بیش از ۴ نوع هدف جستجو وجود دارد

انواع هدف جستجو

هدف جستجو هدف کاربر را هنگام استفاده از موتور جستجو توصیف می کند.

 

این در خط مقدم چیزی بوده است که گوگل در طول سال ها از آن استفاده کرده است:

 

تنظیم الگوریتم ها

 

صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را شکل دهید.

 

بهترین خدمات را به مشتریان خود – جستجوگر ارائه می دهند.

 

ما همچنین بر جستجو گران متمرکز شده‌ ایم – به ویژه، مخاطبان هدف ما و نحوه جستجوی آنها.

 

درک اینکه مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند و بر اساس جایی که در سفر مشتری یا قیف هستند به دنبال چه چیزی هستند، کلید سئو است.

 

از نظر تاریخی، هدف جستجو به طور کلی در چندین دسته خاص قرار داده شده است.

 

با این حال، اخیرا Lily Ray در MozCon، به یک نکته عالی اشاره کرد: در واقع اهداف بسیار بیشتری وجود دارد. یا شاید بتوانیم آنها را قصد فرعی بنامیم؟

 

با الهام از Ray، من مقاصد پذیرفته شده عمومی و لیست گسترده نمونه های خود را دوباره مرور خواهم کرد.

 

۴ تا از متداول ترین هدف های جستجو

 

هدف جستجو معمولا به چهار دسته طبقه بندی می شود: تجاری، معاملاتی، اطلاعاتی و ناوبری.

 

این ها به عنوان چهار هدف اصلی جستجو و پایه و اساس تعداد سئوکارانی که یک عمل جستجو را تعریف می کنند، عمل می کنند.

 

هدف تجاری

 

گوگل قصد تجاری را به عنوان جستجو های قبل از معامله دسته بندی می کند.

 

یک کاربر قصد خرید یک محصول یا خدمات را دارد، اما فقط به کمی متقاعد کننده بیشتر نیاز دارد. این می تواند شامل جستجو هایی باشد که ویژگی های محصولات مشابه را با هم مقایسه می کنند.

 

قصد معامله

 

هنگامی که یک عبارت جستجو با هدف تراکنش همسو می شود، کاربران در ابتدای خرید هستند و اغلب محصول یا خدمات خاصی را در ذهن دارند.

 

قصد اطلاعاتی

 

اهداف جستجوی اطلاعاتی عبارت‌ های جستجویی را تعریف می‌ کنند که کاربری را نشان می‌ دهد که می‌ خواهد اطلاعات بیشتری در مورد چیزی کسب کند.

 

هدف ناوبری

 

درست به نام خود، هدف ناوبری کاربران را به صفحات خاصی هدایت می کند. صفحاتی که کاربران جستجو می‌ کنند می‌ توانند از یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص گرفته تا فهرست‌ های راهنما در شهر محلی شما متفاوت باشند.

 

توضیح برای همه اهداف

 

در حالی که این چهار هدف جستجو ممکن است به طور گسترده بخش قابل توجهی از پرس و جو ها را پوشش دهند، آنها به طور کامل نحوه جستجوی کاربران را نشان نمی دهند.

 

رفتار شخصی که در یک سالن نمایش محلی برای زمان شروع فیلم جستجو می کند با کسی که به دنبال نقد فیلم است یکسان نیست.

 

مطمئنا، هر دو به دنبال اطلاعاتی درباره یک فیلم هستند، اما در مراحل مختلف سفر مشتری هستند.

 

گسترش درک شما از هدف جستجو می تواند به اصلاح استراتژی های تعامل و بازاریابی شما کمک کند – در نهایت درک شما از تقسیم بندی مخاطب، ارتباط، تعامل، دیده شدن و افزایش تبدیل را بهبود می بخشد.

 

مردم اغلب زمانی از موتورهای جستجو استفاده می کنند که بخواهند:

 

مقایسه محصولات

 

قبل از خرید، افراد بررسی های لازم را انجام می دهند. آنها قیمت ها، مشخصات، بررسی ها و موارد دیگر را در مورد محصولات، مارک ها و خرده فروشان بررسی می کنند.

 

خرید یک محصول

 

هنگامی که تحقیق و بررسی محصول کامل شد، جستجو گران قیف پایین از جستجو های خاصی برای یافتن محصول مورد نظر خود استفاده می کنند، اغلب شامل فروشگاهی که قصد خرید آن را دارند.

 

نزدیکترین مکان فروشگاه را پیدا کنید

 

موتورهای جستجو برای کشف اینکه کدام یک از پنج غذای همبرگر فست فود در شعاع دو مایلی شما نزدیک‌ تر است، بهترین بررسی‌ ها را دارد و باز است بسیار مفید هستند.

 

آموزش ها یا نکات را پیدا کنید

 

علاقه مندان به سرگرمی های مختلف مانند باغبانی، عکاسی، آشپزی و بازی از موتور های جستجو برای یافتن آموزش ها، راهنما ها و جوامع مرتبط با علایق خود استفاده می کنند.

 

یک مشکل فنی را برطرف کنید

 

وقتی با مشکلات فنی دستگاه‌ ها، نرم‌افزار ها یا لوازم خانگی مواجه می‌ شوند، کاربران می‌ توانند نکات عیب‌ یابی، انجمن‌ ها و منابع پشتیبانی را برای کمک به حل مشکلات خود جستجو کنند.

 

سرگرمی پیدا کنید

 

کاربرانی که به دنبال کارهای سرگرم کننده برای انجام دادن هستند، مانند یافتن فعالیت ها یا جاذبه های شهر خود.

 

دریافت جهات

 

چه برنامه‌ ریزی برای سفر به خانه دوستان خود داشته باشید و چه سفری در خارج از کشور، افراد از موتورهای جستجو برای یافتن مسیر های دقیق، نقشه‌ ها و به‌ روز رسانی‌ های ترافیک در زمان واقعی برای پیمایش سفرهای خود استفاده می‌ کنند.

 

از رویداد های جاری مطلع شوید

زمانی که کاربر می خواهد آخرین داستان ها یا اخبار محلی، ملی یا بین المللی را بداند.

 

آب و هوا را بررسی کنید

 

کاربران می توانند دما را بررسی کنند، تعیین کنند که آیا بعدا به چتر نیاز خواهند داشت یا خیر، یا تعیین کنند که در صورت بارندگی پیک نیک آخر هفته آینده، نیاز به برنامه ریزی پشتیبان دارند یا خیر.

 

یه چیز خوشمزه بپز

 

موتورهای جستجو کشف دستور العمل ها و روش های آشپزی جدید را هم از وبلاگ های آماتور و هم از سرآشپز های مشهور جهان ساده می کنند.

 

مغز آنها را گسترش دهند

 

موتورهای جستجو ابزار اصلی برای یافتن اطلاعات تقریبا در مورد هر موضوعی هستند که قابل تصور است. از رویداد های تاریخی گرفته تا مفاهیم علمی گرفته تا سوالات بی اهمیت، کاربران می توانند به سرعت مقالات، وب سایت ها و منابع مرتبط را پیدا کنند.

 

خودشان انجام دهند

 

علاقه مندان به DIY راهنما ها، آموزش ها و نکاتی را برای پروژه های مختلف مانند بهبود خانه، صنایع دستی، باغبانی و تعمیرات پیدا می کنند.

 

علائم آنها را خود تشخیص دهید

 

قبل از مشاوره حرفه ای یا مراجعه به پزشک مجاز، کاربران می توانند علائم خود را جستجو کنند تا بفهمند که آیا به چیزی حساسیت دارند یا به یک بیماری جدی مبتلا شده اند.

 

همسایه خود را درک کنند

 

به لطف ابزار های ترجمه زبانی که به کاربران امکان می دهد متن، عبارات یا کل صفحات وب را به سرعت بین زبان های مختلف ترجمه کنند، موانع زبان می توانند بسیار کوچکتر شوند.

 

بازار سهام را بازی کنید

 

موتورهای جستجو دسترسی به قیمت سهام، اخبار مالی، مشاوره سرمایه گذاری و منابع را برای مدیریت امور مالی و سرمایه گذاری های شخصی فراهم می کنند.

 

یک شغل جدید پیدا کنید

 

جویندگان کار از موتورهای جستجو برای یافتن لیست مشاغل، شرکت های تحقیقاتی، دسترسی به مشاوره شغلی و آماده شدن برای مصاحبه های شغلی استفاده می کنند.

 

برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنید

 

مسافران تقریبا می توانند همه این کارها را مستقیما از موتورهای جستجو انجام دهند – مقاصد تحقیقاتی، پرواز ها، اتومبیل های کرایه ای، و هتل ها و یافتن جاذبه های گردشگری و نکات.

 

عکس ها و فیلم ها را پیدا کنید

 

کاربران برای یافتن محتوای بصری مرتبط با موضوعات، ایده ها یا پروژه های خاص، تصاویر و ویدئو ها را جستجو می کنند. این شامل یافتن عکس‌ ها، آثار هنری، میم‌ ها و کلیپ‌ های ویدئویی است.

 

چیزی را که می بینند شناسایی کنند

 

جستجو با استفاده از تصاویر هرگز پیشرفته تر از این نبوده است که موتورها بتوانند گل ها، حیات وحش، مبلمان، آثار هنری و موارد دیگر را فقط با یک عکس شناسایی کنند.

 

یه آهنگ گوش کن

 

دوستداران موسیقی می توانند موسیقی جدیدی را کشف کنند یا به آهنگی که در ذهنشان گیر کرده است گوش دهند.

 

اشعار یک آهنگ را دریابید

 

مهم نیست که کاربران فقط یک خط از آهنگی را شنیده‌ اند می‌دانند یا عنوان و هنرمند را می‌ د انند، موتورهای جستجو می‌ توانند متن را به آنها نشان دهند.

 

فیلم ببینید

 

نتایج ویدئویی به کاربران امکان می‌ دهد تریلر های فیلم، موزیک ویدئو ها، آموزش‌ ها، نقد ها، کلیپ‌ های خبری را پیدا کنند، اغلب حتی بدون نیاز به ترک صفحه نتایج جستجو.

 

«چی» و «چرا» پشت پرسش جستجو گر

 

هدف جستجو کلید اصلی سئو است. درک اینکه چه چیزی و چرا کسی در حال جستجو است و برند، محتوا، و فرصت‌ های تعامل شما را با آن هماهنگ می‌ کند، برای سئو بسیار مهم است.

 

سئو زمانی به اندازه کافی سخت است که شما یک مخاطب هدف مشخص و یک استراتژی و برنامه عالی داشته باشید.

 

بدون درک «چی» و «چرا» هدف جستجوی کاربر، تلاش‌ های بهینه‌سازی شما نتیجه را از دست می‌ دهد.

 

داشتن یک درک کامل و رویکرد ظریف به شما کمک می کند تا فردی را در سفر یا قیف خود پرورش دهید و همچنین به شما فرصتی می دهد تا داستان برند خود را بگویید و او را در این فرآیند بیشتر درگیر کنید.

 

 

 

منبع: searchengineland

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید