جاب تیم بهترین منبع یادگیری سئو تکنیکال

جاب تیم بهترین منبع یادگیری سئو تکنیکال

اسم سئو تکنیکال ممکن است برای خیلی‌ها عجیب و غریب باشد، اما اینطور نیست. شاید به این دلیل به سمت آن نرفته‌اید که نسبت به سایر عناوین حوزه سئو، جدی‌تر و خشن‌تر به نظر برسد و شاید محتواهایی ایراد داشته‌اند که در مورد آن خوانده‌اید. برخی افراد هنگام توضیح یک مفهوم از کلمات متفاوت و عجیب استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با شنیدن نام سئو تکنیکال و خواندن تعریف آن، دیگر سراغش را نمی‌گیرند. اما نباید از سئو تکنیکال بترسید زیرا آسان‌تر از چیزی است که به آن فکر می‌کنید. تنها باید آن را بشناسید و برای اینکه سایت خود را در این زمینه بهبود ببخشید باید تمرین کنید و ساز و کارش را یاد بگیرید.

سئو تکنیکال چیست؟

احتمالا می‌دانید که سئو دارای سه بخش مجزا است که هر کدام کارکردهای خاص خود را دارند. این سه دسته عبارتند از:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال

روی سخن ما سئو تکنیکال است. یعنی سئویی که در اصطلاح سئو تکنیکال نامیده می‌شود. سئو تکنیکال برخلاف دو دسته دیگر به مباحث فنی سایت مربوط است و در حین کدنویسی باید به آن توجه کرد و در نهایت خود را برای تعامل با ربات‌های جستجوگر گوگل آماده کرد. همچنین در روند سئو کردن باید کارهایی انجام داد که کاربر از حضور در سایتتان لذت ببرد و زمان زیادی را در آن سپری کند.

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

اول از همه باید بگوییم که در سئو تکنیکال به سراغ مواردی مانند سرعت لود شدن سایت، نحوه نمایش در موبایل، کدنویسی‌ها و … می‌رویم. این کارها باعث می‌شوند که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در لینک‌های سایت بخزند و برای خود اطلاعات خوبی به دست آورند. نتیجه این کار این است که سایت به راحتی توسط این ربات‌ها خوانده می‌شود و گوگل می‌تواند درک درستی از سایت را به دست آورد و بتواند سایت را بهتر به مخاطبان معرفی کند.

بدون انجام سئو تکنیکال، کسی قادر به دیدن سایت شما نخواهد بود؛ زیرا نه موتورهای جستجو می‌توانند آن را ببینند و نه ربات‌ها توانایی پیدا کردن آن را دارند.

سئو تکنیکال دقیقا شامل چیست؟

همانطور که بیان کردیم سئو تکنیکال شامل مجموعه‌ای از اقدامات است که در سایت انجام می‌شوند تا آن را برای موتورهای جستجو آماده سازد. اما این مجموعه اقدامات شامل چیست؟

  • بهینه‌سازی کدهای HTML
  • خوانایی صفحات
  • ساختار مناسب urlها
  • قابل خزش بودن صفحات
  • قابل ایندکس بودن صفحات
  • بهینه‌سازی سرعت سایت
  • داده‌های ساختاری یا structured date
  • تگ کنونیکال یا Canonical Tag
  • امنیت و گواهی SSL
  • استفاده از AMP
  • مدیریت جاوا اسکریپت‌ها

مواردی که گفته شد از مهم‌ترین مسائلی است که زیر پرچم سئو تکنیکال قرار می‌گیرند که برای یادگیری نیاز به مطالعه دقیق دارند.

 

سئو تکنیکال

 

پیش نیاز یادگیری سئو تکنیکال

فعالیت‌های سئو تکنیکال مربوط به بهینه‌سازی کدهای سایت است. به همین علت پیش نیاز‌های تکنیکال سئو آشنایی با نحوه کارکرد سایت و کدهای سایت است. در این بخش سعی کرده‌ایم تمام این نکات را ذکر کنیم:

  • وبسایت چگونه کار می‌کند؟
  • آشنایی با زبان HTML
  • آشنایی با CSS و جاوا اسکریپت
  • تاثیر CSS و جاوا اسکریپت در سئو
  • استفاده صحیح از CSS و جاوا اسکریپت
  • کدهای وضعیت HTTP
  • فایل txt
  • و ده‌ها نکته دیگر

مهم ترین اهداف سئو تکنیکال

هدف از کلیه فرآیندهایی که به اصطلاح به آن‌ها سئو تکنیکال می‌گویند، درست کردن یک بستر خوب و مناسب برای تعامل درست سایت با ربات‌ها و موتورهای جست و جو است. این ارتباط بهتر و تعامل اصولی، کمک می‌کند که کاربران از حضور در سایتتان احساس رضایت داشته باشند و تجربه کاربری منحصر بفردی را به دست آورند.

بهترین مرجع برای آموزش سئو تکنیکال چیست؟

سئو یک مفهوم گسترده و البته پیچیده است. برای یادگیری سئو تکنیکال باید تکنیک‌ها و مفاهیم بسیار زیادی را فرا گرفت. سایت‌های آموزشی و مراجع معتبر کمک می‌کنند تا بتوانید دانش خود را در این حوزه افزایش دهید و تکنیک‌های متفاوتی را نیز یاد بگیرید. اما اگر به سرچ موارد مورد نیاز خود بپردازید با مقالات و منابع مختلفی مواجه خواهید شد که در برخی تناقض با یکدیگر هم وجود دارد. به همین دلیل جاب تیم بهترین مرجع آموزش سئو تکنیکال، مجموعه مقالات و آموزش‌هایی را ارائه داده است تا با فراگیری آن‌ها بتوانید مسیر درستی را برای رفع سردرگمی‌های خود پیدا کنید. در مجموعه آموزش‌های  سئو تکنیکال جاب تیم، روند صحیحی را به شکل زیر طی خواهید کرد:

آشنایی با اصطلاحات رایج سئو تکنیکال

در هر حوزه‌ای که بخواهید به صورت تخصصی وارد شوید باید با انبوهی از اصطلاحات و عبارات آشنایی پیدا کنید. سئو تکنیکال نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه در هنگام مطالعه یک مقاله با این عبارات سردرگم نشوید بهتر است سری به مقالات جاب تیم بزنید تا ابتدا سئو مبتدی را به طور کامل یاد بگیرید، بعد آماده هستید تا به مراحل بعدی وارد شوید.

مشاهده مجموعه فیلم‌ های آموزشی

مطالعه مقالات و کتاب‌های الکترونیکی درک عمیقی از مفاهیم و اصطلاحات سئو را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند، اما در مسیر یادگیری ممکن است بخش‌هایی از محتوا را فراموش کنید و یا از دیدتان پنهان بمانند. برای مرور سریع مفاهیم و استفاده از صدا و تصویر با هدف انتقال سریع اطلاعات، جاب تیم مجموعه ویدئوهای آموزشی را آماده کرده است که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها سئو تکنیکال خود را تقویت کنید.

شرکت در دوره های آموزش سئو

بعد از اینکه دانش اولیه را کسب کردید احتمالا با انبوهی از سوالات مواجه می‌شوید. شما به خوبی می‌دانید که چه کارهایی برای موفقیت در سئو تکنیکال لازم است اما احتمالا نمی‌دانید آن‌ها را چطور و در چه زمانی باید انجام دهید. شرکت در دوره‌های آموزشی کمک می‌کند که بتوانید مسیر آزمون و حطا را کوتاه کنید و آنچه که قرار است در یک سال تجربه کنید را در یک ماه یاد بگیرید.  جاب تیم مفاهیم و موضوعات مختلف سئو تکنیکال را در دوره‌های تخصصی آموزش می‌دهد. بعد از پایان این دوره‌ها می‌توانید فعالیت‌های مربوط به سئو تکنیکال یک سایت را مدیریت کنید و استراتژی مناسبی را در این زمینه به کار گیرید.

تفاوت اصلی دوره آموزش با مقالات یا کتاب‌های آموزشی در این است که انتقال تجربه در کنار دانش را به همراه دارد. دردوره‌های آموزشی جاب تیم می توانید از تجربه متخصصین ما طی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای بهره‌مند شوید تا بتوانید در مسیر درست گام بردارید.

 

آموزش سئو تکنیکال

چرا دوره های آموزشی سئو تکنیکال جاب تیم؟

برای یادگیری سئو تکنیکال راه‌های متفاوتی وجود دارد اما در اینجا بهترین مسیر یادگیری سئو حرفه‌ای را  به شما معرفی کردیم. خیلی از افراد برای هزینه کردن در دوره‌های آموزش سئو گارد دارند. این موضوع قابل درک است، زیرا این افراد می‌خواهند به جای هزینه کردن به یادگیری سئو تکنیکال با استفاده از مقالات به صورت رایگان بپردازند و سپس با تجربه یک سایت واقعی به یک سئوکار ماهر تبدیل شوند. اما باید این را در نظر داشته باشید که دوره‌های آموزشی جاب تیم شما را با مشکلاتی که ممکن است در ابتدای راه برایتان اتفاق بیفتد آشنا می‌کند. در این دوره‌های آموزشی نکات کلیدی سئو تکنیکال به صورت عملی بیان می‌شود که شما را در صرف وقت و آزمون و خطای کمتر یاری می‌کند. نکات سئوی تکنیکال را باید در ابتدای طراحی یک سایت بدانید و در آن اعمال کنید اما اگر این کار را از ابتدا انجام ندهید تغییر دادن آن باعث آسیب شدید به رتبه‌های سایت و از دست دادن زمان می‌شود.

به همین دلیل شرکت در یک دوره آموزشی خوب و تهیه پکیج برای کسانی که قصد دارند در این راه قدم بگذارند بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

سخن پایانی

اگر بخواهیم ساده و خودمانی در خصوص آموزش سئو تکنیکال و شیوه یادگیری آن صحبت کنیم باید بگوییم مجموعه‌ای از فرآیندهایی است که باعث رضایت کاربر و در نتیجه فروش کالا و یا خدمات می‌شوند و این زمانی اتفاق می‌افتد که بتوان روش‌ها و متدهای مختلف را آزمایش کرد. به همین دلیل برای فراگیری آن نیاز به مقالات و دوره‌های آموزشی خواهید داشت. برای شرکت در دوره‌های آموزشی باید به سراغ بهترین‌ها بروید تا بتوانید به صورت شفاف و علمی مباحث مربوط را بیاموزید.

منبع: جاب تیم
(jobteam.ir)

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید