دیدنی­های متفاوت شهر اهواز

دیدنیهای شهر اهواز

شهرهای زیادی در خطه جنوبی ایران وجود دارد که هر سال میزبان گردشگران فراوانی است. از بندر چابهار گرفته، تا بندرعباس. از کیش گرفته تا جزیره قشم. اما ما در این مقاله قصد داریم به جاذبه­های گردشگری دیدنی شهر اهواز بپردازیم. این شهر بعنوان مرکز استان خوزستان، یکی از زیباترین شهرهای جنوب ایران است. گرمای طاقت فرسای هوا در فصل تابستان و دور بودن این شهر از شهرهای شمالی ایران، باعث نشده که علاقمندان به سفر و گردشگری، از دیدن این شهر غافل شوند. حال ما در این مقاله می­خواهیم تعدادی از جاذبه­های گردشگری زیبا و متفاوت این شهر را به شما معرفی کنیم و در نهایت روشی آسان برای خرید بلیط هواپیما با ارزانترین قیمت به مقصد این شهر را با شما در میان خواهیم گذاشت.

آبشار اهواز

یکی از زیباترین جاذبه­های گردشگری شهر اهواز، آبشار اهواز یا آبشار پل هفتم می­باشد. این آبشار که بزرگترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است، حدود ۲۰۰ متر طول دارد. دلیل اینکه به این آبشار،‌ آبشار پل هفتم نیز می­گویند، این است که این آبشار روی هفتمین پلی که روی رودخانه کارون ساخته شده است، قرار دارد. آبشار از دو طرف پل سرازیر می­شود و شبها با روشن شدن چراغ­هایی که در سراسر آبشار تعبیه شده است، منظره چشم­نوازی را برای گردشگران فراهم می­کند.

خانه ماپار

اگر عاشق گشت و گذار در خانه­های قدیمی هستید، بازدید از خانه ماپار شدیدا به شما توصیه می­شود. این خانه که قدمتش به حدود ۱۰۰ سال پیش بازمی­گردد، یکی از قدیمی­ترین خانه­های اهواز است که به تازگی بازسازی شده و عموم می­توانند از آن بازدید کنند. در این خانه هم رستوران وجود دارد، هم شربت­خانه و هم فروشگاه صنایع دستی. در این خانه، هم حوض آب وجود دارد، هم شیشه­های رنگی و درهای قدیمی با نمای آجری که ما را به زمان گذشته پرتاب می­کند. این خانه که فاصله زیادی با رود کارون ندارد و در خیابان خوانساری اهواز واقع شده، در گذشته محل زندگی یکی از تجار خوزستان بوده است.

کلیسای سورپ مسروپ

یکی از مکان­های مقدس شهر اهواز که می­توانید از آن دیدن کنید، کلیسای سورپ مسروپ یا همان کلیسای سورت مسروپ می­باشد. این کلیسا در نزدیکی بازار عبدالحمید شهر اهواز قرار دارد. کلیسای سورپ مسروپ را شخصی به نام ترداد داویدیان که کارمند شرکت ملی نفت ایران بود، در سال ۱۳۴۷ ساخت. این کلیسا در حال حاضر مورد استفاده ارامنه اهواز است.

سفر به شهر اهواز

هر زمان که تمایل داشتید با خرید بلیط هواپیما به مقصد اهواز با بهترین قیمت، به این شهر سفر کنید، کافیست سری به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ بزنید. با انتخاب گزینه پرواز داخلی در سایت اسنپ تریپ و انتخاب شهر تهران بعنوان مبدا و شهر اهواز بعنوان مقصد و همچنین تعیین تاریخ پرواز، اسنپ تریپ بلیط­های مختلف موجود را به شما نمایش می­دهد. شما می­توانید بلیط­ها را بر اساس ایرلاین، قیمت یا ساعت حرکت، فیلتر کنید و در نهایت بلیط هواپیما تهران اهواز مورد نظر خود را خریداری نموده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت کنید. برای برگشت نیز می­توانید بلیط هواپیما اهواز تهران را همان موقع از اسنپ تریپ خریداری کنید.

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید