۷ عنصر ضروری برای یک استراتژی سئوی موفق

کسب‌ و کار ها به دلیل دریایی از پیشرفت‌ های فناوری که بیش از یک دهه است ما را تحت تاثیر قرار داده، شاهد یک تغییر تحول‌ آفرین هستند. در واقع، سرمایه‌ گذاری در این فناوری‌ ها اولویت اصلی کسب‌ و کار ها است زیرا به آنها کمک می‌ کند تا به اهداف خود برسند و رقابتی باقی بمانند.

 

برای مثال، چت بات های هوش مصنوعی، ارتباطات شخصی‌ شده انسان‌ مانند را شبیه‌ سازی می‌ کنند و تعامل مشتری را افزایش می‌ دهند. به طور مشابه، ابزار هایی مانند پلتفرم‌ های پذیرش دیجیتال (DAPs) به کسب‌ و کار ها کمک می‌ کنند تا بینش مهمی در مورد رفتار مشتریان به دست آورند و مزیت رقابتی کسب کنند.

 

سئو دامنه دیگری است که پیشرفت چشمگیری داشته است. کسب‌ و کار ها منابع خود را برای ایجاد یک استراتژی سئو قوی برای پیشرفت در اکوسیستم دیجیتال سرمایه‌ گذاری می‌ کنند.

 

سئو به کسب و کارها کمک می کند تا به رتبه های برتر در گوگل دست یابند و به آنها کمک می کند تا ترافیک و سرنخ های با کیفیت را جذب کنند.

 

با این حال، جستجو یک زمینه همیشه در حال تکامل است. هنگامی که برند ها بهترین شیوه ها را برای دستیابی به رتبه برتر در گوگل شناسایی می کنند، یک به روز رسانی الگوریتم جدید کل بازی را تغییر می دهد.

 

به گفته کارشناسان، گوگل الگوریتم خود را حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار در سال تغییر می دهد. بنابراین، دستیابی به رتبه های برتر دلهره آور می شود زیرا جنبه های سئو بی شماری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

 

چه B2B چه B2C، کسب و کار ها باید اجزای ضروری برای سئو را شناسایی کنند. اجرای شیوه‌ هایی که مستحق بیشترین تمرکز هستند، می‌ تواند به افزایش کیفیت و سرنخ‌ های مرتبط کمک کند.

 

در این پست، ما هفت عنصر ضروری را که برای ایجاد یک استراتژی سئوی موفق و دستیابی سریع به بازگشت سرمایه بالا به آنها نیاز دارید، به اشتراک گذاشته ایم.

 

۱ . تحقیق کلمات کلیدی

 

تحقیق کلمات کلیدی مهارت اساسی و در عین حال حیاتی برای یک استراتژی سئو موفق است.

 

هدف از تحقیق کلمات کلیدی کشف هدف پشت جستجو ها و عبارات خاصی است که استفاده می شود. این به کشف عبارات یا کلماتی که افراد در موتور های جستجو مانند گوگل تایپ می کنند کمک می کند.

 

شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای جایگاه شما در طول زمان اثرات ترکیبی دارد. آنها به حل سوالات مخاطب هدف و افزایش رتبه بندی SEO کمک می کنند. اما این یک شبه اتفاق نمی افتد زیرا میلیارد ها وب سایت در حال رقابت هستند.

 

نرخ پرش بالا، تبدیل‌ های ضعیف و از همه مهم‌ تر ظاهر نشدن در نتایج برتر گوگل، مشکلات اصلی استراتژی ضعیف تحقیق کلمات کلیدی هستند.

 

اما هنگامی که ذهنیت کاربران را درک کردید و یک استراتژی تحقیق کلید واژه قوی ایجاد کردید، رشد تحول آفرین خواهد بود. بنابراین، بر درک قصد کاربر برای انتخاب مناسب ترین کلمات کلیدی برای جایگاه تجاری خود تمرکز کنید.

 

در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

 

فهرستی از موضوعات ایجاد کنید

 

با ایجاد لیستی از موضوعاتی که با برند شما همخوانی دارد شروع کنید. به عنوان مثال، اگر محصولات آرایشی طبیعی را می فروشید، دسته بندی های موضوعی می توانند این ها باشند:

 

آرایش سازگار با محیط زیست

 

آرایش ارگانیک

 

کیت های زیبایی بدون سم

 

محصولات پوستی بی عیب و نقص

 

درخشندگی طبیعی پوست

 

سعی کنید از دیدگاه کاربران فکر کنید و ایده های موضوعی را ارائه دهید که ممکن است به آنها علاقه مند باشد و به آنها کمک کند.

 

از کلمات کلیدی با طول بلند استفاده کنید

 

کلمات کلیدی با طول بلند عباراتی با سه یا چند کلمه کلیدی هستند.

 

در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی با طول بلند آورده شده است:

 

“دستیابی به رتبه های برتر گوگل”

 

“نحوه رتبه بندی در گوگل”

 

“استراتژی های رتبه بندی در گوگل”

 

در این مثال، کلمه کلیدی هدف “رتبه بندی گوگل” است.

 

عبارات طولانی کلمات کلیدی را برای کاربران مفید می کند و در نتیجه شانس بالایی برای مطابقت با هدف جستجوی آنها دارند. طبق یک مطالعه اخیر، حدود ۹۱٫۸ درصد از جستجو ها به طور خاص برای کلمات کلیدی با طول بلند هستند. بنابراین، هدف قرار دادن این کلمات کلیدی می تواند بهترین حرکت رو به جلو باشد.

 

برای یافتن مرتبط ترین کلمات کلیدی برای محتوای خود، روی ابزار های پیشرفته ای مانند Ahrefs حساب کنید. در اینجا یک اسکرین شات نشان می دهد که یافتن عبارات طولانی برای کلمات کلیدی هدف چقدر آسان است.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی

 

Google Keyword Planner، SEMrush، و Ubersuggest چند ابزار محبوب دیگر هستند که می توانند در تحقیقات کلمات کلیدی کمک کنند.

 

اضافه کردن کلمات کلیدی در متن جایگزین

 

متن جایگزین توضیح مختصری از تصاویر است. این به خزنده‌ های موتور جستجو کمک می‌ کند تا آنها را ایندکس کنند، در حالی که به خوانندگان اجازه می‌ دهد تا زمانی که تصویر بارگیری شود، زمینه‌ ای از تصویر را دریافت کنند. بنابراین، افزودن کلمات کلیدی مرتبط در متن جایگزین می تواند ارزش آن را بهبود بخشد.

 

به عنوان مثال، اگر می‌ خواهید کلمه کلیدی «استراتژی‌ های سئو» را برای تصویر زیر هدف قرار دهید، عبارت را به توضیحات اضافه کنید تا طبیعی به نظر برسد.

 

فرآیند سئو

 

در اینجا نحوه ایجاد متن جایگزین برای تصویر به اشتراک گذاشته شده آمده است –

 

“تصویری که بر استراتژی های برتر SEO مانند – لینک سازی، تحقیق کلمات کلیدی، نوشتن محتوا و تجزیه و تحلیل وب سایت تمرکز دارد.”

 

کلمات کلیدی را در هدر ها قرار دهید

 

افزودن کلمات کلیدی در هدر ها به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوا چیست. خزیدن هدینگ ها رتبه بندی صفحات را برای عبارت های جستجو آسان تر می کند.

 

به عنوان مثال، می‌ توانید «راهبرد های کلیدی سئو» را در تگ (H1) بنویسید و سپس به استراتژی‌ ها در تگ (H2) اشاره کنید. این هدرها به گوگل و خوانندگان کمک می کند تا محتوای صفحه را درک کنند.

 

۲ . عناصر UX عالی

 

تجربه کاربری مشخص می کند که مشتری هنگام تعامل با یک وب سایت چه احساسی دارد. هرچه تجربه کاربران مثبت تر باشد، تعامل بیشتر خواهد بود. بنابراین، UX یک کلید برای جذب و حفظ کاربران، باز کردن رتبه‌ بندی عالی SEO است.

 

موفقیت طراحی UX بر اساس معیار هایی مانند تعامل کاربر، نرخ کلیک و تبدیل است. UX اعتباری را به وب‌ سایت اضافه می‌ کند و به کاربران کمک می‌ کند تا به اطلاعاتی یکپارچه دسترسی داشته باشند.

 

در اینجا عناصر برتر برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت وجود دارد.

 

ساختار سازماندهی

 

این تعریف می کند که ساختار وب سایت و اطلاعات چقدر خوب سازماندهی شده است.

 

ناوبری آسان

 

این هنر ساده‌ سازی تجربه کاربران را تعریف می‌ کند تا بتوانند اطلاعات را با چند کلیک پیدا کنند.

 

دکمه های CTA

 

طراحی بدون محتوای خوب بی فایده است. بنابراین، هنگام طراحی دکمه‌ های CTA، از استفاده از محتوای کاربردی و قابل فهم برای دکمه و متن اطراف آن اطمینان حاصل کنید.

 

اسکرین شات زیر را که نشان دهنده CTA Hootsuite است، بررسی کنید. به محتوای روی دکمه و متن بالای آن توجه کنید. علاوه بر این، رنگ دکمه آن را جذاب می کند.

 

دکمه های CTA

 

در اینجا چند نمونه دیگر از متن برای استفاده دکمه CTA آورده شده است.

 

آزمایشی رایگان خود را امتحان کنید

 

صندلی خود را رزرو کنید

 

Whitepaper را دانلود کنید

 

امروز ثبت نام کنید

 

سرعت بارگذاری صفحه

 

این مدت زمان بارگذاری کامل صفحه را مشخص می کند. برای اطمینان از اینکه کاربران از میانه راه خارج نمی شوند و نرخ پرش کمتر باقی می ماند، باید سریع باشد. Google’s PageSpeed ​​Insights یک برنامه وب عالی است که با ارائه توصیه هایی برای سرعت بالای صفحه به افزایش سرعت صفحات کمک می کند.

 

در اینجا یک اسکرین شات از PageSpeed ​​Insights است که عملکرد وب سایت nealschaffer را نشان می دهد. به نمره عملکرد ۹۲ توجه کنید که نشان دهنده یک کار خوب انجام شده است.

 

PageSpeed ​​Insights

 

سازگاری با موبایل

 

وب سایت باید سازگار با موبایل باشد، به این معنی که باید به طور موثر روی دستگاه های تلفن همراه مانند یک وب سایت کار کند.

 

جاذبه زیبایی شناسی

 

این به تصاویر، آیکون ها، فضای سفید و کل طراحی وب سایت خلاصه می شود. هر عنصر در وب سایت باید جذاب باشد و به کاربران کمک کند تا اقدام کنند.

 

Animalz نمونه کاملی از یک وب سایت بهینه شده و جذاب است. اسکرین شات زیر را بررسی کنید تا ببینید چگونه آن را ساده، منظم و فریبنده نگه داشته اند.

 

Animalz website

 

برای وب‌ سایت‌ ها، تعامل کاربر و تبدیل ها معیار های نهایی هستند. شناسایی نقاط دردناک کاربران و ایجاد یک استراتژی قوی UX می‌تواند به به حداقل رساندن دردسر کمک کند.

 

محتوای برتری فکری

 

محتوا یک عنصر ضروری برای یک استراتژی سئو موفق بوده، هست و خواهد ماند.

 

طبق دستور العمل‌ های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، محتوا باید شامل پارامتر های E-A-T باشد.

 

تخصص: محتوا باید دانش گسترده ای از موضوع را منعکس کند.

 

معتبر بودن: محتوا باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

 

اعتماد: محتوا باید قابل اعتماد و دقیق باشد تا اعتماد کاربران را جلب کند.

 

بنابراین، برای اطمینان از اینکه محتوا شامل همه این عناصر است، باید محتوای برتری فکری ایجاد کنید که بینش های ارزشمندی را به کاربران ارائه دهد.

 

سعی کنید برای ایجاد محتوایی با امتیاز عالی E-A-T به یک متخصص موضوع با تجربه متصل شوید. وبلاگ های Backlinko نمونه کاملی از نحوه تهیه پیش نویس محتوای برتری فکری هستند. در حالی که این نوع محتوا به تحقیق و تخصص عمیق نیاز دارد، ارزش وقت گذاشتن را دارد. همچنین درهای جدیدی را برای تقویت نمون کار بک لینک باز می کند، که یکی دیگر از عناصر اصلی برای یک استراتژی موفق سئو است.

 

در اینجا بهترین نکات برای ایجاد محتوای برتری فکری  وجود دارد.

 

از رویداد ها و روند های صنعت خود به روز باشید. سعی کنید از Google Alerts استفاده کنید تا بدانید چه چیزی در صنعت شما ترند است. برای درک نحوه عملکرد این پلتفرم کاربر پسند، اسکرین شات زیر را بررسی کنید.

 

Google Alerts

 

در مورد روندهای صنعتی بنویسید که تغییر عظیمی ایجاد می کند. کلمات کلیدی مرتبط را برای سئوی محتوا قرار دهید.

 

سوالات متداول کاربران را شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهید. به این فکر کنید که چه چیز جدیدی می توانید در پاسخ کمک کنید.

 

برای اینکه به عنوان یک پیشرو در صنعت شناخته شوید، محتوای پژوهشی را اجرا و منتشر کنید. محتوای خود را با داده های دقیق و بینش های ارزشمند پشتیبانی دهید.

 

۴ . لینک های داخلی

 

تعامل کاربران با زمان ماندن بازدیدکنندگان در وب سایت و میزان تعامل آنها با عناصر سایت تعریف می شود. شانس تبدیل با صرف زمان حفاری برای اطلاعات بیشتر افزایش می یابد. زمان نشان دهنده علاقه آنها به محتوا است.

 

جای تعجب نیست، برای دستیابی به رتبه های برتر گوگل بسیار مهم است.

 

لینک های داخلی می توانند با ارائه اطلاعات مفید، کار را برای نگه داشتن کاربران آسان تر کنند. افزودن لینک های مرتبط به وبلاگ ها یا مقالات سفر خوانندگان را ساده و آسان می کند. علاوه بر این، آنها سیگنال هایی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند که محتوا با کیفیت بالا است.

 

در اینجا چند نکته برای موفقیت استراتژی لینک داخلی وجود دارد.

 

محتوای تحقیق شده و عمیق ایجاد کنید.

 

۲-۳ لینک به وبلاگ ها یا صفحات داخلی مرتبط در پست های بیش از ۱۰۰۰ کلمه اضافه کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که صفحه به سرعت بارگیری می شود و دارای اینفوگرافیک ها، فیلم ها یا تصاویر مرتبط است.

 

انکر تکست را انتخاب کنید که طبیعی به نظر می رسد. از استفاده انکر تکست هایی مانند «اینجا کلیک کنید» اجتناب کنید و از عبارات توصیفی مانند «مواد تشکیل دهنده یک استراتژی سئو موفق» استفاده کنید. این تاکتیک به گوگل کمک می کند تا زمینه را درک کند و برای آن رتبه بندی کند.

به عنوان مثال، پست وبلاگ nealschaffer در مورد ابزارهای سئو رایگان را بررسی کنید. توجه کنید که چگونه آنها از قدرت لینک داخلی استفاده کرده اند. آنها از انکر تکست خوبی استفاده کرده اند و یک لینک داخلی به وبلاگ مربوطه اضافه کرده اند.

 

Free SEO Tools

 

۵ . معماری سایت

 

معماری وب سایت به سلسله مراتب صفحات و نحوه سازماندهی آنها اشاره دارد. این عامل اصلی برای ایجاد یک تاثیر مثبت بر روی کاربران است. در حالت ایده آل، معماری یک وب سایت باید مانند هرم زیر ظاهر شود.

 

website’s architecture

 

نقطه بالایی در تصویر نمایانگر صفحه اصلی و شاخه ها نمایانگر صفحات داخلی هستند. وب سایت های پیشرو مانند آمازون از چنین معماری استفاده می کنند.

 

معماری وب سایتی که به کاربران کمک می کند اطلاعات را سریع بیابند، خوب در نظر گرفته می شود. در حالی که یک معماری ضعیف وب سایت می تواند بر تعامل کاربران تاثیر بگذارد. گزارش‌ ها حاکی از آن است که از هر دو کاربر، یکی از آنها از یک وب‌ سایت با معماری ضعیف خارج می‌ شوند و نرخ پرش را افزایش می‌ دهند.

 

در اینجا مهمترین مزایای معماری وب سایت خوب است.

 

ربات‌ های موتورهای جستجو را قادر می‌ سازد تا به راحتی وب‌ سایت را بخزند.

 

کاربران را به گشتن در سایت تشویق می کند و بازدید از صفحه را افزایش می دهد.

 

لینک های داخلی را تقویت می کند و تبدیل ها را افزایش می دهد.

 

به کاربران امکان می دهد محصولات را پیدا و درک کنند.

 

بنابراین، طراحی معماری وب سایت با نهایت دقت امری ضروری است. برای جلب توجه کاربران و در نتیجه ارتقای UX و در نهایت رتبه بندی سئو .

 

در اینجا چند روش برتر برای ایجاد یک معماری وب سایت محکم آورده شده است.

 

یک منوی ناوبری ساده و قابل درک طراحی کنید.

 

URL های وب سایت خود را خوانا و کاربر پسند نگه دارید زیرا آدرس صفحات وب سایت شما هستند. برای جدا کردن کلمات از حروف کوچک استفاده کنید و خط فاصله اضافه کنید. از استفاده فاصله و زیر خط خودداری کنید.

 

در اینجا یک مثال برای مرجع شما آورده شده است.

 

https://example.com/insights/successful-seo-strategy-2022

 

معماری وب سایت رقبای خود را بررسی کنید.

 

برای سهولت در مسیریابی از بردکرامب ها استفاده کنید. در اینجا نمونه‌ای از HubSpot است که نشان می‌ دهد چگونه بردکرامب ها حرکت را برای کاربران آسان می‌ کند.

 

HubSpot

 

یک نقشه سایت XML حاوی لیستی از کل صفحات وب سایتی که باید در گوگل ایندکس شوند ایجاد و ارسال کنید.

 

با سه کلیک دسترسی به صفحه اصلی را فراهم کنید.

 

۶ . متادیتا

 

متادیتا به داده هایی اشاره دارد که یک وب سایت برای برقراری ارتباط با موتورهای جستجو استفاده می کند.

 

به زبان ساده، متادیتا زبانی است که موتورهای جستجو می فهمند. ربات‌ های موتور جستجو نمی‌ توانند داده‌ های یک وب‌ سایت را بخوانند، بلکه از متادیتا ها استفاده می‌ کنند و اقدامات عملی انجام می‌ دهند. بدون متادیتا، ربات ها زمینه صفحات وب سایت را درک نمی کنند.

 

در اینجا متادیتا برای رتبه بندی برتر سئو بسیار مهم است.

 

تگ عنوان: این تگ کد HTML است که به ایجاد عنوان صفحه بهینه شده کمک می کند. استفاده از ۵۰-۶۰ کاراکتر تمرین خوبی برای ایجاد عناوین متا است.

 

توضیحات متا: خلاصه ای از محتوای صفحه است. توضیحات متا ۱۶۰ کاراکتر تمرین خوبی است.

 

هدینگ های (H1) و ساب هدینگ های (H2، H3): این ها عناوین روی صفحه هستند تا موتورهای جستجو را در مورد محتوای صفحه راهنمایی کنند.

 

کلمات کلیدی: آنها باعث می شوند موتورهای جستجو صفحه را اسکن کنند و زمینه آن را درک کنند.

 

در اینجا یک اسکرین شات از Google است که نحوه نمایش توضیحات متا و تگ های عنوان در نتایج SERP را نشان می دهد.

 

Metadata

 

۷ . بک لینک از وب سایت های معتبر

 

بک لینک ها که به آنها لینک های ورودی نیز گفته می شود، لینک هایی هستند که یک وب سایت از یک وب سایت خارجی یا شخص ثالث دریافت می کند.

 

کسب بک لینک از یک وب سایت معتبر، اعتبار یک وب سایت را افزایش می دهد و رتبه آن را افزایش می دهد. بنابراین، دریافت بک لینک بسیار مهم و در عین حال چالش برانگیز است. هنگام تلاش برای دریافت بک لینک به دنبال ویژگی های زیر باشید.

 

معتبر و منحصر به فرد

 

مربوط به دامنه شما

 

تبلیغی نباشد

 

لینک دوفالو

 

در اینجا چند روش برتر برای کسب بک لینک خوب وجود دارد.

 

محتوای قابل لینک: محتوای قابل لینک با کیفیت مانند پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، تصاویر و موارد دیگر ایجاد کنید. این استراتژی وب سایت های برتر را تشویق می کند تا به وب سایت شما لینک دهند.

 

پست های مهمان: پست های مهمان با کیفیت ایجاد کنید و آنها را به وب سایت های معتبر ارسال کنید تا بک لینک به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که آنها لینک های دوفالو هستند.

 

بازیابی لینک ها: با استفاده از نام برند خود بدون تایید به وب سایت های برتر متصل شوید. با ارسال ایمیل های درخواستی، بک لینک ها را بازیابی کنید. ابزارهایی مانند Mention.com و BuzzSumo می توانند به شما کمک کنند تا نام های تجاری خود را به صورت آنلاین شناسایی کنید.

 

نظرات بلاگر: به وبلاگ نویسان با تجربه ای که ممکن است علاقه مند به بررسی خدمات و محصولات شما باشند، متصل شوید.

 

از ابزار هایی مانند CognitiveSEO برای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد بک لینک های خود استفاده کنید. این می تواند به شما در درک کیفیت بک لینک های وب سایت و سلامت کل سئو کمک کند. در اینجا یک اسکرین شات برای مرجع شما وجود دارد.

 

CognitiveSEO

 

روی حذف لینک های اسپم و ایجاد یک استراتژی بک لینک قوی کار کنید.

 

نتیجه گیری

 

کسب رتبه های بالا در موتور های جستجو مانند گوگل نیازمند یک استراتژی سئو موفق و تلاش های مداوم است. یک وب سایت برند متمرکز بر کاربر که حاوی اجزای سئوی مشترک است می تواند به ربات های موتور جستجو کمک کند تا یک وب سایت را کشف و رتبه بندی کنند.

 

پیاده سازی آنها می تواند یک تجربه وب سایت جذاب ایجاد کند و رتبه بندی SEO را در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن افزایش دهد.

 

بنابراین، پیش بروید و یک استراتژی سئو موفق بسازید!

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید