در طی سه سال گذشته ، مطالعات به نشان دادن این موضوع ادامه دادهاند که گوگل در حال پاداش دادن به پستهای بلاگ طولانی است و یکی از قدیمی ترین مطالعات به این نتیجه رسیده است که ” محتوای جامع به میزان قابل توجهی از محتوای سطحی پیشی گرفته است .”
در این مقاله ، محتوای طولانی را به عنوان یک پست شامل حداقل ۲۰۰۰ کلمه ، یا تعدادی بیشتر از آنچه رقبای شما بر روی آن موضوع نوشتند ، تعریف میکنیم .
درست است که ایجاد محتوای بلند ، انرژی و منابع بیشتری نسبت به پست های بلاگ کوتاه تر در نظر گرفته میشود که شما میتوانید به سرعت بنویسید و پست کنید. بنابراین ، مهم است که ابتدا درک کنید که چرا باید منابع خود را وقف نوشتن محتوای عمیق کنید . بفرمایید !
مشتریان و آینده میخواهند هر زمان که مشکلی دارند به متخصصان مراجعه کنند ، و محتوای عمیق شما را به عنوان یک مرجع در نظر میگیرند .
پستهای طولانیتر ، در کل ، در گوگل بسیار بالا رتبه هستند ، و بنابراین دید آنلاین بیشتری دارند ، که به وب سایت شما اجازه میدهد تا راحت تر پیدا شوند .
بازدیدکنندگان سایت وقت بیشتری را صرف درگیر شدن با محتوای طولانی تر میکنند ، به خصوص اگر از نظر استراتژیک شامل لینکهای داخلی باشید : این میتواند باعث شود که افراد عمیقا وارد سایت شما شوند و آنچه که شما باید ارائه دهید .
رفتار کاربر میتواند اثر مثبتی بر رتبه بندیها داشته باشد .
مطالب بیشتر در وب سایت های ارتباط جمعی به اشتراک گذاشته میشوند و دید بیشتری برای سایت و کسب و کارتان اضافه میکنند .
مطالب بیشتر در عمق به طور معمول لینکهای ورودی شان را دریافت میکنند ، که هنوز هم نقشی کلیدی در رده بندی گوگل ایفا میکنند .
محتوای بلند فرصتی را برای ارائه اطلاعات به بازدید کنندگان سایت با درجات مختلف از دانش در مورد محصولات و خدمات شما فراهم میکند . این به شما این امکان را میدهد که به افرادی که به تازگی در حال تحقیق درباره صنعت شما هستند ، ارزش ارائه کنید .
شما می توانید از مطالب بلند به عنوان اساس یک کمپین ایمیلی استفاده کنید و از محتوایی استفاده کنید که قبلا مورد تحقیق قرار گرفته و نوشته شده بودند .
زمانی که افراد محتوای بلند شما را میخوانند و با آن درگیر میشوند، شما به طور طبیعی یک جامعه از افراد با ذهن را ایجاد میکنید . همان طور که به طور فزاینده ای مورد اعتماد آن ها قرار میگیرید ، آن ها به پیوند خود ادامه خواهند داد و محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت .
اول , شما باید به طور استراتژیک یک موضوع گسترده را انتخاب کنید و سپس آن را در حوزه کاری اندازه بگیرید . اگر خیلی وسیع باشد , پس شما قادر نخواهید بود تمام نقاط کلیدی را به شیوه ای مفید پوشش دهید ; اگر آن بسیار کم عمق باشد , شما به زودی شروع به تکرار کردن خود کنید و یا در غیر اینصورت محتوای خود را به روشی تقسیم کنید که باعث از دست دادن علاقه خوانندگان نشود .
به طور مثال شرکت های کنترل آفت تصمیم گرفته اند که محتوای بلند ارائه کنند :
خیلی وسیع : هر چیزی که لازم دارید درباره آفات بدانید
خیلی باریک : عادات غذایی سوسک نواری قهوهای
درست است : راههای حفاظت از منزل در برابر سوسک
شما اطلاعات زیادی در مورد این موضوع دارید چون حوزه تخصص شما است . شما میتوانید شانس موفقیت بعد از کارتان را با گفتگو با افراد در شرکت تان افزایش دهید تا بفهمید چه چیزهایی میپرسند و چه اطلاعاتی نیاز دارند .
مستقیما با مشتریان خود صحبت کنید . تحقیق کنید . بررسی کنید .
شما همچنین میتوانید تجزیه و تحلیل گوگل را بررسی کنید تا ببینید پست در گذشته برای شما خوب بوده است . چرا این طور است ؟ آیا این پست ها موفق تر هستند ؟مفید فایده ؟ شامل چک لیست ها باشید که به خوانندگان اجازه میدهد تا مشکلات معمول را حل کنند
بهترین پست ها را که توسط رقبای شما نوشته شدهاند را تحلیل کنید . چطور میتوانید آن را جامع تر کنید ؟ مفیدتر است ؟ بیشتر کاربر پسند است ؟
در اینجا شما میتوانید مهندسی معکوس دو پست را در صنایع مختلف ببینید .
همچنین توجه داشته باشید که نیازی به ارائه اطلاعات به ترتیب زمانی ندارید . برای مثال , ممکن است پس از مشخص کردن این موضوع که چرا اطلاعاتی که شما ارائه میکنید مهم است ( مثال شرکت های کنترل آفت ) پس از آن میتوانید چرخه حیات یک سوسک معمولی را توضیح دهید و سپس به دنبال راه هایی بگردید که مردم میتوانند از خانههای خود در برابر این مهاجم محافظت کنند و به آنچه که باید انجام دهند , پایان دهند .
عناصری که شامل می شود :
متن نوشته و تاریخ
بررسی ها
بازه زمانی
سوالات متداول
نقل قول های متخصص
آمار از جمله تحقیقات
تصاویر مربوط به حالت ایده آل
چک لیست
ویدئو های مفید
پیشبینیها درباره صنعت
منابع مفید
اگر متوجه شوید که باید به منابع مشخصی ارتباط پیدا کنید که برای چشم انداز و مشتریان شما مفید هستند , به این فکر کنید که آیا میتوانید یک صفحه یا پست در آن سوژه بنویسید و سپس به جای فرستادن آنها به سایت به بازدیدکنندگان سایت مراجعه کنید .
یک پست بلاگ چقدر باید باشد ؟ پاسخ به سادگی تعداد کلمات نیست . اهداف بازاریابی شما , موضوع محتوا و مخاطب هدف شما سه عامل مهم در نظر گرفتن هستند . بنابراین قبل از ایجاد یک مقاله , به هدف خود فکر کنید , موضوع را تحقیق کنید, و مخاطبین خود را در ذهن نگه دارید .
به جای نگرانی در مورد تعداد مشخصی از کلمات , بر روی تامین مفید ترین محتوا تمرکز کنید .
محتوای بلند هرگز شما را از لحاظ رده بندی، ترافیک ارگانیک ، کسب بک لینک ، تعامل کاربر و شبکه های اجتماعی نا امید نخواهد کرد. شما فقط باید آن را به بهترین وجه انجام دهید .
محتوای با کیفیت بالا زمانبر است , اما پاداشهای بالقوه عالی هستند . با کمی تلاش بیشتر میتوانید محتوای عمیق تری را ایجاد کنید که از محتوای رقیب در صفحات نتایج جستجو بالا میرود . امیدوارم این پست به شما ایدههایی برای تولید محتوای خودتان داده باشد، و اینکه چرا محتوای بلند باید بخش الزامی از استراتژی محتوای شما باشد .