تمرکز کردن بر روی برند یا کلمات کلیدی سایت؟

تحقیق کلمات کلیدی

دیگر بحث سر آن نیست که گوگل در هنگام انتخاب صفحات برای نمایش در جستجوی خود وب سایت های معروف را ترجیح بیشتری می دهد و از دیدگاه گوگل این عمل منطقی به نظر می رسد. هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین نتایج ممکن هست و هیچ شکی وجود ندارد که برخی از کاربران یک برند معروف را به رقیب ناشناخته ترجیح می دهند.

این بحث ها در جهت اولویت بندی برند منجر به سردرگمی وب مستر برای هدف قرار دادن کلید واژه خود می شود اگر نام تجاری شما خیلی مهم هست بهتره کلمات کلیدی را در اولویت بعدی بذارید و تا بتوانید تلاش های خود را بر روی عبارات تبلیغی متمرکز کنید یا حتی اگر برند جدیدی هستید باید باز بروی عبارات تبلیغی کار کنید حتی اگر کلمات کلیدی مربوط به برندتان تعداد سرچ کمی داشته باشند. خوب حالا بریم سراغ اینکه کلمات کلیدی مربوط به برند و کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری چه هستند.

کلمات کلیدی حوزه کاری:عباراتی هستند که شما برای هدف قرار دادن بروی وب سایت خود بر اساس حجم جستجو و رقابت انتخاب کرده اید مثلا بهترین کفش مردانه را انتخاب کرده اید چون تحقیق کلمات کلیدی که انجام داده اید نشان می دهد که وب سایت خود را میتوانید در این جهت برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

کلمات کلیدی برند:شامل جست و جوهایی هستند که شامل نام شرکت شما و مربوط به آن هست با تغییرات گوگل شرکت ها باید بروی دو گروه کلمات کلیدی برنامه های بازاریابی داشته باشند که تعادلی بین کلمات کلیدی برند و کلمات کلیدی حوزه کاری داشته باشد.

راه اندازی یک برند کاملا جدید

فرض کنید اخیرا یک استارت آپ جدید را راه اندازی کرده اید به این ترتیب هیچ حجم جستجو بروی کلمات کلیدی نام تجاری شما وجود ندارد چون نام تجاری شما قبلا وجود نداشته در این حالت سناریو ایده آل سئو شامل دو روش اصلی است: هدف قرار دادن کلمات کلیدی حوزه کاری و ایجاد شناخت برند با استفاده از انواع دیگر بازاریابی

از آنجایی که هدف گیری واژه های کلیدی در اول کار منطقی به نظر نمی رسد سعی کنید بروی کلمات کلیدی حوزه کاری خود متمرکز شوید مثلا اگر فروشگاه آنلاین کفش دارید کلمات کلیدی خود را خرید کفش اسپرت مردانه قرار بدهید. با هدف قرار دادن عباراتی که شما پیش بینی می کنید و بهینه سازی سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت به تدریج پیشرفت می کنید و کاربران بیشتری از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند. با این حال شما میخواهید که برند خود را هم شانخته شده کنید چندین راه مختلف برای شروع اینکار وجود دارد:

نوشتن مقالاتی درباره جزئیات استارت آپ خود و منفعت هایی که داره

راه انداری پروفایل شبکه های اجتماعی

تبلیغات در سایت های حوزه کاری شما و ثبت مکان شرکت در گوگل مپ

و موارد دیگر ، در طول زمان کاربران آشنا می شوند با برند شما و جست و جوهای بیشتری می کنند در موتورهای جستجو.

اصلاح استراتژی کلمات کلیدی برای سایت هایی که قبلا وجود داشته اند

حالا فرض کنید که شما یک استارت آپ جدید نیستید و شنیده اید که نام تجاری از نظر عملکرد جستجوی ارگانیک مهم تر و مهم تر می شود اما شما مطمئن نیستید که چطور استراتژی های بازاریابی فعلی خود را تنظیم کنید به احتمال زیاد اگر شما در این موقعیت هستید هیچ کلید واژه مربوط به برند را هدف قرار نمی دهید مگر اینکه کلمات کلیدی حوزه کاری مطرح شوند در این صورت سعی کنید صفحات سایت خود را برای کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و لینک سازی اصولی برای آنها و همینطور برای کلمات کلیدی مربوط به برند هم لینک سازی کنید تا به گوگل کمک کرده تا برند شما را بیشتر از قبل شناسایی کند.

رقابت در بازاری پر از برندهای معروف

در این رقابت شما باید با برندهای معروفی مثل دیجی کالا و غیره رقابت کنید که این شرکت ها مزیت اصلی که دارند بودجه هست. در این موارد شما باید تلاش های تجاری خود را برای مردم انجام دهید!

میدونم طبیعی هست که نتوانید با برندهای شناخته شده به خوبی رقابت کنید ولی میتوانید به تدریج با بازاریابی کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و همین طور با استفاده از روش های سئو داخلی و سئو خارجی سایت در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و به تدریج با بیشتر شدن کاربران سایت خود و درآمد بیشتر در سایت های شناخته شده تبلیغ انجام دهید و برند خود را بیشتر برای کاربران شناسایی کنید تا شما هم کم کم جزو برندهای معروف قرار بگیرید.

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید