مواردی که قبل از ریدایرکت URL باید بررسی شود

ریدایرکت URL

تغییر مسیر یا ریدایرکت URL فرآیند هدایت بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو از یک URL به URL دیگر در زمانی که نسخه اصلی دیگر وجود ندارد.

 

به عنوان یک قاعده کلی، هنگام انتقال محتوا به یک URL جدید، حذف صفحات، تغییر نام دامنه یا ادغام سایت ها لازم است.

 

اما توجه داشته باشید که چندین نوع ریدایرکت وجود دارد و اگر تمرین مناسب ریدایرکت را دنبال نکنید، ممکن است کار سخت شما برای بهینه سازی سایتتان به سرعت در آشفتگی گم شود. به عبارت ساده، انتخاب تغییر مسیر مناسب از دیدگاه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار مهم است.

 

در این مقاله، به اهمیت ریدایرکت URL و هر چیزی که قبل از اجرای آن باید در نظر گرفته شود، خواهیم پرداخت. ما همچنین برخی از تغییر مسیر های URL برجسته را برای سال ۲۰۲۳ مرور خواهیم کرد. مقاله را تا انتها بخوانید تا تمام ابهامات مربوط به تغییر مسیر URL را برطرف کنید.

 

مواردی که قبل از ریدایرکت URL باید بررسی شود

 

هنگام اجرای تغییر مسیر URL، بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای حفظ ارزش سئو صفحه اصلی انجام دهید. این به این دلیل است که اگر یک URL به درستی به URL دیگر هدایت شود، موتورهای جستجو سیگنال های رتبه بندی اصلی را با سیگنال های جدید لینک می دهند. برای کمک به شما در این زمینه، برخی از بهترین شیوه های سئو را در زیر گرد آوری کرده ایم.

 

از زنجیره های تغییر مسیر طولانی خودداری کنید

 

هنگامی که تغییر مسیر های زیادی بین URL مبدا و مقصد وجود دارد، این پدیده به عنوان زنجیره تغییر مسیر شناخته می شود. خوب، داشتن یک تغییر مسیر طولانی روش مناسبی برای اتخاذ ریدایرکت در هنگام سئو نیست.

 

اول از همه، مشکلات ایندکس شدن ایجاد می کند و بر بودجه خزیدن تاثیر می گذارد. ربات های گوگل، به طور کلی، تنها تا پنج hop را در یک خزیدن ردیابی می کنند. پس از آن، کنسول جستجو یک خطای تغییر مسیر را نمایش می دهد و کار را متوقف می کند تا از گیر نکردن جلوگیری کند.

 

زنجیره های تغییر مسیر طولانی نیز می توانند زمان بارگذاری وب سایت شما را به خطر بیندازند. نه تنها این، بلکه هر بار که یک hop جدید اضافه می شود، زمان بودجه خزیدن کاهش می یابد. به بیان دیگر، زمان بسیار کمتری برای ربات های گوگل برای بازدید و خزیدن صفحات دیگر وجود خواهد داشت.

 

ارزش ویژه لینک از دست رفته یکی دیگر از معایب استفاده از زنجیره های ریدایرکت است. شایان ذکر است که تغییر مسیر هرگز ارزش لینک کامل را منتقل نمی کند. حتی یک hop اضافی در طول مسیر ارزش و اعتبار صفحه/لینکی که به آن ارسال می شود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

از ریدایرکت های Meta Refresh اجتناب کنید

 

تغییر مسیر meta refresh از دیدگاه سئو، توصیه‌ شده‌ ترین روش برای تغییر مسیر نیست، زیرا همانطور که از نام آن پیداست، به‌ جای تغییر مسیر، به‌ روز رسانی صفحه است. ریدایرکت ۳۰۱ یا ۳۰۲ به طور کلی توسط کارشناسان سئو توصیه می شود. بزرگترین معایب استفاده از تغییر مسیرهای متا رفرش عبارتند از:

 

• ممکن است عملکرد دکمه BACK مرورگر کاربر تحت تاثیر قرار گیرد

 

• می تواند تاریخچه صفحه را مسدود کند

 

• آزادی کاربر را محدود می کنید. صفحات به طور خودکار بارگیری مجدد می شوند، که نا خوشایند است

 

• یک ربات جستجو می تواند تغییر مسیر متا را به عنوان هرزنامه شناسایی کند

 

• چنین تغییراتی ممکن است در نسخه های قبلی مرورگر به طور موثر کار نکنند

 

کاربران را به یک صفحه معنا دار هدایت کنید

 

این واضح ترین و در عین حال مهم ترین نکته است. به منظور حفظ ارتباط موضوعی، به جای ارسال کاربران به صفحات پیش فرض، آنها را به صفحه معنی دارتری هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر کاربری ثبت نام کند یا وارد فروشگاه اینترنتی شما شود، می توانید بلافاصله او را به صفحه فروشگاه هدایت کنید. و راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. می توانید یک افزونه نصب و فعال کنید. فقط افزونه را به فروشگاه ووکامرس خود اضافه کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. به اندازه کافی راحت است و خیلی خوب کار می کند.

 

اطمینان حاصل کنید که هر URL با استفاده از یک محیط نمایشی به یک URL دقیق هدایت می‌ شود

 

محیط staging دامنه یا ساب دامنه متفاوتی نسبت به وب سایت زنده شما است. برای آزمایش تغییر مسیر URL، دامنه همه URL ها در نقشه ریدایرکت خود را به دامنه وب سایت نمایشی تغییر دهید. فهرست URL های قدیمی را که آماده کرده‌ اید بخزید و دامنه زنده را با دامنه نمایشی جایگزین کنید. سپس، با استفاده از vlookup اطمینان حاصل کنید که هر URL به URL دقیقی که شما به عنوان هدف تغییر مسیر مشخص کرده اید هدایت می شود. اگر اشتباهی را تشخیص دادید، آن‌ ها را برطرف کنید و دوباره فهرست را بخزید تا همه چیز همانطور که انتظار می‌ رود کار کند.

 

از حلقه های تغییر مسیر خودداری کنید

 

از منظر سئو، یک حلقه تغییر مسیر (زنجیره بسته از ریدایرکت ها) آخرین چیزی است که می خواهید داشته باشید. این می تواند کاربران و ربات ها را به دلیل چرخه های بی پایان در وب سایت به دام بیاندازد. بازدید کنندگان هرگز صفحه مقصد را نخواهند دید. ربات‌ ها همچنین پس از اینکه متوجه شوند در یک حلقه تغییر مسیر گیر افتاده‌ اند، در نهایت تسلیم خواهند شد. به طور خلاصه، حلقه‌ های تغییر مسیر می‌ توانند واقعا برای سئو بد باشند و باید فورا به آنها رسیدگی شود.

 

زمان استفاده از ریدایرکت ها

 

شما باید از Redirect ها استفاده کنید زمانی که:

 

• مهاجرت صفحات

 

• ادغام محتوا

 

• حذف صفحات

 

• پیشنهاد معاملات

 

• تغییر به HTTPS

 

• جابجایی وب سایت ها

 

• ترکیب دو وب سایت

 

چرا تغییر مسیر URL مهم است ؟

 

تغییر مسیر ها مهم هستند و عدم اجرای آنها می تواند بر رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد و کاربران را آزار دهد. حتی اگر صفحه به طور موقت در حال جابجایی باشد، باید ربات های موتورهای جستجو و کاربران را در مورد آن مطلع کنید.

 

هنگامی که صفحات حذف می شوند، اجرای تغییر مسیر از ارسال کد های خطای ۴۰۴ زمانی که بازدید کنندگان و خزنده ها سعی می کنند از URL هایی که دیگر وجود ندارند، ارسال شوند، جلوگیری می کند.

 

ترافیک را به URL جدید هدایت می کند و شما یک بازدید کننده راضی خواهید داشت که با وجود تغییر URL، بهترین تجربه کاربری را خواهد داشت. شما به راحتی آنها را مستقیما از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کردید.

 

بنابراین، اگر به هر دلیلی صفحه ای را جابه جا می کنید، حتما ریدایرکت را در وب سایت خود وارد کنید. انجام این کار هم بازدید کنندگان و هم ربات ها را از رها کردن آن باز می دارد.

 

انواع تغییر مسیر های URL

 

ریدایرکت ها معمولا به دو نوع تقسیم می شوند: تغییر مسیر سمت کلاینت و تغییر مسیر سمت سرور. بیایید این دو را یکی یکی دقیق تر بررسی کنیم:

 

۱ . تغییر مسیر های سمت سرور

 

این تغییر مسیر همانطور که از نام آن پیداست در سطح سرور عمل می کند. یک سرور یک درخواست HTTP برای یک فایل دریافت می کند و با یک کد مناسب پاسخ می دهد که تغییر مسیر و نوع آن – دائمی یا موقتی را نشان می دهد.

 

موارد زیر رایج ترین تغییر مسیر های سمت سرور هستند:

 

ریدایرکت ۳۰۱

 

ریدایرکت ۳۰۱ یک تغییر مسیر دائمی است که به صفحه تغییر مسیریابی اعتبار رتبه بندی کامل می دهد. به این معنی که صفحه جدید تقریبا دارای ارزش لینک مشابه با صفحه اصلی خواهد بود. این نوع تغییر مسیر در شرایطی مناسب است که باید افراد و ربات‌ ها را به یک مکان صفحه جدید هدایت کنید و می‌ دانید که URL اصلی باز نمی‌ گردد.

 

ریدایرکت ۳۰۲

 

هنگامی که می خواهید دسترسی کاربر به یک صفحه وب خاص را برای مدت زمان محدودی محدود کنید، تغییر مسیر های ۳۰۲ را اجرا کنید. این یکی بازدید کنندگان و ربات ها را به طور موقت به یک URL جدید هدایت می کند. با این حال، باید بدانید که از آنجایی که ریدایرکت های ۳۰۲ دارای محدودیت زمانی هستند، اعتبار صفحه را از صفحه قدیمی به صفحه جدید منتقل نمی کند. این بدان معناست که URL جدید هرگز با اعتبار یا لینک های فایل قدیمی تداخل نخواهد داشت و خزنده های موتورهای جستجو همیشه آن را به عنوان متمایز از آن در نظر می گیرند.

 

ریدایرکت ۳۰۷

 

همچنین می توانید از تغییر مسیر های ۳۰۷ برای هدایت موقت کاربران و موتورهای جستجو از یک صفحه به صفحه دیگر استفاده کنید. به ویژه زمانی مفید است که روش درخواست برای URL مقصد قابل تغییر نباشد. مسابقات ماهانه با تغییر سایت های مقصد و صفحات پیشنهاد ویژه که در آن مشتریان به تبلیغات مختلف فرستاده می شوند، دو مورد عالی برای اجرای ریدایرکت ۳۰۷ هستند.

 

۲ . تغییر مسیر های سمت کلاینت:

 

ریدایرکت هایی که با درخواست مرورگر برای یک فایل آغاز می شوند، به عنوان تغییر مسیر های سمت سرویس گیرنده نامیده می شوند. به طور کلی، این تغییر مسیر ها زمانی عمل می کنند که مدیر وب سایت به رفتار سرور دسترسی نداشته باشد یا کنترلی روی آن نداشته باشد. تغییر مسیر های سمت کلاینت به دو دسته تقسیم می شوند:

 

متا رفرش

 

این تغییر مسیر برای دستور دادن به مرورگر برای بازخوانی صفحه یا بارگذاری URL دیگر پس از چند ثانیه خاص استفاده می شود. خوب، این یک تکنیک سئو توصیه شده نیست. برای شروع، تجربه کاربری مثبتی را ارائه نمی دهد. حتی اگر کاربران هرگز صفحه اصلی را نمی بینند زیرا تغییر مسیر در چند ثانیه انجام می شود، فایل در تاریخچه وب آنها باقی می ماند. علاوه بر این، همچنین بسیار وقت گیر است. مرورگر باید URL اصلی را تجزیه کند، ریدایرکت را استخراج کرده و قبل از اینکه کاربر بتواند به وب سایت فوروارد شده دسترسی پیدا کند، آن را شروع کند.

 

تغییر مسیر های جاوا اسکریپت

 

ریدایرکت ۳۰۷ سمت کلاینت دیگری است که می توانید از آن برای هدایت کاربران به یک URL دیگر استفاده کنید. با این حال، برای دسترسی به URL هدف، مرورگر ابتدا باید جاوا اسکریپت را پردازش کند. تغییر مسیر های مبتنی بر تعامل کاربر و هدف‌ گیری دستگاه – جایی که تغییر مسیر یک دستگاه خاص را شناسایی می‌ کند و بازدید کنندگان را به صفحه‌ ای که برای آن طراحی شده هدایت می‌ کند – دو مورد معمول استفاده برای تغییر مسیر های جاوا اسکریپت هستند.

 

سخن پایانی

 

چه در حال حذف یک صفحه، به روز رسانی ساختار URL، هدایت چندین دامنه به یک دامنه واحد یا توسعه مجدد وب سایت خود هستید، از ریدایرکت استفاده کنید و تجربه کاربر را بهبود بخشید و اعتبار سایت را ایجاد کنید. ریدایرکت ها هم از نظر سئو و هم از دیدگاه کاربر حیاتی هستند. در حالی که استقرار آن ممکن است در ابتدا برای صاحبان وب سایت که غیر فنی هستند چالش بر انگیز به نظر برسد. با طیف وسیعی از گزینه های ساده، این چیزی است که می توانید به تنهایی با آن مقابله کنید.

 

 

 

منبع: seoblog

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید