اسکیمای سوالات متداول چیست ؟ و چگونه از FAQ Schema استفاده کنیم

FAQ Schema

صفحه نتایج گوگل یک عرصه رقابتی است، بنابراین یافتن راه هایی برای بالا بودن از بقیه بسیار مهم است. برخی از تاکتیک‌ ها می‌ توانند فهرست شما را برای خوانندگان واضح‌ تر کنند و شانس بازدید از سایت شما را افزایش دهند.

 

قرار دادن یک صفحه با سوالات متداول (FAQs) و افزودن FAQ schema به کد، به عنوان روشی موثر برای برجسته شدن، محبوبیت پیدا می‌ کند، حتی زمانی که صفحات دیگر بالاتر از صفحه شما هستند.

 

این مقاله به شما کمک می کند تا FAQ schema را درک کرده و در وب سایت خود اعمال کنید.

 

schema markup چیست ؟

 

قبل از پرداختن به سوالات متداول، مهم است که بدانیم schema markup چیست.

 

نشانه گذاری طرحواره یا schema markup، که به آن داده های ساخت یافته نیز می گویند، کد استاندارد شده ای است که به موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید چگونه صفحه را تفسیر و دسته بندی کنند. این کد همچنین می تواند تعیین کند که لیست صفحه چگونه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود.

 

داده های ساختاریافته نتایج جستجوی غنی تولید می کند که بیش از یک لینک به یک صفحه را نشان می دهد. یک نتیجه جستجوی غنی اطلاعاتی مانند قیمت محصول، نظرات مشتریان، لیست مشاغل و موارد دیگر را نمایش می دهد.

 

با تسهیل یک نتیجه جستجوی غنی، نشانه‌ گذاری‌ های طرحواره به موتورهای جستجو کمک می‌ کنند تصمیم بگیرند که با یک صفحه چه کاری انجام دهند و در عین حال به خوانندگان اجازه می‌ دهد به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

 

FAQ schema چیست ؟

 

طرحواره سوالات متداول نوع خاصی از نشانه گذاری طرحواره برای صفحات سوالات متداول است. نشانه گذاری به گوگل می گوید که صفحه حاوی بخش پرسش و پاسخ است. افزودن طرح سوالات متداول به کد صفحه به فهرست شما کمک می کند تا در صفحه نتایج برجسته شود.

 

Google سوالات متداول را با نشانه‌ های پرسش و پاسخ مرتبط در صفحه نتایج نمایش می‌ دهد زمانی که وب سایت ها از تگ FAQPage استفاده می کنند. پرسش‌ های متداول به‌ عنوان نوار های کرکره‌ ای ظاهر می‌ شوند که خوانندگان می‌ توانند برای نمایش هر پاسخ کلیک کنند.

 

امروزه گوگل دو پرسش متداول را در صفحه نتایج برای هر فهرست جدید با طرح سوالات متداول نمایش می دهد. فهرست‌ های موجود که قبل از به‌ روز رسانی گوگل در ژوئن ۲۰۲۱ تولید شده‌ اند، واجد شرایط سه نشانه‌ گذاری طرحواره سوالات متداول هستند.

 

مزایای افزودن طرحواره سوالات متداول چیست ؟

 

افزودن طرح سوالات متداول باعث می شود Google دو سوال از صفحه شما را در اسنیپت FAQ قرار دهد. افزودن آن، حتی با تجربه برنامه نویسی کمی، آسان است. طرح سوالات متداول چند مزیت کلیدی برای صفحه شما ایجاد می کند که ترافیک آن را بهبود می بخشد.

 

در اینجا نحوه بهره مندی شما از افزودن طرح سوالات متداول آمده است:

 

اندازه فهرست خود را گسترش دهید: طرح سوالات متداول باعث می شود فهرست شما فضای بیشتری را در SERP ایجاد کند. فهرست شما به احتمال زیاد توجه خواننده را به خود جلب می کند، حتی زمانی که صفحات رقیب بالاتر به نظر می رسند.

 

یک نتیجه جستجوی تعاملی ارائه دهید: اسنیپت های پرسش‌ های متداول خوانندگان را جذب می‌ کنند زیرا می‌ دانند می‌ توانند اطلاعات را قبل از ورود به صفحه کشف کنند. عنصر تعاملی به خوانندگان شما این امکان را می دهد که صفحه شما را آزمایش کنند تا اعتبار آن را تایید کنند.

 

مش با دستیار گوگل: طرح سوالات متداول باعث می‌ شود دستیار Google صفحه شما را هنگامی که از جستجوی صوتی برای تحقیق در مورد موضوعی که صفحه شما در مورد آن بحث می‌ کند نشان دهد.

 

چه زمانی FAQ schema مفید است ؟

 

می‌ توانید طرح سوالات متداول را به هر صفحه‌ ای که بخش سوالات متداول دارد اضافه کنید. واضح‌ ترین نوع صفحه برای ادغام طرحواره پرسش‌ های متداول، صفحه FAQ است که برای پاسخ دادن به سوالات رایج در مورد یک موضوع اختصاص داده شده است. بخش پرسش‌ های متداول نیز در توضیحات محصول و در صفحات دسته‌ بندی مفید است.

 

Google شرایط زیر را به عنوان موارد استفاده معتبر برای طرح سوالات متداول توصیه می کند:

 

یک صفحه سوالات متداول اصلی که در آن یک پاسخ برای هر سوال وجود دارد. کاربران مانند صفحات پرسش و پاسخ (Q&A) گزینه ارسال و رای دادن به پاسخ ها را ندارند.

 

یک صفحه پشتیبانی محصول حاوی لیست سوالات متداول. این سایت برای هر سوال یک پاسخ واحد ارائه می دهد.

 

نحوه اضافه کردن طرح سوالات متداول به یک صفحه

 

می‌توانید طرح سوالات متداول را با افزودن داده‌ های ساختار یافته در کد صفحه با استفاده از JSON-LD یا Microdata به صفحه اضافه کنید.

 

JSON-LD یک نماد جاوا اسکریپت است که ساختار داده و معنی JSON را به موتور جستجو منتقل می کند. FAQPage یکی از طرح‌ واره‌ های موجود JSON-LD است که می‌ توان از میان آنها انتخاب کرد.

 

Microdata بخشی از چتر JSON است، اما یک رویکرد منحصر به فرد برای افزودن نشانه‌ گذاری‌ ها به عنوان مشخصات HTML جامعه باز ارائه می‌ دهد. هنگام استفاده از microdata، اطلاعاتی را به برچسب های HTML اضافه می کنید که انواع داده ها را تعریف می کند و به موتور جستجو می گوید که چگونه پاسخ دهد.

 

می‌ توانید داده‌ های ساختار یافته را از طریق ابزار Structured Data Markup Helper گوگل اضافه کنید. این ابزار صفحه وب یا HTML شما را بارگذاری می کند و به شما امکان می دهد برای بخش های خاص بر چسب ایجاد کنید.

 

برای JSON-LD، کد FAQPage را در بخش <head> جا سازی خواهید کرد. برای microdata، کد FAQPage را به عنوان یک نوع مورد درج می کنید تا در URL ظاهر شود.

 

پس از افزودن کد، ترتیب ارائه سوالات را بهینه کنید. گوگل دو سوال اول را در اسنیپت شما نمایش می دهد، بنابراین مرتبط ترین آنها را در بالا فهرست کنید.

 

اکنون می توانید داده های ساختاریافته را از ابزار Structured Data Markup Helper دانلود کرده و در صفحه خود قرار دهید.

 

بهترین سوالات برای پاسخ دادن در صفحه FAQ چیست ؟

 

هنگامی که به صفحه خود سوالات مرتبط و پاسخ های روشنگر اضافه کنید، بیشترین مزایا را از یک اسنیپت سوالات متداول تجربه خواهید کرد. اما چگونه می‌ دانید چه سوالاتی را باید در نظر بگیرید ؟ با دنبال کردن مراحل زیر می توانید یک صفحه یا بخش پرسش و پاسخ موثر طراحی کنید:

 

«افراد نیز سوال می‌ کنند» : موضوع صفحه‌ تان را در گوگل جستجو کنید و بخش «افراد نیز سوال می‌ کنند» را برای جستجو های رایج دیگر بررسی کنید. هر بار که روی یک سوال کلیک می کنید، این لیست با سوالات مرتبط افزایش می یابد، بنابراین از این نتایج برای ایجاد سریع بخش سوالات متداول خود استفاده کنید.

 

از ویژگی تکمیل خودکار استفاده کنید: موضوع صفحه خود را بعد از کلمات سوالی مانند «چه»، «چگونه» و «زمان» تایپ کنید تا نتایج تکمیل خودکار را که نشان دهنده جستجو های رایج در اطراف موضوع است، ببینید.

 

Quora و سایر فروم ها را بخوانید: فروم های آنلاین می‌ توانند سوالات متعددی را که کاربران در مورد موضوع شما می‌ پرسند، آشکار کنند.

 

از ابزار تولید کلمه کلیدی استفاده کنید: ابزار تولید کلمه کلیدی دارای ویژگی دسته بندی است که به شما امکان می دهد سوالات را به عنوان دسته بندی کلید واژه خود انتخاب کنید.

 

 

 

منبع: webfx

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید