راهنمای ارزش لینک: ۱۲ سیگنال کیفیت بک لینک

بک لینک ها برابر ایجاد نمی شوند. برخی ارزش بیشتری دارند، برخی کمتر، برخی دیگر بی فایده هستند و برخی دیگر حتی ممکن است مضر باشند. چگونه آنها را از هم جدا می کنید ؟

 

خوب، ما حداقل ۱۲ عامل را شمارش کرده‌ ایم که ارزش یک بک لینک و link juice را که می‌ تواند به وب‌ سایت‌ های دیگر منتقل کند، تعیین می‌ کند. در اینجا همه چیزهایی است که باید هنگام ایجاد یک پروفایل بک لینک سالم در نظر بگیرید:

 

۱ . از اصول PageRank پیروی کنید

 

PageRank یکی از اولین روش ها برای تعیین ارزش صفحه است و بر دو اصل استوار است. یک – هر چه لینک های بیشتری به یک صفحه اشاره شود، ارزش آن بیشتر است. دو – هر چه یک صفحه با ارزش تر باشد، ارزش بیشتری را به صفحات دیگر منتقل می کند:

 

 link equity

 

اگرچه در حال حاضر بسیاری از عوامل دیگر به ارزش ویژه لینک کمک می کنند، پیج رنک هنوز هم بسیار در ترکیب است.

 

۲ . از وب سایت های با کیفیت بالا استفاده کنید

 

یکی از مواردی که باعث کاهش اهمیت پیج رنک شد، به روز رسانی پنگوئن بود که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. گوگل از خرید هزاران بک لینک هرزنامه توسط سئوکاران برای دستکاری رتبه بندی ها خوشحال نبود، بنابراین شروع به بررسی کیفیت و همچنین کمیت لینک کرد. از آن زمان، لینک هایی که می‌ سازید باید فقط از وب‌سایت‌ های با کیفیت بالا آمده باشند. این بدان معناست که هیچ PBN ، انکر بیش از حد بهینه‌ سازی شده، و بدون تجربه کاربر مزاحم وجود ندارد.

 

بسته به هرزنامه بودن بک لینک های شما، گوگل ممکن است کاری انجام ندهد، صفحات شما را در جستجو کاهش دهد یا حتی وب سایت شما را جریمه کند. و نکته تاسف بار این است که شما حتی ممکن است ندانید که آیا لینک هایی از منابع با کیفیت پایین دارید یا خیر – ممکن است در طول زمان به طور طبیعی ظاهر شوند یا حتی ناشی از یک حمله منفی سئو باشند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم بک لینک های خود را به طور منظم بررسی کنید و آن لینک هایی را که مشکوک به نظر می رسند حذف کنید.

 

نمرات با استفاده از ترکیبی از معیار ها محاسبه می شود. به طور خاص، ما به سن دامنه، منحصر به‌ فرد بودن IP و C-block، ایندکس شدن گوگل، تعداد لینک‌ ها، بهینه‌ سازی انکر تکست و محل قرارگیری لینک ها نگاه می‌ کنیم.

 

اگر بک لینک‌ های مشکوکی پیدا کردید، می‌ توانید آن‌ ها را به فایل Disavow خود اضافه کنید، پس از اتمام کار فایل را دانلود کنید و سپس آن را به ابزار Disavow Google ارسال کنید. پس از ارسال، گوگل شمارش آن لینک ها را در پروفایل بک لینک شما متوقف خواهد کرد.

 

۳ . به دنبال وب سایت های مرتبط باشید

 

لینک های وب‌سایت‌ هایی که از لحاظ موضوعی مشابه هستند نسبت به لینک های وب‌ سایت‌ های نامربوط ارزش بیشتری دارند. این کاملا منطقی است، زیرا گوگل لینک ها را به عنوان توصیه می بیند. و یک توصیه زمانی ارزشمند تر است که از طرف کسی باشد که می داند درباره چه چیزی صحبت می کند.

 

بنابراین، برای مثال، اگر شما یک فروشگاه دوچرخه هستید، منطقی است که لینک هایی از بررسی کنندگان دوچرخه، باشگاه‌ های دوچرخه‌ سواری محلی، و تامین‌ کنندگان تجهیزات دوچرخه داشته باشید. این لینک ها بیشترین اهمیت را خواهند داشت. اما لینکی از وب سایت گل فروشی ؟ نه چندان.

 

یک راه آسان برای یافتن وب‌سایت‌ هایی که از نظر موضوعی مشابه هستند، جستجوی منابع پیوندی است که رقبای شما مشترک هستند. آن وب سایت هایی که به دو یا چند رقیب شما لینک می دهند، چشم انداز بک لینک کاملی را ایجاد می کنند. برای یک چیز، آنها احتمالا در همان جایگاهی که شما و رقبای شما هستند، عمل می کنند. برای چیز دیگر، آن وب سایت ها احتمالا برای میزبانی بک لینک های شما نیز باز هستند، زیرا به نظر می رسد آنها رابطه انحصاری با هیچ یک از رقبای شما ندارند.

 

۴ . منابع لینک خود را متنوع کنید

 

در حالی که تعداد لینک ها در پروفایل شما مهم است، تعداد دامنه های ارجاع منحصر به فرد نیز مهم است. و شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد وب‌ سایت‌ هایی با تنوع بهتری از منابع لینک، در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. این هم کاملا منطقی است. آیا ترجیح می‌ دهید چیزی توسط افراد مختلف توصیه شود یا آن را به طور مکرر توسط یک شخص توصیه کنید ؟ احتمالا اولی.

 

۵ . لینک ها را در محتوای اصلی قرار دهید

 

لینک ها بر اساس قرارگیری آنها در صفحه ارزیابی می شوند. لینک هایی که به‌ طور برجسته نشان داده می‌ شوند، یعنی در محتوای اصلی قرار می‌ گیرند، برجسته شده‌ اند، با انکر مناسب و متن اطراف مرتبط، احتمالا ارزشمند تر هستند. در غیر این صورت چرا باید آنها را اینگونه معرفی کنند ؟

 

در عین حال، لینک هایی که در سایدبار یا فوتر قرار می‌ گیرند، بسیار کمتر با ارزش هستند. این نوع لینک ها اغلب در سراسر سایت وجود دارند، به این معنی که به صفحه خاصی مربوط نیستند.

 

۶ . انکر تکست های متنوع داشته باشید

 

در زمان های قدیم سئو، تصور می شد که انکر تکست شما باید دقیقا مطابق با کلمه کلیدی اصلی شما باشد.

 

اما، هنگامی که به‌ روز رسانی پنگوئن راه‌ اندازی شد، گوگل شروع به جستجوی نشانه‌ های بالقوه لینک‌ سازی غیر طبیعی کرد. و یکی از آن نشانه ها انکر تکست بیش از حد بهینه سازی شده بود. به هر حال، اگر صد ها یا حتی هزاران انکر تکست شما دقیقا یکسان باشد، پس چه شانسی وجود دارد که بک لینک های شما به طور طبیعی ظاهر شوند ؟

 

امروزه بهترین استراتژی برای جلوگیری از سوء ظن، داشتن تنوعی سالم از انکر تکست ها است. برخی از آنها به وضوح دارای مارک هستند، برخی شامل کلمات کلیدی اصلی شما هستند و سهم خوبی از انکر های شما باید منحصر به فرد و صدای طبیعی باشد.

 

۷ . انکر های اطراف با متن نوشته

 

شواهدی وجود دارد، هم از زمینه و هم از پتنت ها، مبنی بر اینکه گوگل ممکن است لینک ها را ارزیابی کند و صفحات را بر اساس متن اطراف انکر ها رتبه بندی کند. طبق این پتنت، گوگل کمی متن را به سمت چپ و راست لینک می‌ برد، آن را برای کلمات کلیدی احتمالی تجزیه و تحلیل می‌ کند و سپس صفحه را برای این کلمات کلیدی رتبه‌ بندی می‌ کند:

 

anchors with context

 

یکی دیگر از کاربرد های این فناوری بررسی طبیعی بودن لینک است. گوگل می تواند کلمات کلیدی کشف شده را با موضوع صفحه لینک شده مقایسه کند و ببیند آیا مناسب هستند یا خیر. احتمالا، صفحات هرزنامه اهمیتی برای ایجاد کپی معنا دار در اطراف لینک های خود ندارند، بنابراین تطابق کمتری وجود خواهد داشت.

 

از نظر بهینه سازی بک لینک های خود، فقط مطمئن شوید که حداقل با چند جمله منسجم احاطه شده باشند و کلمات کلیدی دیگر مربوط به صفحه لینک شده را ذکر کنید.

 

۸ . dofollow اهمیت بیشتری از nofollow دارد

 

در سال ۲۰۰۵، ویژگی nofollow برای مبارزه با هرزنامه لینک معرفی شد. هنگامی که به یک لینک اضافه می شود، ویژگی nofollow جریان ارزش لینک را متوقف می کند و صفحه مقصد هیچ مزیت رتبه بندی دریافت نمی کند. این اساسا انگیزه اسپمر های سئو را برای پخش لینک های خود در سراسر وب از بین می برد.

 

امروزه، ویژگی nofollow به طور خودکار توسط اکثر پلتفرم‌ های وب ۲٫۰ اضافه می‌ شود – همه جا که کاربران مجاز به ارسال محتوا هستند. این شامل تمام شبکه‌ های اجتماعی، وب‌سایت‌ های وبلاگ‌ نویسی مانند Medium، وب‌ سایت‌ های پرسش و پاسخ مانند Quora، وب‌ سایت‌ های فروم مانند Reddit و خدمات نظر دادن مانند Disqus می‌ شود. اساسا، اگر مجاز به قرار دادن لینک بدون درخواست کسی هستید، این لینک تضمین شده است که nofollow است.

 

علاوه بر این، هنگامی که در حال مذاکره با پست های وبلاگ هستید، اغلب فقط لینک های nofollow به شما پیشنهاد می شود. گاهی اوقات این فقط یک خط‌ مشی کلی برای همه پست‌ های مهمان است و گاهی اوقات به این دلیل است که شما هنوز به عنوان یک شرکت قابل اعتماد دیده نمی‌ شوید و وب‌ سایت آن‌ ها تمایلی به اشتراک‌ گذاری ارزش لینک با وب‌ سایت شما ندارد. همیشه از قبل بحث کنید که آیا لینک های پست مهمان شما فالو هستند یا خیر.

 

۹ . مطمئن شوید که لینک ها کلیک شده اند

 

یکی از پتنت های جستجوی گوگل رابطه بین بک لینک ها و ترافیک را توضیح می دهد. روشی که می تواند کار کند این است که گوگل مجموعه ای از وب سایت های قابل اعتماد را تجزیه و تحلیل می کند و یک معیار ترافیک ایجاد می کند. می توان گفت که نوع وب سایت شما باید به طور متوسط در هر بک لینک این تعداد بازدید کننده داشته باشد. و اگر عدم تطابق زیادی بین تعداد بک لینک ها و تعداد بازدیدکنندگان وجود داشته باشد، لینک های شما یا نادیده گرفته می شوند یا در جستجو تنزل رتبه خواهید داشت.

 

اکنون، این فقط یک پتنت است، بنابراین گوگل لزوما از این فناوری استفاده نمی کند. اما در صورت انجام این کار، راه‌ های آسانی برای محافظت از خود وجود دارد. ابتدا، اگر در حال نوشتن یک پست مهمان هستید، در مقابل وسوسه پر کردن آن با بک لینک های تا حد ممکن مقاومت کنید. فقط لینک هایی را بگنجانید که به احتمال زیاد روی آنها کلیک می شود. دوم، بک لینک ها را در وب سایت های جعلی یا نا محبوب قرار ندهید – در حالی که ترافیکی دریافت نمی کنید، تعداد لینک ها را افزایش خواهید داد.

 

۱۰ . لینک دادن به صفحات مهم را ادامه دهید

 

یکی دیگر از پتنت های جستجوی کنجکاو گوگل نشان می دهد که بک لینک ها ممکن است در طول زمان بدتر شوند. ایده این است که اگر صفحه هنوز مفید است، باید بک لینک های جدید دریافت کند. و برای بررسی اینکه آیا گوگل برخی از ریاضیات اولیه را انجام می دهد. این تعداد بک لینک ها را می گیرد، آن را بر سن صفحه تقسیم می کند و نرخ لینک را دریافت می کند. هر چه نرخ بالاتر باشد رتبه بالاتر است.

 

این تا حدی مبهم به نظر می رسد، اما پیامد های آن کاملا منطقی است. اگر می خواهید صفحات مهم شما سر پا بمانند، باید بک لینک های تازه ای برای آنها فراهم کنید. یکی از راه‌ های رسیدن به این هدف این است که از محتوای جدید خود به این صفحات لینک دهید. راه دیگر این است که صفحات قدیمی‌ تر را به‌ روز رسانی و باز نشر کنید تا خوانندگان جدید و احتمالا چند بک لینک ارگانیک دریافت کنند.

 

۱۱ . از پر کردن لینک خودداری کنید

 

به دلیل بسیاری از موارد ذکر شده در بالا، تعداد زیاد لینک در هر صفحه عمل بدی است. این حجم ارزش سهام ارسال شده از طریق هر لینک جداگانه را کاهش می دهد. این باعث می شود هر لینک فردی کمتر قابل توجه باشد، و کمتر برجسته شود. تعداد لینک ها را افزایش می دهد در حالی که ترافیک ثابت می ماند. در نهایت، به تجربه ضعیف کاربر کمک می کند – صفحاتی که صدها لینک در سراسر آنها وجود دارد به ندرت برای خوانندگان واقعی انسان در نظر گرفته شده است و ممکن است باعث سوء ظن در مورد هرزنامه شود.

 

۱۲ . بک لینک های مقاله را در اولویت قرار دهید

 

گوگل می تواند در مورد ترجیح خود برای بک لینک ها چیزهای زیادی بگوید، اما اصل راهنما این است که بک لینک ها باید به صورت مقاله ای قرار بگیرند. این بدان معناست که صاحب وب سایت باید به طور هدفمند لینکی را در یک صفحه وب خاص، ترجیحا به میل خود، قرار دهد.

 

گوگل برای توصیف اینکه چه نوع بک لینک هایی به صورت مقاله ای در نظر گرفته نمی شوند، تمام تلاش خود را می کند. این شامل تبلیغات، محتوای تولید شده توسط کاربر، دایرکتوری ها و وب سایت های بوکمارک، لینک های تولید شده خودکار، لینک های sitewide و لینک های تعبیه شده در ویجت های بین سایتی است.

 

نتیجه گیری

 

پیشرفت‌ های زیادی در جستجو صورت گرفته است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه به‌ رو زرسانی پنگوئن و تغییرات متوالی در نحوه برخورد Google با بک لینک‌ ها مهم هستند. در واقع، گوگل در تشخیص لینک های غیر طبیعی آنقدر خوب عمل کرده است که دیگر راهی برای “ساخت” آنها وجود ندارد. و با این حال، اگر نکات ذکر شده در بالا را دنبال کنید، ممکن است کارساز باشد.

 

 

 

منبع: link-assistant

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید