۹ نکته برای کسب مزایای کامل سئو کلمات کلیدی طولانی

سئو کلمات کلیدی طولانی

استفاده از کلمات کلیدی طولانی می تواند برای سئو قدرتمند و موثر باشد. بیاموزید که چرا استفاده استراتژیک از آنها مهم است و چگونه این کار را انجام دهید.

 

ایجاد محتوا برای رضایت کوئری های جستجوی طولانی یک استراتژی است که اغلب نادیده گرفته می شود. رفتن به دنبال برد های بزرگتر آسان است، اما تمرکز بر دستاورد های کوچکتر می تواند به نتایج بلند مدت قدرتمندی منجر شود. بسیاری از اوقات در سئو، آهسته و پیوسته برنده مسابقه است.

 

جستجو در حال تکامل است و ممکن است صحبت در مورد کلمات کلیدی قدیمی به نظر برسد. اما پرس و جو های طولانی هرگز مهمتر از این نبوده اند.

 

از آنجایی که این روز ها جستجو برای بسیاری از مردم ماهیت دوم است و جستجوی صوتی محبوبیت پیدا می کند، جستجو ها بیشتر محاوره ای می شوند. ایجاد محتوا برای رضایت این نوع پرس و جو می تواند واقعا مفید باشد.

 

برای به دست آوردن بهترین نتایج از این استراتژی، باید با تفکر به آن نزدیک شوید. در این مقاله، ما نکاتی را برای به دست آوردن مزایای بیشتر سئو از پرس و جو های طولانی مدت توضیح خواهم داد.

 

کلمات کلیدی طولانی: آنها چیست و چرا از آنها برای سئو استفاده می شود ؟

 

کلمات کلیدی طولانی یا دم بلند کلمات یا عباراتی هستند که ارزش تبدیل بهتری دارند. آنها معمولا طولانی تر هستند (سه تا پنج کلمه) و حجم جستجوی کمتری دارند.

 

اگر کلمات کلیدی طولانی بخشی از استراتژی شما نباشند، فرصت های زیادی را از دست می دهید. یک مطالعه در مقیاس بزرگ توسط Ahrefs نشان داد که تقریبا ۹۵ درصد از کوئری های جستجوی ایالات متحده کمتر از ۱۰ جستجو در ماه دریافت می کنند. یک مطالعه در مقیاس بزرگ توسط Ahrefs نشان داد.

 

Search volume distribution of 4 billion keywords

 

همچنین به طور گسترده پذیرفته شده است که ۱۵ درصد از کوئری های جستجو در Google جدید هستند. این آمار بارها توسط گوگل تایید شده است، آخرین بار در سال ۲۰۲۲ توسط Barry Schwartz در Search Engine Roundtable گزارش شده است.

 

رتبه‌ بندی کوئری های طولانی‌ آسان‌ تر است و پتانسیل حذف ابهام برای هدایت ترافیک و تبدیل‌ های واجد شرایط را دارد.

 

استراتژی long-tail چیست ؟

 

استراتژی سئوی long-tail تکنیکی است که بر عبارات جستجوی کم حجم تمرکز دارد. این تاکتیک سئو از نرخ رقابت کمتری برای هدایت ترافیک وب سایت واجد شرایط استفاده می کند.

 

این می تواند یک رویکرد واقعا مؤثر باشد زیرا هدف جستجوگر معمولا با عبارات طولانی بسیار واضح تر است. این به شما فرصتی می دهد تا مطمئن شوید که ترافیک بسیار مرتبط و ارزشمندی را به ثبت رسانده اید.

 

۹ نکته برای به حداکثر رساندن مزایای سئو کلمات کلیدی طولانی

 

در حالی که استفاده از کلمات کلیدی طولانی می تواند قدرتمند و موثر باشد، مهم است که این موضوع را به روشی برنامه ریزی شده و در نظر گرفته شده انجام دهید.

 

در اینجا نکات مهم برای گرفتن بهترین نتایج از فرصت های کلمات کلیدی دم بلند شما وجود دارد.

 

۱ . از کوچک شروع کنید، کشش را به دست آورید

 

استراتژی کلمه کلیدی دم بلند برای جلب توجه در یک بازار جدید ایده آل است.

 

اگر در حال راه‌ اندازی سایت جدیدی هستید یا موضوع جدیدی را پوشش می‌ دهید، تمرکز بر عبارات کلیدی طولانی در محتوایتان می‌ تواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف مناسب را ببینید.

 

کلمات کلیدی دم بلند طبق ماهیت خود کمتر جستجو می شوند و بسیار خاص هستند. این بدان معناست افرادی که آنها را جستجو می کنند تمایل بسیار واضحی دارند.

 

ایجاد محتوای عالی برای رضایت این کوئری ها برای ایجاد شهرت شما با افراد مناسب ایده آل است. همچنین یک استراتژی سئو برای ایجاد رتبه بندی پیرامون موضوعات مرتبط با جایگاه شما است.

 

به عنوان مثال برای انواع کوئری های دقیق و طولانی در مورد موضوع اصلی قهوه بصورت زیر:

 

قهوه با طعم شکلات

 

طرز تهیه قهوه فوری

 

دستگاه تولید قهوه سرد

 

فرق قهوه ترک و اسپرسو

 

این یک مبنای خوبی برای مخاطبان هدف شما است تا شما را از طریق موتور های جستجو کشف کنند.

 

آنها ممکن است حجم کمتری از ترافیک را نسبت به کلمات اصلی هدایت کنند، اما به افرادی دسترسی خواهند داشت که واقعا به آنچه ارائه می دهند علاقه مند هستند.

 

۲ . مرتبط بمانید و حضور خود را تقویت کنید

 

هنگام کار با کوئری های طولانی، مهم است که در انتخاب های خود متفکر باشید. فقط به خاطر آن محتوا تولید نکنید.

 

موضوعاتی را انتخاب کنید که بسیار مرتبط با حوزه تخصصی یا ارائه محصول شما هستند. از اهداف اصلی کسب و کار خود خیلی دور نشوید.

 

اطمینان حاصل کنید که می‌ توانید محتوای بسیار مرتبطی ایجاد کنید که مفید باشد و ارزش اضافه کند. این به شما کمک می‌ کند از دام اتخاذ رویکرد «اول موتور جستجو» جلوگیری کنید، که Google به طور فعال در دستور العمل‌ های محتوای مفید خود از آن جلوگیری می‌ کند.

 

«نباید ها» عبارتند از:

 

• آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی شوید، اما در عوض عمدتا به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت خواهید کرد ؟

 

• آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند ؟

 

در بیشتر زمینه‌ های موضوعی، بسیاری از کوئری های مرتبط دم بلند برای کار کردن وجود دارد.

 

راه موفقیت با انتخاب درست و متناسب نگه داشتن آنها با مخاطبان و اهدافتان آغاز می شود.

 

۳ . اهداف خود را مشخص کنید

 

قبل از شروع به کار بر روی محتوای خود، به هدف خود فکر کنید.

 

آیا مقاله ای عمیق می نویسید که می خواهید به یک موقعیت رتبه بندی ارگانیک برسید ؟

 

آیا حضور در جستجوی صوتی برای کسب و کار شما ارزشمند تر است ؟

 

هدف اصلی شما بر محتوایی که می نویسید تاثیر می گذارد.

 

برای یک مقاله رتبه بندی ارگانیک کلی، باید موضوع را عمیقا بررسی کنید و دیدگاه یا تخصص منحصر به فرد خود را اضافه کنید.

 

برای جستجوی صوتی، اگر می خواهید featured snippet را هدف قرار دهید. اما با تمرکز بر دم بلند، قبلا گامی به سمت بهینه سازی جستجوی صوتی بر داشته اید.

 

۴ . انجام تحقیقات کامل

 

قبل از شروع، زمان و تلاش خود را صرف تحقیق کنید. برخی از ابزار های عالی تحقیق کلمات کلیدی که می توانند به شما در یافتن کلمات کلیدی طولانی کمک کنند عبارتند از Answer the Public، Also Asked و Answer Socrates.

 

شما می توانید داده های کلید واژه دم بلند را از ابزار هایی مانند Semrush و Ahrefs استخراج کنید. همچنین Reddit و Quora، می‌ توانند بعد دیگری به تحقیقات شما اضافه کنند.

 

هیچ چیز بهتر از تحقیقات کامل نیست. این به شما بینش بیشتری در مورد نحوه جستجوی مخاطب هدف شما، موضوعاتی که برای آنها جالب است و موضوعات رایج در یک حوزه موضوعی به شما می دهد. در این مرحله کوتاهی نکنید، حتی اگر حجم عظیم ایده ها در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد.

 

از تحقیقات خود برای تعریف کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که واقعا برای شما و مخاطبانتان مهم هستند. ساختن یک استراتژی قوی برای حمایت از اهداف اصلی خود (و پشتیبان گیری از آن کلمات کلیدی ارزشمند دم کوتاه) بسیار موثر تر از اتخاذ یک رویکرد تصادفی است.

 

۵ . در ترافیک جستجو معطل نشوید

 

یک سوال رایج در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص این است که “در مورد حجم جستجو چطور ؟”

 

این یک معماست. صرف زمان و تلاش برای ایجاد محتوا در مورد کوئری که حجم جستجوی آنها صفر یا کم است، بر اساس ابزار های تحقیق کلمات کلیدی، می تواند غیر معمول به نظر برسد.

 

ترفند با یک استراتژی طولانی این است که به حجم جستجو توجه نکنید. مهم تر است که از خود بپرسید که آیا این پرس و جو به کسب و کار شما مرتبط است یا خیر و آیا چیزی است که می توانید به آن ارزش بیافزایید.

 

از طریق یک استراتژی long-tail، می توانید درک عمیقی از شکاف های دانش مخاطبان خود به دست آورید و به بهینه سازی تجربه جستجوی آنها کمک کنید.

 

۶ . کلمات کلیدی خود را ترکیب کنید

 

هر عبارت جستجوی تکی ممکن است حجم جستجوی کمی داشته باشد. اما دلیلی برای این وجود دارد. این اغلب به این دلیل است که عبارات کلیدی طولانی تر را می توان به روش های مختلف وارد کرد. هدف جستجو ممکن است یکسان باشد، اما افراد مختلف این را به روش های مختلف بیان می کنند.

 

علاوه بر این، بسیاری از این کلمات کلیدی خاص به هم مرتبط هستند و جنبه های مختلفی از یک موضوع را پوشش می دهند. اگر در حال نوشتن یک مقاله طولانی هستید، می توانید با پوشش دادن مجموعه ای از عبارات طولانی در یک منبع دقیق، ترافیک بیشتری ایجاد کنید.

 

هر محتوای موفقی برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می شود، بنابراین به جای تمرکز بر کلمات کلیدی خاص، به ترکیب عباراتی که می خواهید در محتوای خود استفاده کنید فکر کنید.

 

برای مثال فکر کنید یک مقاله با موضوع طرز تهیه قهوه ترک در صفحه اول گوگل رتبه دارد حالا ممکن است با عبارات طولانی و مرتبط با آن مثل طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای ، طرز تهیه قهوه ترک به روش سنتی هم رتبه در صفحه اول داشته باشد.

 

شما می توانید ببینید که این ها یک موضوع را پوشش می دهند، اما ممکن است جنبه های مختلف این موضوع را مورد بحث قرار دهند.

 

۷ . مقالات مرتبط نزدیک را دسته بندی کنید

 

برای اینکه واقعا از قدرت یک استراتژی long-tail استفاده کنید، یک سری مقالات مرتبط ایجاد کنید که بر روی دسته های کلمات کلیدی مختلف و نزدیک به هم تمرکز دارند.

 

این مقالات را به یکدیگر لینک دهید تا مسیرهای روشنی از یک موضوع به موضوع دیگر ایجاد کنید و همه آنها را در اطراف یک صفحه اصلی ایجاد کنید که عبارت اصلی شما را هدف قرار دهد.

 

هر مقاله حاوی یک سری کلمات کلیدی مرتبط است که یک منبع مفید را تشکیل می دهد. لینک دادن آنها به یکدیگر به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنها را در قالب زمینه قرار دهند و به کاربران کمک می کند تا بدون خروج از سایت شما به اطلاعاتی که ممکن است برای آنها مفید باشد دسترسی پیدا کنند.

 

۸ . افزایش مقیاس

 

هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی در کوتاه مدت تاثیری چندانی نخواهد داشت. اگر می خواهید این رویکرد را بپذیرید، باید بلند مدت فکر کنید.

 

برنامه ریزی کنید که هر ماه برای استراتژی طولانی مدت خود وقت بگذارید و محتوای با کیفیت بالا را که محدودیت های شما اجازه می دهد ایجاد کنید. برای یک سایت کوچک، این ممکن است یک مقاله باشد، برای تیم های بزرگتر می توانید با بسیاری از آنها مقابله کنید.

 

سازگار، ساختارمند و سازمان یافته باشید. برای آینده برنامه ریزی کنید و به آنها پایبند باشید.

 

ایده پردازی، تحقیق، تولید محتوا و بهینه سازی باید فرآیند های مداوم باشد. این یک استراتژی بلند مدت است و یک برد سریع نیست. قرار دادن کار به طور منظم می تواند واقعا نتیجه دهد.

 

۹ . بهینه سازی کنید

 

تست کنید، یاد بگیرید و بهینه کنید. هنگامی که محتوای شما ایجاد شد، از داده های کنسول جستجوی گوگل برای کشف کلمات کلیدی طولانی که برای آنها رتبه بندی می شود استفاده کنید.

 

ممکن است عباراتی را که در ابتدا به آنها فکر نکرده بودید کشف کنید. این می تواند فرصت هایی برای بهینه سازی بیشتر یا محتوای اضافی فراهم کند.

 

همچنین اگر محتوا اهداف اصلی شما را برآورده نکند، فرصت هایی برای بهبود پیدا خواهید کرد.

 

اندکی بهینه سازی تا حد زیادی پیش می رود. این محتوا را تازه و به روز نگه می دارد و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

 

عاشق کلمات کلیدی طولانی باشید !

 

نکته نهایی این است که استراتژی کلمات کلیدی طولانی خود را بپذیرید. فرصت ها غنی هستند و نتایج می توانند واقعا پاداش دهنده باشند.

 

شروع کنید و ببینید شما را به کجا می برد. ممکن است از چیز هایی که در مورد مخاطبان خود می آموزید و اینکه با محتوای خود به چه کسانی می رسید شگفت زده شوید.

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید