چگونه ادغام محتوا می تواند عملکرد سئوی شما را بهبود بخشد

ادغام محتوا

آیا محتوای شما با آنچه گوگل در صفحه ۱ نشان می دهد مطابقت دارد ؟ در غیر این صورت، ادغام صفحات می تواند عملکرد سئوی شما را بهبود بخشد. در این مقاله راهنمایی می شوید.

 

آستانه کیفیت گوگل – و نحوه ارتباط آن با ایندکس سازی – در سال گذشته به موضوعی شناخته شده تر و پر مخاطب تر تبدیل شده بود.

 

چندین عنصر به ارزش پیشنهادی یک صفحه و دامنه کمک می کنند. اما یک مفهوم کلیدی که گوگل در دستور العمل‌ های ارزیابی کیفیت پوشش می‌ دهد، «هدف سودمند» است.

 

به طور فزاینده ای، وقتی وب سایت هایی که عملکرد (و رتبه بندی) را تجربه می کنند و بعد رتبشون کاهش می یابد، به این دلیل است:

 

نتایج موتورهای جستجو ها تغییر کرده اند (و اکنون ارزش های متفاوتی را به کاربران ارائه می دهند).

 

این سایت با هدف رتبه بندی چندین URL برای چندین کلمه کلیدی، ارزشی را در اطراف یک موضوع خاص در بین URL های بسیار زیادی پخش کرده است.

 

هنگامی که این صفحات (یا عناصر صفحه) را رسیدگی و ادغام کردیم، ارزش پیشنهادی صفحه هدف را تقویت کردیم و شاهد بهبود عملکرد بودیم، و صفحات بهتر با آنچه که Google اکنون برای ارائه در صفحه ۱ انتخاب می‌ کند هماهنگ می‌ شوند.

 

گوگل درباره ادغام محتوا بحث کرده است، اما بیشتر در زمینه ادغام دامنه ها یا ساب دامین هایی که همپوشانی دارند یا برای موضوعات و اصطلاحات یکسانی رقابت می کنند.

 

با اعمال منطق ارزش پیشنهادی و هدف سودمند برای این، می‌ توانیم همین کار را برای اسناد موجود در یک دامنه واحد انجام دهیم.

 

ادغام محتوا چیست ؟

 

ادغام محتوا فرآیند ادغام بخش‌ های مختلف محتوا، مانند پست‌ های وبلاگ، مقالات یا صفحات فرود ساخته شده برای سئو، در یک مقاله منسجم است.

 

این قطعه منسجم واحد دارای ارزش پیشنهادی قوی (و محتوای اصلی) و عناصر پشتیبانی کننده است که به محتوای مرتبط (محتوای حمایتی) لینک می دهند.

 

در طول این فرآیند شما همچنین به طور طبیعی محتوای قدیمی و نادرست را حذف می کنید (یا تصحیح می کنید).

 

این باید هم راستا با استراتژی محتوای کلی شما در ایجاد دید در بالای قیف، یا پاسخ به سوالات مورد استفاده برای هدایت کاربر به سمت صفحات تبدیل‌ محور شما کار کند.

 

رسیدگی به ادغام باید بر روی محتوا تمرکز کند و به نظر من نوع صفحه را آگنوستیک نگه دارد.

 

به عنوان مثال، انتقال عناصر از پست‌ های وبلاگ به صفحات تجاری ضرری ندارد، اگر به افزایش ارزش پیشنهادی صفحه تجاری و رتبه‌ بندی برای جستجو های مرتبط‌ تر کمک کند.

 

تعریف “کیفیت”

 

بخش ۳٫۱ دستور العمل ارزیابی کیفیت فهرستی از مهم ترین عوامل در تعیین کیفیت صفحه را تعریف می کند.

 

اما اولین نکته در این لیست، چیزی است که ارتباط نزدیکی با هدف سودمند دارد و این به معنای واقعی کلمه “هدف صفحه” است.

 

هر صفحه هدف متفاوتی دارد (به عنوان مثال، ارائه اطلاعات یا فروش یک محصول/خدمت). سپس یک امتیاز کیفیت صفحه برای آن نوع صفحه اعمال می شود.

 

از آنجایی که گوگل در ماه‌ های اخیر نتایج جستجو ها را افزایش داده و به روز می‌ کند، برخی از اهداف متضاد ظاهرا تغییر می‌ کنند یا ترکیب می‌ کنند (برای ارائه نتایجی برای پوشش چندین تفاسیر رایج بیش از گذشته)، “هدف مفید” تلخ‌ تر شده است.

 

هنگامی که شروع به صحبت در مورد صفحه ای می کنیم که هدف مفید و کیفیت بالایی دارد، وارد قلمرو های توصیف صفحاتی می شویم که دارای:

 

سطوح بالای E-A-T.

 

کیفیت بالا و سطوح رضایت بخش محتوای اصلی (تعریف هدف سودمند اصلی).

 

سطوح خوبی از محتوای مرتبط و پشتیبانی کننده.

 

در مقابل، یک صفحه می تواند یک هدف سودمند قوی داشته باشد (مثلا فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات)، اما اگر فاقد عوامل دیگر باشد، با مشکل مواجه خواهد شد. از آنجا که گوگل URL ها را رتبه بندی می کند، توزیع یک موضوع و محتوای آن (و هدف سودمند آن) در صفحات بسیار زیاد، ارزش بالقوه را کاهش می دهد.

 

گوگل این را اینگونه توصیف می کند:

 

صفحات با کیفیت پایین ممکن است برای خدمت به یک هدف مفید در نظر گرفته شده باشند. با این حال، صفحات با کیفیت پایین به خوبی به هدف خود نمی‌ رسند، زیرا فاقد یک جنبه مهم، مانند داشتن مقدار رضایت‌ بخش محتوای اصلی هستند، یا به این دلیل که سازنده محتوای اصلی فاقد تخصص برای هدف صفحه است.

 

یک موقعیت معمولی که من می بینم که منجر به آن می شود (بسیار) این است که گوگل یک پست وبلاگ را که به عنوان محتوای پشتیبانی طراحی شده است، قبل از یک صفحه تجاری برای شرایط تجاری (البته در موقعیت های رانندگی غیر ترافیکی) رتبه بندی می کند، زیرا دارای رتبه بالاتری است. ارزش پیشنهادی که یک صفحه تجاری است که در یک زیر ساب فولدر و چندین URL پخش شده است.

 

فرآیند ادغام

 

چندین منبع داده می توانند تلاش های شما را برای ادغام اطلاع دهند.

 

این شامل:

 

ابزار های رایج تجزیه و تحلیل برای بازدید از صفحه، ورودی ها و خروجی ها.

 

کنسول جستجوی گوگل

 

ابزار انتخابی ردیابی رتبه شما.

 

با این داده ها، شما قادر خواهید بود مناطق مشکل بالقوه را شناسایی کنید.

 

شناسایی اهداف URL اولویت دار

 

وقتی برای انجام این کار با مشتریان کار کردم، اولین سوال این است که “از کجا شروع کنیم؟”

 

بهترین پاسخ در کنسول جستجوی گوگل نهفته است.

 

در گزارش‌ های coverage، می‌ خواهیم صفحاتی را جستجو کنیم که در بخش excluded به‌ عنوان زیر دسته‌ بندی شده‌ اند:

 

Crawled – در حال حاضر ایندکس نشده است

 

Crawled – currently not indexed

 

Alternate page with proper canonical tag

 

Duplicate without user-selected canonical

 

Duplicate, Google chose different canonical than user

 

Soft 404

 

اینها همه دسته‌ های مستثنی شده هستند که نشان‌ دهنده مشکلات بالقوه کیفیت صفحه هستند و URL ها می‌ توانند معتبر باشند اما از آستانه کیفیت برای ایندکس سازی پایین‌ تر هستند.

 

گروه بندی صفحات

 

همانطور که قبلا در مقاله ذکر شد، حذف بخش‌ های محتوای خوب از URL وبلاگ و افزودن آن‌ ها به URL تجاری (اگر منطقی باشد و ارزش پیشنهادی را افزایش دهد) قبل از حذف صفحه جدا شده چیز بدی نیست.

 

برای تعدادی از وب‌ سایت‌ ها ممکن است تشخیص دهید که چندین مقاله وبلاگ و سایر بخش‌ های وب‌ سایت (مانند پشتیبانی) دارید که همگی برای شرایط مشابه با هم رقابت می‌ کنند.

 

این فرصت خوبی برای تنظیم مجدد این صفحات است. به عنوان مثال، ممکن است یک مقاله وبلاگی داشته باشید که برخی از اصطلاحات برتر را هدف قرار می دهد، و یک مقاله پشتیبانی که موضوعات خاص را هدف قرار می دهد.

 

در اینجا می‌ توانید مقاله را بهینه‌ سازی کنید تا با مقاله پشتیبانی رقابت نکند، زیرا ارزش پیشنهادی بهتری ارائه می‌ دهد و هدف درخواست‌ های پشتیبانی را بهتر بر آورده می‌ کند.

 

هیچ استراتژی یا چارچوب مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد، زیرا تمام وب سایت ها و استراتژی های محتوا ساختار متفاوتی دارند.

 

با این حال، تمرکز اصلی شما باید بر حفظ و بهبود عملکرد معیار های تجاری (به عنوان مثال درآمد) باشد – حتی اگر به قیمت برخی از بازدید های صفحه تمام شود.

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید