با خصوصیات اتوبوس های VIP آشنا شوید

انواع اتوبوس های مسافربری

سفر با اتوبوس، برای بسیاری از مسافران سخت و مشکل به نظر می رسد به خصوص اگر مسیر طولانی باشد. اما اگر بلیط اتوبوس خود را با دقت انتخاب کنید، این سفر می تواند یکی از بهترین تجربیات شما باشد. این امر با خرید بلیط اتوبوس به راحتی امکان پذیر است اگر بدانید چه اتوبوسی بهترین گزینه برای سفرهای طولانی است.

امکانات رفاهی، زمان حرکت و رسیدن به مقصد، نوع اتوبوس، قیمت بلیط اتوبوس و دهها موارد دیگر که می تواند در کیفیت سفر با اتوبوس تاثیرگذار باشد، مواردی هستند که باید در هنگام رزرو بلیط اتوبوس به آنها دقت کرد. در این مقاله شما را با خصوصیات اتوبوس های وی آی پی آشنا می کنیم. اتوبوس هایی که نظر شما را در سفر با اتوبوس تغییر می دهند!

انواع اتوبوس های مسافربری

در کشور ما دو نوع اتوبوس مسافربری در حال فعالیت هستند: اتوبوس معمولی و اتوبوس وی آی پی. اگر بخواهیم از نظر امکانات آنها را مقایسه کنیم، مانند هواپیماهای لوکس و معمولی هستند. تنها نقطه تفاوت آنها قیمت بلیط آنهاست. به طوری که مسافر مبلغ زیادی را بابت سوار شدن اتوبوس های vip پرداخت نمی کند.

خصوصیات اتوبوس های وی آی پی

مهم ترین خصوصیت اتوبوس های وی آی پی نسبت به اتوبوس های معمولی، تعداد صندلی آنها می باشد. این اتوبوس ها با تعداد ظرفیت کمتر، راحتی و امکانات بیشتری را در اختیار مسافران قرار می دهند.  معمولاً بین ۲۰ الی ۲۵ صندلی در این اتوبوس ها تعبیه شده است که بسیار راحت هستند. امکان تختخواب شدن صندلی های این اتوبوس ها باعث می شود تا مسافر احساس راحتی کند.

نکته دیگر این که در اتوبوس های وی آی پی، صندلی ها دارای مانیتور شخصی هستند که امکان تماشای فیلم را به مسافران می دهند. این امکان باعث می شود تا آنها به موسیقی گوش دهند و یا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنند. همچنین سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب، سیستم تهویه مطبوع، جعبه کمک ‌های اولیه، یخچال، آفتاب ‌گیر برقی و اینترنت از دیگر امکانات اتوبوس های وی آی پی می باشند.

بهترین اتوبوس های وی آی پی

شرکت های حمل و نقل بسیاری در کشور ما فعالیت می کنند که از اتوبوس های وی آی پی برای جابجایی مسافران استفاده می‌کنند. این شرکت ها بلیط اتوبوس خود را به صورت آنلاین نیز به فروش می رسانند. به همین منظور به راحتی می توانید بلیط اتوبوس را به صورت اینترنتی و از طریق سایت های معتبر فروش بلیط و گردشگری تهیه کنید. سایت هایی مانند علی بابا، تیک بان، قاصدک و فلایتیو از جمله معتبرترین سایت هایی هستند که اقدام به فروش بلیط اتوبوس ارزان می کنند.

در هنگام رزرو بلبیط اتوبوس می توانید نوع اتوبوس و شماره صندلی دلخواه خود را نیز انتخاب کنید.

اتوبوس هایی همچون ولوو، اسکانیا و مان از بهترین اتوبوس های وی آی پی هستند که در جاده های ایران تردد می کنند. البته اتوبوس های وی آی پی مان طرفداران بیشتری دارد.

 

اتوبوس های وی آی پی

 

قیمت بلیط اتوبوس VIP

قیمت بلیط اتوبوسی وی آی پی نسبت به اتوبوس های معمولی کمی بالاتر است که نسبت به امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می دهند ارزش هزینه کردن را دارند. هر چند این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست و در مسیرهای طولانی به نفع شما خواهد بود.

اتوبوس های وی آی پی مان

تعداد صندلی های اتوبوس های vip مان بیشتر بوده و بدنه آن نسبت به دیگر اتوبوس های وی آی پی کشیده تر است. اما فضایی  راحت و مناسب را در اختیار مسافران  قرار می‌دهد. این اتوبوس ها در بین رانندگان به خوش دستی و راحتی معروف هستند! چرخ های اتوبوس طوری طراحی شده اند که  تکان های کمی را به بدنه وارد می‌کنند. سیستم تهویه مطلوب این اتوبوس ها منحصر به فرد می باشند. به همین جهت  اتوبوس های مان بهترین اتوبوس های وی آی پی شناخته شده اند.

خرید بلیط اتوبوس vip

همانطور که پیشتر اشاره شد، بلیط اتوبوس را می توانید از طریق وب سایت های اینترنتی معتبر خریداری کنید. وب سایت تیک بان با ارائه خدماتی نوین و هوشمند توانایی ارائه بلیط ارزان اتوبوس را در سریع ترین زمان دارد. فقط کافیست به آدرس www.tikban.com مراجعه کرده و بلیط اتوبوس را جستجو کنید.

از دیگر مزایای سایت تیکبان می توان به امکان کنسلی و استرداد آنی بلیط اتوبوس اشاره کرد. تیم پشتیبانی حرفه ای و تمام وقت تیک بان آماده پاسخگویی به تمام سوالات شماست.

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید