مدیر عامل گوگل: جستجو در ۱۰ سال آینده به طور قابل توجهی تکامل خواهد یافت

آینده جستجوی گوگل

Sundar Pichai در مورد آینده جستجوی مبتنی بر لینک، Google Bard و پتانسیل تجاری مدل های زبان بزرگ و جستجوی LLM بحث می کند.

 

به گفته Sundar Pichai، مدیر عامل گوگل در مصاحبه ای گسترده با وال استریت ژورنال، تجربه جستجوی گوگل «در دهه آینده به طور اساسی تکامل خواهد یافت».

 

هوش مصنوعی قبلا جستجوی Google را تغییر داده است و به این کار ادامه می دهد. سوال این است که جستجوی گوگل در سال های آینده چقدر تغییر خواهد کرد و همه این ها برای کانال های ارگانیک و پولی چه معنایی دارد.

 

جستجوی گوگل در ۱۰ سال مدل‌ های زبان بزرگ (LLM) و چت (مثلا Bard) چگونه جستجو را در دهه آینده تغییر می‌ دهند ؟ آیا این پایان جستجوی مبتنی بر لینک است ؟ Pichai گفت که پیش‌ بینی سخت است، اما در نهایت به درک آنچه کاربران می‌ خواهند و کمک به آن‌ ها در انجام آن خواهد بود:

 

“من فکر می کنم این تجربه در دهه آینده به طور اساسی تکامل خواهد یافت. ما باید با کاربران از نظر آنچه به دنبال آن هستند ملاقات کنیم.”

 

از Pichai همچنین پرسیده شد که آیا جستجوی Google در آینده ممکن است بیشتر شبیه Google اصلی («۱۰ لینک آبی») باشد یا Bard:

 

«ممکن است شبیه هیچکدام به نظر نرسد، یا عناصری از همه این ها را داشته باشد. فکر می کنم بتوانیم با روش های بسیار عمیق تری به کاربران کمک کنیم. اگر من یک چشم انداز ۱۰ ساله داشته باشم، همه این ها به روش های کاملا متفاوتی نسبت به آنچه امروز از آنها استفاده می کنیم بیشتر در دسترس کاربران قرار می گیرد. من فکر می‌ کنم که می‌ توانید همه این کار ها را به روشی بسیار شخصی‌ تر انجام دهید، به این معنی که طبیعتا ما می‌ توانیم به روشی عمیق‌ تر و معنی‌ دار روی کاربران تاثیر بگذاریم.»

 

نقش چت ربات های هوش مصنوعی در جستجو گوگل از LLM برای بهبود کیفیت جستجو و تجربه جستجو استفاده کرده است. Pichai می‌ خواهد قابلیت‌ های مدرن LLM را به جستجو بیاورد اما فقط از گفتن “جستجو” به “مکالمه” منصرف شد:

 

ما در حال آزمایش انواع روش‌ ها هستیم، بنابراین نمی‌ خواهم در مورد تکرار های آینده آن اظهار نظر کنم، اما بله، در سطح بالایی، مردم برای پرسیدن سوالات بعدی به Google مراجعه می‌ کنند. ما می‌ توانیم ابزار های قدرتمند تری را به آنها بدهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند.»

 

وقتی از او پرسیده شد که چه نوع پتانسیل تجاری (مثلا تبلیغات گوگل) را برای جستجوی LLMs و LLM می بیند:

 

«حک کردن آن به این شکل دشوار است. ممکن است به ایده هایی برای چگونگی جشن تولد علاقه مند شوید و در برخی موارد جنبه های تجاری آن بیشتر شود. ما با این دید وارد نمی‌ شویم، می‌ خواهیم این سفر تجاری را به شما ارائه دهیم. این مهم است که دستور را درست انجام دهیم.»

 

همپوشانی Bard در مقابل جستجو. Pichai یک بار دیگر به این نکته اشاره کرد که بارد یک محصول جستجو نیست. اما، در نهایت، Google Search و Bard در حال جستجو در وب هستند تا پاسخ‌ هایی را به کاربران ارائه دهند:

 

«آیا سوالاتی وجود دارد که همپوشانی داشته باشند ؟ کاملا. کارهایی وجود دارد که می توانیم در Bard انجام دهیم که ممکن است انجام آنها در جستجو دشوار باشد یا بر عکس. من این را به عنوان یک محدودیت نمی بینم. من این را فرصتی عالی برای نو آوری می دانم.»

 

او همچنین گفت که Bard نمونه ای از زمانی بود که برای اولین بار بودن «مهم نیست»:

 

«در طول تاریخ ما، بسیاری از زمینه‌ ها وجود دارد که ما اولین کسی نبوده‌ ایم که چیزی را به بازار عرضه کنیم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین محصول ایمیل یا اولین محصول نقشه برداری و غیره را توسعه ندادیم.”

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید