نحوه استفاده موثر از اینفوگرافیک در وبلاگ

با میلیون ها مقاله که هر روز منتشر می شود، وبلاگ نویسان باید در مورد استراتژی بازاریابی خود خلاقیت بیشتری داشته باشند. یک بودجه متوسط ​​به شما کمک می کند تا کمپین های بازاریابی تبلیغاتی یا ویدئویی را راه اندازی کنید. اما برای بازاریابان پول نقد، سرمایه گذاری در محتوای بصری مانند یک پست وبلاگ اینفوگرافیک می تواند بهترین گام به جلو باشد.

 

اینفوگرافیک ها نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه در جلب توجه مخاطب هدف شما نیز بسیار موثر هستند. آن‌ها همچنین می‌ توانند با ارائه بصری اطلاعات مبتنی بر داده‌ ها، به شما کمک کنند تا هدفتان را منتقل کنید.

 

با این حال، صرفا افزودن اینفوگرافیک به ترکیب محتوای خود، برند شما را به طور جادویی به اوج نمی رساند. مهم نیست که اینفوگرافیک های درجه یک را به طور مداوم منتشر کنید. برای به حداکثر رساندن موفقیت خود با آنها، در اینجا ۵ استراتژی برتر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

۱ . اشتراک گذاری اجتماعی را آسان تر کنید

 

Social Sharing

 

آمار ها نشان می دهد که اینفوگرافیک ها ۳ برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند. اگر می‌ خواهید توپ را در دست بگیرید، باید اشتراک‌ گذاری اینفوگرافیک‌ های خود را برای مخاطبانتان آسان‌ تر کنید.

 

چندین ابزار وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید. یکی از موارد مورد علاقه شخصی من AddThis است که ایجاد دکمه های اشتراک گذاری تصویر برای اینفوگرافیک شما را آسان می کند. به سادگی یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید، از ویرایشگر بصری برای پیکربندی دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی استفاده کنید و کد embed را ایجاد کنید.

 

اگر از وردپرس استفاده می کنید، توجه داشته باشید که برای استفاده از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی برای تصاویر در سایت خود، به افزونه AddThis نیز نیاز دارید.

 

جایگزین دیگر SumoMe است که می تواند به شما کمک کند یک نوار شبکه اجتماعی شناور ایجاد کنید که مخاطبان شما را در حین حرکت در محتوای شما دنبال کند. این برای اینفوگرافیک هایی که قالب طولانی دارند مفید است.

 

۲ . با تصویر برند خود سازگار باشید

 

تطبیق پذیری مزیت کلیدی پست وبلاگ اینفوگرافیک است. با اندازه‌ ها، سبک‌ ها و انواع تجسم داده‌ ها، می‌ توان آن‌ ها را به گونه‌ ای طراحی کرد که با هر هویت برندی مطابقت داشته باشد و برای هر نوع مخاطبی مناسب باشد.

 

اگر با نوشتن به شیوه‌ ای محاوره‌ ای و طنز، مخاطب ایجاد کرده‌ اید، از داشتن رویکردی مشابه در طراحی اینفوگرافیک نترسید. همچنین، به عناصر طراحی که ممکن است مخاطبان شما قبلا با نام تجاری شما مرتبط باشند، توجه کنید. به عنوان مثال، Yoast SEO نسخه نمادین و کارتونی Joost De Valk را در اینفوگرافیک خود گنجانده است.

 

اگر از یک موضوع یا صدای محتوای ثابت پیروی نکنند، در نهایت از اینفوگرافیک‌ های خود کم استفاده می‌ کنید. به یاد داشته باشید، ایجاد سریع نام تجاری خود یکی از کلید های موفقیت کار آفرینی است. فرقی نمی کند که شما یک وبلاگ یا یک بانک تجاری را اداره می کنید. اگر می‌ خواهید حضور آنلاین داشته باشید، مطمئن شوید که برند شما با تک تک محتوایی که منتشر می‌ کنید قابل شناسایی است.

 

۳ . بهینه سازی اینفوگرافیک برای سئو

 

بهینه سازی اینفوگرافیک

 

بهینه سازی موتورهای جستجو – که به اختصار SEO نیز نامیده می شود – یک رکن اساسی در بازاریابی اینترنتی مدرن است. این کمک می کند تا نام تجاری شما برای میلیون ها کاربر موتور جستجو قابل مشاهده باشد که می توانند به دنبال چیزی باشند که شما ارائه می دهید.

 

با این حال، محتوای نوشتاری و اینفوگرافیک ها به تکنیک های بهینه سازی متفاوتی برای سئو نیاز دارند. از آنجایی که اینفوگرافیک ها اساسا تصاویر هستند، باید روی سه عنصر کلیدی برای بهینه سازی تمرکز کنید: نام فایل، متن جایگزین و توضیحات متا.

 

نام فایل – از آنجایی که تصاویر نمی‌ توانند حاوی متن قابل خزیدن برای ربات‌ های موتور جستجو باشند، در عوض از نام فایل برای تعیین موضوع استفاده می‌ کنند. به یاد داشته باشید که از کلمات کمتری استفاده کنید در حالی که تا حد امکان توصیفی هستید.

 

متن جایگزین – در حالی که نام فایل برای خزنده ها بسیار مهم است، متن جایگزین یا تگ alt بیشتر با نیازهای خواننده تراز می شود. این خط متنی است که وقتی تصویر به درستی بارگیری نمی شود نمایش داده می شود و باید زمینه ای را در مورد اینفوگرافیک به خوانندگان انسانی ارائه دهد. هر کاری که انجام می دهید، باید از قرار دادن کلمات کلیدی SEO در تگ های alt خودداری کنید.

 

توضیحات متا – در نهایت، توضیحات متا پاراگرافی است که محتوای شما را در صفحه نتایج موتور جستجو توصیف می کند. این را می توان با ابزاری مانند WP Meta SEO تغییر داد. برخی از قوانینی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از: ساده بودن، فراخوانی برای اقدام و محدود کردن تعداد کاراکترها به ۱۶۰ یا کمتر.

 

۴ . یک هدف محتوا برای کل پست تعیین کنید

 

هنگام استفاده از اینفوگرافیک، یک روش معمول این است که آن را با یک پست وبلاگ کامل همراه کنید. بخش متن معمولا برای توضیح آنچه قبلا نشان داده شده است استفاده می شود. همچنین می توانید با ایجاد جهتی که توسط اینفوگرافیک تعیین شده است، اطلاعات جدیدی را معرفی کنید.

 

آنچه مهم است این است که محتوای متن، همراه با اینفوگرافیک، به یک هدف واحد کمک کند. برای جلوگیری از سردرگمی مخاطبان خود، اینفوگرافیک ها را به صورت تصادفی وارد نکنید.

 

آیا می خواهید نحوه ساخت اینفوگرافیک را به آنها آموزش دهید ؟ یا فقط باید نکات کلیدی فروش یک محصول را برجسته کنید ؟

 

یک استراتژی خوب این است که قبل از صرف منابع خود برای ایجاد هر پست، آنچه را که می خواهید به دست آورید، از جمله اینفوگرافیک مشخص کنید. از آنجایی که شما یک وبلاگ دارید، باید با چیستی تقویم سر مقاله آشنا باشید – از آن برای ساده‌ سازی تلاش‌ های توسعه محتوای خود استفاده کنید.

 

۵ . چیز جدیدی را امتحان کنید

 

دنیای بازاریابی محتوا هرگز دست از تغییر نخواهد کشید. اگر می‌ خواهید از رقبای خود جلوتر بمانید، باید سریعا با روند هایی سازگار شوید که دیکته می‌ کنند چه چیزی کارساز است و چه چیزی خوب نیست.

 

اما به جای اینکه همیشه منتظر “چیز بزرگ” بعدی باشید، از کشف نو آوری های خود نترسید. برای مثال، اینفوگرافیک ها تغییرات منحصر به فرد زیادی را از برند های مبتکر مشاهده کرده اند – از نمودار های تعاملی گرفته تا انیمیشن های ساده.

 

اگر فکر می کنید مهارت لازم برای ارائه چیزی مشابه را ندارید، نگران نباشید. با بازار های فریلنسری مانند Fiverr و Upwork، فقط باید یک مفهوم قابل اجرا داشته باشید.

 

نتیجه گیری

 

درست مانند هر استراتژی محتوای دیگری، استفاده از اینفوگرافیک طرح خاصی برای موفقیت ندارد. استراتژی‌ های بالا صرفا دستور العمل‌ هایی هستند که می‌ توانند به شما در درک آنچه که اینفوگرافیک می‌ تواند برای وبلاگ‌ نویسان انجام دهد کمک کند.

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید