کمتر خواهد بود، این احتمال وجود دارد که نرخ تبدیل بالاتر باشد زیرا افرادی که محصولات خاص را جستجو می کنند دقیقا می دانند که به دنبال چه هستند.

 

وبلاگ ها و راهنما ها

 

بسته به محصولاتی که به صورت آنلاین می فروشید، فرصت های مختلفی برای ایجاد محتوای اطلاعات وجود خواهد داشت که باعث افزایش اعتبار موضوعی وب سایت شما می شود. کلمات کلیدی طولانی، سوالات متداول، بررسی های مقایسه و کلمات کلیدی نوع “بهترین” را مرور کنید (به عنوان مثال بهترین راکت های تنیس برای مبتدیان) و یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که با اهداف تجاری شما همسو باشد.

 

صفحات برند

 

اگر محصولاتی را از چندین تامین کننده به فروش می رسانید، این احتمال وجود دارد که مشتریان به دنبال برند های خاص به صورت آنلاین باشند. شما این شانس را دارید با ایجاد صفحات برند که محصولاتی را که توسط برند خاص ارائه می‌ دهید فهرست می‌ کنند و برای اصطلاحات مرتبط با برند بهینه می‌ شوند، از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

برند مورد نظر همیشه دارای اعتبار موضعی خواهد بود و ممکن است نتوانید از آن پیشی بگیرید، با این حال مواردی نیز وجود دارد، به خصوص در سایت های B2B، که ممکن است برند ها نتوانند به مشتریان عرضه کنند، در این صورت، موارد زیادی وجود دارد. فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبای خود.

 

۵ . سیگنال های اجتماعی برای وب سایت های فروشگاهی

 

در حالی که این به طور دقیق در بهینه سازی موتور های جستجو برای وب سایت های فروشگاهی نمی گنجد، سیگنال های اجتماعی مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند سطح قوی E-A-T را ایجاد کنید. معمولا یک یا دو کانال شبکه های اجتماعی بهترین کار را خواهند داشت و قوی تر از بقیه تبدیل می شوند، اما با این وجود حضور در کانال های اصلی شبکه های اجتماعی مزایای خود را دارد.

 

وب‌سایت‌ هایی مانند توییتر، اینستاگرام و لینکدین قابل ایندکس شدن هستند و زمانی که مصرف‌ کنندگان برند شما را جستجو می‌ کنند، این لینک ها پیامی قوی در مورد قابلیت اعتماد کسب‌ و کار آنلاین شما ارسال می‌ کنند.

 

همچنین اضافه کردن نظرات آنلاین به صفحات محصول خود را در نظر بگیرید. این باعث افزایش سطح اعتماد افراد به برند شما می شود و همچنین به شما امکان می دهد schema بررسی را اضافه کنید، که به نوبه خود منجر به ایجاد اسنیپت های بررسی در نتایج جستجو می شود.

 

۶ . سنجش موفقیت در سئوی فروشگاه اینترنتی

 

پس از تمام کار سخت پس از گزارش کامل فنی، تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی، برنامه ریزی استراتژی کلمات کلیدی و محتوا، زمان اندازه گیری عملکرد فرا رسیده است. ما برخی از معیار های برتر را که باید تحلیل سئو را بر اساس آنها اندازه گیری کنید، بیان کرده ایم.

 

رتبه بندی و دیده شدن ارگانیک

 

پس از شروع بهینه سازی محتوای موجود و ایجاد صفحات جدید، نظارت بر رشد رتبه بندی های ارگانیک بسیار مهم است. این یکی از راه‌هایی است که می‌ توانید ببینید آیا استراتژی‌ که اجرا کرده‌ اید مفید است یا خیر و شاهد افزایش دیده شدن ارگانیک هستید.

 

Session، کلیک‌ ها و ایمپرشن ها

 

عادت نظارت بر گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل را ایجاد کنید تا ببینید آیا محتوای بهینه‌ سازی شده Session ها، کلیک‌ ها و بازدید های بیشتری را به سایت هدایت می‌ کند یا خیر.

 

به یاد داشته باشید که ایندکس شدن و شروع رتبه بندی محتوا ممکن است زمان ببرد، اما زمانی که مشاهده کردید رتبه بندی بهبود یافته است، بررسی کنید که آیا ترافیک ارگانیک به سایت نشان دهنده موقعیتی است که وب سایت شما در آن قرار دارد یا خیر.

 

درآمد ارگانیک

 

شاید یکی از مهم‌ترین KPI ها، درآمد مطمئنا راهی عالی برای سنجش عملکرد خوب ترافیک ارگانیک باشد. نه تنها بر درآمد کلی نظارت کنید، بلکه عمیق‌ تر شوید و به محصولات پر فروش، صفحات پر تبدیل، صفحات فرود برتر و صفحاتی که ترافیک زیادی دریافت می‌ کنند اما در حال تبدیل نیستند نگاه کنید.

 

خلاصه

 

اگرچه این لیست گسترده ای نیست، اما مطمئنا جنبه های فنی و محتوایی برتر سئو فروشگاه اینترنتی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

 

منبع: adido

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید