۷ دلیل برای اینکه سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود و نحوه رفع آن

چرا وب سایت من در گوگل نمایش داده نمی شود ؟ این سوال رایجی است که بسیاری از ما هنگام جستجوی کلمات کلیدی سایت از خود می پرسیم و وب سایت ما در نتایج جستجو دیده نمی شود.

 

ممکن است مشکلات مختلفی وجود داشته باشد که باعث شود وب سایت شما اکنون در گوگل نمایش داده شود. اما خبر خوب این است که راه‌ حل‌ های زیادی وجود دارد که می‌ تواند وب‌ سایت شما را در صدر نتایج جستجو قرار دهد.

 

در این صفحه، ما در حال بررسی مهم‌ ترین مشکلاتی هستیم که مانع از نمایش وب‌ سایت شما در Google می‌ شوند و نحوه رفع آن‌ ها ! پس به خواندن ادامه دهید !

 

یک نکته قبل از پرداختن به موضوع اصلی مقاله

 

اگر اخیرا صفحه‌ ای را ایجاد کرده‌ اید یا درخواست کرده‌ اید که ایندکس شود، ممکن است Google مدتی طول بکشد تا صفحه شما را ایندکس کند. قبل از اینکه فرض کنید مشکلی در رتبه سایت شما در گوگل وجود دارد، حداقل یک هفته پس از ارسال درخواست به Google یا ثبت نقشه سایت فرصت دهید تا صفحه شما را ایندکس کند.

 

۷ دلیل برای اینکه سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود (نحوه رفع رتبه های ضعیف)

 

تعدادی از عوامل وجود دارند که می‌ توانند بر این موضوع تاثیر بگذارند که چرا از خود این سوال را می‌ پرسید: «چرا نمی‌ توانم وب‌ سایت خود را در Google پیدا کنم ؟»

 

در اینجا دلایلی برای اینکه وب سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود یا اینکه چرا رتبه آن چنان پایین است که در نتایج جستجو قابل مشاهده نیست و چگونه می توانید آن را برطرف کنید، آورده شده است.

 

۱ . وب سایت شما خیلی جدید است

 

۲ . وب سایت شما حاوی برچسب های “no index” است

 

۳ . گوگل وب سایت شما را نخزیده

 

۴ . وب سایت شما جریمه شده است

 

۵ . شما فاقد بک لینک های با کیفیت هستید

 

۶ . کلمات کلیدی شما بیش از حد رقابتی هستند

 

۷ . وب سایت شما تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهد (UX)

 

۱ . وب سایت شما خیلی جدید است

 

ممکن است مدتی طول بکشد تا Google وب‌سایت‌ ها و صفحات جدید را کشف کند. بنابراین، اگر به تازگی وب سایت یا صفحه خود را راه اندازی کرده اید، ساده ترین دلیلی که وب سایت شما در نتایج جستجو قرار نمی گیرد این است که گوگل هنوز سایت یا صفحه شما را پیدا نکرده است.

 

برای بررسی اینکه آیا گوگل وب سایت یا صفحه شما را کشف کرده است، می توانید جستجوی زیر را در گوگل انجام دهید: site:yourwebsite.com.

 

search on Google

 

اگر به دنبال این هستید که ببینید آیا گوگل از صفحه خاصی اطلاع دارد یا خیر، می‌توانید URL کامل صفحه را تایپ کنید: site:yourwebsite.com/blog/the-page-im-looking-for

 

full URL of the page

 

اگر حداقل یک نتیجه را مشاهده کردید، به این معنی است که گوگل از صفحه شما اطلاع دارد ! اگر هیچ نتیجه‌ ای را نمی‌ بینید، این بدان معناست که Google هنوز صفحه وب سایت شما را پیدا نکرده است.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

اگر هنگام جستجوی سایت خود در گوگل نتیجه ای مشاهده نکردید، می توانید یک نقشه سایت در کنسول جستجوی گوگل ایجاد و ارسال کنید. ایجاد نقشه سایت به گوگل این امکان را می دهد که بداند کدام صفحات در سایت شما مهم هستند و در کجا قرار دارند.

 

برای ایجاد و ارسال نقشه سایت به گوگل، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

وارد Google Search Console شوید

 

به Sitemaps بروید

 

URL نقشه سایت را وارد کنید

 

روی Submit کلیک کنید

 

submit a sitemap to Google

 

۲ . وب سایت شما حاوی برچسب های no index است

 

متا تگ “no index” قطعه ای از کد HTML است که به گوگل می گوید صفحات خاصی را در نتایج جستجو نشان ندهد. در نتیجه، گوگل هیچ صفحه ای را با این کد ایندکس نمی کند.

 

معمولا بهتر است بررسی کنید که صفحه شما متا تگ «no index» را نداشته باشد، حتی اگر آن را به خاطر ندارید.

 

گاهی اوقات وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) اگر تنظیمات اشتباه را هنگام ایجاد وب سایت خود قرار بدید، آن را به هر صفحه اضافه می کند.

 

علاوه بر این، برنامه‌ نویس شما ممکن است از کد «no index» برای جلوگیری از رتبه‌ بندی Google برای صفحاتی که هنوز در مرحله توسعه هستند استفاده کند و ممکن است پس از تکمیل صفحه فراموش کند که برچسب را حذف کند.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

از کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی آسان صفحات برچسب‌ گذاری شده no index استفاده کنید. به گزارش Coverage خود بروید و به دنبال این خطا باشید: “submitted URL marked ‘noindex’.”

 

اگر گوگل هنوز صفحات موجود در نقشه سایت شما را نخزیده، (به یاد داشته باشید که این ممکن است زمان بر باشد)، می توانید از ابزار حسابرسی سایت Ahrefs برای بررسی سایت خود برای هر گونه متا تگ “no index” استفاده کنید.

 

هنگامی که تمام صفحات دارای این بر چسب را پیدا کردید، به سادگی می توانید آن را از هر صفحه ای که نباید آن را داشته باشد حذف کنید.

 

۳ . گوگل وب سایت شما را نخزیده

 

یکی دیگر از دلایلی که سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود می تواند این باشد که چیزی مانع از خزیدن موتور جستجو در سایت شما می شود.

 

اکثر وب سایت ها دارای فایل “robots.txt” هستند. به موتور های جستجو می گوید که در سایت شما نمی توانند به کجا بروند. این بدان معناست که Google نمی‌ تواند آدرس‌ هایی را که در فایل “robots.txt” شما مسدود شده است بخزد.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

کنسول جستجوی گوگل می تواند به شما در مورد مسائل مربوط به فایل “robots.txt” هشدار دهد. به گزارش Coverage خود بروید و به دنبال خطایی به نام submitted URL blocks by robots.txt بگردید.

 

اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دستور العملی که URL هایی را که می خواهید در Google نشان داده شوند و مسدود هستند را حذف کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که فایل‌های «robots.txt» ممکن است مشکل ساز شوند، بنابراین اگر در مورد بهترین روش پیمایش در آنها تردید دارید، ایده خوبی است که برای رفع آن از متخصصان سئو کمک بگیرید.

 

۴ . وب سایت شما جریمه شده است

 

جریمه ها همچنین می توانند از رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل جلوگیری کنند. اگر سایت شما جدید نیست و فایل robots.txt مناسبی دارد، این می‌تواند سوال شما را حل کند، «چرا وب‌ سایت من در Google نشان داده نمی‌شود».

 

اگر سایت شما دستور العمل های کیفیت گوگل را رعایت نمی کند، ممکن است سایت شما را به طور موقت یا دائم از نتایج جستجو حذف کند.

 

جریمه های گوگل عبارتند از:

 

Deindexed: گوگل به طور کامل دامنه شما را از نتایج جستجو حذف می کند.

 

Penalized: دامنه شما هنوز وجود دارد، اما نمی توانید صفحات خود را از طریق جستجوی مستقیم پیدا کنید. این جریمه ممکن است ناشی از به روز رسانی الگوریتم گوگل باشد یا گوگل می تواند به صورت دستی آن را اعمال کند.

 

Sandboxed: ترافیک Google شما به طور ناگهانی کاهش می یابد، اما دامنه شما حذف یا جریمه نشده است.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

برای هشدار های جریمه سایت، کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید. اگر سایت شما جریمه شود، باید اقداماتی را انجام دهید تا وب سایت خود را مطابق با دستور العمل های گوگل تغییر دهید. سپس، می توانید سایت خود را برای بررسی مجدد برای بازگشت به گوگل ارسال کنید.

 

۵ . شما فاقد بک لینک های با کیفیت هستید

 

اگر در جستجوی عبارت “وب سایت من در گوگل نمایش داده نمی شود” هستید، ممکن است لازم باشد بک لینک های با کیفیت بیشتری به دست آورید.

 

گوگل صد ها فاکتور رتبه‌ بندی را هنگام تعیین اینکه کدام وب‌ سایت‌ ها باید در نتایج جستجو نشان داده شوند، در نظر می‌گیرد که یکی از آنها بک لینک و اعتبار است.

 

بک لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت شما به گوگل نشان می دهد که صفحه شما قابل اعتماد است و ارزش ارائه می دهد. اگر سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود، ممکن است به این دلیل باشد که وب سایت هایی که در بالاترین رتبه قرار دارند، بک لینک بیشتر یا با کیفیت تری دارند.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

از ابزاری مانند Ahrefs برای مشاهده بک لینک های صفحه خود و مقایسه آن با وب سایت های دیگر در نتایج جستجو استفاده کنید. اگر وب سایت شما امتیاز خوبی ندارد، ایجاد بک لینک های بیشتری را در نظر بگیرید.

 

در اینجا چند نکته برای کسب بک لینک بیشتر وجود دارد:

 

از شرکای موجود بک لینک بخواهید

 

از افرادی که نام تجاری شما را در شبکه های اجتماعی ذکر می کنند بخواهید به وب سایت شما لینک دهند

 

محتوای مفید و ارزشمندی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند

 

در فروم ها، مصاحبه‌ ها و وبلاگ‌ ها شرکت کنید و در صورت لزوم لینکی به وب‌ سایت خود ارائه دهید

 

۶ . کلمات کلیدی شما بیش از حد رقابتی هستند

 

اگر در حال خواندن این پست هستید و به این فکر می کنید که «محتوای من عالی است و وب سایت من هنوز در گوگل نمایش داده نمی شود»، وقت آن است که هدف گذاری کلمه کلیدی خود را دوباره مرور کنید.

 

تلاش برای رتبه بندی برای نتایج بسیار رقابتی، به ویژه در هنگام رقابت با برند های بزرگتر، گاهی اوقات می تواند کسب و کار شما را در گرد و غبار رها کند. در عوض، عبارات دم بلند و خاص تری را که حاوی سه یا چند کلمه کلیدی هستند، هدف قرار دهید.

 

در حالی که کلمات کلیدی طولانی حجم جستجوی ماهانه کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز دارند و به شما شانس بیشتری برای رتبه بندی در بالای نتایج جستجو می دهند. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند معمولا هدف جستجوی خاص تری دارند.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

کمپین های سئو موفق همیشه با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شوند. با استفاده از ابزارهایی مانند Keyword Tool، KeywordsFX، و Google’s Keyword Planner، سعی کنید کلمات کلیدی طولانی را با رقابت کمتر شناسایی کنید که بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما دارند.

 

هدف قرار دادن عبارات با رقابت کمتر به شما این امکان را می دهد که در نتایج Google ظاهر شوید و به مشتریان بیشتری به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید.

 

۷ . وب سایت شما تجربه کاربری (UX) خوبی ارائه نمی کند

 

در نهایت، اگر وب سایت شما تجربه کاربری (UX) ضعیفی ارائه می دهد، می توانید با رتبه های برتر خداحافظی کنید. موتورهای جستجو می‌ خواهند محتوای ارزشمند و وب‌ سایت‌ هایی را رتبه‌ بندی کنند که تجربه‌ ای عالی برای بازدید کنندگان فراهم می‌ کنند.

 

اگر کاربران تجربه مثبتی در وب‌ سایت شما نداشته باشند، وقت خود را با زدن دکمه بازگشت تلف نمی‌ کنند – سیگنالی به گوگل مبنی بر اینکه سایت شما نباید رتبه‌ بندی کند.

 

بهبود UX در سایت شما می تواند نرخ پرش را کاهش دهد، بازدید کنندگان را درگیر کند و به آنها کمک کند تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و در عین حال به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

 

چطوری میشه این مشکل رو رفع کرد

 

چند راه حل سریع می تواند UX و رتبه سایت شما را به ارتفاعات جدیدی برساند. برای بهبود UX سایت خود، می توانید:

 

با بهینه سازی سرعت صفحه، زمان بارگذاری سایت خود را کاهش دهید

 

ناوبری سایت خود را ساده کنید تا یافتن اطلاعات آسان شود

 

عناصر بصری را برای تجزیه محتوا و جذب بازدیدکنندگان بگنجانید

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله ما به ۷ دلیل اصلی که مانع از نمایش وب‌ سایت شما در Google می‌ شوند پرداختیم و نحوه رفع این مشکلات را توضیح دادیم که امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

 

 

 

منبع: webfx

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید