۹ اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت

انتخاب کلمات کلیدی یک علم و همچنین یک هنر هستند، و نحوه استفاده و هدف قرار دادن کلمات کلیدی خود می تواند تاثیر عمیقی بر نحوه رتبه بندی و عملکرد محتوای شما داشته باشد.

 

در این مقاله ۹ اشتباه در زمان انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت را بررسی می کنیم.

 

استفاده ضعیف از کلمات کلیدی می تواند به محتوای شما آسیب برساند

 

اگر همچنان بر اساس هر یک از افسانه‌ های کلید واژه‌ ای که به نوعی در طول سال‌ ها رایج شده‌ اند، کلمات کلیدی را انتخاب و استفاده می‌ کنید، به خودتان و مشتریانتان آسیب رسانده‌ اید.

 

اشتباه شماره ۱ . تحقیق کلمات کلیدی اتلاف وقت است

 

این نمی تواند دورتر از واقعیت باشد. رفتن به قلمروی ناشناخته بدون نقشه تنها به یک مقصد منتهی می شود: فاجعه.

 

حقیقت ۱: تحقیق کلمات کلیدی برای سئو ضروری است

 

شما بدون ریختن یک پایه سیمانی محکم خانه ای نمی سازید، درسته؟ درست مانند آن خانه، تحقیق کلمات کلیدی یک پایه محکم برای هر کمپین SEO است. به شما می گوید که مخاطبان شما به دنبال چه کلمات، عبارات و موضوعاتی هستند.

 

چگونه می توانید انتظار داشته باشید که یک کمپین موفق بدون آن اطلاعات کلیدی ایجاد کنید؟ شما نمی توانید.

 

اشتباه ۲: هدف گذاری کلمات کلیدی ضروری نیست

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خوب بنویسید و ترافیک وارد می شود. درسته؟ ولی نه خیلی سریع.

 

حقیقت ۲: بدون هدف گیری، دارت را با چشمان بسته پرتاب می کنید

 

شما در حال انتشار محتوا در سایت خود برای جذب ترافیک هستید. برای جذب موثر آن ترافیک، باید کلمات کلیدی مورد نظر مردم را در آن محتوا هدف قرار دهید.

 

مهمتر از آن، کلمات کلیدی مورد نظر شما – و محتوایی که منتشر می کنید – باید با هدف جستجوگر صحبت کنند تا نوع ترافیک مورد نظر خود را دریافت کنند.

 

Google هرگز برای محتوای تصادفی و بی هدف ترافیک ارسال نمی کند.

 

اشتباه ۳: شما باید فقط کلمات کلیدی با حجم بالا را هدف قرار دهید

 

منطقی است که کلمات کلیدی را با حجم جستجوی بالا هدف قرار دهید. هرچه افراد بیشتری برای کلمه کلیدی جستجو کنند، ترافیک بالقوه بیشتری را می توانید به سایت خود بیاورید. اما در واقعیت، هدف‌گیری کلمات کلیدی با حجم بالا می‌ تواند یک اشتباه باشد – اگر این تنها کلمات کلیدی باشند که انتخاب می‌ کنید.

 

حقیقت ۳: به دنبال ارتباط، هدف، دوام و تنوع باشید

 

روندها می آیند و می روند، علایق تغییر می کنند و اینترنت بی ثبات است. این کاملا ممکن است که یک کلمه کلیدی با حجم بالای امروز شش ماه دیگر به آن مرتبط نباشد. اگر این اتفاق بیفتد، باید به تمام محتوایی که ایجاد کرده‌ اید برگردید و آن را برای کلمات کلیدی فعلی تنظیم کنید. غیر ممکن نیست، اما بسته به میزان محتوا که دارید، یک کار بالقوه وقت گیر است.

 

در عوض، کلمات کلیدی مرتبط را با حجم جستجوی کافی برای ماندگاری هدف قرار دهید، اما همچنین قصد کاربر را در پشت آنها داشته باشید، و به اندازه کافی رقابت کم داشته باشید که بلافاصله از دور خارج نشوید.

 

سپس، همانطور که برای این کلمات کلیدی جذابیت پیدا می کنید، می توانید تمام کلمات کلیدی رقابتی بالاتری را که می خواهید انتخاب کنید، زیرا قدرت کافی برای رقابت با آنها ایجاد کرده اید.

 

همچنین گزینه‌ های دیگری مانند کلمات کلیدی معنایی مرتبط، عبارات کلیدی، کلمات کلیدی مبتنی بر مکان و کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات فرعی خود را فراموش نکنید. همه اینها می توانند پایه های اضافی خوبی برای استراتژی کلمات کلیدی شما باشند.

 

کلمات کلیدی هدف خود را غنی و متنوع نگه دارید و حتی اگر حجم جستجو تغییر کند موفق خواهید بود.

 

اشتباه ۴: URL ها باید حاوی کلمات کلیدی باشند

 

این درست نیست. به نوعی

 

حقیقت ۴: آنها اختیاری هستند

 

اگر کاربر کلمه کلیدی مورد نظر خود را در URL ببیند، نشان دهنده آن است که در جای درستی قرار گرفته است و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا خواهد کرد.

 

اما آیا آنها به رتبه بندی کمک می کنند؟ خوب…

 

در سال ۲۰۱۶، در طول یک پاتوق در ساعات اداری Google Webmaster Central، شخصی پرسید که آیا کلمات کلیدی در URL ها عامل رتبه بندی هستند یا خیر. جان مولر، تحلیلگر روند های وب مستر در گوگل، این پاسخ را داد:

 

“من معتقدم که این یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک است، بنابراین چیزی نیست که واقعا سعی کنم آن را مجبور کنم، و چیزی نیست که بگویم حتی ارزش تلاش شما برای بازسازی یک سایت را داشته باشد تا بتوانید کلمات کلیدی را در URL اضافه کنید. ”

 

سپس، در سال ۲۰۱۸، مولر گفت:

 

“من نگران کلمات کلیدی یا کلمات در URL نیستم. در بسیاری از موارد، URL ها به هر حال توسط کاربران دیده نمی شوند.”

 

آنها را اضافه کنید یا اضافه نکنید، این به شما بستگی دارد. اگر این کار را انجام می دهید، فقط انتظار افزایش رتبه زیادی نداشته باشید.

 

اشتباه ۵: برای سئوی خوب، کلمات کلیدی باید دقیقا مطابقت داشته باشند

 

بگویید که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای وبلاگ مراقبت از حیوانات خانگی خود هستید، و یک عبارت کلیدی ارزشمند پیدا می کنید: «توله سگ های فراری». این افسانه می گوید که هر نمونه از آن عبارت کلیدی در سایت شما باید دقیقا با آن مطابقت داشته باشد.

 

حقیقت ۵: تعداد تغییرات

 

البته، اگر می‌ خواهید برای آن عبارت کلیدی رتبه‌ بندی کنید، می‌ خواهید حداقل در چند جا از نسخه دقیق آن استفاده کنید. اما کلمات کلیدی که در صفحه و در سر تاسر سایت استفاده می کنید می توانند مرتبط باشند و شامل محتوای موضوعی جامع مرتبط با کلمه کلیدی اصلی باشند.

 

مثلا:

 

فرار کردن توله سگ ها

توله سگ های فرار کرده

توله سگ فرار کرده

 

اشکال مختلف فعل و استفاده از اسامی مفرد و جمع را متوجه خواهید شد. گاهی اوقات، استفاده از مفرد و جمع می تواند به شما در رتبه بندی برای هر دو نسخه آن کلمه کلیدی کمک کند.

 

اشتباه ۶: کلمات کلیدی با تطابق دقیق بد هستند

 

صبر کنید، آیا این آخرین اشتباه برای استفاده از چیزی جز کلمات کلیدی با تطابق دقیق نبود؟ آره اینجوری بود. همچنین توصیه هایی را مشاهده خواهید کرد که می گوید استفاده از کلمات کلیدی با تطابق دقیق بد است. این احتمالا از موضع گوگل در مورد تطابق دقیق انکر تکست در بسیاری از لینک های ورودی ناشی می شود که نمونه ای از بهینه سازی بیش از حد است.

 

حقیقت ۶: همه چیز در حد اعتدال

 

کلمات کلیدی با تطابق دقیق در محتوای شما و حتی در انکر تکست برخی از لینک های داخلی شما خوب هستند.

 

کاری که نمی‌خواهید انجام دهید این است که از آستانه استفاده از کلمات کلیدی با تطابق دقیق هرزنامه، چه در محتوا و چه در انکر تکست لینک داخلی عبور کنید. آنجاست که به دردسر می افتید.

 

اما پاشیدن سند خود با کلمات کلیدی با تطابق دقیق، کلمات کلیدی محلی، و سایر کلمات کلیدی مرتبط، یک رویکرد سالم برای بهینه سازی سئوی داخلی سایت است.

 

اشتباه ۷: از کلمات کلیدی با تطابق دقیق در چندین صفحه استفاده کنید

 

اگر یک صفحه که یک کلمه کلیدی با تطابق دقیق را هدف قرار می دهد خوب است، پس تعداد زیادی از صفحاتی که آن کلمه کلیدی منطبق را هدف قرار می دهند باید حتی بهتر باشند!

 

حقیقت ۷: از کلمات کلیدی فرعی در چندین صفحه استفاده کنید

 

شما در واقع می توانید چیزهای خوبی داشته باشید. هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با تطابق دقیق در چندین صفحه، آدمخواری کلمه کلیدی است. شما آن صفحات را در مقابل یکدیگر قرار می دهید و در سایت خود رقابت ایجاد می کنید. همچنین خود را برای شکست آماده می کنید.

 

در عوض، کلمه کلیدی مطابقت دقیق خود را در یک صفحه مورد هدف قرار دهید، و سپس، اگر ساختار عمودی و سایت شما به آن نیاز دارد، کلمات کلیدی فرعی را در صفحات دیگر قرار دهید.

 

با استفاده از مثال وبلاگ مراقبت از حیوانات خانگی، کلمه کلیدی دقیق ممکن است “غذای سگ” باشد. شما آن را در یک صفحه هدف قرار می دهید، سپس صفحات فرعی برای مواردی مانند “غذای سگ کنسرو شده”، “غذای خشک سگ”، “غذای توله سگ ها”، و غیره ایجاد می کنید.

 

اشتباه ۸: تا جایی که می توانید کلمات کلیدی را در وبلاگ خود قرار دهید.

 

خوب، شما به تازگی وارد حوزه ممنوعه بهینه سازی بیش از حد شده اید.

 

شوخی کردم ممنوع نیست اما خوب هم نیست.

 

حقیقت ۸: وقتی شک دارید، طبیعی باشید

 

اگر بیش از حد بهینه سازی کنید و محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید، ممکن است دچار مشکل شوید. ممکن است برای مدت کوتاهی رتبه خوبی داشته باشید، اما مدت زیادی دوام نخواهد آورد، و در تلاش برای بالا رفتن از نتایج موتور های جستجو نسبت به زمانی که در وهله اول محتوای خود را به درستی بهینه کرده بودید، زمان سخت تری خواهید داشت.

 

استفاده طبیعی از کلمات کلیدی که به صورت استراتژیک در سرتاسر محتوای شما پاشیده شده اند، مهم است.

 

اشتباه ۹: برای رتبه بندی خوب باید روی تراکم کلمات کلیدی تمرکز کنید

 

در روز های قدیم سئو، تراکم کلمات کلیدی یک موضوع داغ بود. آن روز ها خیلی گذشته است.

 

حقیقت ۹: تمرکز بر ارتباط، هدف و قرار دادن متنی

 

این سه عامل بسیار مهم تر از برخی از فرمول های چگالی کلمه کلیدی دلخواه هستند.

 

کلمه کلیدی حقیقت محتوای شما را آزاد می کند

 

ریسک کردن با کلمات کلیدی می تواند یک اشتباه جدی باشد. تلاش خود را بر روی استفاده استراتژیک کلمه کلیدی، قرار دادن و هدف گذاری برای محتوای مفید، جذاب و آماده برای رتبه بندی متمرکز کنید.

 

 

 

منبع: iloveseo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید