نحوه پیاده سازی هدف جستجو در استراتژی سئوی خود

هدف جستجو در استراتژی سئو

از آنجایی که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در مورد دستیابی به افراد با محتوای مرتبط است، دانستن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند نیز بسیار مهم است. موفقیت یک استراتژی سئو به کلمات کلیدی که انتخاب می کنید بستگی دارد، اما چگونه می توانید بفهمید که افراد از چه کلمات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند ؟ اینجاست که هدف جستجو مطرح می شود.

 

در حال حاضر هدف جستجو در دنیای سئو به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است. این به عنوان یکی از ارکان اصلی تکنیک های موفق سئو توصیف می شود. این به انگیزه جستجوگر در استفاده از موتور جستجو اشاره دارد. در حالی که این رویکرد می‌ تواند ذهنی باشد، اما وقتی وارد آن می‌ شوید، نظریه‌ ها بسیار ساده هستند.

 

همچنین یک هدف جستجوی پنهان در پشت هر درخواست جستجو وجود دارد. بنابراین، کشف یا درک آن بسیار مهم است. چگونه هدف جستجو را در استراتژی سئو خود پیاده سازی می کنید ؟ بخوانید تا متوجه شوید.

 

۱ . کلمات کلیدی که مردم در جستارهای خود استفاده می کنند را تعیین کنید

 

تحقیقات اولیه شما همیشه هنگام توسعه یک استراتژی سئو بسیار مهم است. این پایه و اساس کل کمپین شماست، بنابراین باید بتوانید به کلمات کلیدی مرتبط و خاص و دارای ترافیک مناسب اشاره کنید. صرفا نگاه کردن به آنچه قبلا در موتورهای جستجو رتبه بندی شده است می تواند مفید باشد.

 

علاوه بر این، نگاه کردن به داده های تحلیلی شما کمک خواهد کرد. ردیابی ترافیک جستجو برای شناسایی جستجو هایی که افراد را به سایت شما می آورد بسیار مهم است. هنگام طوفان فکری کلمات کلیدی، ممکن است سوالات زیر را از خود بپرسید:

 

مردم از چه عباراتی برای یافتن کسب و کار شما استفاده می کنند؟

 

هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما از کدام عبارت جستجو استفاده می کنند؟

 

نیازها و خواسته های آنها چیست؟

 

این سوالات به شما کمک می کند تا ایده روشنی از کلمات یا عباراتی که مردم هنگام جستجوی آنچه ارائه می دهید استفاده می کنند داشته باشید. با این گفته، بهتر است کلمات کلیدی را که پیدا می کنید اولویت بندی کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام یک به کسب و کار شما مرتبط هستند و در نهایت ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

 

۲ . هدف جستجو را در محتوای خود بگنجانید

 

هنگامی که کلمات کلیدی را که مردم هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند را بدانید، می توانید محتوای خود را برنامه ریزی کنید. این بدان معناست ایده خوبی است که محتوای خود را بر اساس هدف جستجو در پشت هر کلمه کلیدی ایجاد کنید.

 

به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ترافیک را به سایت شما وارد می کند، سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که به آنها در رسیدن به هدفشان کمک کند. اگر مخاطبان هدف شما به دنبال آموزش در مورد محصول یا خدمات شما هستند، آن را در پست های خود ارائه دهید. یا اگر کسی کلمه کلیدی را با هدف تجاری بالا جستجو می کند، بهتر است آن را در متا تگ ها و توضیحات متا خود قرار دهید.

 

شما باید با ارائه اطلاعات دقیقی که مخاطبان به دنبال آن هستند، با آنها ارتباط برقرار کنید. یک مثال خوب این است که اگر شخصی برای “چگونه گل های پارچه ای درست کنیم” را جستجو می کند، محتوا باید به او کمک کند مراحل ساخت این گل ها را دنبال کند. انجام این کار به نیت آنها می پردازد و آنها را تشویق می کند تا قدم بعدی را بردارند.

 

علاوه بر این، بهتر است در مورد محتوا، این چهار ستون هدف جستجو را در نظر بگیرید. اینها شامل سبک محتوا، نوع، قالب و زاویه است. هر یک از این دسته ها به عنصر متفاوتی از محتوای شما اشاره دارد.

 

در اینجا نحوه کار آنها آمده است:

 

سبک محتوا

 

از رتبه بندی محتوای فعلی برای کلمه کلیدی مورد نظر خود یادداشت کنید. چه نوع محتوایی است؟ آیا این یک پست وبلاگ کوتاه، یک مقاله طولانی، یک دانلود PDF یا یک ویدئو است؟

 

سبک محتوا به صدا، ویدئو، متن یا شکل دیگری از رسانه مربوط می شود. اگر اکثر نتایج برتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی ویدئو هستند، بهتر است محتوای ویدئویی را برای آن کلمه کلیدی خاص نیز ارائه دهید.

 

نوع محتوا

 

نوع محتوا نشان می دهد که نتایج به چه نوع صفحه ای متصل می شوند. ممکن است یک پست وبلاگ، وب سایت یا صفحه فرود باشد. هدف شما در اینجا بررسی اطلاعاتی است که اکنون بر نتایج جستجو غالب است و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با آن همسو است.

 

فرمت محتوا

 

قالب محتوای شما تعیین می کند که آیا مقاله یک چک لیست جمع آوری شده، یک پست وبلاگ استاندارد، یک راهنما، یک آموزش یا هر یک از اشکال قابل تصور دیگر باشد.

 

قالب محتوای شما باید با هر فرمی که در نتایج موتور جستجو تاکید شده است مطابقت داشته باشد. اگر بیشتر لینک های رتبه برتر آموزش هستند، باید آموزش بنویسید. اگر آنها چگونه راهنمایی می کنند، محتوای راهنما ایجاد کنید و غیره.

 

زاویه محتوا

 

ویژگی منحصر به فرد فروش محتوای با رتبه برتر چیست؟ زاویه محتوا ارزش منحصر به فردی است که بر آن تاکید شده است و چیزی متفاوت از اکثریت قریب به اتفاق محتوای موجود ارائه می دهد.

 

زاویه محتوای شما چیزی است که آن را برجسته می کند. شناسایی مکان جستجوگر در سفر یک خریدار بسیار مهم است. هرچه بهتر بتوانید نیازهای جستجوگر را برآورده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در اطراف خود باقی بمانند و تبدیل شوند.

 

با در نظر گرفتن این چهار عنصر از هدف جستجو، اکنون می‌ توانید محتوای بهینه‌ سازی شده برای موتورهای جستجو را برای افزایش ترافیک، تولید سرنخ و افزایش تبدیل ایجاد کنید.

 

۳ . رقابت را ارزیابی کنید

 

پس از شناسایی کلمات کلیدی خود، نوبت به تجزیه و تحلیل رقابت می رسد. این روش شامل بررسی رتبه بندی کسب و کارهای دیگر برای آن پرسش ها و بررسی عمیق تر استراتژی های آنها می شود.

 

در حالی که ممکن است یک فرآیند خسته کننده باشد، شما می خواهید دریابید که کدام یک برای آنها کار کرده است. از چه مراحل یا تاکتیک هایی استفاده کرده اند؟ آیا آنها در شبکه های اجتماعی حضور قوی دارند؟ به این ترتیب، می توانید از موفقیت آنها درس بگیرید و بفهمید که چه کاری می توانید بهتر انجام دهید.

 

همچنین به بررسی پروفایل های بک لینک رقبای خودتون کمک می کند. می‌ توانید سایت‌ هایی را که به آن‌ ها لینک می‌ دهند و اینکه کدام‌ یک بیشترین لینک را ارائه می‌ دهند، شناسایی کنید و به تدریج شروع به ساخت لینک‌ های خود کنید.

 

انواع مختلف هدف جستجو

 

مانند هر عبارت جستجویی، کلمات کلیدی دارای اهداف متفاوتی هستند. در حال حاضر، شما قبلا می‌ دانید که هدف جستجو چیست، اما آگاهی از انواع مختلف آن ضروری است تا بتوانید بهترین راه را برای نزدیک شدن به آنها بیابید.

 

وقتی صحبت از هدف جستجو می شود، چهار دسته اصلی وجود دارد: اطلاعات، معاملاتی، ناوبری و تحقیقات ترجیحی. بیایید به هر یک از آنها بپردازیم.

 

اطلاعات

 

این نوع تعمیم‌ یافته‌ ترین شکل هدف جستجو است که در آن درخواست کاربر به موضوع خاصی مربوط می‌ شود. کاربران به دنبال چه هستند؟ این یک تعریف، توضیح یا مجموعه ای از دستور العمل ها در مورد چگونگی انجام کاری است.

 

جستجو های اطلاعات محبوب‌ ترین جستجو ها در میان کاربران است زیرا می‌ توانند به سرعت یک مفهوم را بدون حفاری بیش از حد عمیق درک کنند. آنها ممکن است همیشه خاص ترین نباشند، اما می توان در آینده آنها را به جستجو های تراکنشی یا ناوبری تبدیل کرد.

 

با این گفته، گنجاندن محتوای اطلاعات در وب سایت شما بسیار مهم است. انجام این کار باعث می شود که برند شما برای مخاطبان هدف شما بیشتر دیده شود. در نتیجه، می‌ توانید بازدید کنندگان جدیدی را جذب کنید که ممکن است بعدا عبارات خاصی را جستجو کنند.

 

معامله ای

 

وقتی افراد جستجو های تراکنشی انجام می دهند، عمدتا به دنبال خرید چیزی هستند. اگر شرکت شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارد، از اهمیت این کلمات کلیدی بیشتر آگاه خواهید بود.

 

اگر کاربر عبارت «خرید باتری» یا «از کجا می توانم باتری بخرم» را تایپ کند، آنگاه به دنبال فروشگاهی است. تا آنجا که ممکن است می خواهید خود را در مقابل آنها قرار دهید تا بتوانید فروش را انجام دهید.

 

داشتن محصولات مرتبط در صفحه فرود شما شروع خوبی است. با این حال، شما همچنین می توانید از فراخوان برای برجسته کردن قابلیت های تجارت الکترونیک خود بلافاصله استفاده کنید. یک مثال خوب می تواند این باشد: “باتری های انتخابی ما را بخرید!” این رویکرد می تواند به طور مستقیم برای کسانی که به دنبال یک تراکنش سریع و آسان هستند جذب شود.

 

ناوبری

 

یکی دیگر از اهداف رایج جستجو ناوبری است. در بیشتر موارد، آنها به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص هستند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید حدس بزنید که آنها قبلا می دانند چه کاری انجام می دهند و باید آنها را به درستی هدایت کنید.

 

جستجو های ناوبری معمولا شامل استفاده از نام‌ های دامنه خاص است، به همین دلیل است که همیشه باید در نظر داشته باشید که در آن‌ ها رتبه بالایی کسب کنید. جدا از آن، مطمئن شوید که وب سایت خود را برای سرعت و سهولت دسترسی بهینه کرده اید.

 

یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش ترافیک بازاریابی شبکه های اجتماعی است. با پیوستن افراد بیشتری به سایت‌ های شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌ بوک و اینستاگرام، ترغیب کاربران به کلیک کردن روی لینک‌ های شما آسان‌ تر می‌ شود.

 

تحقیق ترجیحی

 

در نهایت، جستجو های تحقیق ترجیحی وجود دارد. هنگامی که مردم این جستجو ها را انجام می‌ دهند، صرفا سعی می‌ کنند درباره محصول خاصی که می‌ خواهند بخرند، اطلاعات بیشتری کسب کنند. آنها برای خواندن محتوای مربوط به برند، مشاهده تصاویر و حتی تماشای ویدئو آماده هستند.

 

وقتی صحبت از جستجو های تحقیقاتی ترجیحی می شود، باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید. شامل اطلاعات دقیق در مورد محصولات مانند مزایا، قیمت، استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و استفاده از فیلم ها برای تجربه ای همه جانبه تر.

 

البته، اکثر خریداران ممکن است برند های مختلف را برای یافتن بهترین معامله مقایسه کنند. اگر قیمت، طراحی یا مجموعه ویژگی های رقابتی دارید، این می تواند به شما برتری دهد.

 

جمع بندی

 

شکی نیست که هدف جستجو نقش مهمی در دنیای سئو دارد. اگر می خواهید بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید یا در نتایج موتورهای جستجو دید بهتری کسب کنید، باید هدف اصلی کلمه کلیدی خود را تعیین کنید.

 

با این دستور العمل های قطعی، اکنون می توانید آنها را در استراتژی سئو خود پیاده سازی کنید. تنها چیزی که لازم است کمی خلاقیت است تا کلمات کلیدی و محتوای مناسبی را ایجاد کنید که با آگاهی مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشد.

 

 

 

منبع: seoblog

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید