اگر در حال حاضر در دنیای بازاریابی آنلاین غوطه ور شده اید ، احتمالا روزهایی را به یاد میآورید که بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) به معنی اضافه کردن محتوای شما با یک مشت کلمات کلیدی بود . تمام کاری که باید انجام می دادید این بود که یک کلمه یا عبارت کلیدی را تکرار کنید و تمام شد، شما در صفحه اول گوگل بودید .
خوشبختانه آن روزها خیلی وقت است که گذشته . اکثر بازاریابان آنلاین موفق از واقعیت بک لینک های اسپم آگاه هستند ، محتویات را با کلمات کلیدی ، برچسب گذاری بیش از حد و هر گونه قصد برای بازی کردن بیشتر با سئو ، به هیچ کجا نمیرساند .
امروزه یکی از بهترین روشها برای بالا رفتن از نردبان سئو تولید محتوای عالی و منحصر به فرد است که مقدار خوبی از لینک های با کیفیت بالا را جذب میکند . به همین دلیل است که این روش اصلی و آموزنده لینک سازی است ، امروزه به همان اندازه مهم است که اینفوگرافیک اولین بار وارد صحنه بازاریابی دیجیتال شد .
اگرچه بهترین تجارب سئو به طور مستمر در حال تحول هستند ، در این مقاله ما از یک روش موثر استفاده میکنیم که هنوز برای ساخت دهها پیوند قدرتمند با تنها یک اینفوگرافیک کار میکند .
امروزه اینفوگرافیک ها برخی از رایج ترین محتوا در وب این روزها هستند. علی رغم این واقعیت که مقداری اینفوگرافیک بد وجود دارد، این فرمت محتوای تصویری به بالای فهرست بهترین محتوای دیجیتال در سال ۲۰۱۶ شد .
آنها نه تنها در میان مخاطبان بسیار محبوب هستند ، بلکه توانایی عجیبی در ایجاد اطلاعات پیچیده که به راحتی درک می شوند را دارند ، که به این معنی است که آنها برای ایجاد ارتباط حتی در صنایع پیچیده ، عالی هستند .
بیش از هر نوع دیگری از محتوای بصری ، اینفوگرافیک ها داده های خسته کننده را از طریق ترکیبات رنگی جذاب ، آیکون ها و نمودارها به دست میآورند . به عنوان یک قاعده کلی ، اطلاعات مفید و مرتبط در یک روش خلاقانه ، تمایل به بدست آوردن لینکهای بیرونی ، از جمله لینک های سرمقاله و متنی ، نسبت به تنها محتوای متنی دارد .
اگر بروی یک موضوع و یا اخباری که همه در مورد آن صحبت میکنند کار کنید ، پس احتمال بیشتری وجود دارد که توسط وبلاگ نویسان مشهور و حتی رسانههای خبری بزرگ انتخاب شوید . بهترین قسمت از همه این است که شما میتوانید به راحتی با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اجرای آن را اندازه گیری کنید .
یکی از مهم ترین گامها برای جذب پیوندها با محتوای شما ، ایجاد یک infographic واقعا آموزنده و خلاقانه است . اگر این کار درست انجام شود ، یک راهنمای خوب طراحی شده و اصیل به شما کمک میکند تا پاداش تمام مدت سرمایه گذاری شده در ایجاد آن را به دست آورید . برای شروع ، از این مراحل پیروی کنید :
اینفوگرافیک عالی با محتوای بسیار عالی شروع میشود . مهم نیست که اینفوگرافیک شما چقدر خوب طراحی شده باشد ، اگر این اطلاعات را با اطلاعات جدید ، مرتبط ، مفید یا الهام بخش به خوانندگان عرضه کنید ، آنگاه به احتمال زیاد به آن نگاه خواهد شد .
برای بالا بردن شانس انتخاب توسط محبوب ترین وبلاگ نویسان و بزرگ ترین خروجی های خبری ، محتوایی ایجاد کنید که کاملا اصیل و منتشر نشده باشد . اما چگونه دستان خود را بر روی محتوای منحصر به فرد قرار میدهید ؟ ساده است. از اطلاعات اختصاصی خود استفاده کنید یا نظرسنجی یا مطالعه خودتان را انجام دهید .
به عنوان مثال ، اگر شما در کسب و کار بازاریابی ایمیلی آنلاین هستید ، میتوانید با استفاده از داده های انبوه مانند نرخ های کلیک منحصر به فرد از طریق صنعت ، یک اینفوگرافیک ایجاد کنید . یا ، اگر شما یک بازاریاب آنلاین هستید و علاقمند به تحقیق درباره موضوعات پر مخاطب در هفته یا ماه گذشته هستید ، میتوانید به راحتی به یک دنیای اطلاعات در توییتر یا فیس بوک دسترسی داشته باشید که می توان آن را بررسی کرد، تحلیل کرد و با استفاده از یک infographic را تجسم کرد .
قدم بعدی ایجاد یک اینفوگرافیک بسیار ارزشمند , پیدا کردن مخاطبان مورد نظر شماست . این برای تعیین لحن و مضمون محتوا ضروری است . برای مثال , اگر دانشجویان را هدف قرار دهید , احتمالا نمیخواهید یک لحن جدی داشته باشید . به همین ترتیب , موضوع بصری شما باید این موضوع را در نظر بگیرد .
همچنین از خود بپرسید : من میخواهم به این اینفوگرافیک برسم ؟ چه میخواهم بگویم ؟ این به شما کمک میکند تا یک پیام موثر را توسعه دهید که شما را از آغاز به پایان راهنمایی میکند . به یاد داشته باشید هر چیزی که پیغام اصلی شما را بیشتر ادامه ندهد باید برود ; فقط حواس خواننده را پرت میکند و تاثیر بصری شما را کم میکند .
زمانی که پیام اصلی خود را مشخص کردید ، یک روایت قانع کننده ارائه دهید که خوانندگان تان را از شروع به پایان برساند .
به این شکل فکر کنید : اینفوگرافیک شما باید یک نقشه تصویری از این باشد که چگونه خواننده تان را از نقطه A به نقطه B در نظر بگیرید . اگر شما به بینندگان یک سفر جالب و سرگرم کننده بدهید ، پس میتوانید مطمئن باشید که به مقصد نهایی با درک کامل از پیغام اصلی خود هستید .
سپس ، شما باید رویکرد بصری را تعریف کنید . این شامل هر دو موضوع بصری فراگیر و فرمت خاصی است که میتوانید از آن استفاده کنید .
به عنوان مثال ، اگر میخواهید یک برنامه سرزنده درباره نحوه انتخاب مقصد سفر بعدی خود ایجاد کنید ، میتوانید یک نمودار جریان رنگی با تعداد زیادی از شخصیت ایجاد کنید .
شما میتوانید یک قالب ایجاد کنید تا با دقت برنامه ریزی کنید که هر عنصر در کجا قرار خواهد داشت . این ماکت به طور منطقی از یک بخش به بخش بعدی منتقل میشود و برای هر خواننده منطقی به نظر میرسد .
در نهایت ، شما میتوانید با استخدام یک طراح برای انجام آن شروع کنید یا با استفاده از هر کدام از ابزارهای آنلاین شروع کنید .
قبل از نهایی کردن اینفوگرافیک ، دقت کنید که آن را برای اشتباهات گرامری ، و هر گونه اشتباه دیگر اصلاح کنید . همچنین ، تمام منابع خود را در انتهای infographic ذکر کنید .
بعد از تمام کارهای سخت در ایجاد یک اینفوگرافیک درخشان ، بسیاری از تولید کنندگان محتوا ، توپ را وقتی که مطرح میشود ، رها میکنند ! اگر شما هزینه کنید ، و یک هفته که اینفوگرافیک را ایجاد میکنید، پس باید تقریبا همان مقدار زمان را صرف ترویج آن کنید . یک طرح کلی از نحوه انجام این کار :
بنابراین ، بدیهی است که اولین قدم این است که اینفوگرافیک جدید خود را بر روی وب سایت یا وبلاگ خود پست کنید .
هر دو کد تعبیه شده و یک لینک را به اینفوگرافیک خود اضافه نمایید تا بینندگان به راحتی نسخه کامل را بروی سایت های دیگر پست کنند و یا آن را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. به این ترتیب ، هر زمانی که یک فرد در سایت دیگر مشاهده می کند ، نسخه کامل آن را نمایش میدهد .
هم چنین مطمئن شوید که همه دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را میتوان به راحتی مشاهده کرد و در وب سایت یا وبلاگ خود یافت .
سپس ، دانههای کوچک محتوا را بر روی کانالهای رسانههای اجتماعی بکارید و ببینید که چه چیزی در یک نمودار اشتراک گذاری اجتماعی ویروسی رشد میکند .
برای اینکه بیشتر infographic خود را بسازید ، یک برنامه با ارسال جذاب ترین و آشکار کردن آمار ، ارقام و یا نقل قول انجام دهید . هر روز ، شما میتوانید ۲ یا ۳ توییت های خود را با این هایلایت ها در روز به پایان برسانید .
حالا جایی که شما واقعا سلاح های بزرگ را با رسیدن به اینفلوئنسرها اصلی و وبلاگ نویس میآورید که میتوانند اینفوگرافیک شما را با مخاطبین خود تقسیم کنند و دفعات زیادی بازدید شما را افزایش دهند.
گام بعدی ارسال تصاویرتان به دایرکتوری های اینفوگرافیک مانند Visual.ly است . تعداد زیادی از آنها وجود دارند که شما میتوانید در اینجا بررسی کنید .
بیشتر این دایرکتوریهای infographic به شما این امکان را میدهد که یک لینک به اینفوگرافیک اصلی و یک توصیف کوتاه از محتوای آن ارائه کنید .
علاوه بر تماس با اینفلوئنسرها می توانید در تماس باشید با همکاران , دوستان و اعضای خانواده . شما هرگز نمیدانید چه زمانی یک اشتراک اجتماعی توسط یکی از دوستان شما ممکن است ویروسی شود و یک مکالمه را میان دوستان فیس بوک یا twitter آنها ایجاد کند .
اگر محتوا و طراحی شما واقعا استثنایی هستند ، ممکن است بخواهید ارائه یک خبر رسمی را در نظر بگیرید . از آنجا که روزنامه نگاران ، انتشار مطبوعات را دنبال میکنند ، به خصوص آن هایی که دارای یک داستان آشکار ، ارزشمند و جالب هستند، فرصتی را فراهم میکنند که ممکن است در یک انتشار آنلاین مهم در نتیجه ارسال یکی از آن ها ظاهر شود .