۱۳ مزیت سئو که آن را به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می کند

مزیت های سئو

این روز ها همه میگن محتوا پادشاه است. چه پست های وبلاگ، چه صفحات فرود یا حتی عکس های اینستاگرام، همه می خواهند افکار خود را با طرفداران و مشتریان وفادار به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، محتوا به معنای چرخیدن در تجارت جدید است و در حالی که توزیع محتوای ارگانیک برای رشد کلی برند شما مهم است ولی کافی نیست. برای کمک به بهبود توزیع و شهرت کلی خود به SEO نیاز دارید. بیایید به اهمیت سئو به صورت عمیق نگاه کنیم. ما این کار را با تاکید بر مزایای این عمل انجام خواهیم داد.

 

اصول اولیه

 

برای درک اهمیت کلی سئو، باید اصول اولیه را در نظر بگیریم. بهینه سازی موتورهای جستجو به طور خلاصه، وب سایت شما را به یک مقصد تبدیل می کند. در عین حال، هنگامی که افراد به وب سایت شما می رسند، مهم است که آنها را با محتوای جذاب و راه حل های معنادار حفظ کنید. بدون ترافیک، وب‌سایت شما عملا بی‌ فایده است: نمی‌ تواند سرنخ ایجاد کند، روابط با مشتری را تقویت کند، یا حتی به طور موثری نشان نمی‌ دهد که شما چه کسی هستید و در مورد چه چیزی هستید. سئو به حل این مشکل کمک می کند.

 

۱ . دید را افزایش می دهد

 

شاید مهم‌ تر از همه، خدمات سئو به افزایش دید سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌ کند، جایی که مردم در جستجوی راه‌ حل هستند. مهم نیست چه چیزی را می فروشید یا حتی عمده فروش هستید. مشتریانی که به دنبال چیزی برای حل مشکلات خود هستند، معمولا قبل از انجام هر کار دیگری به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. چه در مورد یک جفت کفش جدید، یک یخچال یا یک قطعه از تجهیزات کارخانه صحبت کنید، این درست است.

 

سئو چگونه دید شما را افزایش می دهد ؟ با تسهیل یافتن وب سایت شما برای افراد. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی در مورد کفش های مردانه به موتورهای جستجو هشدار می دهد که وب سایت شما کفش می فروشد یا درباره آن بحث می کند. سپس، آنها سایت شما را ایندکس می کنند و زمانی که زمانش فرا رسید، آن را در جستجو های موتورهای جستجو نمایش می دهند. آنها این کار را به این دلیل انجام می دهند که موتورهای جستجو در زمینه ارائه مرتبط ترین محتوا برای هر درخواست جستجوی منحصر به فرد هستند.

 

۲ . اعتبار و رتبه بندی صفحه را افزایش می دهد

 

مشکل موتورهای جستجو اینجاست: گرفتن موقعیت مطلوب به طور فزاینده ای دشوار است. و هرچه در نتایج جستجو پایین‌ تر باشید، احتمال اینکه افراد وب‌ سایت شما را بررسی کنند کمتر می‌ شود. ضرب المثلی در بازاریابی وجود دارد، “در صفحه دوم گوگل دفن شده است.” بخشی از اهمیت سئو این است که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. این به نوبه خود باعث بهبود ترافیک شما می شود.

 

با این حال، سئو فقط در مورد کلمات کلیدی نیست. اعتبار صفحه و اعتبار دامنه نیز بر رتبه بندی SERP شما تاثیر می گذارد. به طور خلاصه، پیج اتوریتی نشان دهنده دفعاتی است که با یک صفحه خاص در مورد یک موضوع خاص مشورت می شود. به نوبه خود، این صفحه به یک صفحه قابل اعتماد با پیج اتوریتی بالا تبدیل می شود.

 

۳ . بر چرخه خرید تاثیر می گذارد

 

قبل از خرید چیزی، افراد در مورد خریدهای خود در اینترنت تحقیق می کنند. بنابراین، زمانی که محتوای شما پیدا شد، می توانید بر چرخه خرید تاثیر بگذارید. این یکی از دلایلی است که چرا من طرفدار بزرگ بازاریابی محتوا هستم. محتوا نه تنها به سئو کمک می کند، بلکه اطلاعاتی را برای افرادی که در حال تحقیق درباره خرید های بالقوه هستند فراهم می کند. اهمیت سئو در این فرآیند جذب افراد به وب سایت شما است. سپس، می توانید اطلاعات مورد نیاز آنها را برای تصمیم گیری خرید ارائه دهید.

 

۴ . کاربران مرتبط را جذب می کند و دسترسی شما را افزایش می دهد

 

جذب بازدیدکنندگان عمدتا از طریق افرادی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند است. شما را بر اساس کلمات کلیدی که آنها استفاده می‌ کنند و با محتوای وب‌ سایت شما همسو هستند، پیدا می‌ کند. اهمیت سئو در اینجا این است که اطمینان حاصل شود که سایت شما در SERP رتبه مطلوبی دارد.

 

نکته اینجاست: هرچه افراد بیشتری وب سایت شما را کشف کنند، تاثیر گذارتر می شود. نه تنها ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت می کنید، بلکه بخشی از این افراد را نیز خواهید داشت که محتوای شما را با افرادی که می شناسند به اشتراک می گذارند. با گذشت زمان، این امر دسترسی شما را حتی بیشتر می‌کند و اثر بخشی کلی شما می‌ تواند گلوله برفی باشد.

 

۵ . افزایش ترافیک وب

 

مسلما، هیچ بحثی بزرگتر از نیاز به ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک برای اهمیت سئو وجود ندارد. به هر حال، محتوا برای خواندن است و بهترین راه برای خواندن مطالب شما این است که مردم آن را پیدا کنند. توزیع از طریق شبکه های اجتماعی فقط تا اینجا انجام می شود. در نهایت، هرچه بیشتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مختلف ظاهر شوید، ترافیک ارگانیک شما افزایش می یابد.

 

۶ . تبدیل، فروش و درآمد بالاتر

 

این واقعیت را می توان با یک فرمول ساده بیان کرد: افزایش رتبه = افزایش ترافیک = $$$ بیشتر. همانطور که در فروش می گویند، هر چه سرنخ های بیشتری داشته باشید، فروش بیشتری خواهید داشت. حتی با نرخ تبدیل ضعیف، هر فردی که محتوای شما را می‌ بیند کسی است که ممکن است در مسیر خرید بخرد: فقط باید بفهمید که در نهایت چه کسی خرید خواهد کرد. به عنوان بازاریاب، وظیفه ما حمایت از فروش با آوردن آن سرنخ ها است. سرنخ های جدید، در قالب ترافیک وب سایت، بخشی از تصویر هستند.

 

۷ . اعتبار صفحه را ایجاد می کند

 

حقیقت صادقانه اینجاست: وقتی در موتورهای جستجو بالاتر ظاهر می شوید، اعتبار خود را افزایش می دهید. مردم به طور خودکار رتبه های بالای موتورهای جستجو را با اعتبار کلی مرتبط می دانند، تا حدی به این دلیل که نشان دهنده سطح بالایی از ترافیک سایت است. و وقتی در نظر می گیرید که تعداد زمانی که افراد در سایت شما صرف می کنند در الگوریتم محاسبه می شود، دلیل خوبی وجود دارد که چرا مردم چنین احساسی دارند.

 

برعکس، اگر سایت شما سئوی ضعیفی داشته باشد و در SERP به خوبی نمایش داده نشود، می تواند به اعتبار کلی شما آسیب برساند. به عنوان مثال، اگر وب سایتی دارید که در صفحه سوم یا بدتر از آن قرار دارد، نه تنها چشم کمتری خواهید داشت، بلکه مردم می توانند اعتبار شما را کاهش دهند. به ویژه برخی از انواع محصولات مستعد کلاهبرداری هستند.

 

۸ . برای مشتریان اعتماد ایجاد می کند

 

شاید بزرگترین شاخص اهمیت سئو این باشد که ظاهر شدن در موتورهای جستجو باعث ایجاد اعتماد می شود. وقتی مردم به دنبال راه حل می گردند، تمایل دارند چند نتیجه اول را بخوانند. و اگر از کلمات کلیدی با نتایج حمایت مالی زیادی استفاده می کنید، ممکن است برای کسب نتایج خوب نیاز به رتبه بندی بالاتری داشته باشید. سپس، در نظر بگیرید که داشتن محتوای شما جزو اولین مطالبی است که آنها مصرف می کنند، باعث می شود تا حدی بیشتر شما را باور کنند. حداقل تا زمانی که آنچه شما می گویید آگاهانه و معتبر باشد.

 

بیایید به این موضوع به شکل دیگری نگاه کنیم: تصور کنید اگر آنها به دنبال راه حلی بگردند، همه رقبای شما را پیدا کنند و سایت شما در لیست نباشد ؟ مشتریان بالقوه شما فقط به رقبای شما گوش می دهند و احتمالا آنها را معتبر می دانند. بدتر از آن، شما این فرصت را نداشتید که جنبه رقابتی داستان را رد کنید. تبریک می گویم، شما به تازگی یک فروش را از دست داده اید.

 

۹ . تجربه بهتری برای بازدید کنندگان ایجاد می کند

 

همه تکنیک های سئو شامل درج کلمات کلیدی در متن شما نیستند. در عوض، بخشی از سئو افزایش سرعت سایت شما و موبایل فرندلی است که تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. موتورهای جستجو وب‌ سایت‌ ها را تا حدی بر اساس تجربه کاربر رتبه‌ بندی می‌ کنند، زیرا کاربرانی که سایتی کاربر پسند تر می‌ بینند، مدت بیشتری در سایت می‌ مانند. در صنعت سئو، ما به آن “نرخ ماندگاری” می گوییم و برعکس آن “نرخ پرش” است. شما یک نرخ ماندگاری بالاتر و یک نرخ پرش پایین می خواهید.

 

در پایان، بخشی از اهمیت سئو این است که شما را وادار می کند تا مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی نوشته شده و مدیریت خوبی دارد. به عنوان مثال، هر چه زمان بارگذاری وب سایت ما بیشتر باشد، احتمال اینکه افراد آن را ترک کنند بیشتر می شود. اکثر ما این روزها افراد پر مشغله ای هستیم و منتظر چیزی برای لود هستیم. علاوه بر این، سایت‌ هایی که در دستگاه‌ های تلفن همراه ضعیف عمل می‌ کنند، اغلب مردم آن را ترک می‌ کنند. هر کاری که می توانید برای افزایش نرخ ماندگاری انجام دهید، سئو را افزایش می دهد.

 

۱۰ . برای برند شما ارزش ویژه دراز مدت ایجاد می کند

 

بخشی از اهمیت سئو تا مدت ها بعد از نوشتن و انتشار مقاله باقی می ماند. به ویژه، شما می توانید رتبه های بالای موتورهای جستجو را برای مدت طولانی حفظ کنید. من هنوز رتبه بندی صفحه ۱ را برای محتوای منتشر شده در سال ۲۰۰۹ دارم! چگونه به این امر رسیدم؟ به عبارت ساده، من محتوای همیشه سبز نوشتم که برای بیش از یک دهه مرتبط باقی مانده است. علاوه بر این، از تکنیک‌ های سئوی مناسب برای تولید محتوا استفاده کردم و وب‌ سایت خود را به خوبی نگهداری می‌ کنم.

 

حتی اگر بخش IT گسترده ای نداشته باشید، با هر محتوای جدید، به دارایی خود اضافه می کنید و آن را بسیار ارزشمند تر می کنید و ارزش بلند مدت برای برند خود ایجاد می کنید. به یاد داشته باشید، هر محتوایی که منتشر می کنید تا زمانی که آن را حذف نکنید، در آنجا باقی می ماند. بخشی از برند شما و بخشی از پیام برند شما می شود. بنابراین، سئو چیزی فراتر از اجرای یک الگوریتم است. این در مورد ساختن برند شماست.

 

۱۱ . سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است

 

برای قیمت ابزار سئو مانند SEMrush و ایجاد محتوا، سئو را می توان نسبتا ارزان انجام داد و مزایایی را ارائه می دهد که بسیار بیشتر از این حداقل هزینه ها است. در مورد آن فکر کنید: چه از فریلنسر ها، چه اینفلوئنسر ها یا یک تیم تولید محتوای داخلی (یا ترکیبی) استفاده کنید، پس از اتمام محتوا، تا زمانی که مفید باشد می توان آن را منتشر کرد. در عوض، محتوا به جذب افراد به وب سایت شما کمک می کند.

 

این را با برخی ابزار های دیگر مقایسه کنید. با آنها، باید به پرداخت هزینه اشتراک خود ادامه دهید، و بسیاری از شرکت‌ ها به ازای هر خدمات هزینه دریافت می‌ کنند. از سوی دیگر، یک ابزار بازاریابی موتور جستجو معمولا به ازای هر کاربر، در ماه هزینه دریافت می کند. و این به عنوان یک قاعده برای ایجاد محتوای نا محدود است. به علاوه، هنگامی که یک قطعه خاص از محتوا ساخته می‌ شود، هزینه‌ های دیگری به جز میزبانی وب در رابطه با آن ندارید. در همین حال، به جمع آوری سرنخ ها ادامه می دهد. عالیه، درسته ؟

 

۱۲ . قابل سنجش است

 

مهم نیست که چگونه بهینه سازی سئو را انجام می دهید، می توانید نتایج را ابتدا در رتبه بندی موتور های جستجو و سپس در ترافیک وب خود مشاهده کنید. بسیاری از ابزار های سئو به شما کمک می کنند تا رتبه بندی را ردیابی کنید، بنابراین حدس و گمان نسبتا کمی برای ردیابی رتبه وجود دارد. شاید مهمتر از آن، شما می توانید به مدیران یا مشتری خود بگویید که صفحه وب آنها چند رتبه در نتایج جستجو بالاتر رفته است. سپس، می توانید آن اعداد را در صورت لزوم با رقابت مقایسه کنید.

 

در اینجا نمونه دیگری از اطلاعات قابل سنجش از SEO است. اگر سرنخ از جستجوی وب ارگانیک به دست آید، این را در Google Analytics خواهید دید. این بدان معنی است که شما می توانید تخمین خوبی از تعداد سرنخ ها از تلاش های سئوی خود داشته باشید. بسته به تنظیمات خود، حتی ممکن است بتوانید ارزش پولی برای آن سرنخ ها قائل شوید و آن را با هزینه های SEO خود مقایسه کنید.

 

۱۳ . از رقبای خود متمایز می شوید

 

در نهایت، یکی از بزرگترین دلایل اهمیت سئو این است که می توانید از آن برای شکست دادن رقبا استفاده کنید. به یاد داشته باشید، اگر مردم ابتدا سایت شما را ببینند، احتمالا پیام برند شما را نسبت به رقبای شما دریافت خواهند کرد. به علاوه، سئوی ضعیف می تواند به دلیل عملکرد ضعیف سایت یا درک پایین از اعتبار سایت، منعکس کننده بدی بر روی یک وب سایت رقیب باشد. بنابراین، شما باید در سئو بهترین باشید تا به حضور دیجیتال خود مزیت رقابتی واقعی بدهید!

 

اکنون که اهمیت سئو را درک کردید، وقت آن است که اقدام کنید!

 

اکثر صاحبان سایت این روزها می‌دانند که اگر می‌خواهند ترافیک ارگانیک و دنبال‌ کننده‌ های بیشتری داشته باشند، سئو ضروری است. با این حال، همه اهمیت سئو را به یک اندازه درک نمی کنند. این می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص اگر مشتریان یا مدیران، سئو را به عنوان یک هزینه و نه یک دارایی ببینند. خوشبختانه، این مقاله می تواند به آنها کمک کند، و شما متوجه می شوید که چرا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

 

 

 

منبع: nealschaffer

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید