الگوریتم MUM چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد

الگوریتم MUM گوگل

الگوریتم های هوش مصنوعی دائما در حال پیشرفت هستند و MUM آخرین مدل زبانی است که توسط گوگل برای بهبود کیفیت نتایج جستجو ایجاد و عرضه شده است.

 

MUM چیست؟

 

MUM مخفف Google’s Multitask Unified Model است، یک مدل زبان پیشرفته که برای پاسخگویی به سوالات پیچیده کاربر طراحی شده است. به‌ روز رسانی MUM سال گذشته (ژوئن ۲۰۲۱) عرضه شد و به این معنی است که Google می‌ تواند هدف جستجو را بهتر درک کند زیرا می‌ تواند متن را بخواند، معنای آن را تفسیر کند، بینش عمیقی نسبت به موضوع به دست آورد و یافته‌ های آن را از طریق محتوای چند لایه نمایش دهد – پاسخ دادن به پرس و جو همه در یک حرکت! در واقع، طبق گفته گوگل، MUM هزار برابر قدرتمند تر از مدل قبلی خود، BERT (مدل قبلی پردازش زبان مورد استفاده توسط گوگل است که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد).

 

اساسا، MUM نیاز کاربر به جستجوی چندگانه برای یافتن نتایج مورد نیاز خود را کاهش می دهد. این به این دلیل است که محتوای بصری مانند تصاویر و ویدئو ها و همچنین پادکست ها و محتوای متنی را به آنها ارائه می دهد. این کار را به روشی انجام می دهد که قبلا ندیده ایم. با توانایی ترجمه ۷۵ زبان و تفسیر اطلاعات در مقیاس جهانی، MUM نیرویی است که می توان با آن حساب کرد و پیشرفته ترین نتایجی را که تا به حال دیده ایم ارائه می دهد.

 

MUM چگونه بر SEO تاثیر می گذارد؟

 

در اینجا من برخی از راه‌ هایی را که MUM می‌ تواند بر سئو تاثیر بگذارد و اینکه چگونه بازی جستجو را تغییر می‌ دهد، فهرست کرده‌ ام…

 

محتوا می تواند مخاطبان بسیار بیشتری را جذب کند

 

با توجه به این واقعیت که MUM می تواند ۷۵ زبان مختلف را تفسیر کند، محتوای موجود در وب سایت ها مانند مقالاتی که به زبان مادری یک کشور نوشته شده اند، می توانند ترجمه و به کاربران ساکن در مناطق دیگر جهان ارائه شوند. این کمک می کند تا دامنه برند و مخاطبان جدید گسترش یابد.

 

نتایج جستجو با محتوای چند وجهی غنی تر خواهد بود

 

اکنون که تصاویر، ویدئو ها و پادکست‌ ها می‌ توانند توسط موتور جستجوی Google به طور عمیق تجزیه و تحلیل و درک شوند، نتایج جستجو می‌ تواند حاوی طیف وسیع‌ تری از محتوای مرتبط باشد تا به درخواست کاربر پاسخ دهد. روزهایی که جستجو می‌ کنید و مجبور می‌ شوید محتوای متنی را به امید یافتن آنچه نیاز دارید بررسی کنید، گذشته است. نتایج مختلفی به شما داده می شود که گوگل آنها را مفید ترین نتایج می داند. برای مثال، اگر «چگونه پنکیک را برگردانیم» را جستجو کنید، دستورالعمل‌ های گام به گام، تصاویر، نکاتی در مورد پختن پنکیک و ویدئو هایی از افرادی که نشان می‌ دهند چگونه آن‌ ها را مانند یک حرفه‌ ای برگردانید، به شما ارائه می‌ شود.

 

گوگل ممکن است فراتر از کلمات کلیدی نگاه کند

 

از آنجایی که MUM بسیار هوشمند است و می‌ تواند محتوای آنلاین و زبان کاربر را بهتر تفسیر کند، کلمات کلیدی ممکن است نقش کمتری در تولید محتوا داشته باشند. این به این دلیل است که گوگل قادر خواهد بود یک صفحه و اطلاعات موجود در آن را به طور کلی درک کند (به جای جستجوی کلمات کلیدی دقیق مورد استفاده در جستجو). بنابراین، کلمات کلیدی ممکن است به سادگی به بخش مهمی از استراتژی سئو تبدیل شوند و متخصصان خدمات سئو سایت باید توجه بیشتری به هدف جستجو داشته باشند.

 

کاهش کلیک؟

 

اگر MUM چنین آرایه دقیقی از نتایج جستجو را ارائه دهد، دلیلی برای نگرانی در مورد اینکه آیا کاربران روی آنها کلیک می کنند وجود دارد. اگر کاربران آنچه را که نیاز دارند دریافت کنند، چرا باید آن را دریافت کنند؟ با این حال، MUM به عنوان یک سیستم پاسخگویی جدید طراحی نشده است. در حالی که به کاربران گزینه‌ های بیشتری داده می‌ شود، احتمالا آنها همچنان باید روی نتیجه کلیک کنند – به‌ ویژه اگر سوال پیچیده‌ تری باشد که MUM برای حل آن طراحی شده است. با این حال، نتایج غنی با پاسخ های سریع افزایش یافته است که می تواند بر نرخ کلیک تاثیر بگذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، ویژگی‌ های نتایج جستجو مانند فیچر اسنیپت ها و بخش «مردم همچنین می‌ پرسند» قبلا به‌ عنوان عناصر سبک «ماشین پاسخگویی» نتایج جستجو وجود داشتند. بنابراین، شاید هنوز نباید به دلیل کاهش بالقوه کلیک ها خواب خود را از دست بدهیم.

 

محتوایی که بیشتر برای کاربران طراحی شده است

 

سئوکار ها محتوایی را می نویسند که برای کاربران طراحی شده است (یا حداقل باید) اما همچنین این محتوا را متناسب با الگوریتم های موتورهای جستجو بهینه می کنند. بدون شک سئوکارانی هستند که بیشتر بر روی نوشتن برای الگوریتم‌ ها تمرکز می‌ کنند، اما از آنجایی که MUM در درک زبان طبیعی پیشرفته‌ تر می‌ شود، این تغییر باید بیشتر روی کاربر تمرکز کند (و به درستی!). این تغییری است که به اعتقاد من منجر به بهبود محتوایی می شود که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

 

جمع بندی

 

به روز رسانی MUM گوگل چشم انداز نتایج جستجو را غنی کرده است و به کاربران تجربه جستجوی بهتری می دهد. گفته شد، به‌ روزرسانی الگوریتم به این معنی است که سئوکاران ممکن است نیاز به اتخاذ استراتژی‌ ها و تاکتیک‌ های جدید داشته باشند تا مطمئن شوند که تکنیک‌ هایی که برای بهینه‌ سازی یک سایت به کار می‌ برند موفق خواهند بود.

 

اما برای اطمینان از قابل مشاهده بودن سایت شما برای کاربران آنلاین چه کاری می توان انجام داد؟ خوب، همانطور که گفته شد، شما باید محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که بر اساس هدف کاربر طراحی شده باشد. گوگل هوشمند است و اکنون بهتر می تواند زبان طبیعی را بفهمد.

 

ثانیا، شما همچنین می توانید به دنبال اضافه کردن اسکیما به صفحات محصول و خدمات خود باشید، زیرا این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا هدف صفحات و پیشنهادات شما را درک کنند. هر چه ارتباط محتوای خود را با گوگل واضح تر نشان دهید، شانس شما برای رسیدن به رتبه های برتر در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بیشتر خواهد بود.

 

علاوه بر این، باید بررسی‌ های فنی سئو را انجام دهید و عملکرد سایت را خوب حفظ کنید (نمره Core Web Vitals خود را بهبود ببخشید تا تجربه کاربری عالی را برای همه بازدیدکنندگان سایت فراهم کنید). در نهایت، داشتن یک امتیاز خوب E-A-T (تخصص، اعتبار و اعتماد) همچنان بسیار مهم خواهد بود، بنابراین کیفیت بک لینک های خود را به خطر نیندازید و به دنبال بهبود رتبه بندی کیفیت جستجوی خود باشید.

 

 

 

منبع: adido

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید