آیا لینک های خروجی بر سئو تاثیر می گذارند ؟

تاثیر لینک های خروجی بر سئو

اینترنت پر از لینک هایی است که وب سایت ها و صفحات خاصی را به هم متصل می کنند. به احتمال زیاد، شما هم احتمالا صفحاتی در وب سایت خود دارید که به سایر محتوای مرتبط در وب لینک داده اید.

 

اما آیا این لینک های خروجی بر رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر می گذارد ؟

 

در این صفحه، ما نگاهی به لینک های خروجی، چیستی آنها، نحوه استفاده از آنها و تاثیر آنها بر تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خواهیم انداخت.

 

لینک های خروجی چیست ؟

 

لینک های خروجی بازدیدکنندگان را از صفحات وب سایت شما به سایت های دیگر در اینترنت هدایت می کنند. برخلاف لینک های ورودی که بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر وب سایت شما می فرستند، لینک های خروجی بازدیدکنندگان را به سایت های کاملا متفاوتی می فرستند.

 

اگر از وب سایت دیگری به شما لینک داده شود، به عنوان یک لینک خروجی در نظر گرفته می شود. در عین حال، اگر خودتان به وب سایت دیگری لینک دهید، آن هم یک لینک خروجی است.

 

به طور معمول، لینک های خارجی ارزش بیشتری نسبت به لینک های داخلی دارند. این به این دلیل است که موتورهای جستجو معتقدند آنچه دیگران در مورد شما می گویند مهم تر از آنچه شما در مورد خود می گویید است. به عبارت دیگر، اگر وب سایت های بیشتری به سایت شما لینک دهند، منبع معتبر تری به نظر می رسید.

 

دستکاری لینک های خارجی نیز سخت تر است، بنابراین آن ها یکی از بهترین راه ها برای موتورهای جستجو در تعیین محبوبیت و ارتباط یک وب سایت یا صفحه خاص است.

 

دو نوع لینک خروجی وجود دارد: nofollow و dofollow. لینک های Dofollow قدرت رتبه بندی را از وب سایت شما به صفحه هدف منتقل می کنند، در حالی که لینک های nofollow این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر، لینک های nofollow به موتورهای جستجو می گویند که لینک ها را دنبال نکنند.

 

همه لینک ها به طور خودکار به صورت پیش فرض dofollow می شوند. برای ایجاد لینک nofollow، باید تگ “rel=”nofollow را داخل کد خود اضافه کنید.

 

به طور پیش فرض، لینک ها به این شکل هستند:

 

<a href=”http://www.webfx.com“>Email marketing</a>

 

لینک های Nofollow شامل ویژگی “rel=”nofollow و به شکل زیر هستند:

 

<a href=”http://www.webfx.com rel=“nofollow”>Email marketing</a>

 

بعدا به این خواهیم پرداخت که چه زمانی باید از تگ های نوفالو هنگام ایجاد لینک های خروجی استفاده کنید.

 

چرا لینک های خروجی مهم هستند ؟

 

در اینجا چندین دلیل وجود دارد که چرا باید لینک های خروجی را در وب سایت خود قرار دهید.

 

محبوبیت را افزایش می دهد

 

موتورهای جستجو، مانند گوگل، هدفشان این است که مرتبط ترین نتایج را برای جست و جوی خود به جستجو گران نشان دهند. و لینک های خارجی معیار بسیار خوبی برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب هستند. هر چه یک صفحه لینک های بیشتری از منابع دیگر دریافت کند، محبوب تر به نظر می رسد.

 

این سیگنال‌ های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می‌ کند و می‌ تواند رتبه صفحه را در نتایج جستجو افزایش دهد، به این معنی که جستجو گران بیشتری روی محتوا کلیک کرده و آن را مشاهده می‌ کنند.

 

ارتباط را افزایش می دهد

 

لینک ها همچنین سرنخ های مهمی در مورد ارتباط یک صفحه ارائه می دهند و این برای موتورهای جستجو بسیار مفید است. در نهایت، موتورهای جستجو از کاربران می‌ خواهند که اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و وقتی لینک هایی به محتوای مفید اضافه می‌ کنید، خدمات بسیار خوبی برای آنها انجام می‌ دهید.

 

علاوه بر این، انکر تکست استفاده شده در لینک ها معمولا نشانگر خوبی از محتوای صفحه یا وب سایت هدف است. برای مثال، اگر به صفحه‌ ای در مورد غذای گربه لینک می‌ دهید، انکر تکست خود را نمی‌ نویسید: «اسباب‌ بازی‌ های سگ برای فروش».

 

صفحه هدف و منبع، و همچنین دامنه موجود در یک لینک، نکات مفیدی را در مورد ارتباط یک صفحه خاص به موتورهای جستجو ارائه می دهد. از آنجایی که لینک ها به محتوای مرتبط اشاره می کنند، موتورهای جستجو بهتر می توانند مراکز دانشی را در اینترنت ایجاد کنند که می توانند از آنها برای تایید اهمیت یک صفحه یا وب سایت استفاده کنند.

 

به عبارت دیگر، لینک دادن به محتوای مرتبط به موتورهای جستجو کمک می کند جایگاه شما را درک کنند و می تواند اعتماد به وب سایت شما را افزایش دهد.

 

شهرت را بهبود می بخشد

 

لینک های خروجی نیز می توانند بر شهرت سایت شما تاثیر بگذارند.

 

اگر به سایت های هرزنامه لینک دهید، روی وب سایت شما منعکس خواهد شد. لحظه ای که شخصی روی لینکی به یک سایت اسپم کلیک می کند، به یاد می آورد که شما آنها را به آنجا فرستاده اید و احتمالا وب سایت شما را با محتوای هرزنامه مرتبط می کند. به همین دلیل است که لینک فارم ها و طرح های پیوند متقابل ایده بدی هستند و منجر به جریمه می شوند.

 

سایت‌ هایی که لینک‌ های خروجی صفر دارند، بن‌ بست هستند و مردم معمولا بن‌ بست را دوست ندارند. این می تواند وب سایت شما را غیر مفید و ضعیف جلوه دهد، که می تواند بر رتبه بندی شما در نتایج جستجو تاثیر منفی بگذارد.

 

درج نکردن لینک های خروجی در وب سایت شما مانند خواندن یک گزارش تحقیقی بدون کتاب شناسی است. مردم تعجب خواهند کرد که شما اطلاعات را از کجا دریافت می کنید و آیا این اطلاعات از یک منبع معتبر می آید یا خیر.

 

از سوی دیگر، لینک های خروجی به منابع مرتبط و معتبر می تواند شهرت شما را افزایش دهد و به شما کمک کند به عنوان منبع معتبر تری ظاهر شوید.

 

ارزش را افزایش می دهد

 

مهم نیست که وب سایت شما چقدر عالی باشد، هرگز حاوی تمام اطلاعات مرتبطی که ممکن است کسی در مورد یک موضوع خاص به دنبال آن باشد، نخواهد بود.

 

با لینک دادن به محتوای مفید دیگر، می‌ توانید ارزشی را که وب‌ سایتتان برای بازدید کنندگان ارائه می‌ کند افزایش دهید و تجربه آنها را مفید تر کنید.

 

در نهایت، اگر مردم بدانند که شما محتوای با کیفیت را منتشر می‌ کنید و به آن لینک می‌ دهید، می‌ خواهند برای اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنند. و آنها سایت شما را منبع ارزشمند تری از اطلاعات در وب در نظر می گیرند.

 

بک لینک ها را تشویق می کند

 

علاوه بر این، هنگامی که به سایر منابع معتبر در وب لینک می دهید، احتمال اینکه به سایت شما لینک بخورند بیشتر می شود. و به افراد دیگر این سیگنال را می دهد که می خواهید در لینک دادن بصورت طبیعی شرکت کنید.

 

گنجاندن لینک ها به محتوای مرتبط راهی عالی در ایجاد انگیزه برای وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و صاحبان وب سایت برای تعامل با سایت شما و لینک به محتوای شما است. این نه تنها اعتبار درک شده سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد و به افراد بیشتری کمک کند تا کسب و کار شما را کشف کنند و با آن تعامل داشته باشند.

 

آیا لینک های خروجی روی سئو تاثیر می گذارند ؟

 

کسب لینک به وب سایت شما از منابع معتبر دیگر یک عامل رتبه بندی مهم است و می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کارتان بالاتر نشان داده شوید.

 

در واقع، کارشناسان سئو موافق هستند که لینک های خارجی مهم ترین منبع قدرت رتبه بندی هستند زیرا موتورهای جستجو آنها را به عنوان رای شخص ثالث برای وب سایت شما می بینند.

 

اما آیا لینک های خروجی در وب سایت شما بر سئو تاثیر می گذارد ؟

 

مطالعه‌ای که اخیرا توسط شرکت بازاریابی Reboot انجام شد، ارتباط مثبتی بین لینک‌ های خروجی صفحه و رتبه‌ بندی آن در نتایج جستجو نشان داد. Reboot این فرضیه را مطرح کرد که گوگل می تواند اعتبار یک صفحه یا وب سایت را بر اساس منابعی که به آنها لینک می دهد تعیین کند.

 

برای این آزمایش، شرکت ۱۰ وب سایت جدید ایجاد کرد که هر کدام یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دادند. با این حال، تنها نیمی از وب سایت ها دارای لینک هایی به منابع معتبر بودند. همه سایت‌ ها دارای محتوا و ساختار تگ مشابهی بودند، اگرچه به اندازه کافی متفاوت بود تا از مجازات محتوای تکراری جلوگیری شود.

 

Reboot سپس نتایج جستجوی کلمات کلیدی را در یک دوره پنج ماهه نظارت و ثبت کرد. هر یک از صفحاتی که حاوی لینک های خروجی بودند بالاتر از صفحات بدون لینک های خروجی قرار گرفتند و Reboot نتیجه گرفت که لینک های خروجی مرتبط به وب سایت های معتبر تاثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجو دارد.

 

اگرچه Reboot تا حد امکان متغیر های کنترل‌ نشده را انتخاب کرد، هنوز هم برخی از سوالات بی‌ پاسخ وجود دارد. به عنوان مثال، آیا لینک دادن به منابع معتبر رده بالا رتبه را بیشتر از لینک دادن به منبع معتبر رده پایین تر افزایش می دهد ؟ لینک های فالو در مقابل نوفالو چطور ؟

 

در حالی که هنوز برخی از سوالات بی پاسخ وجود دارد، به نظر می رسد این مطالعه نشان می دهد که لینک های خروجی به سایت های معتبر می تواند به تلاش های سئو شما کمک کند. حداقل به سئوی شما آسیبی نمی رساند، بنابراین اگر در لینک دادن به سایت های دیگر شک دارید، فقط این نتایج را در نظر بگیرید.

 

بهترین تمرین ها برای لینک خروجی دادن

 

در مرحله بعد، نگاهی به برخی از نکات لینک های خروجی می اندازیم که می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا بیشترین بهره را از استراتژی سئو شما داشته باشد.

 

از انکر تکست توصیفی استفاده کنید

 

Anchor text متنی است که هایلایت شده و می توانید روی آن کلیک کنید تا لینکی را به صفحه دیگری دنبال کنید.

 

هنگام ایجاد یک لینک خروجی، باید از کلمات کلیدی توصیفی در انکر تکست استفاده کنید. شما نمی خواهید هر بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید وگرنه در معرض خطر هرزنامه خواهید بود.

 

با این حال، شما می خواهید از متن واضحی استفاده کنید که موضوع یا کلمات کلیدی موجود در صفحه هدف را توصیف می کند. این کار قابلیت استفاده را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

 

به دنبال فرصت های لینک دادن بصورت طبیعی باشید

 

ایجاد یک صفحه منابع با تعداد زیادی لینک خروجی به طور کلی ایده خوبی نیست زیرا لینک ها برای خوانندگان طبیعی نیستند.

 

در عوض، به دنبال فرصت هایی باشید تا لینک های مرتبط و خروجی را مستقیما در محتوای خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر در مورد یک ابزار بازاریابی خاص می نویسید، چرا لینکی به آن وارد نمی کنید ؟ این برای کاربران مفید است و می تواند به پشتیبانی از صفحات شما کمک کند.

 

شما می توانید لینک های خروجی را به طور طبیعی در صفحات خود قرار دهید تا منابع فنی را توضیح دهید و دیدگاه های اضافی را ارائه دهید. علاوه بر این، می‌ توانید به منابع مرجعی که حاوی اطلاعات مفید تر در مورد یک موضوع خاص هستند لینک دهید.

 

همچنین می‌ توانید لینک هایی به آمار و مطالعاتی که مقالات شما را پشتیبانی می‌ کنند بدهید.

 

در آوریل ۲۰۱۶، گوگل شروع به صدور جریمه برای وب سایت هایی کرد که حاوی لینک های خروجی غیر طبیعی یا نامربوط بودند. گوگل با این باور که لینک‌ های غیر طبیعی تلاشی برای افزایش مصنوعی رتبه‌ بندی وب‌ سایت‌ های دیگر است، «manual spam action» را برای وب‌ سایت‌ های متخلف اعمال کرد.

 

وب مستر ها راهنمایی شدند که لینک های مشکوک را حذف کنند یا به هر یک تگ nofollow اضافه کنند.

 

از تعداد زیاد لینک های خروجی خودداری کنید

 

در حالی که لینک های خروجی قطعا ارزشمند هستند، تعداد زیاد لینک های خروجی می تواند بازدیدکنندگان وب سایت را آزار دهد.

 

اگر می خواهید لینک های خارجی را در صفحات خود قرار دهید، باید مطمئن شوید که آنها برای خوانندگان شما مفید و مرتبط هستند.

 

بنابراین باید مراقب اضافه کردن تعداد زیادی لینک خروجی باشید تا حواس خوانندگان را پرت نکنید و افراد را از وب سایت خود دور نکنید.

 

چه زمانی باید لینک های خروجی را nofollow کرد ؟

 

حال، بیایید نگاهی به زمان هایی بیندازیم که استفاده از لینک های nofollow مناسب است.

 

به طور کلی، هر زمان که نمی‌ خواهید قدرت رتبه‌ بندی را که به آن link juice می‌ گویند، به صفحه یا وب‌ سایتی که لینک هدف‌ گذاری شده است، منتقل کنید، باید از لینک‌ های نوفالو استفاده کنید. با استفاده از لینک های nofollow، می توانید به موتورهای جستجو بگویید که لینک های صفحات را به عنوان “رای” به نفع صفحه یا وب سایت دیگر حساب نکنند. به عبارت دیگر، تگ nofollow از انتقال اعتبار به سایر وب سایت های لینک شده از سایت شما جلوگیری می کند.

 

در اینجا چند نمونه از زمان مناسب استفاده از لینک های نوفالو آورده شده است.

 

کامنت ها

 

اگر به افراد اجازه دهید در سایت شما نظر بدهند، می توانید از آنها انتظار قرار دادن لینک در کامنت داشته باشید. این بدان معنی است که آنها برای دریافت لینک به وب سایت خود لینک هایی را وارد می کنند.

 

با این حال، ممکن است نخواهید سایت آنها را تایید کنید. با استفاده از ویژگی نوفالو، می توانید از دنبال کردن لینک ها توسط موتورهای جستجو و ارسال ارزش به سایت نظر دهنده جلوگیری کنید.

 

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

 

به طور مشابه، اگر به افراد اجازه دهید تا در محتوای سایت شما مشارکت کنند، می توانند لینک هایی به وب سایت های خود اضافه کنند تا از سایت شما link juice دریافت کنند. می توانید از لینک های نوفالو استفاده کنید تا از انتقال اعتبار سایت خود به سایت های دیگری که لزوما نمی خواهید آنها را تایید کنید جلوگیری کنید.

 

لینک های پولی

 

ممکن است در وب سایت خود لینک هایی به وب سایت های شریک یا محتوای اسپانسری داشته باشید.

 

اگر می خواهید از انتقال اعتبار از طریق لینک هایی که بصورت پولی است جلوگیری کنید، به سادگی از یک لینک نوفالو استفاده کنید. این به شما کمک می‌ کند تا از مشکوک به نظر رسیدن توسط گوگل و از جریمه‌ های ناخواسته جلوگیری کنید.

 

Embeds

 

اگر ویجت‌ ها یا اینفوگرافیک‌ ها را از منابع دیگر به وب‌ سایت خود اضافه می‌ کنید و لزوما نمی‌ خواهید از محتوا حمایت کنید، می‌ توانید لینک‌ ها را نوفالو کنید.

 

اساسا، شما می توانید هر زمان که به سایت های دیگر لینک می دهید از لینک های nofollow استفاده کنید و بخواهید از تایید آنها خودداری کنید.

 

نتیجه گیری

 

فکر کنم به این نتیجه رسیدیم که لینک های خروجی مفید هستند و می توانند تاثیر مثبتی در سئو داشته باشند و بصورت فالو و نوفالو می توانید از آنها استفاده کنید البته هر کدام در شرایط متفاوت و استفاده صحیح از آنها.

 

 

 

منبع: webfx

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید