مزایا و معایب تحلیل تکنیکال فارکس

تحلیل تکنیکال فارکس

چکیده : تحلیل تکنیکال دارای مزایای فراوان و البته معایبی میباشد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحلیل تکنیکال فارکس پرداخته ایم.

 

در دنیای پیشرفتهٔ کنونی که معامله در بازار رمز ارزها یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمدی به‌شمار می‌رود، یادگیری درست و اصولی تحلیل تکنیکال و انواع آن، لازمهٔ موفقیت و کسب سودهای کلان در این بازار جهانی است. بازار بورس فارکس (forex) یکی از پرطرفدارترین انواع بازارهای سرمایه‌گذاری ارز در جهان و ایران است.

 

بازار بورس فارکس همواره یک بازار بورس جهانی بوده و تمامی افراد و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی، در آن فعالیت کرده و سرمایه‌گذاری کنند. اما متاسفانه بسیاری از افراد، بدون یادگیری و آموزش تحلیل فاندامنتال، تکنیکال و هیچ‌گونه دانش بنیادی‌ای وارد این بازار جهانی ارز شده و درنهایت سرمایهٔ خود را از دست می‌دهند. در حالی که با یادگیری درست و صحیح تحلیل ترسیمی فارکس، می‌توان عملکرد خود را در معاملات ارزی این بازار بزرگ بهبود بخشیده و به سودهای دلاری با اعداد و ارقام عجیب رسید.

 

ما در تجارت فارکس و این مقاله، قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی را درمورد مزایا و معایب تحلیل Technical فارکس را در اختیار شما قرار دهیم تا شما هم بتوانید با دید بهتر و دانش و اطلاعات غنی‌تری وارد این بازار جهانی شده و معامله کنید.

 

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال فارکس

 

پیش از این‌که درمورد مزایا و معایب تحلیل Technical فارکس توضیحات کاملی را ارائه کنیم، ابتدا درمورد اهمیت آموزش تحلیل تکنیکال فارکس (Technical Analysis) برخی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. هدف از یادگیری مباحث مهم تحلیل در این بازار بین‌المللی و جهانی، این است که بتوانید روند حرکت قیمت جفت ارزها را در روزها و ساعات آتی، به‌درستی پیش‌بینی کنید.

 

البته اهمیت یادگیری تحلیل Technical تنها به موارد فوق منتهی نمی‌شود، درواقع شما با استفاده از این دانش بنیادی، می‌توانید به سوالات زیر به‌درستی پاسخ داده و درنهایت به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل شوید:

 

  • بهترین محل برای ورود به جفت ارز‌های مختلف در چه قیمت‌هایی است؟

 

  • با نزدیک شدن به چه قیمت‌هایی تحلیل انجام‌شده نادرست بوده و باید از آن تحلیل خارج شد؟

 

  • قیمت‌های برگشتی کدام قیمت‌ها را شامل می‌شوند؟

 

براساس آمار و ارقام ارائه‌شده، حدود ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاران حاضر در بازارهای مالی رمز ارزها به خصوص بازار فارکس، همواره در ضرر هستند، در حالی که تنها ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاران می‌توانند به سودهای کلان و قابل توجهی در این بازار دست یابند. این آمار و ارقام نشان‌دهندهٔ اهمیت والای دانش بنیادی مربوط به تحلیل technical است که متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران، در این زمینه تخصص و مهارت کافی را ندارند.

 

مزایای بسیار مهم یادگیری تحلیل تکنیکال فارکس

 

براساس نظرات بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر در بازار فارکس، این بازار ارز جهانی همواره بیشترین مزیت‌ها را دارد. البته به شرطی که فرد آموزش‌های لازم درمورد تحلیل Technical در این بازار جهانی را به‌درستی یاد گرفته و بتواند به‌صورت دقیق آن‌ها را پیاده‌سازی کند. به زبانی ساده‌تر، اصول و روش‌های تحلیل Technical سوخت اصلی ماشین حرکت بی‌وقفه صعود و کسب سود در بازار جهانی فارکس است.

 

در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای تحلیل ترسیمی فارکس را معرفی می‌کنیم:

 

  • برخورداری از مفاهیم و اصول بسیار ساده و قابل فهم

 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تحلیل تکنیکال بازار فارکس، ساده و قابل فهم بودن آن است. درواقع برخلاف ذهنیت بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران تازه‌وارد، تحلیل ترسیمی بسیار آسان بوده و اکثریت افراد می‌توانند به‌راحتی اصول مربوط به آن را یاد بگیرند. با استفاده از اصول ساده و قابل فهم تحلیل و تجزیهٔ تکنیکال، می‌توان روندها و رفتارهای مالی بازار فارکس را به‌راحتی آنالیز کرد.

 

مزایای تحلیل تکنیکال بازار فارکس

 

  • سازگاری کامل با تمام بازارها و ارائه اطلاعات به‌صورت لحظه‌ای و آنی

 

علت گستردگی کاربرد تحلیل Technical، سازگاری بسیار زیاد آن با تمام بازارهای ارزهای دیجیتال به خصوص بازار فارکس است. سرمایه‌گذاران این امکان را دارند تا با استفاده از مفاهیم و اصول تخصصی و روان تحلیل Technical، به‌صورت لحظه‌ای اطلاعات مربوط به قیمت‌ها و نوسانات شدید سهام‌ها را جمع‌آوری کنند.

 

  • قابلیت تشخیص دقیق نقطهٔ ورود و خروج

 

یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران در بازار فارکس، این است که در چه زمانی دقیقاً وارد یک پوزیشن شده و چه زمانی از پوزیشن مربوطه خارج شده و آن را تعویض کنند؟ درواقع شناسایی نقاط ورود و خروج در بازارهای مالی به خصوص فارکس، بدون داشتن دانش بنیادی مربوط به تحلیل تکنیکال امری دشوار و تقریباً ناممکن است. اما با استفاده از این دانش و روش‌های ترسیمی مختلف آن، سرمایه‌گذار می‌تواند بدون سردرگمی، نقاط ورود و خروج را شناسایی کند.

 

نقاط ورود و خروج در بازارهای مالی

 

  • سرعت بسیار بالای تحلیل و تجزیهٔ تکنیکال

 

ازجمله مزیت‌های بزرگ تحلیل technical، سریع بودن آن است. درواقع وجود فناوری‌های پیشرفته و مدرن در این فرآیند، باعث شده‌است تا استفاده از آن بسیار ساده و آسان‌تر از قبل شود. این تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها تأثیر بالقوه‌ای در افزایش سرعت و حتی کارایی روش‌ها و اصول‌ تحلیل تکنیکال نسبت‌به تحلیل فاندامنتال داشته‌اند.

 

  • تعیین رفتارها و نوسانات قیمتی در بازار فارکس

 

زمانی که ارزش سهام‌ها به‌صورت تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی‌شده تغییر می‌کند، درآمدزایی از این طریق به‌ندرت سخت‌تر می‌شود. اما عمدتاً قیمت سهام‌ها به‌صورت چرخه‌ای و قابل پیش‌بینی تغییر می‌کند که این موارد نشان‌دهندهٔ وجود وابستگی به قیمت‌هاست. درواقع با همین تغییر قیمت‌ها و پیش‌بینی آن‌هاست که بستر کسب سود برای افراد فراهم می‌شود.

 

تحلیل Technical دقیقاً بر فرآیند تعیین روندها می‌پردازد تا سرمایه‌گذار با درک روند نوسانات قیمت سهام و یافتن فرصتی مناسب برای ورود به روند و همچنین خارج شدن از آن، به سودهای بالایی دست یابد.

 

معایب استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار جهانی فارکس

 

این دانش بنیادی و تخصصی در عین داشتن مزیت‌های فراوان و بالقوه، همواره دارای برخی معایب و مشکلات است که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به Technical Analysis، این است که افراد درک مشترک و یکسانی از اصول و مفاهیم آن ندارند. برای نمونه، زمانی که قیمت یک جفت ارز به‌مدت چند ساعت کاهش می‌یابد، برخی از افراد آن را روند نزولی خوانده و برخی دیگر نیز آن را صرفاً یک افت موقت می‌دانند.

 

  • عدم اطلاع از رویدادها و اتفاقات رخ‌داده در بازار

 

یکی از معایب شاخص تحلیل و تجزیهٔ تکنیکال فارکس این است که نمی‌توان از رویدادها و اتفاقات رخ‌داده در این بازار اطلاعات کاملی کسب کرد. برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد، بایستی سرمایه‌گذاران دانش تخصصی مربوط به تحلیل فاندامنتال را یاد بگیرند. انجام دادن تحلیل فاندامنتال تأثیر بسیار زیادی در یافتن دلایل افت و خیزها و پیش‌بینی آن‌هاست که در کنار تحلیل Technical باید مورداستفاده قرار بگیرد.

 

آموزش صفر تا صد تحلیل Technical در تجارت فارکس

 

یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال درواقع پیش‌نیازی برای ورود به بازارهای مالی به خصوص بازار جهانی فارکس است. البته مرجع ارائه‌دهندهٔ آموزش‌های مربوط به این دو فرآیند، همواره تأثیر مستقیمی در کیفیت یادگیری و بازدهی شما دارد.

 

ما در مجموعهٔ تجارت فارکس، می‌توانیم تمامی اصول مربوط به تحلیل ترسیمی فارکس را به ساده‌ترین زبان ممکن به شما آموزش دهیم تا شما هم بتوانید مانند سرمایه‌گذاران موفق در این عرصه، سودهای کلان و بزرگی را به‌دست آورید.

 

سخن پایانی

 

ما در این مقاله از تجارت فارکس، درمورد مزایا و معایب تحلیل تکنیکال مطالب کامل و ارزنده‌ای را در اختیار شما قرار دادیم. براساس همین مطالب، می‌توان به این نتیجهٔ مهم رسید که تحلیل technical دانش تخصصی هر سرمایه‌گذاری است که قصد دارد وارد بازارهای ارزهای دیجیتال به خصوص بازار فارکس شود.

 

تجزیه و تحلیل رفتارها و نوسانات مربوط به قیمت سهام‌ها در بازار فارکس درواقع نیاز اصلی هر سرمایه‌گذار برای تشخیص دقیق نقاط ورود به سهام یا خروج از آن است. بدون استفاده از این دانش بنیادی و تخصصی، هیچ سرمایه‌گذاری در این بازارها نمی‌تواند به سودهای دلاری و بزرگ برسد.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید