پنج نکته سئو سایت‌ های فروشگاهی

سایت آموزشی برتر آموز

همانطوری  که پزشکی یک رشته تخصصیه و پزشک قلب با پزشک مغز تو تخصص جداگانه دارن . سئو حرفه‌ای نیز یک موضوع تخصصیه و هر حوزه سئو با حوزه دیگر تفاوت دارند. ممکن است که کلیات یکسان داشته باشند، اما سئو در جزئیات با یک دیگر متفاوت می‌باشند. به همین دلیله ک شما مشاهده می‌کنید که دو سایت با یک استراتژی سئو مشابه دو نتیجه کاملا متفاوت دریافت می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم که به صورت تخصصی به بررسی سئو سایت فروشگاهی بپردازیم.

 

به نقل از محسن حبیبی راد مدیر سئو سایت آموزشی برتر تر آموز، در سئو سایت فروشگاه شما باید تمرکز اصلی خودتون روی رضایت و آسایش مخاطب قرار دهید. در این صورت مخاطب شما، کمک به رشد سریع و کم هزینه شما خواهد کرد. اما در سئو سایت خبری بهتر است که تمرکز خود را روی موتورهای جستجو قرار دهید. به نکاتی که در ادامه خدمت شما گفته می‌شود توجه کنید و سعی کنید که یک استراتژی مکمل از آن برای خود ایجاد کنید.

 

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

 

به فرآیندی که موجب می‌شود با کمترین هزینه بیشترین بهبود در جایگاه فروشگاه اینترنتی شما در گوگل ایجاد شود، سئو سایت فروشگاهی گفته می‌شود. هدف در سئو سایت فروشگاهی این است که سهم بازار خود را افزایش دهید و مخاطب هدف بیشتری را به سمت خود جذب کنید. البته باید توجه داشته باشید که در این مسیر المان‌های دیگری نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

به عنوان مثال شما تا چه میزان روی طراحی سایت خود زمان صرف کرده‌اید. شما تا چه میزان روی کیفیت کالای خود و همچنین پرزنت مناسب آن برنامه ریزی کرده‌اید. زمانی که شما قصد دارید سئو سایت فروشگاه خود را بهبود بخشید، باید یک برنامه ریزی همه جانبه با محوریت افزایش فروش و برندینگ داشته باشید. درست مانند سایت برترآموز که در این حوزه یک برند بسیار معتبر و  شناخته می‌باشد.

 

۱ . انتخاب کلمه کلیدی مناسب و محتوای یونیک

 

زمانی که شما به یک مغازه برای خرید یک کالا و یا خدمات مراجعه می‌کنید، معمولا یک فروشنده از شما استقبال می‌کند. یک فروشنده ماهر اجازه تصمیم گیری به شما می‌دهد و شما را خرید همراهی می‌کند. او برای شما بهترین پیشنهادات را دارد و با توجه به نیاز و بودجه شما یک محصول را به شما معرفی ‌می‌کند. اما در یک سایت فروشگاهی، فروشنده‌ای وجود ندارد. اگر شما دوره آموزش سئو سایت به زبان ساده و رایگان رو ببینید قطعا میتونید بهترین کلمه کلیدی بفروش حوزه کاری خودتونو پیدا کنید و سایتتونو روی این کلمات در نتایج گوگل به رتبه های برتر برسانید.

 

بنابراین کار شما ممکن است که اندکی سخت شود. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با یک محتوای یونیک و تخصصی نظر مخاطبین خود را به خود جلب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که محتوای شما جذاب باشید و مخاطب را با خود درگیر کند، اگر فروش نیز برای شما نداشته باشید، حداقل کاری که انجام می‌دهد، این است که مدت زمانی حضور او در سایت شما را افزایش می‌دهد. این موضوع روی کاهش رتبه شما بسیار تاثیر گذار است.

 

۲ . از کال تو اکشن مناسب استفاده کنید

 

در سئو یک سایت فروشگاهی یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که از فراخوان عمل مناسب یا همان کال تو اکشن مناسب و به جا استفاده کنید. زمانی که یک خریدار در خرید فیزیکی مردد می‌شود، معمولا این پیشنهادات فروشنده است که به او در تصمیم نهایی کمک می‌کند. شما نیز باید به این موضوع توجه کنید، موضوع فکر کنید که در سایت فروشگاهی خود چه زمانی برای دادن پیشنهاد نهایی بسیار مناسب است.

 

به عنوان مثال ممکن است که شما یک کال تو اکشن برای زمانی تعریف کنید که مخاطب شما مدت زمانی در صفحه بررسی محصول شما گذرانده باشد. اما خرید خود را نهایی نکرده باشد و در میانه مسیر نظر خود را تغییر داده باشد. در این زمان یک سئو کار حرفه‌ای در زمان خروج برای او یک کال تو اکشن مناسب تعریف می‌کند. توجه داشته باشید که در سئو سایت فروشگاهی تعریف کال تو اکشن مناسب جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

 

۳ . از مخاطبان خود در خواست ثبت نظر داشته باشید

 

یکی از مهمترین نکات در سئو سایت فروشگاهی این است که برای افزایش اعتماد مخاطب خود و همچنین افزایش تعامل مخاطب از او در خواست نظر داشته باشید. در نهایت اگر شما بتوانید که برای مخاطبین خود یک فضای گفت و گوی مناسب در مورد کالا طراحی کنید، این بخش می‌تواند در رشد و بهبود جایگاه شما تاثیر بسزایی داشته باشد. امروز سایت‌های فروشگاهی می‌باشند که تنها دلیل فروش محصولات و خدمات آن‌ها نظرات بسیار قدرتمند در مورد محصولاتشان می‌باشد.

 

البته توجه داشته باشید که استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در سئو سایت فروشگاهی یک کار اشتباه است. چرا که زمانی که شما از این تکنیک‌ها برای سئو سایت خود استفاده می‌کنید، هم از نظر مخاطب و هم از نظر گوگل اعتبار خود را از دست می‌دهید. به عنوان مثال برخی از سایت‌های از کامنت‌های جعلی توسط ربات در زیر محصولات خود استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند روی تصمیم نهایی مخاطب و خرید او تاثیر بسیار منفی داشته باشید.

 

نکات سئو سایت های فروشگاهی

 

۴ . تصاویر محصولات خود را بهینه کنید

 

یکی از مواردی که امروزه در سایت‌های فروشگاهی به آن توجه نمی‌شود، استفاده از عکاسی انحصاری است. سایت‌های فروشگاهی برای افزایش سود خود شروع به استفاده از عکس‌های آماده در اینترنت می‌کنند. زمانی که شما از عکس آماده محصولات در اینترنت استفاده می‌کنید، اعتبار این کار را به صاحب این عکس می‌دهید. شما فکر می‌کنید که فرد بسیار زرنگی می‌باشید و بدون هزینه عکاسی از عکس رقبا برای محصولات خود استفاده می‌کنید.

 

شما در واقع در حال کمک کردن به رقیب خود برای بهبود جایگاه و فروش بیشتر می‌باشید. اگر شما در مورد بهینه سازی تصاویر اطلاعات کافی ندارید می‌توانید از سایت برترآموز کمک بگیرید. این سایت به شما کمک می‌کند تا یک بهینه سازی مناسب داشته باشید از طرفی به شما کمک می‌کند که در انتخاب عکس یونیک نیز تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

 

۵ . ساختار خرید مناسب برای مخاطبان خود استفاده کنید

 

شما در سئو سایت فروشگاهی قرار نیست که از کد نویسی‌های بسیار پیشرفته استفاده کنید. قرار نیست که برای خود زحمات فراوان ایجاد کنید، بلکه در سئو سایت فروشگاهی شما باید از خلاقیت و دقت خود استفاده کنید. امروزه برخی از سایت‌های فروشگاهی محصول مناسب و با کیفیتی دارند. از  طرفی قیمت مناسبی نیز به خریداران خود ارائه می‌دهند، اما یک مشکل دارند و آن هم این است که مخاطبین خود را در سایت سرگردان می‌کنند.

 

مخاطب برای اینکه یک کالا  را خریداری کند، از بین کلی گزینه، پاپ آپ، پیشنهادات وقت و بی وقت باید خرید خود را نهایی کند. شاید فکر کنید که با این کار خود را حرفه‌ای نشان می‌دهد. باید به شما بگویم که این کار مخاطب را کلافه می‌کنید و به سادگی او را فراری می‌دهید. در نهایت توجه داشته باشید که فرآیند خرید باید به صورت پیوسته توسط شما چک شود و در صورت نیاز اصلاح شود.

 

 سخن پایانی

 

شما در این مقاله به صورت جامع و کامل با مهمترین نکات سئو سایت فروشگاهی آشنا شدید. باید به شما بگوییم که در سایت‌های فروشگاهی معمولا زمان به نتیجه رسیدن اندکی بیشتر از سایت‌های خبری و یا وبلاگ‌ها می‌باشد. در نتیجه سعی کنید که در این مسیر به اندازه کافی صبر و پشتکار داشته باشید. باید به شما بگوییم که سئو یک موضوع زمانبر و دقیق است و بدون صرف زمان کافی نتیجه‌ای مطلوب برای شما دربر ندارد.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید