سئو در سال ۲۰۲۲ بر اساس به روز رسانی های سال قبل

سئو در سال 2022

سال ۲۰۲۱ با به‌ روزر سانی‌ های اصلی تا تغییرات الگوریتمی جزئی. برخی توانستند رتبه‌ های از دست رفته خود را دوباره به دست آورند، اما برخی دیگر مشاهده کردند که صفحات آنها همچنان در نتایج موتورهای جستجو سقوط می‌ کند.

 

اما همه چیز از دست نرفته است. در حالی که برخی از ما ضربه خورده ایم، سال ۲۰۲۱ یک لحظه بزرگ قابل آموزش برای سئوکاران در همه جا بود، و مطمئنا هنوز زمان برای رشد و بهبودی وجود دارد.

 

با توجه به سالی که داشتیم، بیایید ببینیم از اینجا به بعد باید روی چه چیزی تمرکز کنیم و چه چیزی برای استراتژی سئو ما در سال ۲۰۲۲ مهم خواهد بود.

 

تمرکز بروی سرعت لود صفحات برای بهبود تجربه کاربری

 

قبل از اینکه گوگل در ژوئن سال گذشته الگوریتم Page Experience را راه اندازی کند، شروع یک فرآیند کند و دشوار بود که تا سپتامبر به اوج نمی رسید. اما از آن زمان، این به روز رسانی الگوریتم، همراه با Core Web Vital، به تجربه خوب تبدیل شده است.

 

ما می دانیم که الگوریتم تجربه صفحه در فوریه ۲۰۲۲ روی دسکتاپ در دسترس خواهد بود و گوگل در حال توسعه یک معیار پاسخگویی جدید است که می تواند جایگزین تاخیر ورودی اول (FID) شود. مطمئنا می توان فرض کرد که غول موتور جستجو به اولویت دادن به تجربه کاربر (UX) و پاداش دادن به صفحاتی که سریع لود می شوند که باعث میشه بازدید کنندگان سایت را ترک نکنند، ادامه خواهد داد.

 

تمرکز بر هدف جستجو هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی

 

هدف جستجو همیشه بر روش تحقیق کلمات کلیدی تاثیر گذاشته است، اما هرگز به اندازه اکنون حیاتی نبوده است. اگر آن را فراموش کردید، Google در ماه می ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از ابتکار عمل خود برای برآورده کردن هدف جستجو و پاسخگویی به سوالات پیچیده، راه‌ اندازی کرد.

 

تحقیق درباره کلمه کلیدی یکی از مراحل مهمه خدمات سئو حرفه ای است و این به روز رسانی بر اهمیت تمرکز بر هدف جستجو، بر خلاف حجم جستجو، هنگام انتخاب کلمات کلیدی مناسب تاکید می کند.

 

می‌ توانیم هدف جستجو را به چهار دسته اصلی تقسیم کنیم: اطلاعات، تجاری، ناوبری و تراکنشی. ما می‌ توانیم هدف جستجوی افراد را با عباراتی که در سرچ هاشون استفاده می‌ کنند، تشخیص دهیم. بنابراین، کلماتی مانند “خرید” و “تخفیف” معاملاتی هستند و عباراتی مانند “چرا” یا “چه” درباره اطلاعات خواهند بود. به این ترتیب می توانیم شانس خود را برای یافتن توسط افرادی با هدف جستجوی مربوطه افزایش دهیم.

 

یکی از راه‌ هایی که سئوکار ها می‌ توانند به اولویت‌ های در حال تغییر گوگل پاسخ دهند، دور شدن از حجم جستجو و بهینه‌ سازی صفحات فرود بر این اساس است – یعنی همسو با هدف کاربر. بنابراین، اگر بازدید کنندگان شما به دنبال اطلاعات هستند، نمی خواهید صفحه محصول خود را به آنها نشان دهید. در همین راستا، شما نمی خواهید یک مقاله اطلاعات را برای بازدید کنندگانی که آماده خرید هستند، هدف قرار دهید.

 

تمرکز بر محتوای عمیق برای بررسی محصول

 

اگر محتوای بررسی محصول را ارائه می دهید، این یکی برای شماست. ما شاهد دو به‌ روزرسانی بررسی محصول در سال ۲۰۲۱ بودیم، یکی در آوریل و دیگری در دسامبر. هر دوی این به‌ روزرسانی‌ ها به محتوای نوشته‌ شده پیرامون محصولات مربوط می‌ شوند و مطمئن می‌ شوند که Google فقط مفید ترین بررسی‌ های محصول را در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد.

 

این بدان معناست که دیگر محتوای کم و قالبی “که به سادگی مجموعه ای از محصولات را خلاصه می کند” وجود ندارد. در اینجا کاری که گوگل به شما توصیه می کند به جای آن انجام دهید:

 

برای تقویت اعتبار و صحت بررسی های خود، تصاویر و صوت را در بررسی محصول خود ارائه دهید.

 

به جای تنها یک فروشنده، لینک هایی به چندین فروشنده اضافه کنید تا به خوانندگان این امکان را بدهید که از ارائه دهنده انتخابی خود خرید کنند.

 

در نهایت، هدف هر دو به‌ روز رسانی، پاداش دادن به بررسی‌ های عمیق محصول و ارائه مفید ترین محتوای محصول در وب به خوانندگان است.

 

همه به‌ روز رسانی‌ هایی که تاکنون بیان کرده‌ ایم، یک ویژگی مشترک دارند. هسته اصلی آنها تلاش بی وقفه گوگل برای نتایج جستجوی ارزشمند تر و با کیفیت بالاتر برای کاربرانش است. باید تلاش کنیم تا استراتژی‌ های خود را با انتظارات و بهترین شیوه‌ ها هماهنگ کنیم تا نتایج کمپین‌ هایمان را ببینیم. نه فقط در سال ۲۰۲۲، بلکه در سال های آینده.

 

با این اوصاف، امیدواریم سال ۲۰۲۲ برای تمامی پروژه های سئوی شما موفقیت را به همراه داشته باشد. به بهینه سازی ادامه دهید!

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید