اهمیت سئو در طراحی و توسعه وب

سئو در طراحی و توسعه وب

هنگام ساخت یک وب سایت جدید باید هم مصرف کنندگان و هم موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. هنگامی که مردم در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند، به یک وب سایت سئو فرندلی نیاز دارید تا در گوگل ظاهر شوید، اما همچنین به یک راه حل خلاقانه و طراحی زیبا نیاز دارید که مخاطب هدف شما را خیره کند. در این مقاله، من در مورد اهمیت همکاری بین طراحان وب، توسعه دهندگان و سئوکاران صحبت خواهم کرد و اینکه چگونه این همکاری یا عدم وجود آن می تواند بر رتبه بندی ارگانیک شما تاثیر بگذارد.

 

سئو در طراحی و توسعه وب چیست ؟

 

سئو در طراحی و توسعه وب فرآیندی است که متخصصان سئو مراحل مختلف توسعه وب سایت شما را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بهترین شیوه های سئوی فنی و محتوایی رعایت شده است. این به این معنی است که متخصص سئو شما باید از همان ابتدا درگیر این فرآیند باشد، در ابتدای انتخاب پلتفرم CMS و بررسی وایرفریم های طراحی. این مهم است زیرا سیستم‌ های CMS مختلف مزایا و معایب متفاوتی را ارائه می‌ دهند، و آگاهی از آنچه می‌ تواند از همان ابتدا برای حضور ارگانیک شما مفید باشد یا به آن آسیب برساند، این فرصت را به شما می‌ دهد تا آن را برطرف کنید.

 

قبل از اینکه یک وب سایت راه اندازی شود، کارشناسان سئو قابلیت خزیدن و ایندکس شدن، معماری سایت، محتوا و سازگاری با موبایل سایت شما را در نظر می گیرند. همه این عناصر در رتبه‌ بندی ارگانیک نقش دارند و اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای شما را پیدا کنند، رتبه‌ بندی نمی‌ شود و بنابراین ترافیک را به سمت سایت شما هدایت نمی‌ کند. از این گذشته، گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه به بیش از ۲۰۰ عامل توجه می کند، به همین دلیل کار با متخصصان فنی سئو به عنوان بخشی از راه اندازی یک سایت جدید یا مهاجرت یک سایت موجود، بسیار مهم است.

 

۷ دلیل اهمیت سئو در طراحی و توسعه وب سایت

 

درست کردن کارها از ابتدای پروژه باعث صرفه جویی در ساعت‌ های زیادی از بازبینی و طراحی مجدد سایتتان می‌ شود تا بهترین روش‌ های موتور جستجو را برآورده کنید. اتخاذ یک رویکرد فعالانه در بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند تا سایتی مناسب برای موتورهای جستجو ایجاد کنید که مقیاس آن آسان باشد و از رفتار جستجوی آنلاین استفاده کند.

 

در اینجا ۷ دلیل وجود دارد که چرا سئو و طراحی و توسعه وب باید دست به دست هم بدهند.

 

خزیدن و ایدکس شدن

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

معماری سایت

 

سازگاری با موبایل

 

سرعت وب سایت

 

سئو داخلی سایت

 

تجربه کاربری

 

۱ . خزیدن و ایندکس شدن

 

اینکه آیا محتوای شما می تواند توسط گوگل خزیده و ایندکس شود می تواند به معنای تفاوت بین شب و روز در رتبه بندی ارگانیک شما باشد. هنگامی که ما به عنوان متخصص سئو، وایرفریم ها و محیط استیجینگ سایت شما را بررسی می کنیم، می توانیم تشخیص دهیم که آیا محتوای مهم یا لینک های داخلی توسط جاوا اسکریپت کنترل می شود یا خیر و در نتیجه برای Google در رندر مشکل ایجاد می کند. مهم است که این موضوع را در مراحل اولیه مرور کنید تا قبل از شروع به کار سایت، زمان لازم برای رفع آن را داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر محتوای مهمی باید توسط HTML کنترل شود و از سمت سرور ارائه شود. در حالی که گوگل در ارائه جاوا اسکریپت بهتر می شود، این روند همچنان طولانی تر می شود زیرا گوگل به منابع اضافی برای دسترسی و ارائه محتوا نیاز دارد.

 

۲ . تحقیق کلمات کلیدی

 

ممکن است فکر کنید که تحقیق در مورد کلمات کلیدی تنها چیزی است که باید به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی به آن علاقه مند باشید، اما در مورد حضور ارگانیک شما این حقیقت ندارد. آگاهی از اینکه مردم چگونه محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند، بر نحوه ساخت ناوبری، دسته بندی ها، فیلتر ها، محتوای اطلاعات و ساختار URL شما تاثیر می گذارد. تحقیق کلمات کلیدی به اطلاع رسانی معماری سایت شما کمک می کند، به همین دلیل ضروری است که این بخش از بررسی زودتر، قبل از نهایی شدن نقشه سایت جدید، کامل شود. چه در حال راه‌ اندازی یک سایت اصلی یا یک سایت فروشگاهی باشید، داشتن آگاهی از نحوه جستجوی افراد برای محصولات یا خدمات شما بر نقشه سایت شما تاثیر می‌ گذارد. نحوه جستجوی افراد ممکن است با نحوه فروش شما متفاوت باشد.

 

۳ . معماری سایت

 

ارزیابی زود هنگام معماری سایت می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به عنوان بخشی از این بررسی، ما بسیاری از عناصر مختلف را ارزیابی می‌ کنیم – تگ های canonical، ساختار URL، بردکرامب ها، لینک‌ های داخلی و فیلتر ها. در اینجا، درک رابطه بین صفحات، سلسله مراتب محتوا و آسان بودن افزودن صفحات جدید به سایت بسیار مهم است.

 

۴ . سازگاری با موبایل

 

برای شما تعجب آور نیست که اکثر وب سایت ها در حال حاضر با در نظر گرفتن سازگاری با موبایل یا ایندکس اول موبایل ساخته شده اند. با این حال، متخصص سئوی شما باید چند جنبه دیگر را در رابطه با سازگاری با موبایل سایت شما بررسی کند. قابل توجه است که محتوای یکسان در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ نمایش داده می شود. بسته به دستگاهی که کاربران تصمیم گرفته اند برای بازدید از سایت شما از آن استفاده کنند، نباید موارد ناوبری متفاوتی داشته باشید. با ایندکس شدن اول موبایل، گوگل نسخه موبایلی سایت را برای ایندکس و رتبه بندی در نظر می گیرد، بنابراین اگر محتوایی فقط در دسکتاپ وجود داشته باشد، ممکن است از دست بدهید و ممکن است تجربه بدی در نظر گرفته شود زیرا محتوای متفاوتی را در دستگاه های مختلف ارائه می دهید.

 

در حالی که کل سایت می تواند موبایل فرندلی باشد، به این معنا نیست که همه عناصر خواهند بود. مهم است که محیط صحنه خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا محتوای نمایش داده شده در جداول سازگار با موبایل است یا خیر، آیا فونت در موبایل به اندازه کافی بزرگ است تا افراد مجبور به بزرگنمایی نباشند یا فضای کافی بین عناصر مختلف در صفحه وجود دارد. این امر به ویژه مهم است زیرا اکثر ترافیک شما از دستگاه های تلفن همراه است.

 

۵ . سرعت وب سایت

 

گوگل اکنون تایید کرده است که معیار های Core Web Vitals تنها عواملی هستند که در رتبه بندی سرعت وب سایت نقش دارند، بنابراین دریافت نظرات متخصص سئو در مراحل اولیه حیاتی است. آن‌ ها چارچوب‌ های طراحی را بررسی می‌ کنند و محیط استیجینگ را بررسی می‌ کنند تا ببینند آیا انواع مختلف محتوا و قالب‌ های صفحه معیار های Core Web Vital را هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه پاس می‌ کنند یا خیر و در غیر این صورت، می‌ توانند توصیه‌ ها و اقداماتی را ارائه دهند.

 

۶ . عناصر سئوی داخلی سایت

 

عناصر متعددی در سئو داخلی وجود دارد که ما به عنوان متخصصان سئو هنگام ارزیابی یک صفحه به آنها نگاه می کنیم. با این حال، به‌ عنوان بخشی از بررسی طراحی وب، محتوای صفحه‌ که توسط جاوا اسکریپت کنترل می‌ شود را بررسی می‌ کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نسخه مهم از سمت سرور ارائه شده است. بررسی محیط استیجینگ همچنین شامل ارزیابی هدینگ ها، لینک‌ های داخلی، بخش‌ های محتوای اضافی در سایت (مقیاس‌ پذیری برای بهینه‌ سازی محتوا در آینده) خواهد بود. اگر در هر یک از این عناصر مشکلی وجود داشته باشد، با تیم توسعه وب مطرح شده و قبل از راه اندازی سایت شما برطرف می شود.

 

۷ . UX

 

در حالی که تجربه کاربر به عنوان بخشی از طراحی وب سایت در نظر گرفته می شود، متخصص سئوی شما ورودی ارزشمندی خواهد داشت. به عنوان بخشی از بررسی UX، ما به دنبال ارزیابی این هستیم که آیا اطلاعات سایت به وضوح ارائه شده است، محتوا قابل خواندن و در دسترس است و آیا مشکلاتی در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه و موارد بینابینی وجود دارد یا خیر.

 

چگونه بین متخصصان طراحی وب و سئو بهترین ارتباط را برقرار کنیم

 

در حالی که از نظر تئوری همکاری بین دو بخش آسان و منطقی به نظر می رسد، ممکن است همیشه اینطور نباشد. حتی اگر متخصصان سئو در اوایل راه اندازی وارد شوند، ممکن است توصیه های متناقضی به تیم طراحی وب و UX داشته باشند. کارشناسان سئو می خواهند محتوای بیشتری در گوگل ایندکس شود تا رتبه شما را بهبود بخشد، در حالی که متخصصان UX و طراحان وب ممکن است طراحی تمیز تر را ترجیح دهند که تبدیل و تعامل کاربر را تشویق کند. هر دو مهم هستند و یافتن تعادل بین این دو جایی است که جادو اتفاق می افتد.

 

درک اینکه چرا ورودی سئو ارزشمند است و در چه مرحله ای از فرآیند طراحی و توسعه وب به این ورودی نیاز است، کلید یک پروژه موفق است. برای انجام این کار، شناسایی زود هنگام ذینفعان و ترتیب دادن تماس های اولیه، نقطه شروع خوبی برای گرد هم آوردن همه و بحث در مورد همه عناصر مهم پروژه خواهد بود.

 

سخن آخر

 

سئو نباید یک فکر بعدی باشد، بلکه بخشی از استراتژی آنلاین شما از همان ابتدا است تا بهترین شانس را برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو به شما بدهد.

 

 

 

منبع: adido

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید