از اهمیت نقش سئو در کسب و کار خود غافل نشوید

اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی – هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت

در این مقاله قصد داریم که از نقش و اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی برای شما صحبت کنیم، تا اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید و یا بازخورد مناسبی از مشتریان خود نگرفته اید، بتوانید از این طریق به نتیجه مطلوب و دلخواهتان برسید. همواره مهم ترین نکته در کسب و کار موفق انجام بازاریابی و تبلیغات است تا اینگونه در چشم دیگران شناخته شوید و بتوانید نظر مشتریان خود را جلب کنید. این مورد در مورد کارهای اینترنتی نیز صادق است و شما برای دیده شدن در مورد کارهای اینترنتی که انجام می دهید احتیاج به بازاریابی اینترنتی خواهید داشت.

در صورتی که شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، باید این را بدانید که سئو باعث جهش چشم گیری در کار شما می شود و شما می بایست از فرصت فضاهای مبتنی بر وب برای پیشی گرفتن از رقبایتان استفاده کنید. بدین صورت که با استفاده از تکنیک های سئو و بهینه سازی وب سایت خواهید توانست کسب و کار خود را در صدر موتورهای جستجو بیاورید و سریع تر از سایر رقبایتان دیده شوید.

اهمیت سئو در کسب و کار چقدر است؟

اگر بخواهیم از اهمیت سئو برای شما بیان کنیم، باید بگوییم که روزانه ۸۵ درصد خریداران از طریق موتورهای جستجو به سایت ها وارد می شوند و حدود ۵۰ درصد آن ها خرید هایشان را به صورت آنلاین انجام می دهند. از این رو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت داشته و باعث معرفی و ارتقاء کار شما نسبت به دیگر کارها خواهد شد، که تمامی این موارد به جلب نظر مشتری و خریداران منجر می گردد.

استفاده از سئوی سایت بدین معنی است که با استفاده از برخی ترفند های ساده مانند رعایت کردن نکات هدینگ و گاها پیچیده مانند بهینه سازی تصاویر و مطالب، ایجاد وب سایت و برقراری اعتبار خارجی و داخلی به سایت، سایت شما در صدر موتورهای جستجو قرار می گیرد تا اینگونه بازدیدکنندگان و خریدارانتان افزایش یابند.

همواره برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق لازم است تا تکنیک هایی از سئو را بیاموزید که عبارتند از:

سئو کلمات کلیدی: کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جست و جو از آن ها استفاده می کنند. بنابراین هنگامی که محتوای سایتی تولید می شود باید بیشترین کلماتی که ممکن است کاربران آن ها را جست و جو می کنند در آن ها به کار رود تا در هنگام سرچ کاربر سایت شما در بالاترین سایت ها برای معرفی به کاربر قرار گیرد.

سئو و بک لینک ها: اگر به فکر پیشرفت کسب و کار خود هستید، می توانید از ترفند لینک دادن به وب سایت هایی که در رتبه بالاتر قرار دارند استفاده کنید. برای این کار می بایست لینک سایت مورد نظر خود را بر روی کلمات کلیدی قرار دهید تا بیشتر موثر واقع شود. البته باید این را در نظر داشته باشید که وب سایت های مد نظر با موضوع کلمات کلیدی باید هماهنگ باشند.

سئو و استراتژی دامنه سایت: برای آن که کسب و کار شما دیده شود لازم است که دامنه سایت یا URL ها همراه با کلمات کلیدی و کوتاه به کار برده شوند، در این صورت خواهید دید که سایت شما در موتورهای جستجو در مدت کوتاهی به کاربران نشان داده می شود.

سئو و توضیحات متا: توضیحات متا  به قسمتی از متن گفته می شود که در صفحه نتایج جستجو در زیر عنوان اصلی نوشته می شود. توضیحات متا می بایست متنی باشد که تا حدودی کنجکاوی بازدیدکنندگان را پاسخگو باشد و در عین حال چکیده ای کوتاه از موضوع کلی محتوا باشد، در این صورت است که این ترفند تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. یکی دیگر از تکنیک ها در توضیحات متا به کاربردن کلمات کلیدی می باشد که در این صورت اثر بخشی آن را خواهید دید.

سئو و عناوین جذاب: اولین نکته ای که باید برای بالا بردن جذابیت کسب و کار خود انجام دهید، انتخاب عناوینی است انتخاب می کنید زیرا در انتخاب عناوین باید توجه داشته باشید که کلمات کلیدی را در آن بگنجانید، تا اینگونه بتوانید حس کنجکاوی بازدید کننده را برانگیخته کنید.

 

ویژگی های متمایز کننده یک سئو کار موفق چیست؟ - سئوی پایه

مزایای سئو در افزایش رونق کسب و کار اینترنتی

اگر بخواهیم مزایای سئو در کسب و کار اینترنتی را به طور کلی بیان کنیم، می توان گفت که:

وب سایت شما در صدر موتورهای جستجو خواهد رفت.

اعتبار و اعتماد کسب و کار شما در بین بازدیدکنندگان افزایش می یابد.

بازدیدکنندگان و مخاطبین علاقه مند به کسب و کار شما افزایش می یابد.

نام تجاری و کسب و کار اینترنتی شما برند خواهد شد.

بازاریابی اینترنتی محصولات کسب و کار.

کسب و کار اینترنتی شما در شبکه های اینترنتی محبوب می شود.

هزینه های تبلیغات به طور چشم گیری کاهش می یابد.

و در آخر نیز افزایش فروش و بازگشت سرمایه را خواهید دید.

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی

اگر بخواهیم تفاوت سئو با بازار یابی اینترنتی را بیان کنیم می توان این گونه گفت که سئو فقط یکی از ابزارهای به کار رفته برای رشد و رونق برای کسب و کار اینترنتی می باشد. از جمله ابزار های دیگری که در بازار وجود دارند عبارتند از: شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا  که تمامی این ها همانند سئو در شناساندن کسب و کار اینترنتی موثر خواهند بود. هنگامی که شما یک وب سایت راه اندازی می کنید در واقع در حال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید و این گونه خواهید توانست با هزاران رقیب در بازار به رقابت بپردازید و سئو تنها یکی از راه های موفقیت در این رقابت می باشد.

توجه داشته باشید که این ها تنها یک قسمت از کسب و کار شما است که به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا  این گونه محتوای سایت شما را کاربران بهتر درک کنند. بخش دیگر که یکی از مهم ترین بخش ها می باشد، رضایت کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما است.

 

مهم ترین معیارهای سئو - سئو - سئو ایران

 

به طور کلی ایجاد یک سایت برای کسب و کار اینترنتی بدون سئو مثل هزینه کردن پول زیاد و بدون هدف است. بر اساس تجربه ها و آمار ها سئو طبیعی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش های جذب بیننده می باشد. بنابراین عدم توجه به سئو باعث عدم توجه مشتریان بالقوه اینترنتی به سایت شما و خرید آن ها می شود.

زمانی که کسب و کار اینترتی شما در موتورهای جستجو قرار نگیرد افراد کم تری به سمت سایت شما جذب خواهند شد و در نتیجه موفقیت کم تری خواهید داشت. در این هنگام رقبای شما که از تکنیک سئو در کسب و کار خود استفاده می کنند نتایج پیشرفت و موفقیت کسب و کار خود را به وضوح خواهند دید.

امروزه هر چیزی را که مد نظرتان باشد خواهید توانست با یک سرچ کوچک در موتورهای جستجوگر به خواسته خود برسید. برای مثال قیمت تور دبی را اگر در اینترنت سرچ کنید خواهید دید سایتی ماند لحظه آخر و تمامی سایت هایی که تور های گردشگری دبی را برگزار می کنند قیمت تور دبی را در سایت خود درج کرده اند.

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید