آیا سئوکاران باید نگران ChatGPT باشند ؟

آیا سئوکاران باید نگران ChatGPT باشند ؟

ChatGPT جالب است، و بسیار جالب است، در واقع، من از آن برای سرگرمی در معرفی ویدئوی خود در اوایل این ماه استفاده کردم، اما آیا این کار سئوکاران را از کار می اندازد ؟ آیا تمام محتوای ما را می‌ نویسد، آیا توصیه‌ هایی برای سئو ارائه می‌ دهد، و آیا نمونه‌ های کد نویسی را ارائه می‌ کند که جایگزین نیاز های سئوکاران شود ؟ به نظر می رسد اکثر سئوکاران خیلی نگران نیستند.

 

Brodie Clark یک نظرسنجی هم در توییتر و هم در Mastodon منتشر کرد و در مجموع ۲۰۰۰ رای به دست آورد.

 

سوال این بود که “آیا فکر می کنید ChatGPT (یا ویژگی های هوش مصنوعی به طور کلی) یک تهدید جدی برای صنعت سئو است ؟ من مطمئن نیستم که آیا همه “تهدید” را یکسان تفسیر کرده اند یا خیر، اما در هر صورت، در توییتر، ۵۹٪ از سئوکاران گفتند نه، آنها نگران نیستند و ۴۱٪ گفتند که هستند. در Mastodon، نزدیک به ۶۳ درصد نه گفتن و بقیه پاسخ به بله نزدیکتر بود.

 

بیایید از ChatGPT بپرسیم

 

آیا سئوکاران باید از ChatGPT بترسند ؟

 

جواب ChatGPT: لازم نیست سئوکاران (متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو) از ChatGPT یا هر مدل زبان دیگری بترسند. ChatGPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی (NLP) است که برای تولید متنی شبیه انسان بر اساس ورودی هایی که دریافت می کند طراحی شده است. در حالی که ChatGPT و سایر مدل‌ های زبان می‌ توانند متنی شبیه به نوشتار انسان تولید کنند، اما قادر به تکرار فرآیند های فکری و توانایی‌ های تصمیم‌ گیری یک انسان نیستند. سئوکاران ممکن است ChatGPT و سایر مدل‌ های زبان را ابزار های مفیدی برای تولید محتوا یا انجام تحقیقات کلمات کلیدی بدانند، اما نباید به آنها به عنوان جایگزینی برای تخصص و قضاوت انسانی متکی باشند. سئو زمینه پیچیده ای است که نیاز به درک عمیق الگوریتم های جستجو، رفتار کاربر و اصول بازاریابی آنلاین موثر دارد. دستیابی به موفقیت در سئو مستلزم ترکیبی از مهارت های فنی و تفکر خلاق است که نمی تواند به طور کامل توسط یک ماشین تکرار شود.

 

screenshot ask chatgpt about should SEOs fear ChatGPT

 

 

 

منبع: seroundtable

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید