هدف جستجو هدف کاربر را هنگام استفاده از موتور جستجو توصیف می کند.
این در خط مقدم چیزی بوده است که گوگل در طول سال ها از آن استفاده کرده است:
تنظیم الگوریتم ها
صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را شکل دهید.
بهترین خدمات را به مشتریان خود – جستجوگر ارائه می دهند.
ما همچنین بر جستجو گران متمرکز شده ایم – به ویژه، مخاطبان هدف ما و نحوه جستجوی آنها.
درک اینکه مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند و بر اساس جایی که در سفر مشتری یا قیف هستند به دنبال چه چیزی هستند، کلید سئو است.
از نظر تاریخی، هدف جستجو به طور کلی در چندین دسته خاص قرار داده شده است.
با این حال، اخیرا Lily Ray در MozCon، به یک نکته عالی اشاره کرد: در واقع اهداف بسیار بیشتری وجود دارد. یا شاید بتوانیم آنها را قصد فرعی بنامیم؟
با الهام از Ray، من مقاصد پذیرفته شده عمومی و لیست گسترده نمونه های خود را دوباره مرور خواهم کرد.
هدف جستجو معمولا به چهار دسته طبقه بندی می شود: تجاری، معاملاتی، اطلاعاتی و ناوبری.
این ها به عنوان چهار هدف اصلی جستجو و پایه و اساس تعداد سئوکارانی که یک عمل جستجو را تعریف می کنند، عمل می کنند.
گوگل قصد تجاری را به عنوان جستجو های قبل از معامله دسته بندی می کند.
یک کاربر قصد خرید یک محصول یا خدمات را دارد، اما فقط به کمی متقاعد کننده بیشتر نیاز دارد. این می تواند شامل جستجو هایی باشد که ویژگی های محصولات مشابه را با هم مقایسه می کنند.
هنگامی که یک عبارت جستجو با هدف تراکنش همسو می شود، کاربران در ابتدای خرید هستند و اغلب محصول یا خدمات خاصی را در ذهن دارند.
اهداف جستجوی اطلاعاتی عبارت های جستجویی را تعریف می کنند که کاربری را نشان می دهد که می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد چیزی کسب کند.
درست به نام خود، هدف ناوبری کاربران را به صفحات خاصی هدایت می کند. صفحاتی که کاربران جستجو می کنند می توانند از یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص گرفته تا فهرست های راهنما در شهر محلی شما متفاوت باشند.
در حالی که این چهار هدف جستجو ممکن است به طور گسترده بخش قابل توجهی از پرس و جو ها را پوشش دهند، آنها به طور کامل نحوه جستجوی کاربران را نشان نمی دهند.
رفتار شخصی که در یک سالن نمایش محلی برای زمان شروع فیلم جستجو می کند با کسی که به دنبال نقد فیلم است یکسان نیست.
مطمئنا، هر دو به دنبال اطلاعاتی درباره یک فیلم هستند، اما در مراحل مختلف سفر مشتری هستند.
گسترش درک شما از هدف جستجو می تواند به اصلاح استراتژی های تعامل و بازاریابی شما کمک کند – در نهایت درک شما از تقسیم بندی مخاطب، ارتباط، تعامل، دیده شدن و افزایش تبدیل را بهبود می بخشد.
مردم اغلب زمانی از موتورهای جستجو استفاده می کنند که بخواهند:
قبل از خرید، افراد بررسی های لازم را انجام می دهند. آنها قیمت ها، مشخصات، بررسی ها و موارد دیگر را در مورد محصولات، مارک ها و خرده فروشان بررسی می کنند.
هنگامی که تحقیق و بررسی محصول کامل شد، جستجو گران قیف پایین از جستجو های خاصی برای یافتن محصول مورد نظر خود استفاده می کنند، اغلب شامل فروشگاهی که قصد خرید آن را دارند.
موتورهای جستجو برای کشف اینکه کدام یک از پنج غذای همبرگر فست فود در شعاع دو مایلی شما نزدیک تر است، بهترین بررسی ها را دارد و باز است بسیار مفید هستند.
علاقه مندان به سرگرمی های مختلف مانند باغبانی، عکاسی، آشپزی و بازی از موتور های جستجو برای یافتن آموزش ها، راهنما ها و جوامع مرتبط با علایق خود استفاده می کنند.
وقتی با مشکلات فنی دستگاه ها، نرمافزار ها یا لوازم خانگی مواجه می شوند، کاربران می توانند نکات عیب یابی، انجمن ها و منابع پشتیبانی را برای کمک به حل مشکلات خود جستجو کنند.
کاربرانی که به دنبال کارهای سرگرم کننده برای انجام دادن هستند، مانند یافتن فعالیت ها یا جاذبه های شهر خود.
چه برنامه ریزی برای سفر به خانه دوستان خود داشته باشید و چه سفری در خارج از کشور، افراد از موتورهای جستجو برای یافتن مسیر های دقیق، نقشه ها و به روز رسانی های ترافیک در زمان واقعی برای پیمایش سفرهای خود استفاده می کنند.
زمانی که کاربر می خواهد آخرین داستان ها یا اخبار محلی، ملی یا بین المللی را بداند.
کاربران می توانند دما را بررسی کنند، تعیین کنند که آیا بعدا به چتر نیاز خواهند داشت یا خیر، یا تعیین کنند که در صورت بارندگی پیک نیک آخر هفته آینده، نیاز به برنامه ریزی پشتیبان دارند یا خیر.
موتورهای جستجو کشف دستور العمل ها و روش های آشپزی جدید را هم از وبلاگ های آماتور و هم از سرآشپز های مشهور جهان ساده می کنند.
موتورهای جستجو ابزار اصلی برای یافتن اطلاعات تقریبا در مورد هر موضوعی هستند که قابل تصور است. از رویداد های تاریخی گرفته تا مفاهیم علمی گرفته تا سوالات بی اهمیت، کاربران می توانند به سرعت مقالات، وب سایت ها و منابع مرتبط را پیدا کنند.
علاقه مندان به DIY راهنما ها، آموزش ها و نکاتی را برای پروژه های مختلف مانند بهبود خانه، صنایع دستی، باغبانی و تعمیرات پیدا می کنند.
قبل از مشاوره حرفه ای یا مراجعه به پزشک مجاز، کاربران می توانند علائم خود را جستجو کنند تا بفهمند که آیا به چیزی حساسیت دارند یا به یک بیماری جدی مبتلا شده اند.
به لطف ابزار های ترجمه زبانی که به کاربران امکان می دهد متن، عبارات یا کل صفحات وب را به سرعت بین زبان های مختلف ترجمه کنند، موانع زبان می توانند بسیار کوچکتر شوند.
موتورهای جستجو دسترسی به قیمت سهام، اخبار مالی، مشاوره سرمایه گذاری و منابع را برای مدیریت امور مالی و سرمایه گذاری های شخصی فراهم می کنند.
جویندگان کار از موتورهای جستجو برای یافتن لیست مشاغل، شرکت های تحقیقاتی، دسترسی به مشاوره شغلی و آماده شدن برای مصاحبه های شغلی استفاده می کنند.
مسافران تقریبا می توانند همه این کارها را مستقیما از موتورهای جستجو انجام دهند – مقاصد تحقیقاتی، پرواز ها، اتومبیل های کرایه ای، و هتل ها و یافتن جاذبه های گردشگری و نکات.
کاربران برای یافتن محتوای بصری مرتبط با موضوعات، ایده ها یا پروژه های خاص، تصاویر و ویدئو ها را جستجو می کنند. این شامل یافتن عکس ها، آثار هنری، میم ها و کلیپ های ویدئویی است.
جستجو با استفاده از تصاویر هرگز پیشرفته تر از این نبوده است که موتورها بتوانند گل ها، حیات وحش، مبلمان، آثار هنری و موارد دیگر را فقط با یک عکس شناسایی کنند.
دوستداران موسیقی می توانند موسیقی جدیدی را کشف کنند یا به آهنگی که در ذهنشان گیر کرده است گوش دهند.
مهم نیست که کاربران فقط یک خط از آهنگی را شنیده اند میدانند یا عنوان و هنرمند را می د انند، موتورهای جستجو می توانند متن را به آنها نشان دهند.
نتایج ویدئویی به کاربران امکان می دهد تریلر های فیلم، موزیک ویدئو ها، آموزش ها، نقد ها، کلیپ های خبری را پیدا کنند، اغلب حتی بدون نیاز به ترک صفحه نتایج جستجو.
هدف جستجو کلید اصلی سئو است. درک اینکه چه چیزی و چرا کسی در حال جستجو است و برند، محتوا، و فرصت های تعامل شما را با آن هماهنگ می کند، برای سئو بسیار مهم است.
سئو زمانی به اندازه کافی سخت است که شما یک مخاطب هدف مشخص و یک استراتژی و برنامه عالی داشته باشید.
بدون درک «چی» و «چرا» هدف جستجوی کاربر، تلاش های بهینهسازی شما نتیجه را از دست می دهد.
داشتن یک درک کامل و رویکرد ظریف به شما کمک می کند تا فردی را در سفر یا قیف خود پرورش دهید و همچنین به شما فرصتی می دهد تا داستان برند خود را بگویید و او را در این فرآیند بیشتر درگیر کنید.
منبع: searchengineland