بررسی وضعیت سئو سایت در گوگل

بررسی وضعیت سئو سایت

در فرایند سئو با شروع فعالیت هایمان روی سایت، بررسی وضعیت سئو سایت در گوگل اهمیت بالایی پیدا می کند. ما برای بررسی سئو سایت از لحاظ سئو، می توانیم از ابزارهایی که خود گوگل در اختیارمان قرار داده است استفاده کنیم؛ علاوه بر ابزارهای گوگل، سایت ها و شرکت های دیگری هم وجود دارند که خدمات مختلف و مفیدی را ارائه می دهند. ما در این مقاله قصد داریم ابزارهایی که می توانیم برای بررسی seo سایت مورد استفاده قرار دهیم را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

 

بهتر است قبل از معرفی ابزارهای بررسی وضعیت سایت، یک بار دیگر سئو را تعریف کنیم و بگوییم چرا سئو از اهمیت بالایی برخوردار است؟

 

سئو عبارت است از بهینه سازی موتورهای جستجو؛ یعنی ما با انجام یک سری کارها برای وب سایت مان، کاری کنیم در نتایج برترموتورهای جستجو قرار گیرد؛ اهمیت سئو در اینجا خود را نشان می دهد! اگر ما رتبه های برتر را در عبارت کلیدی مورد نظرمان کسب کنیم، موجب می شود کاربران بیشتری ما را بشناسند و در نهایت فروش بیشتری را تجربه کنیم! توصیه می کنیم اگر آشنایی کافی با سئو ندارید، جلسات ابتدایی آموزش رایگان سئو سایت مرتضی مهرابی را ببینید و بعد سراغ ابزارهای سئو بروید.

 

سئو چگونه کار می کند

 

لیست ابزارهای بررسی وضعیت سئو سایت

 

ابزارها همیشه باعث سهولت کارها می شوند. در سئو هم ما از طریق ابزارهای سئو، می توانیم به کلی اطلاعات ارزشمند دست پیدا کنیم که به ما در مسیری که داریم، کمک کنند! البته همیشه در اختیار داشتن ابزار کافی نیست و نیاز است که بتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم و اطلاعات آنها را تجزیه و تحلیل کنیم. اگر توانایی آنالیز اطلاعات دریافتی از ابزارهای سئو را ندارید، پیشنهاد می کنیم حتما از یک مشاوره سئو بهره ببرید تا با تحلیل اشتباه، به سئوی سایت تان آسیبی نرسد.

 

در اینجا ابزارهایی که می توانیم وضعیت سئو سایت مان را مورد بررسی قرار دهیم را لیست وار ذکر می کنیم و در ادامه موارد مهم را بیشتر توضیح می دهیم.

 

  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • MOZ
  • Siteliner
  • Screaming Frong SEO Spider
  • SEO Report Card
  • Check My Links
  • Founds SEO Audit Tool
  • Remove em
  • Varvy SEO Overview Tool
  • SEO SiteCheckup
  • SEMrush
  • Majestic
  • و…

 

ابزارهای لازم برای بررسی وضعیت یک سایت

 

همان طور که در مقدمه این مقاله گفتیم، ابزار های متفاوتی برای بررسی سئو وب سایت وجود دارد که ما در ادامه مهم ترین ابزارهای موجود را شرح می دهیم.

 

بهترین ابزارهای سئو

 

گوگل سرچ کنسول

 

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهایی است که در ابتدای کار ما از آن استفاده می کنیم؛ توصیه می کنیم با شروع سئو سایت، حتما سایت تان را به گوگل سرچ کنسول وصل کنید.

 

ما با این ابزار می توانیم:

 

۱ . وضعیت کراول و ایندکسینگ صفحات را بررسی کنیم.

۲ . میزان ورودی ها، ایمپرشن ها و CTA را مورد تحلیل قرار دهیم.

۳ . کوئری هایی که موجب بازدید صفحات ما شده اند را بررسی کنیم.

۴ . وضعیت لینک های داخلی و خارجی را مشاهده کنیم.

۵ . خطاهای بخش های مختلف سایت را به ریز ببینیم.

۶ . و…

 

وب سایت Moz

 

ابزار بعدی، سایت ماز می باشد که با داشتن دو دو فاکتور Domain Authority (DA) و Page Authority (PA) وب سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد. ما از طریق این سایت می توانیم:

 

۱ . بک لینک های سایت را بررسی کنیم

۲ . بهینه سازی On-Page را انجام دهیم.

۳ . مشکلات و خطاهای سایت را بررسی کنیم.

۴ . وضعیت کلمات کلیدی سایت را بررسی کنیم.

۵ . اعتبار دامنه و صفحات را مشاهده کنیم.

۶ . و…

 

وب سایت Ahref

 

ابزار بعدی، سایت Ahrefs می باشد که با داشتن دو دو فاکتور URL Rating (UR) و Domain Rating (DR) وب سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد. ما از طریق این سایت می توانیم:

 

۱ . تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.

۲ . فعالیت های رقبا را بررسی کنیم.

۳ . رتبه سایت را مشاهده و بررسی کنیم.

۴ . تعداد بک لینک ها را مشاهده کنیم.

۵ . Referring Domains را مشاهده کنیم.

۶ . و…

 

سایت SEMrush

 

یکی از سایت های خیلی خوب دیگر، سایت سمراش می باشد. از طریق این سایت می توانیم:

 

۱ . وضعیت کلی سایت را بررسی کنیم.

۲ . بک لینک ها را بررسی کنیم.

۳ . وضعیت برندینگ را بررسی کنیم.

۴ . وضعیت رقبا را مشاهده و تحلیل کنیم.

۵ . و…

 

ابزار Siteliner

 

ما از طریق این ابزار می توانیم محتوا را آنالیز کنیم و وضعیت کپی بودن محتوا را مورد بررسی قرار دهیم.

 

برنامه Screaming Frong SEO Spider

 

از طریق این برنامه می توانیم موارد تاثیرگذار بر سئوی یک URL را تجزیه و تحلیل کنیم؛ ما از طریق این برنامه می توانیم:

 

۱ . لینک های خراب را شناسایی کنیم.

۲ . ریدایرکت ها را مدیریت کنیم.

۳ . عنوان ها و توضیحات متا را تحلیل کنیم.

۴ . محتواهای تکراری موجود را شناسایی کنیم.

۵ . یک سایت مپ ایجاد کنیم.

۶ . و…

 

ما در این مقاله امکانات سایت های مهم برای بررسی وضعیت سئو سایت در گوگل را شرح دادیم؛ ما با یادگیری هر کدام از این ابزارها می توانیم با تجزیه و تحلیل درست اطلاعات، رشد بیشتری را در سئوی سایت خودمان تجربه کنیم.

 

اینفوگرافیک سئو سایت

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید